Құндылықтарға
баулу
|
Ұлттық мүдде
құндылығы: қазақ тілінің қолдану аясын
кеңейту, қоғам игілігі үшін қызмет
ету.
Ар-ұят
құндылығы: адал еңбекті
құрметтеу, сөзіне берік, ісіне адал болу,
шешім қабылдай білу және жауапкершілікті
сезіну.
Талап
құндылығы: Салауатты өмір салтын
ұстану. Білуге, жаңаны тануға
құштарлық, сыни және креативті ойлау,
дұрыс қарым-қатынас орната
білу.
|
Сабақтың
басталуы
5
минут
5
минут
Сабақтың
ортасы
7
минут
8
минут
5
минут
10
минут
Сабақтың
соңы
5
минут
|
Оқушылармен амандасу, қатысуын
түгендеу.
1.Психологиялық ахуал
қалыптастыру
«Өзін
таныстыру»
2.Сабақтың тақырыбы мен оқу
мақсатымен таныстыру;
Ой
шақыру
Әлемдегі ірі кітапханалар
туралы өзіңнің тұжырымдарыңды төмендегі кластер бойынша көрсетіп,
толтыр.


Әлемдегі ірі
кітапханалар



1-тапсырма
Мәтінді тыңдап, сұрақтарға
жауап бер.
1. Мәтіндегі негізгі ойды және
көтерілген мәселені анықта.
2. Қытай кітапханасының
ерекшелігі неде деп
ойлайсың?
2-тапсырма.
Жұптық
жұмыс
«Бізге ерекше әсер қалдырған
кітапхана» тақырыбында жұпта/топта диалог құрыңдар. Өз сөздеріңде
«Ежелгі кітапханалар», «Әлемдегі кітап мұрағаттары мол
кітапханалар» тақырыптары бойынша мәліметтерді пайдаланыңдар.
Сұрақ, жауаптарыңды қысқа, тұжырымды, түсінікті
ойластырыңдар.
Тілдік
бағдар
Топтау
үстеуі
Қимылдың, іс-әрекеттің бірігу
арқылы істелетінін білдіретін үстеудің түрі топтау үстеуі деп
аталады. Бұл үстеу қаншадан? нешеден? нешеуден? қалай-қалай? деген
сұрақтарға жауап береді. Мысалы, екеулеп, үшеулеп, он-ондап,
бір-бірлеп, аздаған, көптеген, топ-тобымен, рет-ретімен,
тең-теңімен, алды-алдына, бас-басына
т.б.
Жеке
жұмыс
«Түртіп алу»
әдісі
Берілген мәтіннен үстеулерді
теріп ал, мағыналық түрлерін ажыратып, сөйлемдегі қызметін анықта.
Үстеудің синонимдік қатарларын қолданып, мәтінді
әңгімеле.
Отырар
кітапханасы — моңғол билігіне дейінгі Отырарда орналасқан ірі кітапхана.
Фарабтағы (Отырар) кітапхананың негізін қалаушы ретінде ғалым әрі
философ Әл-Фараби қарастырылады. XII
ғасырдың соңындағы кітап жинақтардың қараушысы Сунақ руынан шыққан
Хисамуддин делінеді. Кітапхана ауқымы жағынан тек Александрия
кітапханасына жол береді. Отырар Шыңғысхан жорықтарынан кейін жер
бетінен тып-типыл етілді, ал кітапхананың кейінгі тағдыры әлі күнге
дейін белгісіз. Кітаптардың тағдыры жайлы жазба деректерде
айтылмаған. Ортағасырлық біраз кітапханалардың тағдыры жайлы
аңыздар сияқты Отырар кітапханасының кітаптарының айналасында
әңгімелер көп. Осы жағымен ол іздеушілерді өзіне тартады. Қазір
кейбір деректердің хабарлауынша моңғол шапқыншылығы кезінде
кітаптардың жерасты жолдарында сақталуы мүмкін. Кейіннен оларды
жеті жасар бала тауып алады делінеді. Десе де мұндай жорамалдар
нақты дәлелдемелерге негізделмегендіктен ғылымда мойындалмай
отыр.
№
|
Үстеулер
|
Синонимі
|
Мағыналық
түрлері
|
1.
2.
|
тып-типыл
етілді.
әлі күнге дейін
белгісіз.
|
Тып-типыл-мүлдем
жойылды
Әлі
күнге-бүгінгі күнге,қазірге
дейін
|
Сын-қимыл
мезгіл
|
3.
|
біраз кітапханалардың
тағдыры
|
Біраз-
біршама
|
мөлшер
|
4.
|
әңгімелер
көп.
|
Көп- мол
|
мөлшер
|
5.
|
қазір
|
Қазір-бүгінгі
күнде
|
мезгіл
|
6.
|
кейіннен
|
Кейіннен-соңынан
|
мезгіл
|
ЕББҚ
оқушыға тапсырма
3-тапсырма.
«Кітап» және
«кітапхана» сөздерін төмендегідей топтау үстеулерімен
байланыстырып, сөйлем құрап жаз. Екеулеп, көптеген, топ-тобымен,
рет-ретімен, бір-бірлеп, бас -
басына.
Үйге тапсырма:
9-тапсырма

|
Психологиялық
ахуал
«Өзін
таныстыру»
Сабақ басында бір
оқушы тақта алдына шығып, өзі туралы 1 минут әңгіме айтады: өз
сөзінде ол өзі туралы қызықты деректер келтіруге тырысуы керек.
Қалған оқушылар оның сөздерін жағымды тұрғыдан қабылдап, үнемі қол
шапалақтап және қуаттап отыруы керек. Осы әрекеттер арқылы сынып
ішінде оқушылардың бір-біріне деген сенімді қатынасын орнату
көзделеді.
Әлемдегі ірі
кітапханалар туралы өзіңнің тұжырымдарын төмендегі кластер бойынша
көрсетіп, толтырады.
Мәтінді тыңдап,
сұрақтарға жауап береді. Мәтіндег негізгі ой мен көтерілген
мәселені анықтайды..
Берілген тақырыпта
жұпта/топта диалог құрады. Өз сөздерінде «Ежелгі кітапханалар»,
«Әлемдегі кітап мұрағаттары мол кітапханалар» тақырыптары бойынша
мәліметтерді пайдаланады. Сұрақ, жауаптарын қысқа, тұжырымды,
түсінікті ойластырады.
Берілген мәтінн |