Зерттеу және
талдау
М
Зерттеу сұрағын
ұсыну:
1-тапсырма. Мәтінмен
жұмыс.
1-қадам.
(Т) Зерттеу алдында
оқушылардың алдыңғы сабақтағы білімін еске түсіріп, Орталық Азия
халықтарының рухани мәдениетінің жетістіктерін анықтау тапсырмасы
орындалады. Оқушылар тапсырма шарты бойынша рухани мәдени
жетістіктерді анықтайды.
1-топ. Орта Азия халықтарының
діни наным-сенімдері;
2-топ.
Орта Азия
халықтарының ауыз
әдебиеті;
3-топ. Орта Азия халықтарының
жазу
мәдениеті;
4-топ. Орта Азия халықтарының
ғылымы
2-қадам
(Т) Оқушыларға Орталық Азия
халықтарының рухани мәдени жетістіктері туралы мәтін
беріледі. Мәтінде Орталық Азия
халықтарының рухани саладағы жетістіктері туралы ақпарат
қамтылады. Мәтінді оқыған соң алдыңғы
жетістіктер тізімін толықтырылады. Осыдан соң жетістіктер тізімін
діни наным-сенім, ауыз әдебиеті, жазу мәдениеті, ғылым салаларына
топтастыру тапсырмасы ұсынылады. Әр топ рухани мәдениеттің өздеріне
бөлінген салалары бойынша ең маңызды деген үш жетістікті
анықтап, А-4 парақшасына жазып тақтаға
іледі. Бұл жетістіктерді неліктен
маңызды деп есептейтіндігін түсіндіреді.Топтар бірін-біріне кері
байланыс береді.
3-қадам
(Т) Рухани мәдениет салалары
бойынша бөлінген оқушылардан «джигсо» әдісі бойынша жаңа топтар
құрастырылады. Әр рухани салалар бойынша топтасқан оқушылардан жаңа
топ құрастырылады. Бұрынғы топтардан келген (өкілдер) жаңа топтарда
өз салалары бойынша ақпаратты баяндайды. Әр топтағы оқушылар түрлі
топтардан баяндалған ақпаратты естіп, білімдерін толықтырады,
белгілі бір уақыттан кейін өз тобына кері
оралады.
Бағалау
критерийі:
Сыни ойлау мен
талдау-
Орталық Азия халықтарының
рухани мәдени жетістіктерінің адамзаттың дамуына қосқан үлесін
талдау
Дескриптор:
1-топ. Орта Азия
халықтарының діни наным-сенім түрлерінің
ерекшелігін кемінде 2 дәйек арқылы
түсіндіреді;
2-топ. Орта Азия
халықтарының ауыз әдебиетінің
дамығандығын кемінде 2 дәйек арқылы
түсіндіреді;
3-топ. Орта Азия халықтарында
жазу мәдениетінің
қалыптасқандығын кемінде 2 дәйек арқылы
түсіндіреді;
4-топ. Орта Азия халықтарының
ғылым дамығандығын, кемінде
3 дәйек арқылы түсіндіреді.
Кері
байланыс. Топтардың бірін-бірі
бағалауы. «Екі жұлдыз, бір
тілек»
Интерпретация
2-тапсырма. Қорытындылау,
тұжырымдау
(Т) Оқушылардың алған білімдері мен дағдыларын
қорытындылап, түйіндеу «Орталық Азия халықтарының қандай рухани
мәдениет жетістіктері әлемдік мәдениеттің дамуында ерекше орын
алады?», «Орталық Азия халықтарының ғылым саласындағы табыстарын
қалай бағалаймыз?» деген зерттеу сұрағына кері оралу
ұйымдастырылады. Зерттеу сұрағының төңірегінде ой-тұжырымдар
қорытындылап, түйіндеуде төмендегі тапсырма
орындалады.
(М) Адамзат мәдениетінің дамуына
қосқан үлесі деп анықтау үшін рухани мәдениеттің жетістіктерін
қандай критерийлер бойынша бағалаймыз?
Зерттеу
тақырыбы
|
Сол замандағы маңызы
мен адамдардың өміріне
әкелген өзгерістері
қандай?
|
Қазіргі кездегі
маңызы қандай?
Күнделікті өмірде көрініс
таба ма? Неліктен маңызды деп
ойлайсыз?
|
Болашақтағы маңызы
қандай? Неліктен маңызды болуы
мүмкін?
|
Діни
наным-сенімдер
|
|
|
|
Ауыз
әдебиеті
|
|
|
|
Жазу
мәдениеті
|
|
|
|
Ғылым
|
|
|
|
Бағалау
критерийі:
Синтез-
Орталық Азия халықтарының
рухани мәдени жетістіктерінің адамзаттың дамуына қосқан үлесін
түйіндеу
Дескриптор:
1-топ. Орта Азия халықтарының
діни наным-сенімдердің сол заманда, қазіргі кезде, болашақта қандай
маңызы бар екендігін кемінде 2 дәйек арқылы
тұжырымдайды
2-топ. Орта Азия халықтарының
ауыз әдебиетінің сол заманда, қазіргі кезде, болашақта қандай
маңызы бар екендігін кемінде 2 дәйек арқылы
тұжырымдайды
3-топ. Орта Азия халықтарының
жазу мәдениетінің сол заманда, қазіргі кезде, болашақта қандай
маңызы бар екендігін кемінде 2 дәйек арқылы
тұжырымдайды
4-топ. Орта Азия халықтарының
ғылымының сол заманда, қазіргі кезде, болашақта қандай маңызы бар
екендігін кемінде 2 дәйек арқылы
тұжырымдайды
|