Материалдар / Әлеуметтік педагог мамандығы

Әлеуметтік педагог мамандығы

Материал туралы қысқаша түсінік
Әлеуметтік педагог мамандығы
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
13 Тамыз 2024
123
0 рет жүктелген
250 ₸
Бүгін алсаңыз
+13 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +13 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады


"ӘЛЕУМЕТТІК ПЕДАГОГ" МАМАНДЫҒЫ

 

Философия, әлеуметтану, психология сияқты әртүрлі ғылымдар және басқа ғылымдардың өкілдері адам мәселелеріне өте үлкен ғылыми қызығушылық танытады. Ғылыми білімнің көптеген салалары мамандарының жемісті бірлескен жұмысы жаңа ғылымдардың, атап айтқанда, әлеуметтік педагогиканың даму сипатында көрініс табады, ол адамды өзінің әлеуметтік болмысын, жеке және қоғамдық қатынастар жүйесіндегі орнын тануға, қоғамдағы өз құқықтары мен міндеттерін дұрыс бағалауға дайындауға бағытталған. .

Қазіргі әлеуметтік-экономикалық жағдайдың бір ғажабы - халықтың көптеген топтары әлеуметтік жағынан осал болып шықты. Сондықтан әлеуметтік педагогиканың міндеттерінің бірі - ересек адамға да, балаға да өзгермелі әлемде бағдарлауға, өмірден өз орнын табуға, бір сөзбен айтқанда, қазіргі әлемдегі әлеуметтенуге көмектесу.

Әлеуметтік педагогиканың мәні адамның әлеуметтік тәрбиесінен және оны әлеуметтік қорғаудан тұрады. Бұл әлеуметтік педагогиканы ғылыми әлеуметтік диагностикаға, әлеуметтік болжауға, әлеуметтік әділеттілік принциптеріне негізделген кәсіби қызмет түрі ретінде дамытуды қажет етеді [3, 156-бет].

"Әлеуметтік педагог" мамандығының пайда болу тарихына тоқталатын болсақ, Ресейде әлеуметтік-педагогикалық қызметті кәсіби түрде жүзеге асыруға дайын мамандарды даярлау мәселелері әзірленді. сонау 1989 жылы. Осылайша КСРО-ның Халыққа білім беру жөніндегі мемлекеттік комитеті КСРО Педагогикалық ғылымдар академиясының жанынан В.Г.Бочарованың жетекшілігімен "Мектеп-шағын аудан" атты уақытша ғылыми-зерттеу ұжымын (ВНИК) құрды. Оның жұмысының нәтижесі "әлеуметтік педагог" жаңа мамандығының негіздемесі болды.

1990 жылы шілдеде КСРО Мемлекеттік халық ағарту комитетінің алқасы "Әлеуметтік педагогтар институтын енгізу туралы" шешім қабылдады, ал бір ай бұрын (21.06.1990 ж.) "Әлеуметтік педагогика" мамандығын ашу туралы бұйрық шығарылды. жоғары және орта арнаулы оқу орындары". Осы бұйрыққа сәйкес оқу жоспарлары әзірленіп, 1990 жылдың желтоқсан айында 1991 жылдың сәуір айында барлық педагогикалық оқу орындарына жіберілді.КСРО Мемлекеттік білім беру мекемесінің бұйрығымен "Әлеуметтік педагог" біліктілік сипаттамасы бекітілді. 1991 оқу жылының басында еліміздің жоғары оқу орындары бағдарламалық-әдістемелік материалдарды алды.

Ресей Федерациясы Білім министрлігі алқасының 27.10.1993 жылғы "Ресейдегі әлеуметтік-педагогикалық жұмыс тәжірибесі және оның даму перспективалары туралы" шешімі, сондай-ақ Ресей Федерациясы Білім министрлігінің Әдістемелік хаты әлеуметтік педагогтарды даярлау жүйесінің қалыптасуы мен дамуы үшін маңызды болды. 27.02.1995 ж. "Балалармен жүргізілетін әлеуметтік-педагогикалық жұмыс туралы".

Бұл бағыттағы жұмыс тәжірибесі 1995 жылы "Әлеуметтік педагогика" мамандығы бойынша жоғары кәсіптік білім берудің мемлекеттік стандартын енгізуге мүмкіндік берді. Мемлекеттік стандарттың екінші буыны 2000 жылы сәуірде енгізілді.2005 жылы стандарттардың үшінші буынын енгізуге дайындық аяқталды.

Әлеуметтік педагогтың қызмет саласы – адам, оның мүдделері мен құқықтары. Әлеуметтік педагог халықтың барлық санаттарымен: балалармен, жастармен, ересектермен және қарттармен әртүрлі әлеуметтік-мәдени ортада жұмыс істейді. Ол жеке адамның, отбасының, адамдар тобының нақты өмірлік мәселелерін шешуге қатысады, жеке тұлғаның өзін-өзі дамытуына ықпал етеді, адамдарды өз күштері мен резервтерін дамытуға ынталандырады; отбасына, ата-аналарға оқумен және тәрбиемен байланысты мәселелерді шешуге, әсіресе баланың оқу үлгеріміне, мінез-құлқына және дамуына кері әсерін тигізетін себептерді жоюға көмектесуді ұйымдастырады [1, 9-бет].

Бүгінгі күні "Әлеуметтік педагог" ұғымының көптеген анықтамалары бар, дегенмен, барлық анықтамаларды әртүрлі ғылымдар тұрғысынан жалпылайтын болсақ, онда бұл анықтаманы әлеуметтік педагог диагностика нәтижесінде алынған мәліметтер негізінде әлеуметтік–педагогикалық көмекті дамыта және жүзеге асыра алатын маман деп айтуға болады. балаға және оның ең жақын әлеуметтік ортасына.

Әлеуметтік педагог балаларға, жасөспірімдерге, ересектерге әлеуметтік-педагогикалық көмек көрсете отырып, бірқатар функцияларды орындайды. Бұл функцияларды әлеуметтік педагогтардың баламен және оның ең жақын әлеуметтік ортасымен жұмыс істеу тұрғысынан қарастырайық.

Әлеуметтік педагогтың қызметтері: аналитикалық-диагностикалық, болжамдық, ұйымдастырушылық-коммуникативтік, коррекциялық, үйлестірушілік-ұйымдастырушылық, тәрбиеленушілерге әлеуметтік-педагогикалық қолдау мен көмек көрсету қызметі, күзет-қорғаныс, психотерапиялық, әлеуметтік-профилактикалық, оңалту.

Аналитикалық және диагностикалық функцияны жүзеге асыра отырып, әлеуметтік педагог:

- баланың әлеуметтік микроортасының ерекшеліктерін зерттейді және бағалайды, оған қоршаған ортаның ықтимал әсерін болжайды;

- баланың тұлғалық ерекшеліктері мен қадір-қасиетін, оның "проблемалық өрісін" ашады;

- іс-әрекеттің ерекшеліктерін зерттейді және бағалайды;

- балалардың, жасөспірімдердің орынсыз мінез-құлқының себептерін, олардың отбасыларының әлеуметтік жағдайының нашарлау себептерін анықтайды;

- ерекше дарынды оқушыларды анықтауға ықпал етеді;

- дамуында эмоционалдық және интеллектуалдық ауытқулары бар білім алушыларды анықтайды[2, 415-бет].

Әлеуметтік педагогтың болжамдық қызметі - ол:

- әлеуметтік-педагогикалық жағдайды талдау негізінде оқушының жеке басының тәрбиесі мен даму үдерісін болжайды, оның жеке басының өзін-өзі дамытуы мен өзін-өзі тәрбиелеуіне көмек көрсетеді, оқушының әлеуметтену үдерісіндегі даму болашағын анықтайды.;

- алдыңғы жұмыс нәтижелерін талдау негізінде өзінің әлеуметтік-педагогикалық қызметін жоспарлайды.

Әлеуметтік педагогтың ұйымдастырушылық-коммуникативтік қызметін жүзеге асыруы:

- білім беру іс-әрекетінің субъектілерін - қоғамды, қосымша білім беру ұйымдарын және т.б. қосуға ықпал етеді. өскелең ұрпақты әлеуметтік тәрбиелеу үдерісінде, бірлескен еңбек пен демалыста;

- оған балалар мен жасөспірімдер арасындағы қарым-қатынастың гуманистік жүйесін қалыптастыруға қатысуға, сондай-ақ балалардың, жасөспірімдердің және ересектердің қарым-қатынасына әсер етуге мүмкіндік береді.

Әлеуметтік педагогтың түзету қызметі - ол:

- білім алушыларды (тәрбиеленушілерді) әлеуметтік ортаның келеңсіз әсерінен қорғауға тырысады;

- мектеп оқушыларының өзін-өзі бағалауын түзетеді және оларға жаман әдеттерден арылуға көмектеседі [2, 416-бет].

Үйлестіру-ұйымдастыру қызметін жүзеге асыра отырып, әлеуметтік педагог:

- ашық микроортада балалар мен жасөспірімдердің әлеуметтік маңызды іс-әрекеттерін ұйымдастырады;

- білім алушыларға психологиялық-педагогикалық талаптарды ескере отырып, әр түрлі өндірістік қызмет түрлеріне қатысады;

- ересектердің қатысуымен балалардың ұжымдық шығармашылық іс-әрекетін ұйымдастырады;

- әлеуметтік тәрбиенің барлық субъектілерінің қызметін үйлестіреді;

- әлеуметтік қорғау және көмек көрсету органдарымен өзара әрекеттеседі.

Оқушыларға әлеуметтік-педагогикалық қолдау және көмек көрсету функцияларын жүзеге асыру әлеуметтік педагогты ынталандырады:

- білім алушыға (тәрбиеленушіге) өзін-өзі дамыту, өзін-өзі тану, өзін-өзі бағалау, өзін-өзі бекіту, өзін-өзі ұйымдастыру және өзін-өзі жүзеге асыруда білікті психологиялық-педагогикалық көмек көрсету;

- клиентпен сенімді қарым-қатынас орнату.

Әлеуметтік педагогтың қауіпсіздік және қорғаныс қызметі мынада: ол:

- білім алушылардың (тәрбиеленушілердің) және олардың бірлестіктерінің құқықтары мен мүдделерін қорғауға бағытталған құқықтық нормалардың барлық кешенін қолданады;

- мемлекеттік мәжбүрлеу шараларын қолдануға және балаларға тікелей немесе жанама түрде заңсыз ықпал етуге жол берген адамдардың заңды жауапкершілігін жүзеге асыруға ықпал етеді;

- әлеуметтік қорғау және көмек көрсету органдарымен өзара әрекеттеседі.

Психотерапиялық функцияны жүзеге асыра отырып, әлеуметтік педагог:

- мектеп оқушыларының жағымды эмоционалдық жағдайын қамтамасыз етуге қамқорлық жасайды;

- оларға тұлғааралық қақтығыстарды шешуге, депрессиялық жағдайды жеңілдетуге көмектеседі;

- мектеп оқушыларының жетістікке жету жағдайларын жасауға ықпал етеді.

Әлеуметтік-профилактикалық функцияны жүзеге асыру әлеуметтік педагог деп болжайды:

- балалар мен жасөспірімдердің девиантты (девиантты) мінез-құлқы мен қылмыстық (құқық бұзушылық) мінез-құлқының алдын алу бойынша профилактикалық шаралар жүйесін ұйымдастырады;

- олардың моральдық-құқықтық тұрақтылығының қалыптасуына әсер етеді;

- әлеуметтік "тәуекел" тобындағы отбасылардан шыққан балаларды әлеуметтік сауықтыру шараларының жүйесін ұйымдастырады.

Әлеуметтік педагогтың оңалту қызметі оның әртүрлі себептермен (ауру, мүгедектік, күйзеліс, есірткі қолдану, жыныстық агрессия, бас бостандығынан айыру және т.б.) бас бостандығынан айыру орындарынан, арнаулы мекемелерден оралған адамдарды (ең алдымен кәмелетке толмағандарды) әлеуметтік-педагогикалық оңалту және қолдау шараларының жүйесін ұйымдастыруынан тұрады. , және т.б.) әлеуметтік бейімсіздікке әкелетін әртүрлі қиындықтарды бастан кешіреді [2, 417-бет].

Әлеуметтік педагогтың практикалық қызметі әртүрлі әлеуметтік рөлдерді орындаумен байланысты: балалар мен ересектер арасындағы, отбасы мен әлеуметтік қызметтер арасындағы делдал; кеңесші, дос, сарапшы, психотерапевт, көмекші және т.б. Әр түрлі рөлдерде әрекет ете білу әлеуметтік педагогтың кәсіби құзыреттілігінің деңгейін анықтайды [1, 11 б.].

Осылайша, 1980-1990 жж. әлеуметтік педагогиканың дамуының бастапқы кезеңі болып табылады. Заң жүзінде әлеуметтік педагог лауазымы 1990 жылы КСРО Мемлекеттік білім беру кеңесінің "Әлеуметтік педагогтар институтын енгізу туралы" арнайы шешімімен бекітілді. Әлеуметтік педагогтың негізгі қызметі - баланың дамуына қолайлы жағдай жасау, балалардың құқықтары мен мүдделерін қорғау, баланың отбасымен қарым-қатынасын орнатуға көмектесу, оның табысты әлеуметтенуіне ықпал ету.

 

Әдебиеттер тізімі

1.     Басов Н.Ф. Әлеуметтік педагог: Мамандыққа кіріспе: оқу құралы. студенттерге арналған оқу құралы. жоғары. оқу құралы. мекемелер [Мәтін] / Н.Ф. Басов, В.М. Басова, А.Н. Кравченко. - М.: "Академия" баспа орталығы, 2006. -256 б

2.     Мардахаев, Л.В. Әлеуметтік педагогика. Толық курс [Мәтін] Л.В. Мардахаев / Юрайт - Мәскеу, 2011. - 800 б.

3.     Мудрик, А.В. Әлеуметтік педагогика [Мәтін] А.В. Мудрик /Академия - Мәскеу, 2009. - 224 б.

 



Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Осы аптаның ең үздік материалдары
Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
тақырыптармен дайындаймыз
Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
Толығырақ