Ақтөбе қаласы №42ОМ
КММ
Әлеуметтік
педагогы
Төрәлі Ақтоты
Серібайқызы
Баяндама
тақырыбы:
Әлеуметтік педагогтың «Қиын»
оқушылармен жұмысы
Баяндама
мақсаты:
Қиын балалармен жұмыс жүргізу
жолдарын жетілдіре отырып, оқушыларға құқықтық білім беру мен
жоғарғы әлеуметтік құықықтық мәдениетті қалыптастырудағы тиімді
әдіс-тәсілдерде, халық педагогикасын
пайдалану
"Қиын" бала
ұғымы
B.Трифанов зерттеулеріндегі
"қиын" бала анықтамасы - күнделікті педагогикалық әсерге көне
бермейтін, өзіне үнемі қосымша уақыт бөліп қарауды, мұғалімнің
ерік-жігерін, күшін, қажырлы педагогикалық еңбегін қажетсінетін
оқушы.
Ал, А. Фортунов "қиын" бала
ұғымына үлгірмеушілер мен тәрбие ықпалына көнбейтін балаларды
жатқызады. Көріп отырғанымыздай "қиын" топтағы балалар тамыры терең
кеткен әртүрлі әлеуметтік жағдайлардан болатыны белгілі
болды
Қиын оқушылардың пайда
болуына себепті факторлар
1) Отбасы тәрбиесінің дұрыс
ұйымдастырылмауы, тұрмыстағы ұрыс – талас,
дау – жанжал, баланың табиғи психологиялық ерекшеліктерін ескермеу,
ата
– ананың біреуінің болмауы.
2) Қиын балалардың пайда болуына бірден – бір себепті болатын
және
жағымсыз жағдай туғызатын - отбасы тәрбиесі .
Оның басшылары:
баланың күнделікті жүріс – тұрыстарын қадағаламау; арақ – шарап
ішу,
ұрыс – керіс туғызу.
Екіншіден, тәрбиенің көзі, баланы киіндіру, тамақтандыру, мұң –
мұқтажын
қамтамасыз ету деп санаушылық.
3) Жастайынан еңбектену әдет - дағдыларын қалыптастырмау, баланың
жан
дүниесіне көңіл аудармау, отбасындағы ажырау және жаңа адамның
отбасы
мүшесі болуы себеп болады.
Қиын балалармен жұмыс
істеудің негізгі шарттары:
1. Әрбір қиын баланы жан –
жақты зерттеп, мінез – құлықтарының бағыт – бағдарын айқындау, оның
ішіндегі адамгершілік типтегі қасиетін іріктеп алу.
2) Әрбір оқушының адамгершілік құндылығының негізінде тәртібі,
айналасындағы өмірге қөзқарасы, ұжымдық қарым – қатынас дағдыларын
қалыптастыруды ұйымдастыру.
3) Әрбір жеке тұлғаның ерекшеліктері мен мүмкіндіктеріне және
творчестволық талап – тілектеріне орай, қабілеті мен икемдіктерін
дамыту, қоғамдық жұмыстарға қатыстыру.
4) Қиын баланы тәрбиелеуде әрбір теріс қылығын, істерін,
тәртіпсіздігін арына тигізбей айыптаса, бұл істер өз нәтижесін
береді.
Жағдайларды
шешу” Мақсаты:
Проблеманы шеше білуге
үйрету
Мектептегі
жағдай
Оқушы сабаққа кешігеді,
сабақтан қашады, мұғалімдермен сөз жарыстырып, тыңдамайды, сабағы
нашар, тәртібі де нашар.
Жанұядағы
жағдай
Бала ата-анасын
тыңдамайды,күнделігі толған екі, мектепте жиналысқа ата-анасын
шақырады, өтірік ауырып қалады, үй бетін көрмейді, қалтасынан
бір-екі дана темекі шығады.
Жанұядағы
жағдай
Бала ата-анасын
тыңдамайды,күнделігі толған екі, мектепте жиналысқа ата-анасын
шақырады,өтірік ауырып қалады, үй бетін көрмейді, қалтасынан
бір-екі дана темекі шығады.
«Бала тәрбиесінің ең үлкен
мектебі — әке мен шешенің қарым -қатынасы» — деп В.А.Сухомлинский
айтқандай , «Ата – ана — өз баласының тәрбиесі үшін ел, халық
алдында жауапкер».
Жазалау мен көтермелеу
әдістерін қатар қолдану – педогогтің негізгі құралы болуы тиіс.
Таңдап алынған әдіс – тәсілдер баланы өз қылығына басқаша қаратып ,
мінезін жақсы жаққа өзгертуі тиіс. Орынды қолданылған әдіс –
тәсілдер оқу – тәрбие жүйесінің деңгейін көтеріп, қиын оқушы мен
педагог қарым – қатынас жақсартатыны
сөзсіз.
«Елдің көркі тіл десек, тілдің
көркі сәби ме деп қаласың», -деп Қ. Мырзалиев тегін айтпаған.
Сондықтан отбасы мүшелері арасында жақсы қарым-қатыныс қалыптасқан
болса.олар өз анна тілінде сөйлесе, ол жанұяда мәдениетті азамат
өсіп шығатыны сөзсіз.
Бүгінгі ХХІ ғасыр талабында
Жан-жақты ел тарихын жетік білетін , заман талабына сай азаматтарды
тәрбиелеу-басты міндет.
«Назарларынызға
рахмет»