Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы



    Lesson Plan 6

    Theme of the lesson:

    Unit:3


    Teacher’s name:

    Kokayeva Rysgul Zaidenovna

    Date:

    19.11.2021

    Grade:7

    Number present: 16 absent: 2

    Theme of the lesson:

    An Unforgettable destination

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to:

    6.2.1.1 understand a longer sequence of supported classroom instructions

    6.4.2.1 understand independently specific information and detail in short, simple texts on a limited range of general and curricular topics


    Lesson objectives:

    All learners will be able to: ask complex questions to get information about limited range of general topics and some curricular topics.

    Most learners will be able to: understand specific information and detail in texts on a range of familiar general and curricular topic

    Some learners will be able to: compare the details given in the text; understand with little support the main points in the text

    Value link:

    Be friendly, respect each other.

    Plan:

    Part of the lesson/Time

    Teacher’s activity

    Student’s activity

    Assessment

    Resources

    Beginning of the lesson

    Warming-up

    Team work

    5 min.


    Organization moment:

    1.Greeting.

    Teacher: Good afternoon, students!

    Ss: Good afternoon, good afternoon!

    Good afternoon to you!

    Good afternoon dear teacher!

    How are you?

    Ss: We`re fine, thank you!

    Give for Ss pictures of animals (hares&foxes)and ask them to divide according to the pictures

    Dividing into groups

    «Picture sort»


    Increasing students` psychological motivation.

    T: Stand in a circle. The first student says the phrase «I believe you can….. » to the second student and the second student says, «Yes, I can» and this continues in the chain circle.

    S1: I believe you can do the best in this lesson.

    S2: Yes, I can! I believe you can answer all the teacher`s questions..

    The aim: To develop Ss speaking skills and create friendly atmosphere

    Efficiency: By telling the wishes they show their appreciations .

    At the organization moment T tries to award active Ss. «The praise» method is used to evaluate Ss with phrases like:

    “Good job!

    Well done!”

    CD player

    Microphone

    cards

    Pre-learning

    «Brainstorming» method

    Individual work

    5 min.


    T give them questions help of the application “Quizizz”

    In order to review the last lesson

    In differentiation part «Make prediction» method was used to check up student’s knowledge of previous lesson and speaking.

    After that T introduces the aim and theme of the lesson.


    Ss look at the questions on board and try to answer with Whatsapp.

    Share their knowledge connected with Present Perfect.

    Aim: Develop Ss critical thinking. Create individual work atmosphere

    Efficiency: Ss refresh their mind before starting new theme.

    Descriptor:

    -identify the meaning of Present Perfect

    -can make answer the questions.



    Total: 1point


    Praise Ss who has given the right answer and take the first place.

    Whiteboard


    An application “Whatsapp”


    Middle of the lesson

    Presentation part.


    Team work.

    8 min.











    «Listen and watch» method is used to open up the theme of the lesson. T asks to Ss to watch a short video connected with the text and compare their predictions.

    T tells whose prediction was close to the theme.


    Ss watch the informative video and compare with their prediction.

    (a poster)



    Descriptor:

    -understand the general idea of the text

    -can make a decision



    Total: 1point


    Whiteboard

    Student’s Book

    «Ask and answer»

    T asks Ss to answer the different questions connected with the video.

    Ss try to answer the questions and make a poster as colourful as possible



    T praise active Ss with phrases such as: “Good job!

    Well done!” “One more time, please”

    Whiteboard

    Student’s book Poster


    Refreshing moment

    Team work


    5min

    T does some weather actions in order to refresh their mind

    Ss should repeat what the teacher does and to make a good atmosphere

    Descriptor:

    Ss evaluate each other.

    CD player

    Individual work


    6 min.


    Writing



    T presents new words from “Check these words” box.

    T gives exercise 2 on page 34.

    Read the text again and correct thebstatements

    Aim: improve reading skills.

    Efficiency:

    To develop Ss critical thinking skills and reading skills

    Differentiation: «Verbal support» method is used to help Ss use new words in the sentences.

    Ss listen to the T instructions and work individually.

    Read the text in exercise 1 p34 and do exercise 2 correct the sentences.

    Work with dictionary.


    Descriptor:

    -cooperate individually

    -text

    -work with dictionary.


    Total: 1point


    Whiteboard

    Pupil`s Book


    Team work

    5 min.

    T gives exercise 5 on page 35. “Listen and correct” method is used to listening task.

    T asks Ss listen to mini stories about weather and do the tasks.

    Aim: improve listening

    Efficiency:

    To develop Ss listening skills and use new vocabulary Differentiation: «Verbal support» method is used to help Ss use new words in the sentences.

    Ss look through the example.


    Descriptor:

    -follow the listening task structure

    - can listen to audio.


    Total: 1point


    Whiteboard

    Student’s book


    End of the lesson.


    Reflection



    Individual work:

    5 min.

    The “Traffic light” method was used as a reflection. T asks Ss to stick their stickers to the “Traffic Light”.


    Ss use their stickers to show their knowledge according to the lesson

    Green- I understood

    Yellow-I have some questions

    Red-I need a help.


    Aim: To know how many Ss got the theme.

    Efficiency:

    Ss can use colors to show how much do they remember.

    Differentiation: «Conclusion

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Kokayeva Rysgul Zaidenovna
    03 Желтоқсан 2021
    1781
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    An Unforgettable Destination

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    An Unforgettable Destination

    Материал туралы қысқаша түсінік
    An open lesson. Theme: An Unforgettable Destination. Lesson objectives:All learners will be able to: ask complex questions to get information about limited range of general topics and some curricular topics. Most learners will be able to: understand specific information and detail in texts on a range of familiar general and curricular topic Some learners will be able to: compare the details given in the text; understand with little support the main points in the text
    Материалдың қысқаша нұсқасы



    Lesson Plan 6

    Theme of the lesson:

    Unit:3


    Teacher’s name:

    Kokayeva Rysgul Zaidenovna

    Date:

    19.11.2021

    Grade:7

    Number present: 16 absent: 2

    Theme of the lesson:

    An Unforgettable destination

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to:

    6.2.1.1 understand a longer sequence of supported classroom instructions

    6.4.2.1 understand independently specific information and detail in short, simple texts on a limited range of general and curricular topics


    Lesson objectives:

    All learners will be able to: ask complex questions to get information about limited range of general topics and some curricular topics.

    Most learners will be able to: understand specific information and detail in texts on a range of familiar general and curricular topic

    Some learners will be able to: compare the details given in the text; understand with little support the main points in the text

    Value link:

    Be friendly, respect each other.

    Plan:

    Part of the lesson/Time

    Teacher’s activity

    Student’s activity

    Assessment

    Resources

    Beginning of the lesson

    Warming-up

    Team work

    5 min.


    Organization moment:

    1.Greeting.

    Teacher: Good afternoon, students!

    Ss: Good afternoon, good afternoon!

    Good afternoon to you!

    Good afternoon dear teacher!

    How are you?

    Ss: We`re fine, thank you!

    Give for Ss pictures of animals (hares&foxes)and ask them to divide according to the pictures

    Dividing into groups

    «Picture sort»


    Increasing students` psychological motivation.

    T: Stand in a circle. The first student says the phrase «I believe you can….. » to the second student and the second student says, «Yes, I can» and this continues in the chain circle.

    S1: I believe you can do the best in this lesson.

    S2: Yes, I can! I believe you can answer all the teacher`s questions..

    The aim: To develop Ss speaking skills and create friendly atmosphere

    Efficiency: By telling the wishes they show their appreciations .

    At the organization moment T tries to award active Ss. «The praise» method is used to evaluate Ss with phrases like:

    “Good job!

    Well done!”

    CD player

    Microphone

    cards

    Pre-learning

    «Brainstorming» method

    Individual work

    5 min.


    T give them questions help of the application “Quizizz”

    In order to review the last lesson

    In differentiation part «Make prediction» method was used to check up student’s knowledge of previous lesson and speaking.

    After that T introduces the aim and theme of the lesson.


    Ss look at the questions on board and try to answer with Whatsapp.

    Share their knowledge connected with Present Perfect.

    Aim: Develop Ss critical thinking. Create individual work atmosphere

    Efficiency: Ss refresh their mind before starting new theme.

    Descriptor:

    -identify the meaning of Present Perfect

    -can make answer the questions.



    Total: 1point


    Praise Ss who has given the right answer and take the first place.

    Whiteboard


    An application “Whatsapp”


    Middle of the lesson

    Presentation part.


    Team work.

    8 min.











    «Listen and watch» method is used to open up the theme of the lesson. T asks to Ss to watch a short video connected with the text and compare their predictions.

    T tells whose prediction was close to the theme.


    Ss watch the informative video and compare with their prediction.

    (a poster)



    Descriptor:

    -understand the general idea of the text

    -can make a decision



    Total: 1point


    Whiteboard

    Student’s Book

    «Ask and answer»

    T asks Ss to answer the different questions connected with the video.

    Ss try to answer the questions and make a poster as colourful as possible



    T praise active Ss with phrases such as: “Good job!

    Well done!” “One more time, please”

    Whiteboard

    Student’s book Poster


    Refreshing moment

    Team work


    5min

    T does some weather actions in order to refresh their mind

    Ss should repeat what the teacher does and to make a good atmosphere

    Descriptor:

    Ss evaluate each other.

    CD player

    Individual work


    6 min.


    Writing



    T presents new words from “Check these words” box.

    T gives exercise 2 on page 34.

    Read the text again and correct thebstatements

    Aim: improve reading skills.

    Efficiency:

    To develop Ss critical thinking skills and reading skills

    Differentiation: «Verbal support» method is used to help Ss use new words in the sentences.

    Ss listen to the T instructions and work individually.

    Read the text in exercise 1 p34 and do exercise 2 correct the sentences.

    Work with dictionary.


    Descriptor:

    -cooperate individually

    -text

    -work with dictionary.


    Total: 1point


    Whiteboard

    Pupil`s Book


    Team work

    5 min.

    T gives exercise 5 on page 35. “Listen and correct” method is used to listening task.

    T asks Ss listen to mini stories about weather and do the tasks.

    Aim: improve listening

    Efficiency:

    To develop Ss listening skills and use new vocabulary Differentiation: «Verbal support» method is used to help Ss use new words in the sentences.

    Ss look through the example.


    Descriptor:

    -follow the listening task structure

    - can listen to audio.


    Total: 1point


    Whiteboard

    Student’s book


    End of the lesson.


    Reflection



    Individual work:

    5 min.

    The “Traffic light” method was used as a reflection. T asks Ss to stick their stickers to the “Traffic Light”.


    Ss use their stickers to show their knowledge according to the lesson

    Green- I understood

    Yellow-I have some questions

    Red-I need a help.


    Aim: To know how many Ss got the theme.

    Efficiency:

    Ss can use colors to show how much do they remember.

    Differentiation: «Conclusion

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Сабақ жоспары 6 сынып
    03.12.2021
    1781
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Kokayeva Rysgul Zaidenovna
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации