Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Материалдар / Analysis of sci-fi film from different perspectives (physics, biology, economics) SAU 8
2023-2024 оқу жылына арналған
қысқа мерзімді сабақ жоспарларын
жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған
Analysis of sci-fi film from different perspectives (physics, biology, economics) SAU 8
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып көруге болады
Unit:8
S
Lesson
89
pace
Teacher’s
name:
Kulybekov
Aidar
Date:
22.04.2023
Grade:10
V
Number present:
absent:
Theme of the
lesson:
Analysis of sci-fi film from different perspectives
(physics, biology, economics) SAU
8
Learning
objectives(s) that this lesson is contributing
to:
10.5.6 - write coherently at
text level using a variety of connectors on a range of familiar
general and curricular
topics;
10.6.16 - use a wide variety
of conjunctions on a wide range of familiar general and curricular
topics
Lesson
objectives:
Identify and recall key terms
related to physics, biology, and economics as they pertain to the
analysis of science fiction
films.
Students will create
coherent, well-structured responses that integrate a variety of
connectors and conjunctions to articulate their analyses and
evaluations of the film. They will also construct their own
sentences and phrases to demonstrate mastery of the language
content reviewed in the
lesson.
Values of educational
links:
This lesson emphasizes the
importance of critical thinking and scientific literacy, enhancing
students' ability to assess the accuracy of scientific
representations in media. It also promotes collaboration and
communication skills as students discuss and analyze content
together, fostering a deeper understanding and appreciation of
interdisciplinary
connections.
PLAN:
Part of the
lesson/Time
Teacher’s
activity
Student’s
activity
Assessment
Resources
Beginning of the
lesson
Pre-learning
«Brainstorming»method
5
min.
Revision of previous lessons
materials with the help of the
teacher.
Differentiation:
“Verbal
support”
T asks different questions
connected with the theme and tries to help Ss to give the correct
answer. T asks leading questions to
clarify the theme to theSs who needs T
support.
Ss give their
possible answers. After that T introduces the aim and theme of the
lesson.
Ss give their possible
answers.
Revise vocabulary connected
with previous lesson.
Aim:Revise the previous lessons
material.
Efficiency:Ss refresh their mind before
starting new theme.
Descriptor:
-correct
answer
EncourageSs whoanswer the
questions
Whiteboard
Cards
Students
Book
5min.
Ex: 1,
p:108
Aim
To present and practise phrasal verbs
withkeep,
letandpick
Ask Ss to read the theory box and then give
Ss time to complete the task using their dictionaries to help them
if
necessary.
Ex: 2, p:
108
Aim
To practise prepositional
phrases
Explain the task and give Ss time to complete
it and then check Ss'
answers.
Ask Ss to add the words to
thePrepositionssection in their
notebooks.
Ask Ss to revise this section regularly as
this will help them use the English language in a natural
way.
Ex: 1,
p:108
Answer
Key
1) off 2) down 3)
on
4) out 5)
up
Ex: 2, p:
108
Answer
Key
1 in 2 on 3 for 4 at
5
in
Descriptor:
Knows and practise
phrasal verbs
understand the
task
Practise
prepositional phrases
Whiteboard
Students
Book
10min.
Writing
task
Ex: 3, p:
108
Aim
To consolidate words which are often
confused
Explain the task and give Ss time to complete
it and then check Ss'
answers.
Ex: 3, p:
108
Answer
Key
1) attracts 3)
wandered
2) sank 4)
admitted
5)
bring
Well
done!
Whiteboard
Students
Book
Poster
Ex: 4, p:
108
Aim
To practice word
formation
Give Ss time to read
the theory box and then complete the
task
Check Ss'
answers.
Ex: 5, p:
108
Aim
To practise
collocations
Explain the task and give Ss time to complete
it
Check Ss'
answers.
Ex: 4, p:
108
Answer
Key
1)
appearance
2) quietness,
privacy
3)
collection
4)
difference
5)activity
Ex: 5, p:
108
Answer
Key
1)annual
7)native
2)travel
8)highly
3)weather
9)welcome
4)video
10)drive
5)
lifelong
11)full
6)
demand
12)closely
5
min
Further Practice
– Quiz
To consolidate
information in
the
module
•Make photocopies of
the quiz.
•Give Ss time to
complete the quiz, looking back through the module if
necessary.
•Check Ss'
answers.
Quiz
Mark the sentences T
(true) or F (false). Correct the false
sentences.
1)Planets expand and
pull stars towards them
2)The Roswell UFO
case happened in 1947
3)Neil Armstrong set
foot on the moon
in June,
1969.
4)People have been
living on the ISS since
2009.
5)There are around
1,000 stars within30 light years of
Earth.
6)Avatar was
directed by James Cameron
7)NASA was created
in 1972.
8)Yuri Gagarin was
the first man in space
Quiz p:
108
Answer
Key
1)F (Stars expand
and pull planets towards
them.)
2)T
3)F
(July)
4)F
(2000)
5)T
6)T
7)F
(1950s)
8)T
Descriptor:
able to answer the
questions
able to collaborate
with other pupil
gives right
answers
188тг - Сатып алу
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз