Сабақтың
мақсаты
|
Барлық
оқушы: поэмадағы кейіпкерлер жүйесін
анықтайды, шығармаға талдау жасай отырып, эссе
жазады.
Көпшілігі: көркем шығармадағы кейіпкерлер
жүйесін жинақтайды, даралайды, шығарманың идеясын талдай отырып,
құрылымын сақтап, әдеби эссе
жазады.
Кейбірі: кейіпкерлер жүйесін жинақтау
арқылы поэманың негізгі идеясын адамгершілік тұрғысынан талдайды,
көзқарасын білдіре отырып, әдеби эссе
жазады.
|
Сабақтың
басы
5
мин
|
Ұйымдастыру
кезеңі
1.Оқушылармен
амандасу
2.»Ақ, сары, қызыл жемістер»
арқылы топқа бөлу.
3.Үй тапсырмасын
тексеру.
«Шындық немесе жалған»
әдісі.
Берілген тұжырымдардың шындық
немесе жалған екенін анықтаңыз.
№
|
Факт
|
Шындық
|
Жалған
|
1
|
Масғұт
сары жемісті таңдап, асқан дәулетті адам болды.
|
|
|
2
|
Масғұтқа
жолығып, бата берген шал Қыдыр ата еді.
|
|
|
3
|
Хан мен
уәзір халықты ақылдан айырған «жынды суды» ішті.
|
|
|
4
|
Ханға
Қыдыр ата түсінде аян берді.
|
|
|
5
|
«Шәмсі-жиҺан» сөзі «бұл дүниенің айы» деген мағынаны
білдіреді.
|
|
|
|
Сәлемдеседі.
Түсіне қарай жеміс түрін
таңдай отырып, топқа бөлінеді.
Шындық, жалған сұрақтарына
жауап бере отырып, поэманың мазмұны
бойынша,үй тапсырмасын
пысықтайды.
|
«Білім ағашы» әдісі арқылы
бағалау. Ұсынылған әр түсті жапырақтарды есімін жазып, дұрыс жауап
берген сұрақтардың санына қарай таңдап, «Білім ағашына»
жапсыру.
-
Қызыл жапырақ -2-3
қате.
-
Сары жапырақ
-
1
қате.
-
Жасыл жапырақ –
қатесіз.
Мадақтау.
|
Ақ , сары, қызыл түсті
жемістердің суреті бар қағаздар,
ДК
экраны
«Білім ағашы» суреті, қызыл,
сары, жасыл түсті жапырақтар.
|
Сабақтың
ортасы
35
мин.
|
Т.
1-тапсырма.
1-топ « Екі жақты күнделік»
әдісі Масғұттың бойындағы жағымды, жағымсыз қасиеттерін даралап
жазыңыз.
№
|
Масғұттың бойындағы
жағымды қасиеттер
|
Масғұттың бойындағы
жағымсыз қасиеттер
|
1
|
|
|
2
|
|
|
3
|
|
|
4
|
|
|
2-топ «4 қадам»
әдісі
Сұрақтарға жауап бере отырып,
Масғұт бейнесін жинақтап, даралаңыз.
1
|
Поэмада қандай мәселе сөз
болды?
|
|
2
|
Поэманың бас кейіпкері қандай
қасиеттерімен ерекшеленеді?
|
|
3
|
Кейіпкердің қызыл жемісті
таңдауынан қандай ой түйдіңдер?
|
|
4
|
«Шәмсі-жиҺан» сөзінің мағынасы
қандай?
|
|
3-топ. «Кейіпкер кестесі»
әдісі үзіндідегі Масғұттың бойынан қандай қасиеттерін көруге
болатынын жазу.
№
|
Шығармадан
үзінді
|
Кейіп
кер
|
Кейіпкер
бойында
ғы
қасиеттер
|
1
|
Кім де болса бір ерлік қылайын
деп,
Масғұт ұшты ұрыға
оңтайланып.
|
Масғұт
|
|
2
|
Еңбексіз мал дәметпек –
қайыршылық,
Ақылды ерге ар болар қандай
қылық.
Оны ойларлық бұл күнде адам
бар ма?
Пайда ойламай қылады кім
татулық?
|
|
3
|
Сол Масғұт халифаға уәзір
бопты,
Тарқатыпты алдынан көп пен
топты.
|
|
4
|
Ұрыға жібермедім мен
намысты,
Кім бұлдар мұндай-мұндай
қылған істі.
Алла хақы деген соң амал да
жоқ,
Барайын,-деп уәде етіп, қол
қағысты.
|
|
ЕББҚ көру қабілеті бұзылған
оқушыға, кестелерді үлкен қаріппен шығарып
беремін.
Дисграфия, жазуда қиындығы
бар, яғни, қол моторикасы толық дамымаған, баяу жазатын оқушыға
тапсырманы орындауда қосымша уақыт
беремін.
Ж.
2-тапсырма
«Ой сүзгі»
әдісі.
Жүйе бойынша «Масғұт»
поэмасының идеясын адамгершілік құндылық тұрғысынан талдап, «Масғұт
– адамгершілік күрескері» тақырыбында 100 сөзден тұратын әдеби эссе
жазыңыз
1.Ұстаным.Шығарманы оқығаннан
кейін менде қалыптасқан ұстаным
2.
Талдау. Мәселені былай
талдадым.
5.Қорытынды. Мынандай қорытындыға
келдім...
4.Бағалау. Шығарманың адамгершілік
құндылығына осылай баға бердім
3.
Салыстыру. Келесідей салыстыру
жасадым.
ЕББҚ көру қабілеті бұзылған
оқушылардың есту қабілеттері жақсы дамығандықтан, тапсырма кестесін
аудиожазба түрінде ұсынамын.
Дисграфия, жазуда қиындығы
бар, яғни қол моторикасы толық дамымаған, баяу жазатын оқушыға
әдеби эссені компьютерде теріп жазуды
ұсынамын.
|
1- топ: «Екі жақты күнделік
кестесін Масғұттың бойындағы жағымды, жағымсыз қасиеттерін даралай
отырып, толтырып жазады.
2-топ: «4 қадам» әдісі бойынша
ұсынылған сұрақтарға жауап бере отырып, Масғұт бейнесіне талдау
жасайды.
3-топ: Шығарма үзінділеріндегі
іс-әрекеті бойынша кейіпкердің бойындағы қасиеттерін
ашады.
Ұсынылған кесте бойынша
қорытынды жасап, поэманың идеясын адамгершілік тұрғыдан талдап, 100
сөзден тұратын әдеби эссе жазады.
|
ҚБ «Екі жұлдыз, бір тілек»
әдісі арқылы топтар бірін-бірі бағалайды.
Дескриптор:
1-топ
Масғұттың бойындағы жағымды,
жағымсыз қасиеттерін анықтайды:
1. –
1балл;
2. –
1балл;
3. –
1балл;
4. –
1балл;
2-топ
- поэмада көтерілген мәселені
табады -1балл.
-бас кейіпкердің ерекше
қасиеттерін көрсетеді -1балл.
-кейіпкердің қызыл жемісті
таңдауына қатысты өз ойын білдіреді- 1
балл.
-«Шәмсі – жиҺан» сөзінің
мағынасын біледі -1 балл.
3-топ.
Әр толық, дұрыс жауапқа 1
баллдан.
-№1-
1балл.
-№2 –
1балл.
-№3-1балл
-№4-
1балл.
ҚБ. «Фишка» әдісі арқылы
бағалау
Дескриптор:
-эссе мазмұны тақырыпқа сәйкес
келеді-1балл;
-шығарма идеясын ашады -1
балл.
- адамгершілік тұрғысынан
талдау жасайды – 1 балл.
-эссе құрылымын сақтайды – 1
балл.
-
әдеби эссе жазады -1
балл
- сөз санын сақтайды – 1
балл.
|
Абай «Масғұт»
поэмасы
https://abai.kz/post/39334,
кесте сызылған қима
қағаздар.
https://drive.google.com/file/d/1RBsT5qFfloZDn-Fo4ycgx5g0iFE0bga8/view
Ноутбук.
|
Сабақтың
соңы
5
мин.
|
Рефлексия
«Бес түйін сөз, бір ой»
әдісі.
Бүгінгі тақырып бойынша алған
біліміңізді қорытындылап бес түйін сөз бен бір ой
жазыңыз.
Бес түйін
сөз
Б ір
ой
Үйге тапсырма: поэмадан үзінді
жаттау.
|
Оқушылар сабақта алған
мағлұматтарды пайдалана отырып, негізгі түйген бес сөз бен өзіндік
қорытынды бір ойын жазады.
|
Оқушыларды сабаққа қатысқан
белсенділігіне қарай 1-10 баллдық жүйемен
бағалау.
«Қошеметтеу» әдісі арқылы
мадақтау.
|
Кесте жазылған қима
қағаздар.
|