Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Unit:

    National disasters

    Teacher name:

    Tabaldieva A.

    Date:

    28.02.2023

    01.03.2023

    Grade: 7 b,v,g

    Number present:

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    Arachnophobia p.

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

    7.R1 Read about phobias.

    7.L3 Read for general meaning and specific information.

    7.S1 Talk about fears and phobias.

    Lesson objectives

    Learners will be able to:

    All learners will be able to:

    Identify the theme, be able to make simple sentences

    Most learners will be able to:

    Select, compile, and synthesize information from the reading passage for an oral presentation;

    Some learners will be able to:

    * Respond to and discuss about space and earth using interpretive, evaluative and creative thinking skills.

    Lesson plan

    Planned timings

    Teacher's actions

    Pupils` actions

    Assessment

    Resources

    5

    minutes

    ORGANISATION MOMENT:

    Teacher greets students

    -Good afternoon!

    -How are you?

    Conversation with a duty

    -Who is on duty today?

    -Who is absent?

    -What date is it today?

    -What day is it today?

    -What is the weather like today?

    MAIN PART

    Introduce new theme

    Teacher presents new theme and ask some questions.

    Today our new theme is “Arachnophobia”

    Students respond to greeting and take their places

    -Good afternoon teacher!

    -We are fine!


    -I`m on duty today.

    -All are present.

    -Today is the 27th of February.

    -It is Tuesday .

    -It is sunny, but cold.


    Learners answer the questions.









    Formative assessment



    English plus 7grade









    lists of tasks


    30

    minutes

    New words

    Ridiculous- Нелепый

    Weird- Странный

    Unpleasant- Неприятный

    Phobic- Фобия

    Real- Настоящий

    diary- дневник

    Improved- Улучшать

    Bit-біршама ,кішкене

    Exposure therapy- Экспозиционная терапия


    Some phobias and their names

    fear of flying-aerophobia

    fear of thunderstorms - brontophobia

    fear of being in a small space - claustrophobia

    fear of dentists - dentophobia

    fear of teenagers - ephebiphobia

    fear of snakes - ophidiophobia


    Read and translate the text

    1.Answer the questions.

    1. What are you scared of?

    2 .Have you got any phobias?

    3. What is the difference between a fear and a phobia?

    2.Read and listen to text. How can you cure a phobia?





    3.Read the text again and write true or false.

    Correct the false sentences.

    1. There were spiders at Georgia’s house.

    2 .Georgia was Mark Tanner’s first patient.

    3 .Some people are scared of eating in public.

    4. Georgia’s family hid real spiders at home.

    5. Georgia is less scared of spiders now.

    6 .Georgia is definitely going to touch a spider


    4. BUILD YOUR VOCABULARY Find adjectives 1-5 in blue in the text. Then match them with definitions a-f. There is one definition you do not need.

    1. ridiculous

    2. weird

    3. unpleasant

    4. phobic

    5. real


    a. having a phobia

    b .existing, not imaginary

    c. being scared of spiders

    d. very silly, absurd

    e .not nice

    f. unusual, strange


    Sts read the new words and repeat after teacher












    Sts learn some phobias and their names







    Exercise 1.Read the questions with the class and discuss their ideas.

    Ask students if they are frightened of anything.

    • Ask students if they know anyone who has a phobia

    ANSWERS

    1. Students' own answers.

    2. Students' own answers.

    3. The difference between a fear and a phobia is that a phobia can seem irrational do Very strong and has to be treated like an illness,

    Exercise 2. Read the question with the class before they read and listen to the text.

    ANSWERS

    Exposure therapy

    Exercise 3

    Explain that students should now read for detail so that they can decide if the sentences are true or false. Remind them to correct the false sentences.

    ANSWERS

    1 True.

    2 False. Mark Tanner has helped a lot of patients with phobias.

    3 True.

    4 False. Georgia's family hid plastic spiders at home.

    5 True.

    6 False: Georgia may touch a spider.

    Exercise 4

    • Refer students back to the text to find the blue adjectives.In a weaker class, students can match these in pairs. • Remind students that there is one definition they do not need to use.

    ANSWERS

    1 d 2f 3e 4a 5b

    Description

    -New words










    Description

    -Phobias and their names











    Description

    -read the text

    -translate

    Point :2






    Description

    -Answer the question

    Point :2





    Description

    - Answer the question

    Point :2






    Description

    - True and False

    Point :2











    Description

    - Match them definitions

    Point :2



    New words































    Ex 1 p 108





















    Ex 2 p 108









    Ex 3 p 108















    Ex 4 p 108





    5

    minutes

    ENDING THE LESSON:

    Reflection

    Learners write :

    What did you learn today?

    What parts of the lesson were easy?

    What parts of the lesson were difficult?

    Home task: Ex 6 p 57

    Saying Good bye

    .




    Learners note the home task and say good bye!




    Feedback






    Ridiculous- Күлкілі-

    Weird- Біртүрлі-

    Unpleasant- Жағымсыз -

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Табалдиева Алтынай Маратқызы
    06 Маусым 2023
    646
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    Archophobia

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    Archophobia

    Материал туралы қысқаша түсінік
    сабақ жоспары
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Unit:

    National disasters

    Teacher name:

    Tabaldieva A.

    Date:

    28.02.2023

    01.03.2023

    Grade: 7 b,v,g

    Number present:

    Number absent:

    Theme of the lesson:

    Arachnophobia p.

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

    7.R1 Read about phobias.

    7.L3 Read for general meaning and specific information.

    7.S1 Talk about fears and phobias.

    Lesson objectives

    Learners will be able to:

    All learners will be able to:

    Identify the theme, be able to make simple sentences

    Most learners will be able to:

    Select, compile, and synthesize information from the reading passage for an oral presentation;

    Some learners will be able to:

    * Respond to and discuss about space and earth using interpretive, evaluative and creative thinking skills.

    Lesson plan

    Planned timings

    Teacher's actions

    Pupils` actions

    Assessment

    Resources

    5

    minutes

    ORGANISATION MOMENT:

    Teacher greets students

    -Good afternoon!

    -How are you?

    Conversation with a duty

    -Who is on duty today?

    -Who is absent?

    -What date is it today?

    -What day is it today?

    -What is the weather like today?

    MAIN PART

    Introduce new theme

    Teacher presents new theme and ask some questions.

    Today our new theme is “Arachnophobia”

    Students respond to greeting and take their places

    -Good afternoon teacher!

    -We are fine!


    -I`m on duty today.

    -All are present.

    -Today is the 27th of February.

    -It is Tuesday .

    -It is sunny, but cold.


    Learners answer the questions.









    Formative assessment



    English plus 7grade









    lists of tasks


    30

    minutes

    New words

    Ridiculous- Нелепый

    Weird- Странный

    Unpleasant- Неприятный

    Phobic- Фобия

    Real- Настоящий

    diary- дневник

    Improved- Улучшать

    Bit-біршама ,кішкене

    Exposure therapy- Экспозиционная терапия


    Some phobias and their names

    fear of flying-aerophobia

    fear of thunderstorms - brontophobia

    fear of being in a small space - claustrophobia

    fear of dentists - dentophobia

    fear of teenagers - ephebiphobia

    fear of snakes - ophidiophobia


    Read and translate the text

    1.Answer the questions.

    1. What are you scared of?

    2 .Have you got any phobias?

    3. What is the difference between a fear and a phobia?

    2.Read and listen to text. How can you cure a phobia?





    3.Read the text again and write true or false.

    Correct the false sentences.

    1. There were spiders at Georgia’s house.

    2 .Georgia was Mark Tanner’s first patient.

    3 .Some people are scared of eating in public.

    4. Georgia’s family hid real spiders at home.

    5. Georgia is less scared of spiders now.

    6 .Georgia is definitely going to touch a spider


    4. BUILD YOUR VOCABULARY Find adjectives 1-5 in blue in the text. Then match them with definitions a-f. There is one definition you do not need.

    1. ridiculous

    2. weird

    3. unpleasant

    4. phobic

    5. real


    a. having a phobia

    b .existing, not imaginary

    c. being scared of spiders

    d. very silly, absurd

    e .not nice

    f. unusual, strange


    Sts read the new words and repeat after teacher












    Sts learn some phobias and their names







    Exercise 1.Read the questions with the class and discuss their ideas.

    Ask students if they are frightened of anything.

    • Ask students if they know anyone who has a phobia

    ANSWERS

    1. Students' own answers.

    2. Students' own answers.

    3. The difference between a fear and a phobia is that a phobia can seem irrational do Very strong and has to be treated like an illness,

    Exercise 2. Read the question with the class before they read and listen to the text.

    ANSWERS

    Exposure therapy

    Exercise 3

    Explain that students should now read for detail so that they can decide if the sentences are true or false. Remind them to correct the false sentences.

    ANSWERS

    1 True.

    2 False. Mark Tanner has helped a lot of patients with phobias.

    3 True.

    4 False. Georgia's family hid plastic spiders at home.

    5 True.

    6 False: Georgia may touch a spider.

    Exercise 4

    • Refer students back to the text to find the blue adjectives.In a weaker class, students can match these in pairs. • Remind students that there is one definition they do not need to use.

    ANSWERS

    1 d 2f 3e 4a 5b

    Description

    -New words










    Description

    -Phobias and their names











    Description

    -read the text

    -translate

    Point :2






    Description

    -Answer the question

    Point :2





    Description

    - Answer the question

    Point :2






    Description

    - True and False

    Point :2











    Description

    - Match them definitions

    Point :2



    New words































    Ex 1 p 108





















    Ex 2 p 108









    Ex 3 p 108















    Ex 4 p 108





    5

    minutes

    ENDING THE LESSON:

    Reflection

    Learners write :

    What did you learn today?

    What parts of the lesson were easy?

    What parts of the lesson were difficult?

    Home task: Ex 6 p 57

    Saying Good bye

    .




    Learners note the home task and say good bye!




    Feedback






    Ridiculous- Күлкілі-

    Weird- Біртүрлі-

    Unpleasant- Жағымсыз -

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Неміс тілі Тест 8 сынып
    06.06.2023
    646
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Табалдиева Алтынай Маратқызы
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации