Пәні: Математика
Сыныбы: 4 а
Сабақтың тақырыбы:
Арифметикалық амалдардың қасиеттері және олардың әріптік
жазылуы.
Сабақтың
мақсаты:
Білімділік: Оқушылардың көбейтудің
ауыстырымдылық, терімділік және үлестірімділік қасиеттерінің
тұжырымдамасын айта білу және әріптермен жаза білуге
үйрету.
Дамытушылық: логикалық ойлау қабілетін,
оқушының белсенділігін арттыру, өзін-өзі бақылауы, бағалауды
үйрету.
Тәрбиелік: білімге деген қызығушылығын
арттыру, оқушыларды шапшаңдыққа, өздігінен жұмыс істеуге
тәрбиелеу.
Сабақтың
түрі: жаңа материалды
меңгерту
Сабақтың
көрнекілігі: оқулық, кестелер,
суреттер
Сабақтың
барысы:
І. Ұйымдастыру
бөлімі.
II.Үй тапсырмасын
тексеру.
№5 үш баған. (қатармен
тексеру)
ІІІ. Жаңа материалды
меңгертуге дайындық.
Ойын: «Сыңарын
тап».
Жауаптары бірдей мысалдарды
ата және оларды меңзермен біріктір.
4 ·
46
8 +
72
2 · 7
64 +
30
22 +
58
100 –
6
7 · 2
25 +
25
46 ·
4
- Қандай өрнек сыңарсыз қалды?
Оған сыңар болатын өрнек ойлап табыңдар.
Ұжымдық
жұмыс. Көбейтудің қасиеттерін
қолданып есепте:
2 ∙ 9 ∙ 5 = 2 ∙ 5 ∙ 9 =
90 5 ∙ 6 ∙ 2 = 5 ∙ 2 ∙ 6 =10 ∙ 6 =
60
3 ∙ 5 ∙ 2 = 15 ∙ 2 = 30
8 ∙ 5 ∙ 2 = 40 ∙2 =
80 2 ∙ 4 ∙ 5 = 2 ∙5 ∙ 4 = 10 ∙ 4 =
40
7 ∙ 2 ∙ 5 = 7 ∙ 5 ∙ 2 =70
IV.Жаңа материалды
меңгерту.
-Бүгінгі
сабағымыз,арифметикалық амалдардың
қасиеттері және олардың әріптік
жазылуы деп
аталады.
Көбейтудің
ауыстырымдылық
қасиеті: Көбейткіштердің орнын
ауыстырғанда көбейтіндінің мәні өзгермейді. Яғни
ол
a ∙ b = b ∙
a теңдігімен
жазылады.
Мысал келтіріңдер:
__________________________________________
Көбейтудің терімділік
қасиеті: Екі санның көбейтіндісін
үшінші санға көбейту үшін бірінші санды екінші мен үшінші сандардың
көбейтіндісіне көбейту керек, яғни
(a ∙ b) ∙ c = a ∙ (b ∙
c) теңдігімен
жазылады.
Мысал келтіріңдер:
__________________________________________
Көбейтудің қосуға
байланысты үлестірімділік
қасиеті: Қосындыны санға көбейту үшін
санды қосылғыштардың әрқайсысына көбейтіп, шықан нәтижелерді қосу
керек, яғни
(a + b) ∙ c = a ∙ с + b
∙ c немесе с ∙ (a + b) = с ∙ а + с ∙
b
теңдіктерімен
жазылады.
Мысал келтіріңдер:
1)__________________________________________
2)_____________________________________________
- Екі өрнектің мәндерін
салыстырыңдар:
256 * 2 және 2 * 256
Қалай әрекет жасайсыңдар? (Ең алдымен 256 * 2 өрнегінің мәнін
табамыз, ол үшін қосамыз 256+256=512, содан кейін 2 * 256 өрнегінің
мәнін табамыз, ол үшін 2 деген қосылғышты 256 рет қайталап, алынған
нәтижелерді салыстыру қажет).
- Қайсысы сендерге қиынға соқты?
- Қалай есептейміз? (а) есептейміз, (ә) ауыстырымдылық қасиетін
қолданамыз).
Нәтижелері тең,
көбейткіштердің орнын ауыстырғанмен, көбейтіндінің мәні өзгермейді
деген қорытынды жасауға болады.
V. Оқулықпен жұмыс: №3, №4
(ауызша есептеу), №5, №7
Сергіту
сәті: мұғалім сандарды атайды: 10,
15, 12, 14, 11, 13, 18, 19, 8, 17.
Егер сан екіге бөлінсе –
оқушылар екі рет секіреді, ал егер бөлінбесе – бір рет орнында
адымдайды.
VI. Сабақты
қорытындылау.
- Сабақта қандай жаңалықты
білдіңдер?
- Сабақтың соңындағы көңіл күйлерің
қалай?
1 - қатарға ауыстырымдылық
қасиетіне байланысты.
245*5=5*245=1225
805*2=2*805=1610
2 - қатарға үлестірімділік
қасиетіне
байланысты.
(56+4)*6=56*6+4*6=360
(430+5)*4=430*4+5*4=1740
3 - қатарға терімділік қасиетіне.
(70*4)*5=(70*5)*4=1400
(15*7)*2=(15*2)*7=210
VII. Үйге
тапсырма: №6,
№9.
VII.Бағалау,мадақтау.