«Бекітемін»
Date: Subject : English 6 Form
The theme : School uniform
|
Пән мұғалімі |
Пәні |
Сабақтың тақырыбы |
Сыныбы |
Күні |
|
Нурмуратова А.М. |
Ағылшын тілі |
Charles Dickens |
8 «а» |
|
|
Сілтеме |
Ағылшын тілі оқулығы, Т.Д.Кузнецова, П.Г.Козлов. Мектеп баспасы, 2012ж. |
|||
|
Жалпы мақсаты |
Оқушыларға Ч.Диккенс туралы ақпарат беру |
|||
|
Күтілетін нәтиже |
Оқушылар Ч.Диккенс туралы білетін болады |
|||
|
Ресурстар |
Маркерлер, плакаттар, таратпалар, стикерлер |
|||
|
Тапсырмалар |
|
|||
|
Кейінгі оқу |
Эссе «Менің сүйікті жазушым» |
|||
|
Сабақ кезеңдері |
Мұғалімнің іс-әрекеті |
Оқушының іс-әрекеті |
|
Кіріспе (6минут) |
-Good morning, pupils! -How are you today?
-Who is on duty today? -Who is absent? -What day is it today? -What date is it today? -What month is it now? -What season is it now? Топқа бөлу, бағалау парақшаларын тарату
Let’s solve the puzzle
As you see our new theme is called school uniform. Today talking description of a school uniform, were going to practice using Degrees of Comparison,making up sentences comparing similar things . |
“White blouse”,”grey sweater”,”black shoes”
|
|
Тұсаукесер (4минут) |
Жаңа сөздер:
Blouse -кофта,tie- галстук,sweater-свитер,skirt-юбка,socks-носки,shoes-туфли |
Мұғалімнен кейін қайталайды және сөздік дәптерге жазып алады |
|
Негізгі бөлім (22минут) |
Мәтінмен жұмыс Сұрақтарға жауап беру
Ex.4 Ford is a good car.Rover is a better car. Mercedes is the best car. Work in pairs. Bentley ---------------------.Toyota -------------------------.Hyundai ------------------- Zhiguli----------------.Moskvish ----------------.Zaporozhets-------------------------. |
мәтінді оқиды, аударады сурет қиындыларынан бала мен қызға форма кигізу Мәтін бойынша сұрақтарға жауап береді Жұппен жұмыс жасау .салыстырмалы мен күшейтпелі шырайға айналдыру. |
Which is the best season in your place ?
worst food
hotel
football team
-
Find out nouns in the plural form: schools, students, advantages, disadvantage, uniforms, parents, clothes, colours, styles, arguments.
-
Adjectives + noun: a school uniform, some schools, another advantage, some disadvantage.
-
Ask all types of questions
-
Some schools have a school uniform.
-
Your thought about a school uniform.
-
Production: Bien diagram
|
in Britain |
|
in Kazakhstan |
|
a cap, a hat, a skirt, a shirt, a blouse, a blazer, a tie, a coat trousers |
a school uniform |
a skirt, a blouse trousers, suit, jacket, shirt |
(A school uniform is compulsary. When you wear a school uniform you look smart, you are in a friendly family. It is convenient (ыңғайлы) for all seasons. It is warm. It keeps its warmth.
-
Giving the home task.
-
a) To retell the text b) Exercise 8 on page 74
1.
Оргмомент
(Warm
up).
- Good morning, boys and girls. I am glad to
see you. Sit down,
please.
How are you? (Fine, thank you. And
you?)
I’m fine, too. Let’s begin our
lesson.
You look nice today. But what is “look”?
(смотреть)
There is another meaning of this word -
“выглядеть”.
(Учитель
пишет на доске , дети записывают число и значение слова в
тетрадь).
- So, let’s remind what we wear to look good.
Look at the words, listen and repeat after
me.
2.
Диалог.
Беседа
с классом. (Warm
up).
- Children, what do you usually
wear?
● what my parents tell me to
wear
● clean and comfortable
clothes
● cool
clothes
● my brother's/sister's
clothes
3.
Цветной
тест. (Colour
test).
- Is the colour of clothes important to you?
- Yes, it is.
- What's your favourite colour? - My
favourite colour is …
.
- Let's see what the Colour Test says about
you. - It says that I am …
.
- Do you agree? - Yes, I do./No, I don't. I
am not so … .
- OK. I think all of you are very kind and
talented people.
4.
Школьные
формы
в разных
странах. (School uniforms in different
countries).
Do you wear school uniforms at your school? -
No, we don't.
- Would you like to wear it? Why? - Yes, it's
practical/comfortable/nice.
No, it's
boring.
- Now I'd like to show you what the children
of different countries in the world wear to school. Look at the
screen. You are to listen to the texts about school uniforms in
different countries and match the pictures and the
flags.
На экране — фото
детей из разных стран света. Учащиеся слушают описание школьных
форм в разных странах (кто-то сами будут читать) и определяют
страну и форму (перетаскивают на экране
ИД).
- Which school
uniform do you like? Why?
|
Date: 4.12.2017. |
Subject: English |
Grade: 6 |
|||||||||||
|
Тақырыбы: |
School uniform |
||||||||||||
|
Мақсаты |
|
||||||||||||
|
Күтілетін нәтиже |
Мектеп формасы тақырыбы бойынша және сын есім бойынша жаңа сөздерді меңгереді, сұрақ қойып, жауап беруге дағдыланады, топтық, жұптық жұмыстарда белсенділіктері артады. |
||||||||||||
|
Түйінді идеялар (кілтті сөздер) |
“
”. |
||||||||||||
|
Сабақ кезеңдері: |
Сабақ барысы |
Бағалау |
ресурстар |
||||||||||
|
1.Кіріспе |
Шеңбер болып тұрып өздері қандай екенін бір бір сын есімнен айтып шығады, топқа түспен бөлінеді |
«Үш шапалақ» |
Аяпова Т.М. т.б. Ағылшын тілі, 7 сынып, Алматы, Атамұра 2012. Интерактивті тақта, маркер, түрлі түсті бояу, бағалау парақтары. Стикерлер Плакаттар «Ағылшын тілі мектепте» журналы, «Мектептегі шет тілі» журналы. Интернет көздері
|
||||||||||
|
2.Тұсаукесер |
2. «Түрткі болу, сынақтан өткізу, қайта бағыттау» әдісі.Warm up.-I’m glad to see you. Let’s begin our lesson. Today we’ll speak about school. Look at the board .watch video about school. Listen and be attentive. I’ll ask you some questions. First think then speak. Are you ready? Let’s begin. What is the video? Do you like? Do you know?Do you wear a uniform? Do you like it? Why? (A school uniform is compulsary. It is convenient (ыңғайлы) for all seasons. It is warm. It keeps its warmth.
|
|
|||||||||||
|
3.Негізгі бөлім |
Read the text 3 groups and translate. Wear boyʼs uniform together. 3 топқа тапсырма беріледі топтық жұмыс сын есімдерді шырайларға қойып сөйлем құрау суреттері берілген
2.жұптық жұмыс ex.10.Are the sentences true (T) or (F)? Correct the false sentences.a)f; b)t;c)f;d)t ;e)f 3.Test youself жеке жұмыс |
|
|||||||||||
|
4.Қорытынды |
5.«Қарлы кесек» әдісі бойынша екі топ бір-біріне дайындап сұрақтар қояды. |
Өзін-өзі бағалау. |
|||||||||||
|
Үйге тапсырма |
Ex.11.write sentences comparing the three hotels. |
||||||||||||
|
Рефлексия
|
I like… I don’t like… |
||||||||||||



жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Арифметикалық орта
Арифметикалық орта
«Бекітемін»
Date: Subject : English 6 Form
The theme : School uniform
|
Пән мұғалімі |
Пәні |
Сабақтың тақырыбы |
Сыныбы |
Күні |
|
Нурмуратова А.М. |
Ағылшын тілі |
Charles Dickens |
8 «а» |
|
|
Сілтеме |
Ағылшын тілі оқулығы, Т.Д.Кузнецова, П.Г.Козлов. Мектеп баспасы, 2012ж. |
|||
|
Жалпы мақсаты |
Оқушыларға Ч.Диккенс туралы ақпарат беру |
|||
|
Күтілетін нәтиже |
Оқушылар Ч.Диккенс туралы білетін болады |
|||
|
Ресурстар |
Маркерлер, плакаттар, таратпалар, стикерлер |
|||
|
Тапсырмалар |
|
|||
|
Кейінгі оқу |
Эссе «Менің сүйікті жазушым» |
|||
|
Сабақ кезеңдері |
Мұғалімнің іс-әрекеті |
Оқушының іс-әрекеті |
|
Кіріспе (6минут) |
-Good morning, pupils! -How are you today?
-Who is on duty today? -Who is absent? -What day is it today? -What date is it today? -What month is it now? -What season is it now? Топқа бөлу, бағалау парақшаларын тарату
Let’s solve the puzzle
As you see our new theme is called school uniform. Today talking description of a school uniform, were going to practice using Degrees of Comparison,making up sentences comparing similar things . |
“White blouse”,”grey sweater”,”black shoes”
|
|
Тұсаукесер (4минут) |
Жаңа сөздер:
Blouse -кофта,tie- галстук,sweater-свитер,skirt-юбка,socks-носки,shoes-туфли |
Мұғалімнен кейін қайталайды және сөздік дәптерге жазып алады |
|
Негізгі бөлім (22минут) |
Мәтінмен жұмыс Сұрақтарға жауап беру
Ex.4 Ford is a good car.Rover is a better car. Mercedes is the best car. Work in pairs. Bentley ---------------------.Toyota -------------------------.Hyundai ------------------- Zhiguli----------------.Moskvish ----------------.Zaporozhets-------------------------. |
мәтінді оқиды, аударады сурет қиындыларынан бала мен қызға форма кигізу Мәтін бойынша сұрақтарға жауап береді Жұппен жұмыс жасау .салыстырмалы мен күшейтпелі шырайға айналдыру. |
Which is the best season in your place ?
worst food
hotel
football team
-
Find out nouns in the plural form: schools, students, advantages, disadvantage, uniforms, parents, clothes, colours, styles, arguments.
-
Adjectives + noun: a school uniform, some schools, another advantage, some disadvantage.
-
Ask all types of questions
-
Some schools have a school uniform.
-
Your thought about a school uniform.
-
Production: Bien diagram
|
in Britain |
|
in Kazakhstan |
|
a cap, a hat, a skirt, a shirt, a blouse, a blazer, a tie, a coat trousers |
a school uniform |
a skirt, a blouse trousers, suit, jacket, shirt |
(A school uniform is compulsary. When you wear a school uniform you look smart, you are in a friendly family. It is convenient (ыңғайлы) for all seasons. It is warm. It keeps its warmth.
-
Giving the home task.
-
a) To retell the text b) Exercise 8 on page 74
1.
Оргмомент
(Warm
up).
- Good morning, boys and girls. I am glad to
see you. Sit down,
please.
How are you? (Fine, thank you. And
you?)
I’m fine, too. Let’s begin our
lesson.
You look nice today. But what is “look”?
(смотреть)
There is another meaning of this word -
“выглядеть”.
(Учитель
пишет на доске , дети записывают число и значение слова в
тетрадь).
- So, let’s remind what we wear to look good.
Look at the words, listen and repeat after
me.
2.
Диалог.
Беседа
с классом. (Warm
up).
- Children, what do you usually
wear?
● what my parents tell me to
wear
● clean and comfortable
clothes
● cool
clothes
● my brother's/sister's
clothes
3.
Цветной
тест. (Colour
test).
- Is the colour of clothes important to you?
- Yes, it is.
- What's your favourite colour? - My
favourite colour is …
.
- Let's see what the Colour Test says about
you. - It says that I am …
.
- Do you agree? - Yes, I do./No, I don't. I
am not so … .
- OK. I think all of you are very kind and
talented people.
4.
Школьные
формы
в разных
странах. (School uniforms in different
countries).
Do you wear school uniforms at your school? -
No, we don't.
- Would you like to wear it? Why? - Yes, it's
practical/comfortable/nice.
No, it's
boring.
- Now I'd like to show you what the children
of different countries in the world wear to school. Look at the
screen. You are to listen to the texts about school uniforms in
different countries and match the pictures and the
flags.
На экране — фото
детей из разных стран света. Учащиеся слушают описание школьных
форм в разных странах (кто-то сами будут читать) и определяют
страну и форму (перетаскивают на экране
ИД).
- Which school
uniform do you like? Why?
|
Date: 4.12.2017. |
Subject: English |
Grade: 6 |
|||||||||||
|
Тақырыбы: |
School uniform |
||||||||||||
|
Мақсаты |
|
||||||||||||
|
Күтілетін нәтиже |
Мектеп формасы тақырыбы бойынша және сын есім бойынша жаңа сөздерді меңгереді, сұрақ қойып, жауап беруге дағдыланады, топтық, жұптық жұмыстарда белсенділіктері артады. |
||||||||||||
|
Түйінді идеялар (кілтті сөздер) |
“
”. |
||||||||||||
|
Сабақ кезеңдері: |
Сабақ барысы |
Бағалау |
ресурстар |
||||||||||
|
1.Кіріспе |
Шеңбер болып тұрып өздері қандай екенін бір бір сын есімнен айтып шығады, топқа түспен бөлінеді |
«Үш шапалақ» |
Аяпова Т.М. т.б. Ағылшын тілі, 7 сынып, Алматы, Атамұра 2012. Интерактивті тақта, маркер, түрлі түсті бояу, бағалау парақтары. Стикерлер Плакаттар «Ағылшын тілі мектепте» журналы, «Мектептегі шет тілі» журналы. Интернет көздері
|
||||||||||
|
2.Тұсаукесер |
2. «Түрткі болу, сынақтан өткізу, қайта бағыттау» әдісі.Warm up.-I’m glad to see you. Let’s begin our lesson. Today we’ll speak about school. Look at the board .watch video about school. Listen and be attentive. I’ll ask you some questions. First think then speak. Are you ready? Let’s begin. What is the video? Do you like? Do you know?Do you wear a uniform? Do you like it? Why? (A school uniform is compulsary. It is convenient (ыңғайлы) for all seasons. It is warm. It keeps its warmth.
|
|
|||||||||||
|
3.Негізгі бөлім |
Read the text 3 groups and translate. Wear boyʼs uniform together. 3 топқа тапсырма беріледі топтық жұмыс сын есімдерді шырайларға қойып сөйлем құрау суреттері берілген
2.жұптық жұмыс ex.10.Are the sentences true (T) or (F)? Correct the false sentences.a)f; b)t;c)f;d)t ;e)f 3.Test youself жеке жұмыс |
|
|||||||||||
|
4.Қорытынды |
5.«Қарлы кесек» әдісі бойынша екі топ бір-біріне дайындап сұрақтар қояды. |
Өзін-өзі бағалау. |
|||||||||||
|
Үйге тапсырма |
Ex.11.write sentences comparing the three hotels. |
||||||||||||
|
Рефлексия
|
I like… I don’t like… |
||||||||||||



шағым қалдыра аласыз













