Алматы
облысы
Кербұлақ
ауданы
Ақбастау негізгі мектебі
КММ
Математика пәні мұғалімі
Арайлым Ертайқызы Бейбитбаева
Күні: 28.11.2018
ж
|
Пәні:
алгебра
|
Сыныбы:
9
|
Пән мұғалімі:
А.Бейбитбаева
|
Сабақтың
тақырыбы:
|
Арифметикалық
прогрессия.Арифметикалық прогрессияның п-ші мүшесінің
формуласы.
|
Сілтеме:
|
Жоспар . Алгебра 9-сынып . Авторы: А.Н.Шыныбеков.Баспасы:
Алматы «Атамұра», Дидактикалық материалдар.«Физика және математика»
журналы
|
Сабақтың
мақсаты:
|
Білімділік: Оқушылардың сандар тізбегі
тақырыбынан алған білімдерін тұжырымдап, арифметикалық прогрессия,
оның п-ші мүшесінің формуласы туралы мағлұмат
беру. Дамытушылық: Оқушылардың іскерліктерін,
ауызша тез есептеу дағдысын, логикалық ойлау қабілеттерін, өз
бетімен еңбектену дағдыларын дамыту.
Тәрбиелік:Сабаққа оқушылардың өз еркімен
белсене араласуына, білімдерін көрсете
алуына,жауапкершілікке,білімділікке тәрбиелеу, математикадан
сауатты сөйлей білу қабілеттерін арыттыру.
|
Күтілетін
нәтиже:
|
Арифметикалық прогрессияның
п-ші мүшесінің формуласын біледі, есептер шығарады. Өз
білімдерін өзара топта бағалайды. Өз бетімен жұмыс істеу қабілеті
дамиды. Топпен жұмыс жасауға үйренеді.
|
Сабақтың
түрі
|
Жаңа материалды
меңгерту
|
Қолданатын
әдістер
|
СТО, Блум
таксаномиясы
|
Керекті
жабдықтар
|
Оқулық, кеспе қағаздар,
үлестірмелер, смаилик, бор, көрсетілім
|
Сабақтың
кезеңдері:
|
Уақыты
|
Мұғалімнің
іс-әрекеті
|
Оқушының
іс-әрекеті
|
І.
Кіріспе
Топқа
бөлу
|
1 мин
1 мин
|
"Шаттық
шеңберде"
Тізбектелген
тілек ойыны. Әр оқушы тізбектелген
тілекті оң жағындағы көршісіне айтады, ол әрі қарай тілекті оң
жағындағы көршісіне айтып жалғастырады .
Топқа бөлу – "Сандар жиыны",
"Функция графиктері" бойынша топтастыру, топ ережелерін басшылыққа
алып, топтық жұмыс жасайтындарын айтады
|
Оқушылар бір-біріне тілек
тілейді.
Өздерінің таңдаған стикерлері
бойынша "Сандар жиыны", "Функция графиктері" бойынша бірігіп 2 топ
құрайды, топ ережесін сақтайды. Топ басшысын, баяндаушысын,
бағалаушысы мен уақыт бақылаушысын
сайлайды.
|
Үй тапсыр
масы
|
2 мин
|
Үйге берілген №162-№169 есептерді топтағы оқушылар
бір-бірінің дәптерлеріндегі үй жұмысын тексеріп бір-бірлеріне баға
қояды.
|
Бір бірінің дәптерлерін
тексереді.
|
Білу
«Қайталау–оқу
айнасы»
|
6 мин
|
Әр топқа сұрақтар
қойылады, қойылған сұрақтарға жауап беру
керек
1. Сандар тізбегінің
анықтамасы.
2. Сандар тізбегінің
берілу тәсілдері.
3.Тізбектердің қайсысы өспелі,кемімелі, тұрақты тізбек
болады?
а)10;9;8;7;6... в)
13;13;13;13...
б)20;23;26;29... г)
4;-8;16;-32....
|
Өтілген тақырыптар бойынша
сұрақтарға жауап береді Оқушылар топ мүшелері кезектесіп жауап
береді. Оқушылар еске түсіреді, талдайды.
|
Түсіну
Жаңа сабақты
түсіндіру
|
10
мин
|
Есеп: Еркін досының туған
күніне ұялы телефон сатып алып бермекші болды.Ол үшін бірінші айда
6300 теңге,ал келесі айларда қосымша 500 теңгеден қосып төлеп
отыруы қажет. Егер Еркін ұялы телефонды жалға 6 айға алған болса,әр
айда қанша теңге төлеуі қажет? а=6300;а=6800;а=7300;а=7800;а=8300
мұндай тізбекті арифметикалық прогрессия дейміз. Прогрессия –(латын
сөзі) алға қарай қозғалыс, өрлеу деген мағынаны білдіреді.
Прогрессиялар мен тізбектер жөніндегі ілімнің алғашқы нысаны
мысырлықтар мен вавилондықтардан
басталды.
Анықтама.Екінші мүшесінен бастап
әрбір мүшесі алдыңғы мүшесіне қандай да бір тұрақты санды қосқанда
шығатын сандар тізбегін арифметикалық прогрессия деп атаймыз.
Кез-келген п натурал саны үшін аП+1=
аП+d
`(1)теңдігі орындалса, онда
арифметикалық прогрессия деп, d санын арифметикалық прогрессияның
айырмасы деп атайды. Арифметикалық прогрессияның айырмасы
үшін d=ап+1-ап(2)теңдігі орындалады.
Арифметикалық прогрессияның п-мүшесінің
формуласы.ап=a1+(п-1)d (3).
Арифметикалық прогрессияның екінші мүшесінен бастап , оның
әрбір мүшесі өзімен көршілес екі мүшесінің арифметикалық ортасына
теңболады.
ап=
1-мысал а1=-2 ;d=0.5
а25=?
а25=а1+24d=-2+24*0,5=10 Ж:
10
|
Оқушылар керекті тапсырмаларды
түртіп алып,жазып отырады.
|
Қолдану
Оқулықпен
жұмыс
|
10
мин
|
Тақтамен, дәптермен
жұмыс:
І
топ-№1-2
ІІтоп
-№1-2
№1. 19,15,11,...
арифметикалық прогрессияның бесінші мүшесін
табыңдар.
-
а1=19 a2=15 d= a2-
a1=15-19=-4 a5=a1+4d=19+4*(-4)=3 Жауабы .
3
2) -1;3; 7; ....
а5-?
d=3+1=4
a5=a1+4d=-1+4*4=15 Жауабы: 15
№2. Арифметикалық
прогрессиясының алғашқы төрт мүшесін
жазыңдар:
1)a1=10, d=4; 2)
a1=1.7, d=-0.2;
3) a1=-3.5,
d=0.6;
Жауабы: 1) 10, 14,18,
22.
1,7; 1,5; 1,3;
1,1.
-3,5; -2,9; -2,3; -1,7.
|
№1
1/ а1=-3 aп=
а1+/n-1/d
d=0.7 a11=-3
+/11-1/0.7=-3+7=4
a11=? Жауабы:
4
2/
а1=18 aп=
а1+/n-1/d
d=-0,5 a20=18 +/20-1/*/-0,5/=18-
9,5=8,5
a20=? Жауабы: 8,5
3/
а1=20 aп= а1+/n-1/d
d=3
a5=20 +/5-1/*3=20+12=32
a5=? Жауабы: 32
4/
в1=5,8 вп= в1+/n-1/d
d=-1,5 в21=5,8
+/21-1/*/-1,5/=5,8-30=-24,2
в21=? Жауабы:
-24,2
|
Талдау
Білімді
жинақтау
|
5 мин
|
Ітоп.Сәйкестендіру
кестесі
Арифметикалық
п рогрессияның
анықтамасы
|
|
А рифметикалық
прогрессияның n-ші мүшесінің
формуласы
|
|
А рифметикалық
прогрессияның өзіне тән қасиеті
|
|
Арифметикалық
прогрессияның айырымының
формуласы
|
|
ІІтоп
.Топтастыру
Ұжымдық
жұмыс.Арифметикалық
прогрессияға мысал келтіру.
Ұжымдық
жұмыс. Семантикалық
карта
|
93
|
17
|
45
|
49
|
a1=7
d=2
a6=?
|
|
*
|
|
|
a1=30
d=9
a8=?
|
*
|
|
|
|
a1=18
d=3
a10=?
|
|
|
*
|
|
a1=25
d=6
a5=?
|
|
|
|
*
|
|
Оқушылар топ бойынша өздеріне
берілген сұраққа жауап береді , өз – өздерін тексереді.Сұраққа
жауап береді
|
Үй
тапсырма
|
1
мин
|
№209-№211
|
Оқушылар күнделіктеріне жазып
алады.
|
Бағалау
|
2мин
|
Оқушылар бағалау парақтары
арқылы өз-өздерін бағалайды.
«5»-3 «4»-2 «3»-1 Бағалау
парағы:
Оқушының
аты-жөні
|
Үй
тапсыр
масы
|
Білу
|
Түсіну
|
Қолдану
|
Талдау
|
Бағалау
|
Мұғалімнің
қорытын
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Мұғалім қорытынды бағаны
қояды.
|
Кері
байланыс
|
2 мин
|
|
Оқушылар кері байланыс парағын
толтырады.
|
Фибоначчи – италян
ғалымы (1170 – 1250 жж)
Бұл сан тізбегі Фибоначчи
тізбегі деп аталады. Ол – екі бактерияның көбеюін көрсететін
тізбек.
Бағалау
парағы:
Оқушының
аты-жөні
|
Үй
тапсыр
масы
|
Білу
|
Түсіну
|
Қолдану
|
Талдау
|
Бағалау
|
Мұғалімнің қорытынды
бағасы
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ашық
сабақ
Тақырыбы:
«Арифметикалық
прогрессия.
Арифметикалық прогрессияның
п-ші мүшесінің формуласы»
Сыныбы:9
Пәні:математика
Пән мұғалімі:
А.Бейбитбаева
2018-2019 оқу
жылы
Әр топқа сұрақтар қойылады,
қойылған сұрақтарға жауап беру
керек
1. Сандар тізбегінің
анықтамасы.
2. Сандар тізбегінің берілу
тәсілдері.
3.Тізбектердің қайсысы
өспелі,кемімелі, тұрақты тізбек
болады?
а)10;9;8;7;6... в)
13;13;13;13...
б)20;23;26;29... г)
4;-8;16;-32....
1. Сандар тізбегінің
анықтамасы.
2. Сандар тізбегінің берілу
тәсілдері.
Анықтама. Натурал
аргументті функция сандар тізбегі, ал тізбекті құрайтын сандарды
тізбектің мүшелері деп атайды.
Тізбекті мүшелері сәйкес
мүшелердің индексі (реттік нөмірі) көрсетілген әріппен
белгіленеді:
a1,
a2 ,a3, ......,
an,
......
Берілген
жазуда:
a1 саны - тізбектің бірінші
мүшесі;
a2 саны - тізбектің екінші
мүшесі;
a3 саны - тізбектің үшінші
мүшесі;
...........................................................
an саны - тізбектің n
мүшесі;
...........................................................
Мысалы, (2)
тізбекте: a1 ═ 1,
a4 ═ ,
a15 ═ ,
an ═ .
Тізбекті
қысқаша an f
(n) немесе (an) түрінде
жазылады.
|
2 .
2
Сандар тізбегінің аналитикалық
тәсілі.
Егер тізбек,
n-ші мүшесінің
формуласы арқылы берілсе, онда ол аналитикалық тәсіл болып
табылады.
2-мысал. an
═ 2ⁿ. Берілген
формула бойынша тізбектің кез келген мүшесін анықтауға
болады.
Мысалы, егер
n ═
3 болса, онда а3 ═
23 ═
8;
егер n ═
6 болса, онда а6 ═
26 ═
64;
егер n ═
8 болса, онда а8 ═
28 ═
256.
.2
Сандар тізбегінің рекурренттік
тәсілі.
Кейбір
жағдайлард тізбектің (n +
1)- ші мүшесі n-ші мүшесі
арқылы есептелінетін формула түрінде беріледі. Бұл жағдайда
тізбектің бір немесе бірнеше алғашқы мүшелері қосымша беріледі.
Тізбектің осылай берілуі рекурренттік тәсіл деп аталады.
3-мысал. Тізбекті an +1=4an – 1 рекурренттік
формула түрінде берілген және а1 ═
1.
тізбектің бесінші мүшесін табу керек.
Шешуі. а2 ═ 4а1 – 1= 4 ∙ 1 –1= 3,
a3 ═ 4а2 – 1= 4 ∙ 3 –1= 11,
а4 ═ 4а3 – 1= 4 ∙ 11 –1= 43,
а5 ═ 4а4 – 1= 4 ∙ 43 –1= 171.