Материалдар / Art. Storytime. The rainbow.
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Art. Storytime. The rainbow.

Материал туралы қысқаша түсінік
For English teachers
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
04 Мамыр 2021
503
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Lesson plan


Long-term plan unit:

1 All about me

School: 59 school lyceum


Date:

Teacher name: Asem Tleubergenova

Grades: 2

Number present:

absent: -

Theme of the lesson: Art. Storytime. The rainbow. (Lesson 6)

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

1.Speaking

use short answers appropriately in short, basic exchanges and take turns when speaking with others in a limited range of short, basic exchanges

2. Reading

read and follow with considerable support simple, words, phrases and sentences on familiar and general topics and familiar instructions for classroom activities

3.Writing

write letters and familiar high frequency words when read aloud or spelt out for learners


Lesson objectives

All learners will be able to:

  • pronounce some letters

  • recognize letters sounds and read/write them

Most learners will be able to:

  • pronounce familiar words and expressions intelligibly

Some learners will be able to:

  • make introductions and requests in basic interactions with others

  • use all structures correctly

Success criteria

Learners have met the learning objective (2.R3) if they can:

recognize and name 80-100% familiar sight words

identify and match 80-100% of familiar sight words



Value links

Respect

Cross curricular links

Social studies, etiquette

ICT skills

Using videos

Previous learning

Greetings, personal information

Plan

Time

Planned activities

Resources

Beginning

3 m

(IPW)

Organizational moment

Teacher greets students; students respond to greeting.


Hello, my dear friends! How are you? I am glad to be

with you again. Are you ready?


Здравствуйте, ребята. Как у вас дела? Я снова рада что вы

вместе со мной. Вы готовы? Let’s start our lesson. Начнем урок.



Unit 1. All about me. Раздел 1.Все обо мне.

Lesson 6. Art. Урок 6. Исскуство.



PPT





Middle

3 m

Today we will talk about art. Сегодня мы с вами поговорим о искусстве.

Look at this paintings. Посмотрите на эти картины.

How did these paintings differ? Чем они отличаются друг от друга?

Pictures number 1 and number 2 are like photos. Картины 1 и 2 похожи на фото. Они как настоящие и реальные изображения из жизни. Такие картины называют реалистичные. Realistic.

The pictures 3 and 4 are abstracts. А картины 3 и 4 абстрактные. Художник использовал геометрические фигуры чтобы изобразить предметы. Порой человеку нужно использовать все его воображения чтобы понять что художник нарисовал.

Look at these abstract paintings? Посмотрите на эти абстрактные картины очень внимательно.

What can you see in this paintings? Что вы видите на этих картинах?

These words will help. Эти слова помогут вам.

For example, in painting 1 I can see a bin.

На картине 1 я вижу ведро. Now, you are turn. Теперь ваша очередь. What can see in this paintings? Что вы видите на этих картинах?

Stop the video answer my question and make the sentences. Поставьте видео на паузу и составьте предложения.



PPT





3 m

Open your Pipil’s book at page 13 exercise 2. Откройте учебники на странице 13 упр.2. Look at the paintings and say realistic or abstract. Посмотрите на картины и скажите являются ли они реалистичными или абстрактными? Look and match. Посмотрите и соедините.

Paintings 1 and 4 are realistic. Paintings 2 and 3 are abstract. Let’s check up. Проверим. Правильно.

Now, let’s do the exercise 3 at page 13 in your pupil’s book. Давайте выполним упражнение на странице 13 упр.3 в ваших учебниках.

Take a piece of paper and make your own Shape Art. Возьмите лист бумаги и нарисуйте картинку используя геометрические фигуры.

Then you can present it to your friends or family. Затем вы можете показать картину друзьям или семье. А также вы можете использовать выражения «In my picture you can see…» На моей картине мы можете увидеть

So, stop the video and paint your picture. Поставьте видео на паузу и нарисуйте картинку.









Power point

presentation







3 m

Dear my friends, do you like painting? Ребята вы любите рисовать?

Lets paint rainbow. Давайте нарисуем радугу. Радугу на английски rainbow. Слова rainbow состоит из двух частей. Rain – дождь, bow – дуга, гнуть. Вы знаете что после дождя на небе появляется радуга. Радуга по английски называется rainbow.

So, guys, how many colours are there in the rainbow? Ребята, а вы знаете, из скольких цветов состоит радуга?

Yes, seven colours. Да из семи цветов. Какие это цвета?

What colour are they? Red, orange, yellow, green, blue, dark blue, purple.







Power point

presentation








Now, let’s read the story about funny artist. Artist – художник. А теперь, давайте прочитаем историю о забавном художнике. Для этого нам понадобится эти слова. Watch, listen and repeat. Посмотрите, слушайте и повторяйте.

Video

new words

5 m





















































2 m


Now, children let’s read and translate this story. Ребята, давайте послушаем, прочитаем и переведем эту историю.

1.Oh, there are no colours!

О, нет совсем цветов.

2.Where are my paints? Where are my paintbrushes?

Где же мои краски? Где же мои кисти?

4.Yellow flowers! How pretty!

Жёлтые цветы! Как красиво! Как приятно!

5. Green grass! How pretty!

Зеленая трава! Как мило!

6. A blue river! How pretty!

Голубая река! Как красиво!

7.Now there are colours everywhere!

А теперь, все вокруг цветное. Кругом цвета.

8. Look at the birds! Look at the colours!

Посмотрите на птиц! Посмотрите на цвета!

9.Wow! What a pretty rainbow!

Уау! Какая красивая радуга!

10.Well done, little birds!

Отлично!

Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!