Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Art. Storytime. The rainbow.
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Lesson plan
Long-term plan unit: 1 All about me |
School: №59 school – lyceum |
||||||||||||||||||||||||
Date: |
Teacher name: Asem Tleubergenova |
||||||||||||||||||||||||
Grades: 2 |
Number present: |
absent: - |
|||||||||||||||||||||||
Theme of the lesson: Art. Storytime. The rainbow. (Lesson 6) |
|||||||||||||||||||||||||
Learning objectives(s) that this lesson is contributing to |
1.Speaking use short answers appropriately in short, basic exchanges and take turns when speaking with others in a limited range of short, basic exchanges 2. Reading read and follow with considerable support simple, words, phrases and sentences on familiar and general topics and familiar instructions for classroom activities 3.Writing write letters and familiar high frequency words when read aloud or spelt out for learners |
||||||||||||||||||||||||
Lesson objectives |
All learners will be able to:
Most learners will be able to:
Some learners will be able to:
|
||||||||||||||||||||||||
Success criteria |
Learners have met the learning objective (2.R3) if they can:
|
||||||||||||||||||||||||
Value links |
Respect |
||||||||||||||||||||||||
Cross curricular links |
Social studies, etiquette |
||||||||||||||||||||||||
ICT skills |
Using videos |
||||||||||||||||||||||||
Previous learning |
Greetings, personal information |
||||||||||||||||||||||||
Plan |
|||||||||||||||||||||||||
Time |
Planned activities |
Resources |
|||||||||||||||||||||||
Beginning 3 m (IPW) |
Organizational moment Teacher greets students; students respond to greeting.
Hello, my dear friends! How are you? I am glad to be with you again. Are you ready?
Здравствуйте, ребята. Как у вас дела? Я снова рада что вы вместе со мной. Вы готовы? Let’s start our lesson. Начнем урок.
Unit 1. All about me. Раздел 1.Все обо мне. Lesson 6. Art. Урок 6. Исскуство. |
PPT
|
|||||||||||||||||||||||
Middle 3 m |
Today we will talk about art. Сегодня мы с вами поговорим о искусстве. Look at this paintings. Посмотрите на эти картины. How did these paintings differ? Чем они отличаются друг от друга? Pictures number 1 and number 2 are like photos. Картины 1 и 2 похожи на фото. Они как настоящие и реальные изображения из жизни. Такие картины называют реалистичные. Realistic. The pictures 3 and 4 are abstracts. А картины 3 и 4 абстрактные. Художник использовал геометрические фигуры чтобы изобразить предметы. Порой человеку нужно использовать все его воображения чтобы понять что художник нарисовал. Look at these abstract paintings? Посмотрите на эти абстрактные картины очень внимательно. What can you see in this paintings? Что вы видите на этих картинах? These words will help. Эти слова помогут вам. For example, in painting 1 I can see a bin. На картине 1 я вижу ведро. Now, you are turn. Теперь ваша очередь. What can see in this paintings? Что вы видите на этих картинах? Stop the video answer my question and make the sentences. Поставьте видео на паузу и составьте предложения. |
PPT
|
|||||||||||||||||||||||
3 m |
Open your Pipil’s book at page 13 exercise 2. Откройте учебники на странице 13 упр.2. Look at the paintings and say realistic or abstract. Посмотрите на картины и скажите являются ли они реалистичными или абстрактными? Look and match. Посмотрите и соедините. Paintings 1 and 4 are realistic. Paintings 2 and 3 are abstract. Let’s check up. Проверим. Правильно. Now, let’s do the exercise 3 at page 13 in your pupil’s book. Давайте выполним упражнение на странице 13 упр.3 в ваших учебниках. Take a piece of paper and make your own Shape Art. Возьмите лист бумаги и нарисуйте картинку используя геометрические фигуры. Then you can present it to your friends or family. Затем вы можете показать картину друзьям или семье. А также вы можете использовать выражения «In my picture you can see…» На моей картине мы можете увидеть… So, stop the video and paint your picture. Поставьте видео на паузу и нарисуйте картинку. |
Power point presentation
|
|||||||||||||||||||||||
3 m |
Dear my friends, do you like painting? Ребята вы любите рисовать? Let’s paint rainbow. Давайте нарисуем радугу. Радугу на английски rainbow. Слова rainbow состоит из двух частей. Rain – дождь, bow – дуга, гнуть. Вы знаете что после дождя на небе появляется радуга. Радуга по английски называется rainbow. So, guys, how many colours are there in the rainbow? Ребята, а вы знаете, из скольких цветов состоит радуга? Yes, seven colours. Да из семи цветов. Какие это цвета? What colour are they? Red, orange, yellow, green, blue, dark blue, purple. |
Power point presentation
|
|||||||||||||||||||||||
|
Now, let’s read the story about funny artist. Artist – художник. А теперь, давайте прочитаем историю о забавном художнике. Для этого нам понадобится эти слова. Watch, listen and repeat. Посмотрите, слушайте и повторяйте. |
Video new words |
|||||||||||||||||||||||
5 m
2 m |
|