Сабақтың
басталуы
5
минут
5
минут
Сабақтың
ортасы
5
минут
15
минут
10
минут
Сабақтың
соңы
5
минут
|
Оқушылармен
амандасу, қатысуын түгендеу.
Психологиялық ахуал
қалыптастыру
«Әдемі ойлай және демала біл»
жаттығуы
2.Сабақтың тақырыбы
мен оқу мақсатымен таныстыру;
Ой
шақыру
Орыстың ақыны
А.Пушкин туралы не білеміз? Бұл есім өздерің таныс па? Тақырыпқа
қатысты «Борт журналын» толтырамыз.
Берілген
тақырып бойынша маған не белгілі? Мен не
білемін?
|
Мәтіннен қандай жаңалық туралы
білдім?
|
|
|
Тақырыптық
ақпарат
Александр Сергеевич
Пушкин
(6
маусым 1799
жыл, Мәскеу, Ресей – 10
ақпан 1837
жыл, Санкт-Петербург, Ресей) —
Ресей ақыны, классикалық
орыс әдебиетінің негізін
салушы.
Александр Сергеевич
Пушкин 1799
жылы 6 маусымда Мәскеуде дүниеге келген. Ол
дворян отбасында туылып, балалық шағын Мәскеуде
өткізген.
12 жасынан Царское селода (қазіргі Пушкин қаласы)
лицейде оқып, ақындық шеберлігін шыңдай түсті. Лицейді аяқтаған соң
Петербургке қоныс аударып, әдеби-қоғамдық өмірге белсене
араласты.
Жас Пушкин әдебиеттегі өз
орнын табуға, өзінің шығармашылық бетін айқындап алуға үлкен мән
берді. Оның әдебиетке алғаш келген жылдары жазған өлең-жырларының
қай-қайсысын алсақ та, олардан біз азаттықты аңсауды, отаншылдықты,
халық мұңын, тілек-мүддесін жақтауды шығармаларының негізгі арқауы
еткен күрескер ақынның асқақ бейнесін көреміз. Жаңа ұрпақтың
арман-мұраты, үміт-сенімі, ескіден безінуі, ізгілікті, бостандық
пен бақытты армандауы - осының бәрі оның поэзиясынан бірдей-ақ
жарқын көрініс берді. Ақынның ой-сезімінің қалыптасуына күшті әсер
еткен зор тарихи оқиға 1812 жылғы Отан
соғысы болатын. Ол Пушкиннің
санасында мәңгі өшпес із
қалдырды.
Шығармалары:
«Свобода», «Чаадаеву», «Деревня» секілді
өлеңдері, «Руслан и Людмила» атты тұңғыш поэмасы, «Евгений Онегин»
романы мен «Граф Нулин», тағы басқа көптеген өлеңдер мен сын
мақалалар, (1824), «Борис Годунов»
(1825) тарихи
трагедиясы.
Өмірінің соңғы көзінде жазылған белгілі
«Ескерткіш» атты өлеңінде өз шығармаларын Ресейдің барлық халықтары
оқитын болады дей келіп, осы өлеңнің қолжазба түрінде сақталған бір
нұсқасында қазақ халқын да атап кетеді. Қазақ тарихында Пушкин
мұрасына алғаш айрықша зер салып, өнеге
еткендер Шоқан
Уәлиханов, Ыбырай
Алтынсарин және Абай
Құнанбаев болғаны белгілі. Олар Пушкинді тек ақын
ретінде қызықтаумен тынған жоқ, терең зерттеп ізденуіне тірек
етті.
Өлеңді мәнерлеп
оқу
1-тапсырма
«Әдеби шеңбер»
әдісі
1-оқушы
(талқылаушы)
Өлеңнің тақырыбы мен идеясын
анықтайды.Дәлелмен
түсіндіреді.
2-оқушы
(белгілеуші)
Өлеңдегі ақын бейнесін анықтайтын тұстарын
белгілеп,
түсіндіреді.
3-оқушы
(байланыстырушы)
Шығармадағы тұлғаны адамгершілік тұрғыдан
талдайды. Оны шынайы өмірмен
байланыстырады.
4-оқушы
(қорытындылаушы)
Автор өлең арқылы айтайын деген ойын 1
сөйлеммен түйіндейді.
2-тапсырма
Ақынның өлеңінен берілген үзінділер арқылы
автор бейнесіне талдау
жаса
Үзінді
|
Ақынның айтар
ойы
|
Оқушы
пікірі
|
Бар болса, жалғыз ақын ай
астында,
Ардақтап қасиеттер мені әр
күнде
|
|
|
...Жыр етіп тар заманда
еркіндікті,
Мархабат пақырларға
тілегенім.
|
|
|
...Мақтау
ды жаламенен тыңда
салқын,
Тіреспе тіл үйіріп, не десе
ақымақ.
|
|
|
«Дабысым ұлы Россияға кетер
жалпақ,
Тіл біткен жүрер менің атымды
атап»,
|
|
|
Үйге:
өлеңді
жаттау
Рефлексия

|
Психологиялық
ахуал
«Әдемі ойлай және демала біл»
жаттығуы
- Жүргізуші:
«Толқыған кезде, асықпай дем алуға үйрен. Түзу отыр, қолдарыңды
тізелеріңе салып, көздеріңді жұмыңдар, терең дем алыңдар: - Ойша:
«Мен арыстанмын»,- деп деміңді ішке ал, сыртқа шығар; - Дауыстап:
«Мен құспын»,- деп деміңді ішке ал, сыртқа шығар; - Дауыстап: «Мен
гүлмін»,- деп деміңді ішке ал, сыртқа шығар; - Дауыстап: «Мен
сабырлымын»,- деп деміңді шығар. Сен сабырлысың, сенің қолыңнан
бәрі келеді».
Оқушылар берілген тақырып
бойынша не білетіндері жайлы сызбаның бірінші бөлігіне
жазады.
Александр Сергеевич
Пушкиннің өмірі мен шығармашылығы жайлы ақпарат
алады.
Өлеңнің тақырыбы мен
идеясы.
"Ескерткіш"өлеңі
А.С.Пушкиннің өзіне орнатқан ескерткіші
секілді дүние.Өлеңде ақын әр ақынның арманы - артында
өшпейтін,тарихта қалатын сөз қалдыру екендігін айта келіп,өзініңде
артына өшпес із қалдырғанын жырлаған."Өлеңнен ескерткіш
орнаттым,енді менің рухым өлмейді,халқым мені ардақтап есіне алады,
Славян халқы тіпті тұңғыс,қалмақтарда менің атымды айтып
жүреді",-дейді өлеңінде."Халқыма ұзақ уақыт сүйікті болуымның
себебі өлеңіммен олардың жүрегіне мейірім төктім,езгіге ұшыраған
байғұс халқыма еркіндік жырын тарту еттім", - деп шабытпен жырлайды
ақын.Ақын халқын өзі өмір сүрген дәуірдегі жәбірлеушілік,
атаққұмарлық, мақтаныш,жала жабу секілді жағымсыз қылықтардан аулақ
болуға
шақырады
«Әдеби шеңбер» әдісі бойынша оқушылар
берілген тапсырмаларды
орындайды.
Ақынның өлеңінен берілген үзінділер арқылы
автор бейнесіне талдау
жасайды.
Сабақта алған
жағымды әсерлерін алдарындағы жүрек стикерлеріне жазып, тақтадағы
жүрекке жабыстырады.
|
Талқылау кезінде оқушылардың айтылған пікірлері мен
көзқарастары ауызша
мадақтау
арқылы бағаланып, сабақтың келесі кезеңінде
белсенді қатысуына
ынталандырады
Жарайсың!
Керемет
шешім! Ойлы
шешім!
Мұндай ойлы пікірлерді ешқашан
естімеппін!
Дескриптор
Білім
алушы
-өлеңнің тақырыбы мен идеясын
анықтайды – 2 балл,
- ақын бейнесін анықтайтын
тұстарды түсіндіреді – 1
балл,
-
шығармадағы тұлғаны адамгершілік тұрғыдан
талдайды,
-шынайы өмірмен
байланыстыра
ды – 1
балл,
-автордың айтайын деген ойын бір сөйлеммен
түйіндейді – 1 балл.
Дескриптор
Білім
алушы
-шығармадағы автор бейнесін
анықтайды – 3 балл;
-автор бейнесін талдауда ойын
дәлелді түрде жеткізеді – 2
балл.
|
Оқулық
7-сынып
«Атамұра»
баспасы
2017жыл
Қалыптас
тырушы бағалауға
арналған
тапсырма
лар
жинағы
7-сынып
ОҚЫТУДАҒЫ ЖАҢА ӘДІС-ТӘСІЛДЕР ҚОРЖЫНЫНАН ЕСБОСЫН НАҒИША
ҚОЖАҚҚЫЗЫ
Оқулық
7-сынып
«Атамұра»
баспасы
2017жыл
|