Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
«Асқорыту жүйесінің қызметі бұзылған кездегі мейіргерлік үрдіс. Асқазанды шаю.»
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
ТАҚЫРЫПТЫҚ Оқу- әдістемелік құрал
Пәні: «Мейіргер ісі негіздері»
Тақырыбы: «Асқорыту жүйесінің қызметі бұзылған кездегі мейіргерлік үрдіс. Асқазанды шаю.»
Мамандығы: 0302000 «Мейіргерлік ісі»
Біліктілігі: 0302033 «Жалпы тәжірибедегі мейіргер»
Құрастырған: пән-мұғалімі Баудинова Р.Р.
Талғар, 2020
Тақырыптық оқу- әдістемелік құралдың мазмұны
-
Жұмыс оқу бағдарламасынан үзінді _______________________________________ 4-5 бет
-
Тәжірибелік сабақтың сабақ жоспары _____________________________________ 6-8 бет
-
Оқытудың міндеттері, тақырыптың негізгі сұрақтары________________________ 9 бет
-
Дәрістің мазмұны, дәріс_________________________________________________ 10-25 бет
-
Стандартты операциялық рәсімдер, стандарттар_____________________________ 26-30 бет
-
Жағдаяттық тапсырмалар _______________________________________________ 31-32 бет
-
Тест тапсырмалары_____________________________________________________ 33-35 бет
-
Тест тапсырмаларының жауабы___________________________________________ 35 бет
-
Қолданылған әдебиеттер________________________________________________ 36 бет
9. Презентация, бейнетаспалар, карточкалар, «Жасырын сөздер» кестесі, сүреттер, ребустар ( қосымша 2 папкада)
Жұмыс бағдарламаСЫнАН үзінді
№ |
Тақырыптың аты |
Барлық сағат саны |
Білуі тиіс |
Істей білуі тиіс |
Қорлар |
Қолданылған әдебиеттер |
20 |
Тақырып 4.4 Асқорыту жүйесінің қызметі бұзылған кездегі мейіргерлік үрдіс. Асқазанды шаю. |
6 |
Асқорыту жүйесінің бұзылуының көрінісі: іштің ауыруы, тенезма-лар, асқазан диспепсиясы: қыжыл, дисфагия, кекіру, тәбеттің бұзылуы, жүрек айну, құсу, «кофе қою» тәрізді құсу. Ас қорыту жүйесінің бұзылуы кезінде пациентке күтім көрсету ерекшеліктері. Ас қорыту жүйесі мүшелерін аспапты зерттеу әдістері.Асқазан шаюдың көрсеткіштері және қарсы көрсеткіштері. Емшара кезінде пациенттің жағдайын бақылау. БҚ-2.2; БҚ-3.1; |
Мейіргерлік тексеру және тәуелсіз араласу. Белсенді және пассивті пациенттерге емшараны өткізу техникасы. Пациентті емшараға дайындау және емшараны орындау техникасын стандартқа сәйкес жүргізу. Жабдықтарды өндеу. Қолды гигиеналық деңгейде тазарту және тері антисептигімен өңдеу.Залалсыздандырылған қолғапты кию және шешу іс-әрекет алгоритмін стандартқа сәйкес орындау .Стомаларды күту, пациентті және оның туыстарын стомаға өзіндік күтім көрсетуді үйрету. Зәржинағыш және памперсттерді қолдану. Жеке гигиенаны және шат аралық терінің тазалығын сақтауды қамтамасыз ету. КҚ-2.3; КҚ-3.1;КҚ-3.3 |
Тақырыптық тізім № 20 |
Оқулықтар: «Мейірбикелік іс негіздері» С.А. Мухина И.И. Тарновская 2014 ж. 112-126 бет; «Мейіргердің манипуляциялық әрекетінің алгоритм-дері» Л.М.Адилова 2016 ж. 111 бет; |
Тәжірибелік сабақтың сабақ жоспары № 20- 270 мин
Пәні: АП 01 Мейіргер ісі негіздері
Мамандығы: 0302000 «Мейіргер ісі»
Біліктілігі: 0302033 «Жалпы тәжірибедегі мейіргер»
Күні: Тобы:
_______________ ________________
_______________ ________________
_______________ ________________
Сабақтың тақырыбы: «Асқорыту жүйесінің қызметі бұзылған кездегі мейіргерлік үрдіс. Асқазанды шаю».
Сабақтың түрі: тәжірибелік аралас сабақ
А) оқыту түрі : топтық, ұжымдық, жекелік
Ә) оқыту әдісі: дидактикалық және ойын түрінде оқыту, «Миға шабуыл», интерактивті, карточка, презентация, бейнебаяндар
Сабақтың мақсаттары:
Білімділік: Ас қорыту жүйесінің бұзылуының көрінісін: іштің ауыруы, тенезмалар, асқазан диспепсиясын: қыжыл, дисфагия, кекіру, тәбеттің бұзылуы, жүрек айну, құсу, «кофе қою» тәрізді құсу жағдайларды, бірінші көмегін білү. Ас қорыту жүйесінің бұзылуы кезінде пациентке күтім көрсету ерекшеліктерін , асқазанды шаю іс-әрекеттерді меңгеру.
Пациенттің жағдайын бақылауы бойынша күнделікті жүргізуді білу. Халі нашар пациенттерді тамақтандыру. Науқастың функциональді жағдайын бағалау. Халі нашар науқастарға гигиеналық емшараларды жүргізу.Пацинттердің толық ақпарат жинақтауды білу: субъективті (анамнез жинау, аллергологиялық анамнез, жалпы биографиялық мәліметтер, еңбек жағдайы, зиянды әдеттері) объектівті тексеруді білу қарау кезіндегі мәліметтер: жалпы жағдайы, иесі, науқастың төсектегі қалпы,терісі, шырышты қабаттары, сана сезімі, жалпы дене бетімі; содан кейін қазіргі, приоритетті, потенциалды қажеттіліктерін анықтауды, мейіргерлік болжамды диагноз және ұзақ , қысқа мерзімді мақсатқа сай тәуелді,тәуелсіз, аралас көмек бойынша жоспарды құрастырып науқастарға сапалы күтім жүргізуді үйрету.
Түсініктерді меңгеру, оқу-машықтану дағдыларын қалыптастыру, алған ақпараттарды нақтылау, студенттің жаңа білімді игеру, қабылдау жолдарын жетілдіру және т.б. алынған білімді практикада қолдана білу; БҚ- 1;
Дамытушылық: КҚ-3.3;
Тәрбиелік: БҚ- 3.1;
Пәнаралық байланыс: «Латын тілі», «Фармакология негіздері», «Қалыпты анатомия», «Қалыпты физиология», «Ішкі аурулар пропедевтикасы», «Психология негіздері», «Жұқпалы аурулары», «Микробиология», «Жалпы хирургия»;
Пәнішілік байланыс: өтілген тақырыптары мен:«Жүрек қан-тамыр жүйесінің бұзылған кездегі мейіргерлік үрдіс»;
Сабақтың жабдықталуы: Тақырыптық тізімі №20
Сабақ өтілетін орын: оқу бөлмесі.
Сабақ барысы
1. Ұйымдастырушылық кезең – 5 минут: сәлемдесу, студенттердің сабаққа катысуын, сабаққа дайындығын тексеру.
2. Үй тапсырмасын тексеру – 40 мин.
1.Жүрек қан тамыр жүйесінің бұзылуының көрінісі қандай?
2.АҚ күрт көтерілуі және төмендеуі, талып қалуда алғашқы көмек қалай көрсетіледі?
3.Пульсті, артериалық қан қысымды өлшеу техникасын көрсетіңіз.
4. Су баланысын анықтау және күндізгі диурезді санау техникасын көрсетіңіз.
-Пациенттін халін жеңілдететін жағдай жасау. Артериалды қысымды өлшеу, пульсты анықтау
3. Тәжірибелік іс-әрекеттердің орындалу техникасын түсіндіру және көрсету - 45 мин.
Оқытушы білім алушыларға тақырыпты түсіндіреді және көрсетеді:
1. Асқорыту жүйесінің анатомия – физиологиялық негіздері
2. Асқорыту жүйесінің кызметы бұзылған кездегі негізгі белгілері: іштің ауыруы, тенезмалар, асқазан диспепсиясы: қыжыл, дисфагия, кекіру, тәбеттің бұзылуы, жүрек айну, құсу, «кофе қою» тәрізді құсу.
3.Асқорыту жүйесінің бұзылуы кезіндегі мейіргерлік үрдіс.
4.Асқорыту жүйесі мүшелерін аспапты зерттеу әдістері.Асқазан шаюдың көрсеткіштері және қарсы көрсеткіштері.
5.Асқазанды шаю техникасы
6. Асқорыту жүйесінің қызметі бұзылған кездегі алғашқы көмек
4. Студенттің өзіндік жұмысы өткізу бойынша нұсқау беру - 5 мин.
-білім алушыларға жұмыс орнын, күтім заттарын және медициналық құралдарды даярлау, қауіпсіздік техникасын сақтау ережелерін түсіндіреді;
-
әрбір білім алушының меңгеретін тапсырма тізімдерімен таныстырады;
-
манипуляцияны орындау іс-әрекеттері бойынша әрбір білім алушыларды стандарттармен қамтамасыз етеді ;
-
әрбір білім алушыға берілген практикалық стандартқа сәйкес, барлық практикалық дағдыларды автоматтандыруға дейін жұмыс істеуге білім алушының көңілін аударады;
-
орындалатын жұмысқа олардың байсалды көз қараспен қарауын талап етеді;
-
күнделікпен жұмыс істеуге кепілдеме береді;
-
білім алушыларға өз бетімен орындайтын жұмыс істеу уақытын және көлемін мәлімдейд
5. Өз бетімен жұмыс істеу– 120 минут
(Күнделікті толтыру)
Оқытушының жетекшілігімен білім алушылар аз топтарға бөлініп келесі тапсырмаларды орындайды:
-
стандарт бойынша практикалық дағдыларды автоматтандыруға дейін бірнеші рет қайталап, дәлме-дәл, істін реттілігін есептей отырып істейді және үйренген іс- әрекеттерді қолдана отырып ас қорыту жүйесінің мейіргерлік үрдістің 5 кезең бойынша: дәрігер- мейіргер-пациент және мейіргер- пациент рольдік ойын түрде білім алушылар берілген уақытты өткізеді, күнделікттерін толтырады.
Оқытушы:
-
білім алушылардың жұмысын бақылайды, өз уақытымен қателіктерін жояды;
-
білім алушының жіберген қателерін дұрыстап, оларды дұрыс әдіске үйретіп, оқу процесін басқарып отырады;
-
манипуляцияның орындалу дұрыстығын бақылап, нашар білім алушыны жеке үйретіп, әрбір білім алушының дағдыларды дұрыс орындауына жеткізеді;
6.Сабақты бекіту- 40 минут
Сұрақтар:
- Асқорыту жүйесінің негізгі қызметтері
- Асқорыту жүйесінің қызметі бұзылған кездегі негізгі белгілері
- Асқорыту жүйесінің қызметі бұзылған кездегі алғашқы көмек
- Асқазан шаюдың көрсеткіштері және қарсы көрсеткіштері
Тақырыпқа сай және өтілген тақырыптар бойынша жағдаяттық тапсырмаларды орындау
7. Сабаққа қорытындылауды өткізу – 10 минут
-
сабаққа талдау жүргізеді, сабақтың мақсатына жеткендігін хабарлайды
студенттердің жауаптарын бес балдық жүйемен бағалайды, бағалауға байланысты ұсыныстарды береді:
-
әрбір білім алушының жетістіктері мен көрсете алмаған іс-әрекеттерін белгілейді;
-
тақырып бойынша, материалды түсінгенін анықтап, білім алушылардың сұрақтарына
жауап береді;
-
тақырып бойынша дағдыларды игерудің қорытындысын айтады;
-
білім алушылардың күнделіктерін толтыруын тексереді;
8. Үйге тапсырма беру– 5 минут
Тақырып: «Асқорыту жүйесінің қызметі бұзылған кездегі мейіргерлік
Оқулықтар: ««Меірбикелік іс негіздері» С.А. Мухина И.И. Тарновская 2014 ж. 112-126 бет;«Мейіргердің манипуляциялық әрекетінің алгоритм-дері» Л.М.Адилова 2016 ж.111 бет;
Оқытушы: Р.Р. Баудинова __________
Әдіскер: А.А.Серикбаева __________
Тақырып № 20 «Асқорыту ж