Материалдар / Ашык сабак
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Ашык сабак

Материал туралы қысқаша түсінік
Ата ана мен жұмым
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
26 Қырқүйек 2019
326
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

1
Қазақстан Республикасы
Білім және ғылым министрінің
2018 жылғы « » ___________
№ ____ бұйрығына 2-қосымша
Қазақстан Республикасы
Білім және ғылым министрінің
2013 жылғы 3 сәуірдегі №115
бұйрығына 59-қосымша
Жалпы орта білім беру деңгейінің қоғамдық-гуманитарлық бағыттағы
10-11-сыныптарына арналған «Қазақ тілі» пәнінен
жаңартылған мазмұндағы үлгілік оқу бағдарламасы
1-тарау. Жалпы ережелер
1. Оқу бағдарламасы Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2012 жылғы
23 тамыздағы № 1080 қаулысымен бекітілген Орта білім берудің (бастауыш,
негізгі орта, жалпы орта білім беру) мемлекеттік жалпыға міндетті стандартына
сәйкес әзірленген.
2. Жалпы орта білім беретін мектептерде «Қазақ тілі» пәнін оқытудың
мақсаты – ана тілін қадірлейтін, қоғамдық мәнін түсінетін тұлға қалыптастыру,
сондай-ақ қазақ әдеби тілі нормаларын сақтап, дұрыс қолдана білуге, еркін
сөйлесуге және сауатты жазуға үйрету.
3. «Қазақ тілі» оқу пәнін оқытудың негізгі міндеттері:
1) қазақ тілін ана тілі ретінде тани отырып, өмірлік қажеттіліктерінде
коммуникативтік әрекеттер түрінде (тыңдалым, оқылым, айтылым, жазылым)
сауаттылықпен қолдану дағдыларын қалыптастырады;
2) білім алушылардың қазақ тілін күнделікті өзі еркімен қолданып жүрген
қарым-қатынас құралынан енді оны тілдік заңдылықтар негізінде танып-білу
дағдыларын қалыптастырады;
3) қазақ тілі жүйесін құраушы кіші жүйелерді, тіл бірліктерін және
олардың табиғатын танып біледі;
4) тіл бірліктерінің қарым-қатынас құралы болу, ойды білдіру, таным
құралы болу, ақпаратты сақтау құралы болу қасиеттерін функционалдықкоммуникативтік бағдарда танып-біледі, соған лайықты машықтар мен
дағдыларды қалыптастырады;
5) «Қазақ тілі» пәні бағдарламасы білім алушының тіл сауаттылығы мен
сөйлеу сауаттылығын, сөз байлығын, басқалармен еркін қарым-қатынасқа түсу
қабілетін дамытуды және ойлау қабілеті мен танымдық дағдыларын жетілдіруді
көздейді.

2
2-тарау. «Қазақ тілі» пәнінің мазмұнын ұйымдастыру
4. Қазақ тілі пәні бойынша оқу жүктемесінің көлемі:
1) 10-сынып – аптасына 2 сағат, оқу жылында 68 сағат;
2) 11-сынып – аптасына 2 сағат, оқу жылында 68 сағат.
5. Оқыту мақсаттары мұғалім мен білім алушыларға болашақ қадамдары
жөнінде өзара ой бөлісуге, оларды жоспарлау мен бағалауға мүмкіндік беретін
бірізділік пен сабақтастықты көрсететін 4 бөлімнен тұрады:
1) тыңдалым және айтылым;
2) оқылым;
3) жазылым;
4) әдеби тіл нормасы.
6.«Тыңдалым және айтылым» бөлімі келесі бөлімшелерден тұрады:
1) болжау;
2) әртүрлі жанрдағы мәтіндерді талдау;
3) негізгі ойды анықтау;
4) тыңдалым материалы бойынша сұрақтар құрастыру және бағалау;
5) сөйлеу мәдениетін дамыту.
7. «Оқылым» бөлімі келесі бөлімшелерден тұрады:
1) ақпаратты түсіну;
2) мәтіннің стильдік ерекшелігін тану;
3) мәтіннің жанрлық ерекшелігін ажырату;
4) мәтіндерге салыстырмалы талдау жасау;
5) мәліметтерді өңдей білу;
6) әртүлі ресурс көздерінен қажетті ақпарат алу.
8. «Жазылым» бөлімі келесі бөлімшелерден тұрады:
1) әртүлі ресурс көздерінен қажетті ақпарат алу;
2) жазба жұмыстарын әртүрлі формада ұсыну;
3) эссе жазу;
4) оқылым және тыңдалым материалдары негізінде жинақы мәтін жазу;
5) шығармашылық жұмыс;
6) мәтіндерді түзету және редакциялау.
9. Әдеби тіл нормасы бөлімі келесі бөлімшелерден тұрады:
1) орфография;
2) орфоэпия;
3) лексика;
4) грамматика;
5) пунктуация.
10. Оқу пәнінің 10-сыныптағы базалық мазмұны:
1) тыңдалым және айтылым: мәтін үзінділері бойынша болжам жасау, өз
біліміне сүйеніп тақырыпты жалғастыру, мамандандырылған тар аядағы
арнайы мәтіндердегі (дәріс, интервью, пікірталас, мақала) мақсатты
аудиторияға арналған терминдер мен ұғымдарды, тілдік оралымдарды талдау,

3
тыңдалған мәтіндегі ақпаратты ғаламдық мәселелермен байланыстыра білу,
мәтінде көтерілген мәселені (қоғамдық-саяси) талдай отырып, негізгі ойды
анықтау, мәтінде көтерілген мәселеге автор мен оқырманның қарым-қатынасын
ескере отырып, сұрақтар құрастыру және бағалау, коммуникативтік жағдаятқа
сай көпшілік алдында тиісті сөйлеу әдебін сақтай отырып, дұрыс сөйлеу тілінің
лексикалық, фонетикалық-морфологиялық, синтаксистік ерекшеліктерін
ажыратып, орынды қолдану;
2) оқылым: әртүрлі графиктік мәтіндердегі (кесте, диаграмма, сызба,
шартты белгі) мәліметтерді талдау, негізгі үрдістерді анықтау, ғылымикөпшілік және публицистикалық стильді тілдік құралдар арқылы тану
(терминдер, тілдік оралымдар, өзге стиль элементтері), әртүрлі стильдегі
мәтіндердің жанрлық ерекшеліктерін таба білу, ауызекі сөйлеудің стильдік
бедерін дұрыс қолдану, публицистикалық шығарма тілінің стильдік бедерін
дұрыс қолдана білу, ресми ісқағаздары тілінің сөз бедерін дұрыс қолдана білу,
көркем әдебиет тілінің сөз бедерін дұрыс қолдана білу, әртүрлі стильдегі
мәтіндердің тақырыбын, мақсатты аудиторияға сәйкес қызметін, құрылымын,
тілдік ерекшелігін салыстыра талдау (фонетикалық деңгей, лексикалық деңгей,
морфологиялық деңгей, синтаксистік деңгей негізінде), мәтіндегі негізгі ойды
анықтау, көтерілген мәселеге баға беріп, мәліметтер мен пікірлерді өңдей білу,
белгілі бір мақсат үшін оқылым стратегияларын жүйелі қолдана білу, БАҚ,
энциклопедиялық, ғылыми-көпшілік деректерді ала білу, сілтеме жасау
жолдарын білу;
3) жазылым: жоспар түрлерін құру (қарапайым, күрделі, тезистік), ауызекі
сөйлеу стилінде әлеуметтік жағдайларға сай мәтін құрастыру, ресми қарымқатынас аясында ресми құжат түрлерін жазу: сенімхат, кепілхат, өтінім,
тапсырыс, келісімшарт, еңбек шарты, шарт, еңбек келісімі және т.б. мәтіндер
құрастыру, ғылыми стильдің стильдік және жанрлық ерекшеліктерін ескере
отырып, баяндама, мақала, лекция, баяндама тезистері, аннотация, түйіндеме,
рецензия және мәтіндер құрастыру, публицистикалық стильдің стильдік және
жанрлық ерекшеліктерін ескере отырып, мақала, репортаж, сұхбат, ақпарат,
информациялық хабар, очерк, памфлет жазу, көркем әдебиет стилінің стильдік
және жанрлық ерекшеліктерін ескере отырып мәтіндер құрастыру (таңдау
бойынша), мәтін құрылымын сақтай отырып, әртүрлі графиктік мәтіндегі
деректерді салыстырып, маңызды тұстары мен үрдістерді талдап жазу, эссе
түрлерінің құрылымын сақтай отырып, көтерілген мәселе бойынша өзіндік
пікір жаза білу, оқылым және тыңдалым материалдары бойынша негізгі
ақпаратты іріктей отырып, түртіп жазу (конспектілеу), әртүрлі тақырып
бойынша көркемдегіш құралдарды ұтымды қолданып, шығармашылық
жұмыстар (өлең, хат, әңгіме, шығарма) ұсына білу, жазба жұмысын абзац пен
бөліктерге бөлу, ойын (ақпарат, идея) дұрыс жүйелеп, логикалық және стильдік
түзетулер енгізу, редакциялау;
4) әдеби тіл нормалары: орфографиялық нормаға сай жазу, сөздерді
фонетикалық принцип негізінде жазу, сөздерді морфологиялық-фонематикалық

4
принцип негізінде жазу, сөздерді тарихи-дәстүрлік принцип негізінде жазу,
сөйлем соңында қойылатын тыныс белгілерді дұрыс қою (нүкте, сұрау белгісі,
леп белгісі, көп нүкте), сөйлем ішінде қойылатын тыныс белгілерді дұрыс қою
(үтір, нүктелі үтір, жақша, қос нүкте, тырнақша, сызықша).
11. Оқу пәнінің 11-сыныптағы базалық мазмұны:
1) тыңдалым және айтылым: мәтін үзінділері бойынша болжам жасау,
тиісті ақпаратты анықтай білу, мамандандырылған тар аядағы арнайы
мәтіндердегі (дәріс, интервью, пікірталас, мақала, бейнебаян) мақсатты
аудиторияға арналған терминдер мен ұғымдарды, тілдік оралымдарды, мәтін
үзінділерін талдау, тыңдалған мәтіндегі ақпаратты ғаламдық (отандық)
мәселелермен байланыстыра білу, салыстыру, мәтінде көтерілген мәселені,
автор позициясын (қоғамдық-саяси, ғылыми) талдай отырып, негізгі ойды
анықтау, мәтінде көтерілген мәселеге автор мен оқырманның қарым-қатынасын
ескере отырып, талқылау сұрақтарын құрастыру және сыни тұрғыда бағалау,
коммуникативтік жағдаятқа сай көпшілік алдында дұрыс сөйлеу,
тыңдаушыларға ықпал ете білу, шешен сөйлеу, сөйлеу тілінің лексикалық,
фонетикалық-морфологиялық, синтаксистік ерекшеліктерін ажыратып, орынды
қолдану;
2) оқылым: әртүрлі графиктік мәтіндердегі (кесте, диаграмма, сызба,
шартты белгі) мәліметтерді салыстырып талдау, негізгі үрдістерді анықтау, таза
ғылыми және публицистикалық стильдерін тілдік құралдар арқылы тану
(терминдер, ұғымдар, шартты белгілер, синтаксистік құрылымы), әртүрлі
стильдегі мәтіндердің жанрлық ерекшеліктерін таба білу, ауызекі сөйлеудің
стильдік бедерін дұрыс қолдану, публицистикалық шығарма тілінің стильдік
бедерін дұрыс қолдана білу, ресми ісқағаздары тілінің сөз бедерін дұрыс
қолдана білу, көркем әдебиет тілінің сөз бедерін дұрыс қолдана білу, әртүрлі
стильдегі мәтіндердің тақырыбын, автор көзқарасын, мақсатты аудиторияға
сәйкес қызметін, құрылымын, тілдік ерекшелігін салыстыра талдау
(фонетикалық деңгей, лексикалық деңгей, морфологиялық деңгей, синтаксистік
деңгей негізінде), мәтіндегі негізгі ойды анықтау, берілген мәліметтер мен
пікірлерді өңдеу және толықтыру, белгілі бір мақсат үшін оқылым
стратегияларын жүйелі қолдана білу, БАҚ, энциклопедиялық, ғылымикөпшілік, ғылыми еңбектерден деректерді ала білу, сілтеме жасау, дәйексөз
келтіру жолдарын білу;
3) жазылым: жоспар түрлерін құру (күрделі, тезистік, тірек-схема
түріндегі жоспар), ауызекі сөйлеу стилінде әлеуметтік жағдайларға сай мәтін
құрастыру, ресми қарым-қатынас аясында ресми құжат түрлерін жазу: сенімхат,
кепілхат, өтінім, тапсырыс, келісімшарт, еңбек шарты, шарт, еңбек келісімі
және т.б.мәтіндер құрастыру, ғылыми стильдің стильдік және жанрлық
ерекшеліктерін ескере отырып, баяндама, мақала, дәріс, баяндама тезистері,
аннотация, түйіндеме, рецензия мәтіндер құрастыру, публицистикалық
стильдің стильдік және жанрлық ерекшеліктерін ескере отырып, мақала,
репортаж, сұхбат, ақпарат, ақпараттық хабар, очерк, памфлет жазу, көркем

5
әдебиет стилінің стильдік және жанрлық ерекшеліктерін ескере отырып
мәтіндер құрастыру (таңдау бойынша), мәтін құрылымын сақтай отырып,
әртүрлі графиктік мәтіндегі деректерді салыстырып, маңызды тұстары мен
үрдістерді талдап жазу, өзіндік тұжырым жасау, көтерілген мәселе бойынша
академиялық тұрғыдан эссе жаза білу, мәселенің артықшылықтары мен
кемшіліктерін талдап жазу, оқылым және тыңдалым материалдары бойынша
түртіп жазудың (конспектілеудің) әртүрлі жолдарын меңгеру арқылы негізгі
ақпаратты іріктеу, әртүрлі тақырып бойынша көркемдегіш құралдарды ұтымды
қолданып, шығармашылық жұмыстар (өлең, әңгіме, естелік, шығарма) ұсына
білу, жазба жұмысын абзац пен бөліктерге бөлу, ойын (ақпарат, идея) дұрыс
жүйелеп, логикалық және стильдік түзетудер енгізу, редакциялау;
4) әдеби тіл нормалары: мәнмәтін бойынша тілдік бірліктерді қазіргі
орфографиялық нормаға сай жазу, сөздерді фонетикалық принцип негізінде
жазу, сөздерді морфологиялық-фонематикалық принцип негізінде жазу,
сөздерді тарихи-дәстүрлік принцип негізінде жазу, сөйлеу ағымындағы
интонацияның құрамдас бөліктері: әуен, әуез, тембр, қарқын, кідірісті сөйлеу
мәнеріне сай қолдану, әлеуметтік-саяси шешендік қатынас аясында сөз әдебі
мен сөйлеу мәнерін дұрыс қолдану, мәтін нормаларын сақтап жазу (мәтін
құрылымы, абзац, мәтін бөліктері, тақырып), мәтін және мәтін үзінділері
деңгейінде тыныс белгілерін қолдана білу.
3-тарау. Оқыту мақсаттарының жүйесі
12. Бағдарламада «оқыту мақсаттары» төрт саннан тұратын кодтық
белгімен белгіленді. Кодтық белгідегі бірінші сан сыныпты, екінші және
үшінші сандар бөлім және бөлімше ретін, төртінші сан бөлімшедегі оқыту
мақсатының реттік нөмірін көрсетеді. Мысалы, 10.2.1.4. кодында «10» - сынып,
«2.1» - екінші бөлімнің бірінші бөлімшесі, «4» - оқу мақсатының реттік саны.
13. Оқыту мақсаттарының жүйесі бөлім бойынша әр сыныпқа берілген:
1) тыңдалым және айтылым:
Білім алушылар:
1. Болжау

2. Әртүрлі жанрдағы
мәтіндерді талдау

10-сынып
10.1.1.1 мәтін үзінділері
бойынша болжам жасау, өз
біліміне сүйеніп тақырыпты
жалғастыру
10.1.2.1 мамандандырылған
тар аядағы арнайы
мәтіндердегі (дәріс,
интервью, пікірталас,
мақала) мақсатты
аудиторияға арналған
терминдер мен ұғымдарды,

11-сынып
11.1.1.1 мәтін үзінділері бойынша
болжам жасау, тиісті ақпаратты
анықтай білу
11.1.2.1 мамандандырылған тар
аядағы арнайы мәтіндердегі (дәріс,
интервью, пікірталас, мақала,
бейнебаян) мақсатты аудиторияға
арналған терминдер мен
ұғымдарды, тілдік оралымдарды,
мәтін үзінділерін талдау

6
тілдік оралымдарды талдау
3. Мәтіннен ақпаратты 10.1.3.3 тыңдалған мәтіндегі
анықтау
ақпаратты ғаламдық
мәселелермен байланыстыра
білу, астарлы ойды анықтау
4. Негізгі ойды
анықтау

5. Тыңдалым
материалы бойынша
сұрақтар құрастыру
және бағалау
6. Сөйлеу мәдениетін
дамыту

10.1.4.1 мәтінде көтерілген
мәселені (қоғамдық-саяси)
талдай отырып, негізгі ойды
анықтау және ғаламдық
мәселелермен байланыстыру
10.1.5.1 мәтінде көтерілген
мәселеге автор мен
оқырманның қарымқатынасын ескере отырып,
сұрақтар құрастыру және
бағалау
10.1.6.1 коммуникативтік
жағдаятқа сай көпшілік
алдында тиісті сөйлеу әдебін
сақтай отырып, дұрыс
сөйлеу

11.1.3.3 тыңдалған мәтіндегі
ақпаратты ғаламдық (отандық)
мәселелермен байланыстыра білу,
салыстыру, факті мен көзқарасты
ажырата білу
11.1.4.1 мәтінде көтерілген
мәселені, автор позициясын
(қоғамдық-саяси, ғылыми) талдай
отырып, негізгі ойды анықтау
11.1.5.1 мәтінде көтерілген
мәселеге автор мен оқырманның
қарым-қатынасын ескере отырып,
талқылау сұрақтарын құрастыру
және сыни тұрғыда бағалау
11.1.6.1 коммуникативтік
жағдаятқа сай көпшілік алдында
дұрыс сөйлеу, тыңдаушыларға
ықпал ете білу, шешен сөйлеу

2) оқылым:
Білім алушылар:
1. Ақпаратты түсіну

2. Мәтіннің стильдік
ерекшелігін тану

3. Мәтіннің жанрлық
ерекшелігін ажырату

4. Мәтіндерге
салыстырмалы талдау
жасау

10-сынып
10.2.1.1 әртүрлі графиктік
мәтіндердегі (кесте,
диаграмма, сызба, шартты
белгі) мәліметтерді талдау,
негізгі үрдістерді анықтау
10.2.2.1 ғылыми-көпшілік
және публицистикалық
стильді тілдік құралдар
арқылы тану (терминдер,
тілдік оралымдар, өзге стиль
элементтері)
10.2.3.1 көпшілікке арналған
дәріс, интервью, мақала,
очерктің құрылымы мен
рәсімделуін білу, жанрлық
ерекшеліктерін талдау
10.2.4.1 әртүрлі стильдегі
(ғылыми, ресми іс-қағаздар,
публицистикалық, ауызекі
сөйлеу, көркем әдебиет
стилі) мәтіндердің
тақырыбын, мақсатты

11-сынып
11.2.1.1 әртүрлі графиктік
мәтіндердегі (кесте, диаграмма,
сызба, шартты белгі) мәліметтерді
салыстырып талдау, негізгі
үрдістерді анықтау
11.2.2.1 таза ғылыми стильді тілдік
құралдар арқылы тану (терминдер,
ұғымдар, шартты белгілер,
синтаксистік құрылымы)
11.2.3.1 таза ғылыми стильдегі
дәріс, интервью, мақала, баяндама,
тезис, аннотация, рецензияның
құрылымы мен рәсімделуін білу,
жанрлық ерекшеліктерін талдау
11.2.4.1 әртүрлі стильдегі
(ғылыми, ресми іс-қағаздар,
публицистикалық, ауызекі сөйлеу,
көркем әдебиет стилі) мәтіндердің
тақырыбын, автор көзқарасын,
мақсатты аудиторияға сәйкес

7

5. Мәліметтерді өңдей
білу

6. Оқылым
стратегияларын
қолдану
7. Әртүрлі ресурс
көздерінен қажетті
ақпарат алу

аудиторияға сәйкес
қызметін, құрылымын, тілдік
ерекшелігін салыстыра
талдау
10.2.5.1 мәтіндегі негізгі
ойды анықтау, көтерілген
мәселеге баға беріп,
мәліметтер мен пікірлерді
өңдей білу
10.2.6.1 белгілі бір мақсат
үшін оқылым
стратегияларын жүйелі
қолдана білу
10. 2.7.1 БАҚ,
энциклопедиялық, ғылымикөпшілік деректерді ала білу,
сілтеме жасау жолдарын білу

қызметін, құрылымын, тілдік
ерекшелігін салыстыра талдау

10-сынып
10.3.1.1 жоспар түрлерін
құру (қарапайым, күрделі,
тезистік)
10.3.2.1 ғылыми-көпшілік
стильдің жанрлық және
стильдік ерекшеліктеріне сай
тілдік құралдарды орынды
қолданып, мақала, интервью,
нұсқаулық жазу
10.3.3.1 мәтін құрылымын
сақтай отырып, әртүрлі
графиктік мәтіндегі
деректерді салыстырып,
маңызды тұстары мен
үрдістерді талдап жазу
10.3.4.1 қажетті клишелер
мен лексикалық
құрылымдарды қолданып,
көтерілген мәселе бойынша
өз ойын дәлелдеп эссе жазу
(«келісу, келіспеу» эссесі,
дискуссивті эссе,
аргументативті эссе)
10.3.5.1 оқылым және
тыңдалым материалдары
бойынша негізгі ақпаратты

11-сынып
11.3.1.1 жоспар түрлерін құру
(күрделі, тезистік, тірек-схема
түріндегі жоспар)
11.3.2.1 таза ғылыми стильдің
жанрлық және стильдік
ерекшеліктеріне сай тілдік
құралдарды орынды қолданып,
мақала, интервью, тезис,
аннотация, рецензия жазу
11.3.3.1 мәтін құрылымын сақтай
отырып, әртүрлі графиктік
мәтіндегі деректерді салыстырып,
маңызды тұстары мен үрдістерді
талдап жазу, өзіндік тұжырым
жасау
11.3.4.1 қажетті ақпараттарды
орынды қолданып, көтерілген
мәселе бойынша өз ойын дәлелдеп
эссе жазу (дискуссивті эссе,
аргументативті эссе)

11.2.5.1 мәтіндегі негізгі ойды
анықтау, берілген мәліметтер мен
пікірлерді өңдеу және толықтыру
11. 2.6.1 белгілі бір мақсат үшін
оқылым стратегияларын жүйелі
қолдана білу
11.2.7.1 БАҚ, энциклопедиялық,
ғылыми-көпшілік, ғылыми
еңбектерден деректерді ала білу,
сілтеме жасау, дәйексөз келтіру
жолдарын білу

3) жазылым:
Білім алушылар:
1. Жоспар құру
2. Әртүрлі жанрда
мәтіндер құрастыру

3. Жазба жұмыстарын
әртүрлі формада
ұсыну

4. Эссе жазу

5. Оқылым және
тыңдалым
материалдары

11.3.5.1 оқылым және тыңдалым
материалдары бойынша түртіп
жазудың (конспектілеудің) әртүрлі

8
негізінде жинақы
мәтін жазу
6. Шығармашылық
жұмыс

7. Мәтіндерді түзету
және редакциялау

іріктей отырып, түртіп жазу
(конспектілеу)
10.3.6.1 әртүрлі тақырып
бойынша көркемдегіш
құралдарды ұтымды
қолданып, шығармашылық
жұмыстар (өлең, хат, әңгіме,
шығарма) ұсына білу
10.3.7.1 жазба жұмысын
абзац пен бөліктерге бөлу,
ойын (ақпарат, идея) дұрыс
жүйелеп, логикалық және
стильдік түзетулер енгізу,
редакциялау

жолдарын меңгеру арқылы негізгі
ақпаратты іріктеу
11.3.6.1 әртүрлі тақырып бойынша
көркемдегіш құралдарды ұтымды
қолданып, шығармашылық
жұмыстар (өлең, әңгіме, естелік,
шығарма) ұсына білу
11.3.7.1 жазба жұмысын абзац пен
бөліктерге бөлу, ойын (ақпарат,
идея) дұрыс жүйелеп, логикалық
және стильдік түзетулер енгізу,
редакциялау)

4) әдеби тіл нормасы:
Білім алушылар:
1. Орфографиялық
норма

2. Орфоэпиялық
норма

3. Лексикалық норма

4. Грамматикалық
норма
5. Пунктуациялық
норма

10-сынып
10. 4.1.1 мәнмәтін бойынша
тілдік бірліктерді
орфографиялық нормаға сай
жазу

11-сынып
11.4.1.1 мәнмәтін бойынша тілдік
бірліктерді орфографиялық
нормаға сай жазу

10. 4.2.1 сөйлеу ағымындағы
интонацияның құрамдас
бөліктері: әуен, әуез, тембр,
қарқын, кідірісті сөйлеу
мәнеріне сай қолдану
10.4.3.1 белгілі бір тақырып
аясында сөздерді іріктеп,
түрлендіріп, талғаммен
қолдана білу

11.4.2.1 сөйлеу ағымындағы
интонацияның құрамдас бөліктері:
әуен, әуез, тембр, қарқын, кідірісті
сөйлеу мәнеріне сай қолдану

10. 4.4.1 сөзжасамдық және
синтаксистік нормаларды
сақтай білу
10. 4.5.1 сөйлем және мәтін
деңгейінде тыныс белгілерін
қолдана білу

11.4.3.1 белгілі бір тақырып
аясында тілдегі көркемдік
құралдарды орынды пайдалану:
көркемдеу, айшықтау, дәлелдеу,
сөздерді сұрыптай білу (образдыэстетикалық)
11.4.4.1 мәтін нормаларын сақтап
жазу (мәтін құрылымы, абзац,
мәтін бөліктері, тақырып)
11.4.5.1 мәтін және мәтін
үзінділері деңгейінде тыныс
белгілерін қолдана білу

14. Осы оқу бағдарламасы қосымшада берілген жалпы орта білім беру
деңгейінің қоғамдық-гуманитарлық бағытындағы 10-11-сыныптарға арналған
«Қазақ тілі» оқу пәнінен жаңартылған мазмұндағы үлгілік оқу
бағдарламасының ұзақ мерзімді жоспарына сәйкес жүзеге асырылады.
15. Тоқсандағы бөлімдер және бөлімдер ішіндегі тақырыптар бойынша
сағат сандарын бөлу мұғалімнің еркіне қалдырылады.

9
Жалпы орта білім беру деңгейінің
қоғамдық-гуманитарлық
бағыттағы 10-11-сыныптарына
арналған «Қазақ тілі» пәнінен
жаңартылған мазмұндағы үлгілік
оқу бағдарламасына қосымша
Жалпы орта білім беру деңгейінің қоғамдық-гуманитарлық бағыттағы
10-11-сыныптарына арналған «Қазақ тілі» пәнінен жаңартылған мазмұндағы
үлгілік оқу бағдарламасын жүзеге асыру бойынша
ұзақ мерзімді жоспар

1) 10-сынып:
Лексикаграмматикалық
бөлім
1. Тіл және алаш
идеясы.
Сөз мәдениеті

Грамматика
лық материал
Кітаби тіл.
Сөйлеу тілі

Сөйлеу
әрекетінің
түрлері
1-тоқсан
Тыңдалым
және
айтылым

Оқылым

Жазылым

Әдеби тіл
нормалары

Оқыту мақсаттары

10.1.1.1 мәтін үзінділері бойынша
болжам жасау, өз біліміне сүйеніп
тақырыпты жалғастыру;
10.1.4.1 мәтінде көтерілген мәселені
(қоғамдық-саяси) талдай отырып,
негізгі ойды анықтау және ғаламдық
мәселелермен байланыстыру
10.2.2.1
ғылыми-көпшілік
және
публицистикалық
стильді
тілдік
құралдар арқылы тану (терминдер,
тілдік
оралымдар,
өзге
стиль
элементтері);
10.2.7.1
БАҚ,
энциклопедиялық,
ғылыми-көпшілік деректерді ала білу,
сілтеме жасау жолдарын білу
10.3.4.1
қажетті
клишелер
мен
лексикалық құрылымдарды қолданып,
көтерілген мәселе бойынша өз ойын
дәлелдеп эссе жазу («келісу, келіспеу»
эссесі);
10.3.7.1 жазба жұмысын абзац пен
бөліктерге бөлу, ойын (ақпарат, идея)
дұрыс жүйелеп, логикалық және
стильдік түзетулер енгізу, редакциялау
10.4.1.1 мәнмәтін бойынша тілдік
бірліктерді орфографиялық нормаға
сай жазу

10
2. Әлем
жаңалықтары: өнер
және мәдениет.
Сөз мәдениеті

Сөз құрамы
мен сөз
байлығы.
Сөйлеу
стильдеріндегі
тілдік
оралымдар
және олардың
қолданысы

Тыңдалым
және
айтылым

Оқылым

Жазылым

Әдеби тіл
нормалары

3. Қазіргі қоғам
құндылықтары:
мәдениет және
өркениет.
Тілдік жүйе және
норма

Сөз
қолданысын
дағы
ерекшеліктер
және стиль.
Ғылыми
әдебиет тілінің
ерекшеліктері

2-тоқсан
Тыңдалым
және
айтылым

Оқылым

Жазылым

10.1.2.1 мамандандырылған тар аядағы
арнайы мәтіндердегі (дәріс) мақсатты
аудиторияға арналған терминдер мен
ұғымдарды,
тілдік
оралымдарды
талдау;
10.1.3.3
тыңдалған
мәтіндегі
ақпаратты ғаламдық мәселелермен
байланыстыра білу, астарлы ойды
анықтау
10.2.3.1 көпшілікке арналған дәрістің
құрылымы мен рәсімделуін білу,
жанрлық ерекшеліктерін талдау;
10.2.6.1 белгілі бір мақсат үшін
оқылым
стратегияларын
жүйелі
қолдана білу
10.3.5.1 оқылым және тыңдалым
материалдары
бойынша
негізгі
ақпаратты іріктей отырып, түртіп жазу
(конспектілеу);
10.3.4.1
қажетті
клишелер
мен
лексикалық құрылымдарды қолданып,
көтерілген мәселе бойынша өз ойын
дәлелдеп эссе жазу (дискуссивті эссе)
10.4.1.1 мәнмәтін бойынша тілдік
бірліктерді орфографиялық нормаға
сай жазу
10.1.2.1 мамандандырылған тар аядағы
арнайы
мәтіндердегі
(интервью)
мақсатты
аудиторияға
арналған
терминдер мен ұғымдарды, тілдік
оралымдарды талдау;
10.1.5.1 мәтінде көтерілген мәселеге
автор мен оқырманның қарымқатынасын ескере отырып, сұрақтар
құрастыру және бағалау
10.2.3.1
көпшілікке
арналған
интервьюдің
құрылымы
мен
рәсімделуін
білу,
жанрлық
ерекшеліктерін талдау;
10.2.7.1
БАҚ,
энциклопедиялық,
ғылыми-көпшілік деректерді ала білу,
сілтеме жасау жолдарын білу
10.3.2.1 ғылыми-көпшілік стильдің
жанрлық
және
стильдік
ерекшеліктеріне сай тілдік құралдарды
орынды қолданып, интервью жазу;
10.3.6.1 әртүрлі тақырып бойынша
көркемдегіш құралдарды ұтымды
қолданып, шығармашылық жұмыстар

11

Әдеби тіл
нормалары
4. Экономикалық
интеграция –
бүгінгі күннің даму
үрдісі.
Тілдік жүйе және
норма

Сөз тазалығы.
Ресми
ісқағаздары
тілінің
ерекшеліктері

Тыңдалым
және
айтылым

Оқылым

Жазылым

Әдеби тіл
нормалары
5. Білім. Ғылым.
Инновация.
Тілдік жүйе және
норма

Сөз дәлдігі

3-тоқсан
Тыңдалым
және
айтылым

Оқылым

(өлең, хат, әңгіме, шығарма) ұсына
білу
10.4.2.1
сөйлеу
ағымындағы
интонацияның құрамдас бөліктері:
әуен, әуез, тембр, қарқын, кідірісті
сөйлеу мәнеріне сай қолдану
10.1.2.1 мамандандырылған тар аядағы
арнайы
мәтіндердегі
(мақала)
мақсатты
аудиторияға
арналған
терминдер мен ұғымдарды, тілдік
оралымдарды талдау;
10.1.6.1 коммуникативтік жағдаятқа
сай көпшілік алдында тиісті сөйлеу
әдебін сақтай отырып, дұрыс сөйлеу
10.2.3.1
көпшілікке
арналған
мақаланың құрылымы мен рәсімделуін
білу, жанрлық ерекшеліктерін талдау;
10.2.1.1 әртүрлі графиктік мәтіндердегі
(кесте, диаграмма, сызба, шартты
белгі) мәліметтерді талдау, негізгі
үрдістерді анықтау
10.3.2.1 ғылыми-көпшілік стильдің
жанрлық
және
стильдік
ерекшеліктеріне сай тілдік құралдарды
орынды қолданып, мақала, интервью,
нұсқаулық жазу;
10.3.3.1 мәтін құрылымын сақтай
отырып, әртүрлі графиктік мәтіндегі
деректерді салыстырып, маңызды
тұстары мен үрдістерді талдап жазу;
10.3.7.1 жазба жұмысын абзац пен
бөліктерге бөлу, ойын (ақпарат, идея)
дұрыс жүйелеп, логикалық және
стильдік түзетулер енгізу, редакциялау
10.4.3.1 белгілі бір тақырып аясында
сөздерді
іріктеп,
түрлендіріп,
талғаммен қолдана білу
10.1.3.3
тыңдалған
мәтіндегі
ақпаратты ғаламдық мәселелермен
байланыстыра білу, астарлы ойды
анықтау;
10.1.5.1 мәтінде көтерілген мәселеге
автор мен оқырманның қарымқатынасын ескере отырып, сұрақтар
құрастыру және бағалау
10.2.3.1 көпшілікке арналған очерктің
құрылымы мен рәсімделуін білу,
жанрлық ерекшеліктерін талдау;
10.2.6.1 белгілі бір мақсат үшін

12

Жазылым

Әдеби тіл
нормалары
6. Қазіргі қоғам:
әлеуметтік
теңсіздік.
Тілдік жүйе және
стиль

ӘлеуметтікТыңдалым
тұрмыстық
және
қатынастағы
айтылым
сөздер.
Публицистика
лық шығарма
тілінің стильдік
ерекшеліктері
Оқылым

Жазылым

7. Сәулет өнері.
Стильдік
ерекшеліктер

Жаңа
қолданыстағы
сөздер.
Ғылыми және
ғылымикөпшілік стиль

Әдеби тіл
нормалары
Тыңдалым
және
айтылым

оқылым
стратегияларын
жүйелі
қолдана білу
10.3.6.1 әртүрлі тақырып бойынша
көркемдегіш құралдарды ұтымды
қолданып, шығармашылық жұмыстар
(өлең, хат, әңгіме, шығарма) ұсына
білу;
10.3.5.1 оқылым және тыңдалым
материалдары
бойынша
негізгі
ақпаратты іріктей отырып, түртіп жазу
(конспектілеу)
10.4.3.1 белгілі бір тақырып аясында
сөздерді
іріктеп,
түрлендіріп,
талғаммен қолдана білу
10.1.1.1 мәтін үзінділері бойынша
болжам жасау, өз біліміне сүйеніп
тақырыпты жалғастыру;
10.1.2.1 мамандандырылған тар аядағы
арнайы
мәтіндердегі
(пікірталас)
мақсатты
аудиторияға
арналған
терминдер мен ұғымдарды, тілдік
оралымдарды талдау
10.2.4.1 әртүрлі стильдегі (ғылыми,
ресми ісқағаздар, публицистикалық,
ауызекі сөйлеу, көркем әдебиет стилі)
мәтіндердің тақырыбын, мақсатты
аудиторияға
сәйкес
қызметін,
құрылымын,
тілдік
ерекшелігін
салыстыра талдау;
10.2.1.1 әртүрлі графиктік мәтіндердегі
(кесте, диаграмма, сызба, шартты
белгі) мәліметтерді талдау, негізгі
үрдістерді анықтау
10.3.3.1 мәтін құрылымын сақтай
отырып, әртүрлі графиктік мәтіндегі
деректерді салыстырып, маңызды
тұстары мен үрдістерді талдап жазу;
10.3.4.1
қажетті
клишелер
мен
лексикалық құрылымдарды қолданып,
көтерілген мәселе бойынша өз ойын
дәлелдеп эссе жазу («келісу, келіспеу»
эссесі, аргументативті эссе)
10.4.4.1
сөзжасамдық
және
синтаксистік нормаларды сақтай білу
10.1.4.1 мәтінде көтерілген мәселені
(қоғамдық-саяси) талдай отырып,
негізгі ойды анықтау және ғаламдық
мәселелермен байланыстыру;
10.1.6.1 коммуникативтік жағдаятқа
сай көпшілік алдында тиісті сөйлеу

13
атаулары
Оқылым

Жазылым

Әдеби тіл
нормалары
4-тоқсан
8. Қазіргі әлемдегі Публицистика Тыңдалым
саясат
және лық шығарма
және
жаһандық
тілінің стильдік айтылым
мәселелер.
ерекшеліктері.
Пунктуация
Сөйлем
ішіндегі
даралаушы,
ерекшелеуші,
Оқылым
ойдың аражігін
ажырататын
тыныс
белгілерді
ережеге сай
қолдану

Жазылым

әдебін сақтай отырып, дұрыс сөйлеу
10.2.4.1 әртүрлі стильдегі (ғылыми,
ресми ісқағаздар, публицистикалық,
ауызекі сөйлеу, көркем әдебиет стилі)
мәтіндердің тақырыбын, мақсатты
аудиторияға
сәйкес
қызметін,
құрылымын,
тілдік
ерекшелігін
салыстыра талдау;
10.2.1.1 әртүрлі графиктік мәтіндердегі
(кесте, диаграмма, сызба, шартты
белгі) мәліметтерді талдау, негізгі
үрдістерді анықтау
10.3.2.1 ғылыми-көпшілік стильдің
жанрлық
және
стильдік
ерекшеліктеріне сай тілдік құралдарды
орынды қолданып, нұсқаулық жазу;
10.3.3.1 мәтін құрылымын сақтай
отырып, әртүрлі графиктік мәтіндегі
деректерді салыстырып, маңызды
тұстары мен үрдістерді талдап жазу;
10.3.4.1
қажетті
клишелер
мен
лексикалық құрылымдарды қолданып,
көтерілген мәселе бойынша өз ойын
дәлелдеп эссе жазу (дискуссивті эссе,
аргументативті эссе)
10.4.4.1
сөзжасамдық
және
синтаксистік нормаларды сақтай білу
10.1.1.1 мәтін үзінділері бойынша
болжам жасау, өз біліміне сүйеніп
тақырыпты жалғастыру;
10.1.3.3
тыңдалған
мәтіндегі
ақпаратты ғаламдық мәселелермен
байланыстыра білу, астарлы ойды
анықтау
10.2.4.1 әртүрлі стильдегі (ғылыми,
ресми ісқағаздар, публицистикалық,
ауызекі сөйлеу, көркем әдебиет стилі)
мәтіндердің тақырыбын, мақсатты
аудиторияға
сәйкес
қызметін,
құрылымын,
тілдік
ерекшелігін
салыстыра талдау;
10.2.5.1
мәтіндегі
негізгі
ойды
анықтау, көтерілген мәселеге баға
беріп, мәліметтер мен пікірлерді өңдей
білу
10.3.2.1 ғылыми-көпшілік стильдің
жанрлық
және
стильдік
ерекшеліктеріне сай тілдік құралдарды
орынды қолданып, мақала жазу;

14

9. Сөз мәдениеті
және
шешендік
өнер.
Пунктуация

Көркем
әдебиет тілінің
ерекшеліктері.
Сөйлем
ішіндегі
даралаушы,
ерекшелеуші,
ойдың аражігін
ажырататын
тыныс
белгілерді
ережеге сай
қолдану

Әдеби тіл
нормалары
Тыңдалым
және
айтылым

Оқылым

Жазылым

Әдеби тіл
нормалары

10.3.5.1 оқылым және тыңдалым
материалдары
бойынша
негізгі
ақпаратты іріктей отырып, түртіп жазу
(конспектілеу)
10.4.5.1 сөйлем және мәтін деңгейінде
тыныс белгілерін қолдана білу
10.1.2.1 мамандандырылған тар аядағы
арнайы
мәтіндердегі
(пікірталас)
мақсатты
аудиторияға
арналған
терминдер мен ұғымдарды, тілдік
оралымдарды талдау;
10.1.6.1 коммуникативтік жағдаятқа
сай көпшілік алдында тиісті сөйлеу
әдебін сақтай отырып, дұрыс сөйлеу
10.2.5.1
мәтіндегі
негізгі
ойды
анықтау, көтерілген мәселеге баға
беріп, мәліметтер мен пікірлерді өңдей
білу;
10.2.7.1
БАҚ,
энциклопедиялық,
ғылыми-көпшілік деректерді ала білу,
сілтеме жасау жолдарын білу
10.3.6.1 әртүрлі тақырып бойынша
көркемдегіш құралдарды ұтымды
қолданып, шығармашылық жұмыстар
(өлең, хат, әңгіме, шығарма) ұсына
білу;
10.3.7.1 жазба жұмысын абзац пен
бөліктерге бөлу, ойын (ақпарат, идея)
дұрыс жүйелеп, логикалық және
стильдік түзетулер енгізу, редакциялау
10.4.5.1 сөйлем және мәтін деңгейінде
тыныс белгілерін қолдана білу

2) 11-сынып:
Лексикаграмматикалық
бөлім

Грамматика
лық материал

1.
Қазақстан
бейнесі.
Қазақстанның
өткені
мен
келешегі.
Шешендік сөздер

Ойталқы
(диспут).
Ғылыми
стильдің тілдік
ерекшеліктері

Сөйлеу
әрекетінің
түрлері
1-тоқсан
Тыңдалым
және
айтылым

Оқылым

Оқыту мақсаттары

11.1.1.1 мәтін үзінділері бойынша
болжам жасау, тиісті ақпаратты
анықтай білу;
11.1.5.1 мәтінде көтерілген мәселеге
автор мен оқырманның қарымқатынасын ескере отырып, талқылау
сұрақтарын құрастыру және сыни
тұрғыда бағалау
11.2.2.1 таза ғылыми стильді тілдік
құралдар арқылы тану (терминдер,

15

Жазылым

Әдеби тіл
нормалары
2.
Жастар
мәдениеті
және
мәселесі.
Шешендік сөздер

Ой көкпар
(дебат).
Публицистика
лық стильдің
тілдік
ерекшеліктері

Тыңдалым
және
айтылым

Оқылым

Жазылым

ұғымдар,
шартты
белгілер,
синтаксистік құрылымы);
11.2.5.1
мәтіндегі
негізгі
ойды
анықтау, берілген мәліметтер мен
пікірлерді өңдеу және толықтыру;
11.2.7.1
БАҚ,
энциклопедиялық,
ғылыми-көпшілік,
ғылыми
еңбектерден деректерді ала білу,
сілтеме жасау, дәйексөз келтіру
жолдарын білу
11.3.4.1 қажетті ақпараттарды орынды
қолданып, көтерілген мәселе бойынша
өз
ойын
дәлелдеп
эссе
жазу
(дискуссивті эссе);
11.3.7.1 жазба жұмысын абзац пен
бөліктерге бөлу, ойын (ақпарат, идея)
дұрыс жүйелеп, логикалық және
стильдік
түзетулер
енгізу,
редакциялау)
11.4.1.1 мәнмәтін бойынша тілдік
бірліктерді орфографиялық нормаға
сай жазу
11.1.2.1 мамандандырылған тар аядағы
арнайы мәтіндердегі (дәріс) мақсатты
аудиторияға арналған терминдер мен
ұғымдарды, тілдік оралымдарды, мәтін
үзінділерін талдау;
11.1.3.3
тыңдалған
мәтіндегі
ақпаратты
ғаламдық
(отандық)
мәселелермен байланыстыра білу,
салыстыру
11.2.3.1 таза ғылыми стильдегі
дәрістің құрылымы мен рәсімделуін
білу, жанрлық ерекшеліктерін талдау;
11.2.4.1 әртүрлі стильдегі (ғылыми,
ресми ісқағаздар, публицистикалық,
ауызекі сөйлеу, көркем әдебиет стилі)
мәтіндердің
тақырыбын,
автор
көзқарасын, мақсатты аудиторияға
сәйкес қызметін, құрылымын, тілдік
ерекшелігін салыстыра талдау
11.3.5.1 оқылым және тыңдалым
материалдары
бойынша
түртіп
жазудың (конспектілеудің) әртүрлі
жолдарын меңгеру арқылы негізгі
ақпаратты іріктеу;
11.3.6.1 әртүрлі тақырып бойынша
көркемдегіш құралдарды ұтымды
қолданып, шығармашылық жұмыстар
(өлең, әңгіме, естелік, шығарма) ұсына

16

Әдеби тіл
нормалары
3. Қазіргі қоғам.
Миграция.
Зияткерлік
миграция.
Шешендік сөздер

Сөзталас.
Ресми
ісқағаздар
стилінің тілдік
ерекшеліктері

2-тоқсан
Тыңдалым
және
айтылым

Оқылым

Жазылым

Әдеби тіл
нормалары
4. Әлемді өзгерткен Пікір алмасу.
өнертабыстары.
Публицистика
Шешендік сөздер
лық стильдің
тілдік
ерекшеліктері

Тыңдалым
және
айтылым

Оқылым

білу
11.4.1.1 мәнмәтін бойынша тілдік
бірліктерді орфографиялық нормаға
сай жазу
11.1.2.1 мамандандырылған тар аядағы
арнайы
мәтіндердегі
(интервью)
мақсатты
аудиторияға
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!