Ашық оқу қызметі: Мүсіндеу тақырыбы: "Құс"

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Ашық оқу қызметі: Мүсіндеу тақырыбы: "Құс"

Материал туралы қысқаша түсінік
Мақсаты: Білімділік: Тұтас бөліктен шымшу тәсілі арқылы құстың бейнесін мүсіндеуге үйрету, қызығушылықтарын арттыру. Дамытушылық: Саусақ бұлшық еттерінің қозғалысын дамыту. Тәрбиелік: Құстарға қамқорлық жасауға тәрбиелеу.
Материалдың қысқаша нұсқасы
Page 1

Білім беру саласы: Шығармашылық.
Ұйымдастырылған оқу қызметі: Мүсіндеу.
Тақырыбы: «Құс»
Мақсаты:
Білімділік: Тұтас бөліктен шымшу тәсілі арқылы құстың бейнесін мүсіндеуге
үйрету, қызығушылықтарын арттыру.
Дамытушылық: Саусақ бұлшық еттерінің қозғалысын дамыту.
Тәрбиелік: Құстарға қамқорлық жасауға тәрбиелеу.
Әдіс-тәсілдер: Ұйымдастыру, көрсету, түсіндіру, тәй-тәй технологиясы.
Қажетті құрал-жабдықтар, көрнекіліктер: Құстардың суреттері, деопроектр,
ермексаз, тақтайша, кескіш, сулық, үлгі ермексаздан жасалған құс.
Билингвалды компонент: Құстар-птицы-birds, торғай-воробей-sparrow.

Іс-әрект
кезеңдері
Тәрбиешінің қызметі Балалардың
іс-әрекеті
Мотивациялық
қозғаушылық




Ұйымдастыру
іздестіру.




















Шаттық шеңбер
Сәлем бердім күнге мен,
Сәлем бердім аспанға.
Сәлем бердім жерге мен,
Сәлем бердім саған да.

-Балалар, мен сендерге бір
бейнетаспа әкелдім, не жайында
екенін көргілерің келе ме?
-Ал, ендеше мұқият қарап
отырыңдар.
(Құстардың дыбыстары естіледі,
слайдта ұшып бара жатқан
құстар).
-Балалар, бұл ненің дыбыстары
екен?
-Дұрыс айтасыңдар, балалар бұл
жылы жаққа ұшып, елімен
қоштасып бара жатқан құстар.
-Ал, құстар қай мезгілде жылы
жаққа ұшып кетеді?
-Қазір жылдың қай мезгілі екен?
-Құстар қалай ұшып барады?

-Балалар құстар не себепті жылы
жаққа ұшып кетеді?
-Өйткені күзде күн салқындап,
суытады. Өз азықтарын тауып

Шаттық шеңберге
тұрады.





Көргіміз келеді.





Құстардың.




Күз мезгілінде.
Күз мезгілі.
Тізбектеліп ұшып
барады.





Page 2














































жеу қиынға соғады. Сондықтан
жылы жаққа ұшып кетеді екен.
-Құстар орыс тілінде- птицы,
ағылшын тілінде-birds (бортс),
қайталайықшы.
-Ал, сендер білесіңдер ме,
құстардың барлығы күзде жылы
жаққа ұшып кете ме?
-Дұрыс айтасыңдар, жыл құстары
ұшып кетеді.
-Ал, суыққа төзімді құстар қыстап
қалады.
-Жыл құстарына қандай құстар
жатады?
-Қыстап қалатын қандай құстар
екен?
(Слайд көрсету)

-Балалар, мынау қандай құс?
-Құстар не жейді екен балалар?
-Торғай шықылықтап бізден бір
көмек сұрап тұр, ол дәнді бөлісіп
жейтін достарын іздеп тұрған
сияқты.
-Балалар, ендеше торғайға
көмектесеміз бе?
-Торғай кең далада тіршілік
ететін, суыққа төзімді, қыстап
қалатын құс.
Торғайды орыс тілінде- воробей-
ағылшын тілінде – sparrow
(спарроу) дейміз, қайталайық.

-Балалар, торғайдың достарын
тауып беру үшін, біз
орталықтарға бөлініп
тапсырмалар орындайық.

-Бүгін бізде үш орталық жұмыс
жасайды. «Өнер» орталығы,
«Үстел үсті» орталығы,
«Әдебиет» орталығы.
Қалған орталықтар жабық екен.

-Балалар мына құсқа қараймыз.



Қайталап айтады.


Барлығы ұшпайды.





Қарлығаш, тырна, аққу.

Қарға, торғай, сауысқан.


Торғай
Дән.





Көмектесеміз.





Қайталап айтады.












Денесі, басы, тұмсығы,
қанаттары, құйрығы.


Page 3














































-Құстың дене бөліктерін
айтайықшы.

«Өнер» орталығында
тұтас ермексаздан шымшу тәсілі
арқылы торғайдың бейнесін
мүсіндейміз.
Үлгі мүсінді көрсету.

Мүсіндеу үшін алдымен
ермексазды алып, алақан
арасында салып қысу арқылы
жұмсартып аламыз. Енді алақан
арасында домалақтаймыз. Енді
осы пішіннің бір жағынан
шымшу тәсілі арқылы мойнын,
басын шығарамыз. Одан кейін
тұмсығын шығарамыз. Екінші
жағынан шымшу тәсілі арқылы
құйрығын шығарамыз.
Таяқшаның көмегімен көздерін
жасаймыз.
Міне, құсымыз дайын болды.

«Үстел үсті» орталығында
үлгі бойынша суретке қарап,
мозайкалармен құстың бейнесін
жасаймыз.

«Әдебиет» орталығында
сурет бойынша «Торғай мен
тышқан» ертегісін әңгімелейміз.

Фишка арқылы орталықтарға
бөлінеміз.
-Балалардың жұмыстарына
бағыт-бағдар беру, қауіпсіздік
ережелерін айту.

Сергіту сәті:
Қарлығаш болып ұшайық,
Торғай болып қонайық.
Сауысқан боп секіріп,
Бүркіт болып самғайық.
Қане қанат жазайық






























Таңдаған фишкалары
бойынша орталықтарға
бөлінеді.
Әр орталық берілген
тапсырмаларды
орындайды.



Іс-қимылмен көрсетіп
қайталайды.




Page 4



















Рефлексивті
түзетушілік
Ұшып, ұшып алайық,
Орнымызға қонайық.

(Әр орталық балаларынан не
тапсырма орындағанын сұрау)

Дидактикалық ойын:
«Болады, болмайды»

Мақсаты: Жасауға болатын,
болмайтын іс-әрекеттерді
ажырата білуге үйрету. Құстарға
қамқор болуға тәрбиелеу.

(Торғайдың шықылықтаған
дауысы)
-Балалар, қараңдаршы торғай
сендерге риза болып,
шықылықтап рахмет айтып
жатыр. Сендер оған көп достарын
тауып бердіңдер.

-Бүгін неше орталықпен жұмыс
жасадық?

«Өнер» орталығында қандай
жұмыстар жасадық?
Қандай тәсілмен жасадық?

«Әдебиет» орталығында қандай
жұмыс жасадық?

«Үстел үсті» орталығында
қандай тапсырма орындадық?

-Құстардың қандай пайдасы бар?


-Құстарға қалай қамқор боламыз,
оларға не жасаймыз?

Құстар туралы қандай тыйым
сөздер білесіңдер?









Ойынды түсіне ойнайды.
Суреттегі іс-әрекеттерді
айтады.








Үш орталықпен жұмыс
жасадық.

Ермексаздан құстың
бейнесін мүсіндедік.
Шымшу тәсілімен.

Торғай мен тышқан
ертегісін әңгімеледік.

Мозайкамен құстың
бейнесін жасадық.

Ағаштарды құрт-
құмырсқалардан,шыбын-
шіркейлерден тазартады.
-Жем, дән береміз, ұя
жасаймыз.


Құсқа тас лақтырма.
Құстың жұмыртқасын
жарма.
Құстың ұясын бұзба.
Аққуды атпа.


Page 5


-Бәрекелді, жарайсыңдар!


-Балалар,бүгінгі ашық
ұйымдастырылған оқу
қызметімізді мына өлеңмен
аяқтаймыз.
Құстарды біз атпаймыз,
Қыста жемдеп баптаймыз.
Қамқор болып бәріне,
Қорғау заңын сақтаймыз.
-Сендерге ашық
ұйымдастырылған оқу қызметіне
жақсы қатысқандарың үшін
мына смайликтерді таратамын,
жарайсыңдар!


Күтілетін нәтиже:

Қайталай алады: Үлгіге қарап құс бейнесін жасауды.
Түсінеді: Құстардың пайдасын, оларды қорғау қажеттігін.
Қолданады: Шымшу тәсілімен құстың бейнесін ұқыпты мүсіндеуді.














Page 6





Білім беру саласы: Шығармашылық.
Ұйымдастырылған оқу қызметі: Мүсіндеу.
Тақырыбы: «Құс»
Мақсаты:
Білімділік: Тұтас бөліктен шымшу тәсілі арқылы құстың бейнесін мүсіндеуге
үйрету, қызы,ушылықтарын арттыру.
Дамытушылық: Саусақ бұлшық еттерінің қозғалысын дамыту.
Тәрбиелік: Құстарға қамқорлық жасауға тәрбиелеу.

Білім беру саласы: Шығармашылық.
Ұйымдастырылған оқу қызметі: Мүсіндеу.
Тақырыбы: «Құс»
Мақсаты:
Білімділік: Тұтас бөліктен шымшу тәсілі арқылы құстың бейнесін мүсіндеуге
үйрету, қызы,ушылықтарын арттыру.
Дамытушылық: Саусақ бұлшық еттерінің қозғалысын дамыту.
Тәрбиелік: Құстарға қамқорлық жасауға тәрбиелеу.

Білім беру саласы: Шығармашылық.
Ұйымдастырылған оқу қызметі: Мүсіндеу.
Тақырыбы: «Құс»
Мақсаты:
Білімділік: Тұтас бөліктен шымшу тәсілі арқылы құстың бейнесін мүсіндеуге
үйрету, қызы,ушылықтарын арттыру.
Дамытушылық: Саусақ бұлшық еттерінің қозғалысын дамыту.
Тәрбиелік: Құстарға қамқорлық жасауға тәрбиелеу.

Білім беру саласы: Шығармашылық.
Ұйымдастырылған оқу қызметі: Мүсіндеу.
Тақырыбы: «Құс»
Мақсаты:
Білімділік: Тұтас бөліктен шымшу тәсілі арқылы құстың бейнесін мүсіндеуге
үйрету, қызы,ушылықтарын арттыру.
Дамытушылық: Саусақ бұлшық еттерінің қозғалысын дамыту.


Page 7

Тәрбиелік: Құстарға қамқорлық жасауға тәрбиелеу.


Білім беру саласы: Коммуникация.
Ұйымдастырылған оқу қызметі: Көркем әдебиет
Тақырыбы: «Құмырсқа туралы ертегі»
Мақсаты:
Білімділік: Ертегі мазмұнын түсіндіре отырып балалармен бірге жұмыс жасау.
Ертегі кейіпкерлеріне талдау жасау. Құмырсқаның еңбекқорлығын атап өту.
Дамытушылық: Ертегіге деген қызығушылығын арттырып, ой-өрісін дамыту.
Тәрбиелік: Еңбекқорлыққа, достыққа тәрбиелеу.
Әдіс-тәсілдер: Ұйымдастыру, көрсету, түсіндіру, тәй-тәй технологиясы.
Қажетті құрал-жабдықтар, көрнекіліктер: Жәндіктердің, құмырсқаның
суреттері, деопроектр, саусақ театрының кейіпкерлері, қиылған пазлы суреттер,
ермексаз, тақтайша, кескіш, сулық.
Билингвалды компонент: Құмырсқа-муравей- ant. .

Іс-әрект
кезеңдері
Тәрбиешінің қызметі Балалардың
іс-әрекеті
Мотивациялық
қозғаушылық




Ұйымдастыру
іздестіру.
















Шаттық шеңбер
Табиғат біздің анамыз,
Табиғатқа баламыз.
Иіліп сәлем береміз,
Біз әдепті баламыз.

-Балалар, мен сендерге бір
бейнетаспа әкелдім, не жайында
екенін көргілерің келе ме?
-Ол үшін мына жұмбақты шешіп
көріңдер.
Жұмбақ.
Өзі мықты не деген,
Жүгі қандай зор еді.
Тіп-титімдей денемен,
Тау көтеріп келеді.

Екі шеті жұдырықтай,
Ортасы қылдырықтай.
-Ол не екен?
-Дұрыс айтасыңдар, құмырсқа неге
жатады?
Суретпен жұмыс.

Шаттық шеңберге
тұрады.





Көргіміз келеді.










Құмырсқа.
Жәндікке жатады.



Page 8














































Құмырсқа орыс тілінде муравей,
ағылшын тілінде ant (ант)
деп айтылады, қайталайықшы.
Құмырсқалар ең күшті жәндік.
Себебі, ол өзінен он есе үлкен
затты көтере алады. Құмырсқалар
топталып өмір сүреді. Олардың үйі
илеу деп аталады. Қураған өсімдік
сабақтары мен жапырақтарының
қалдықтарынан илеу жасап
тіршілік етеді. Олар азықтарын сол
илеуге тасиды.Құмырсқалар өте
еңбекқор, жаз бойы тынбай еңбек
етіп,илеуге азық тасып алып, қыс
бойы жиған азықтарымен
қоректеніп демалады екен.
Тосын сәт.
(поштаға хабарлама келеді)
-Балалар, сендерге поштадан
хабарлама келді. Қандай хабарлама
екенін көрейік.
(Хабарлама тыңдалады)
«Құмырсқа» халық ертегісі.
-Қане ертегіні бәріміз тыңдап
көрейік.
Баяғыда бір құмырсқа өз
илеуінде тобынан бөлініп, сол
маңдағы ара, қоңыз секілді
жәндіктермен дос болыпты.
Бір күні жем іздеп шыққан
құмырсқа жол үстінде бір дән
тауып алыпты. Жалғыз өзі әрі-бері
әурелеп, дәнді орнынан қозғалта
алмапты. Сонан соң көмек сұрау
үшін әлгі қанатты достарын
іздейді.
Бір уақытта гүлден-гүлге қонып
шырын жинап жүрген араға
жолығады.
-Досым, бір дән тауып алып едім,
жалғыз өзім көтере алмағаным.
Маған көмектесіп жіберші,- деп
өтінеді.

Қайталап айтады.

Суреттен құмырсқалар
тіршілігін көреді.
















Ертегіні сиқырлы
қаламнан тыңдайды.






















Page 9














































-Көрмей тұрсың ба, мен де жұмыс
істеп жатырмын ғой, -деп ара әрі
қарай ұша жөнеліпті.
Солайы солай ғой, мейлі деп,
құмырсқа енді қоңызды іздеп
тауып алады.
Құмырсқа мән-жайды айтып көмек
сұрайды.
-Сен үшін мына жұмысымды
тастап кете алмаймын,- деп жауап
беріп қоңыз да қиын домалатып
жөніне кетіпті.
Достарынан күдер үзген
құмырсқа мұңайып қайтып келе
жатады. Жолда өзінің
илеулестерімен ұшырасып қалады.
Олар мұның мұңайған түрін көріп:
-Саған не болды, неге көңілсізсің?
деп жөн сұрайды.
Құмырсқа өзінің басынан
кешкендерін айтып береді.
-Жалғыздық деген сол,-деп
илеулестері жұбатады да,
құмырсқаның дәнін көтеріп әрі
қарай алып кетеді.
Сүйтіп құмырсқа өз илеуіне қайта
оралыпты.
«Жаңа достың қадірі ескі досқа
жетпейді» деген екен сонда бір кәрі
құмырсқа.
-Балалар ертегіге түсіндік па ?
-Құмырсқа өз илеуінен қайда
кетеді?

-Құмырсқа не тауып алады?
-Дәнді көтере алады ма?
-Көмек сұрап қайда барады?
-Ара көмек берді ме?


-Құмырсқа енді неден көмек
сұрайды?
-Қоңыз көмектесті ме?
-Құмырсқаға нелер көмектесті?



























Ия түсіндік.
Арамен, қоңызбен
бірге тұруға.
Дән тауып алады.
Жоқ көтере алмайды.
Араға барады.
Өзім де жұмыс істеп
жатырмын деп кетіп
қалады.

Қоңыздан сұрайды.
Жоқ көмектескен жоқ.
Өз илеулестері
көмектесті.
Өз илеулестерімен
бірге тұруға.



Page 10














































-Құмырсқа қайда кетті?

-Міне, балалар көрдіңдер ме,
құмырсқалар жазғыз тіршілік
етпейді, топталып, бір-біріне
көмектесіп бір илеуде тіршілік
етеді екен.

-Балалар, қане біз де орнымыздан
тұрып, құмырсқалар сияқты жүріп
көрейікші.
Сергіту сәті:
Ұзын мұртты құмырсқа,
Келе жатты жұмысқа.
Допты алып қолыма,
Қойдым оның жолына.
Оң жағына қарайды,
Сол жағына қарайды,
Тау екен деп ойлайды.

-Балалар, енді біз орталықтарға
бөлініп тапсырмалар орындайық.
-Бүгін бізде үш орталық жұмыс
жасайды. «Өнер» орталығы,
«Құрастыру» орталығы,
«Әдебиет» орталығы.
Қалған орталықтар жабық екен.

«Өнер» орталығында
Құмырсқаның бейнесін
ермексаздан мүсіндейміз.
(Үлгі мүсінді көрсету)
Мүсіндеу жолын түсіндіріп,
мүсіндеп көрсету.

«Құрастыру» орталығында
Үлгіге қарап пазлды суреттерден
жәндіктерді құрастыру. Ненің
суреті шыққанын айту.

«Әдебиет» орталығында
Саусақ театры арқылы «Құмырсқа»
ертегісін әңгімелейміз.
Фишка арқылы орталықтарға
бөлінеміз.







Іс-қимылмен көрсетіп
қайталайды.





























Таңдаған фишкалары
бойынша орталықтарға
бөлінеді.
Әр орталық берілген
тапсырмаларды
орындайды.


Page 11

































Рефлексивті
түзетушілік
-Балалардың жұмыстарына бағыт-
бағдар беру, қауіпсіздік ережелерін
айту.

(Әр орталық балаларынан не
тапсырма орындағанын сұрау)


- Неше орталықпен жұмыс
жасадық?

«Өнер» орталығында кімдер
жұмыс жасады?
-Нені мүсіндедіңдер?

-Құмырсқа неше бөліктен тұрады?

«Әдебиет» орталығында кімдер
болды, қандай тапсырма
орындадыңдар?

«Құрастыру» орталығында кім
қандай тапсырма орындады?


Дидактикалық ойын:
«Өз орнын тап»
Ойын шарты: Бірінші слайдта
интерактивті тақтадан
жәндіктердің суреттері беріледі.
Балалар жәндіктердің тұрған
орнын есте сақтап алулары керек.
Келесі слайдта бір жәндіктің ғана
суреті шығады, оның қандай
жәндік екенін айтып, ол жәндіктің
орны бірінші слайтта қай жерде
тұрғанын табулары керек.

-Балалар сендер қандай ертегі
тыңдадыңдар?
-Ертегі кейіпкерлерін айтайықшы.

-Құмырсқалар қандай жәндіктер
екен?
-Бәрекелді, жарайсыңдар!



Үш орталықпен жұмыс
жасадық.


Құмырсқаны
мүсіндедік.
Үш бөліктен тұрады.

Саусақ театры арқылы
ертегі айттық.


Пазлы суреттерден
жәндіктерді
құрастырдық.



Ойынды түсіне
ойнайды.









«Құмырсқа»ертегісін

Құмырсқа, ара, қоңыз,
құмырсқалар.
Еңбекқор, күшті.








Page 12

-Біз бүгін құмырсқалардың
еңбекқор, ұйымшыл екенін
түсіндік. Сендер де құмырсқалар
сияқты еңбекқор, ұйымшыл, бір-
бірлеріңмен тату, дос болып
өсулерің керек.
-Балалар,бүгінгі ашық
ұйымдастырылған оқу
қызметімізді мына мақалмен
аяқтаймыз.
«Еңбек етсең ерінбей,
Тояды қарның тіленбей»
-Сендерге ашық ұйымдастырылған
оқу қызметіне жақсы
қатысқандарың үшін мына
смайликтерді таратамын,
жарайсыңдар!




Мақалды қайталайды.





Күтілетін нәтиже:

Қайталай алады: Ертегінің мазмұнын түсініп, сұраққа жауап беруді.
Түсінеді: Құмырсқалардың еңбекқор екенін.
Қолданады: Ертегі кейіпкерлеріне талдау жасауды.


















Page 13








«Құмырсқа» халық ертегісі.
Баяғыда бір құмырсқа өз илеуінде тобынан бөлініп, сол маңдағы ара, қоңыз
секілді жәндіктермен дос болыпты.
Бір күні жем іздеп шыққан құмырсқа жол үстінде бір дән тауып алыпты. Жалғыз
өзі әрі-бері әурелеп, дәнді орнынан қозғалта алмапты. Сонан соң көмек сұрау үшін
әлгі қанатты достарын іздейді.
Бір уақытта гүлден-гүлге қонып шырын жинап жүрген араға жолығады.
-Досым, бір дән тауып алып едім, жалғыз өзім көтере алмағаным. Маған
көмектесіп жіберші,- деп өтінеді.
-Көрмей тұрсың ба, мен де жұмыс істеп жатырмын ғой, -деп ара әрі қарай ұша
жөнеліпті.
Солайы солай ғой, мейлі деп, құмырсқа енді қоңызды іздеп тауып алады.
Құмырсқа мән-жайды айтып көмек сұрайды.
-Сен үшін мына жұмысымды тастап кете алмаймын,- деп жауап беріп қоңыз да
қиын домалатып жөніне кетіпті.
Достарынан күдер үзген құмырсқа мұңайып қайтып келе жатады. Жолда өзінің
илеулестерімен ұшырасып қалады. Олар мұның мұңайған түрін көріп:
-Саған не болды, неге көңілсізсің? деп жөн сұрайды.
Құмырсқа өзінің басынан кешкендерін айтып береді.
-Жалғыздық деген сол,-деп илеулестері жұбатады да, құмырсқаның дәнін көтеріп
әрі қарай алып кетеді.
Сүйтіп құмырсқа өз илеуіне қайта оралыпты.
«Жаңа достың қадірі ескі досқа жетпейді» деген екен сонда бір кәрі құмырсқа.


Page 14



Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
pdf
11.01.2021
638
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі