Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған
Ашық сабақ
Материал туралы қысқаша түсінік
Ашық сабақ My school, 1 grade. Learners will be able to:
Recognize the school objects
Name the school objects
Recognize, name and ask questions about school objects
MAIN PART
Put up the flashcards, one at a time, and say the corresponding words. The pupils repeat chorally and individually.
Trace and colour. Refer the pupils to the picture and elicit the school items. Revise the colours by pointing to different items around the classroom and eliciting the colours. Ask the pupils to trace and colour the school items.
Let’s listen
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып көруге болады
Unit:
My
school
Teacher
name:
Date:
Grade:1
Number
present:
Number
absent:
Theme of the
lesson:
Classroom objects
Learning objectives(s) that this lesson is contributing
to
1.L1 recognise short basic instructions for a
limited range of classroom routines spoken slowly and
distinctly
Lesson
objectives
Learners will be able
to:
Recognize the school
objects
Name the school
objects
Recognize, name and ask
questions about school
objects
Planned
timings
Teacher's
actions
Children`s
actions
Assessment
Resources
10
minutes
ORGANISATION
MOMENT:
Hand out a slip of paper to
each pupil. Explain the activity. When all the groups have been
formed, check that the pupils are in the correct
group
The pupils move around the
classroom, trying to find their classmates with the same number.
They ask and answer without showing their slip of paper. The pupils
get into groups according to the number of their slip of
paper.
slip of
paper
20
minutes
MAIN
PART
Put up the flashcards,
one at a time, and say the corresponding words. The pupils repeat
chorally and individually.
Trace and colour. Refer
the pupils to the picture and elicit the school items. Revise the
colours by pointing to different items around the classroom and
eliciting the colours. Ask the pupils to trace and colour the
school items.
Let’s listen
The pupils repeat
chorally and individually.
Allow the pupils some
time to complete the activity. Then call out an item and ask from
individual pupils to point to it and say what colour it
is.
Listen the CD
track
Critical
assessment
flashcards
picture
CD
track 23
5
minutes
ENDING THE
LESSON:
You whisper a school item to
the first child, who whispers it to the child sitting next to
him/her and so on. The
last child calls out the word.
Say whispered word to other
child and play game with
rules.
Feedback
Activity Book, p
29
Lesson plan
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз