Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Short term plan for the Open lesson


    Long-term plan - Human Beings

    Secondary School – 2 named after Mikhail Lomonosov

    Date: 27.10.2021

    Teacher name: Elibaeva Asel

    Grade: 5

    Number present:

    absent:

    Theme of the lesson: Illness and Treatments

    Human beings

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

    5.L3 understand an increasing range of unsupported basic questions on general and curricular topics;

    5.S7 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a limited range of general topics

    5.W3 write with support factual descriptions at text level which describe people, places and objects

    Lesson objectives

    All learners will be able to:


    • complete worksheets and make some sentences using active vocabulary;

    Most learners will be able to:

    • complete worksheets and make four sentences using active vocabulary;

    • write with support factual descriptions at text level which describe animals, places and objects with some support;

    Some learners will be able to:

    • complete worksheets and make some sentences and give details to support their answers using active vocabulary;

    • write factual descriptions at text level which describe people, places and objects with some support;

    Language objectives

    use specific phrases and vocabulary according to the topic healthy lifetyles and illnesses and the way we treat them

    Previous learning

    Learners were introduced the topic of body parts on the previous lesson. This lesson is focused on revising previous materials

    Success criteria

    Learners have met this learning objective if they can:

    • complete the tasks (90 %); talk on the topic using learned vocabulary

    Value links

    Value of environment. Ls will work well together in pairs/ groups showing respect and being polite with each other.

    Cross curricular links

    Lesson is connected with Biology,

    ICT skills

    Projector or Smart board for presenting a video

    Health and Safety

    Make sure power cords are not a tripping hazard

    Everyday classroom precautions. Use of Classroom rules

    Plan

    Planned timings

    Planned activities

    Resources

    Beginning

    5 minutes


    The lesson starts with the voice of train station ,( in 3 languages) guests will come and choose one food object from the table will come into the classroom.

    After that with the siren of Ambulance car The teacher in nurse cloth come and say?

    Who called an ambulance ?

    Who needs help? I am here today to help you understand what is useful and what is harm for your health? What illnesses do you have and how to treat them?

    My name is MRS. Health. Welcome let’s start our lesson. Please take your sits I have prepared you First Aid Boxes .






    Voice of siren and train station, First aid car handmade by strong paper






    Middle



    20 minutes





























    Presentation . First Aid case .

    • Dear learners in these box you have all you need for the todays lesson , by following the steps of your boxes you will come to the great result and at the end a pleasant surprise awaits you.





    1. CShape1 omplete the " Identity card” (Students will complete identity card, then read it to the whole class, then they will do test

    Shape2

    Identity Card

    First name: ____________________________

    Age: ___________________________________

    Profession:______________________________

    Nationality:_____________________________

    Gender:________________________________

    Blood type: _____________________________









    1. Test Are You Healthy? ( Students will complete the test and by reading the answer of your pair’s test , will get a result . ( with ready answers in the blackboard)







    3. Differentiation: "Busket Food”



    Teacher distributes the rule: -

    • Dear learners you see from your eyes different pictures surround you . I would like you to classify Healthy food and Junk Food into two buskets ( Teacher will turn the music on , they have to put on them before the music turns off )

    1. Treatment card ( with grammar, vocabulary and lexical tasks)



    N ow , I would like to introduce you some new vocabulary about Illnesses .



















    L et’s look at our Treatment card. I have chosen some common

    Four illnesses which we deal with in our everyday life.

    Shape3

    Our aim is to do the tasks step by step and get a success result.

    T ask 1. Matching . Write the correct number in front of each word:













    Assessment

    Criteria

    № task

    Descriptor

    Point

    Matches the words with the picture

    1

    Understands words

    1 point

    Writes the correct number in front of each word

    1 point

    Does everything quickly

    1 point



    Task 2. Guess the “Parts of the Body ” Make up the name of the parts of the body using the letters.

    Uomht - рот

    Deha - голова

    Cenk - шея

    Sone - нос

    Gle - нога

    infrgeПалец

    Rea - ухо

    Acbk - спина

    Yee - глаз

    Ilp-губы

    Dershoul-плечо

    Arih-волосы



    Assessment

    Criteria

    № task

    Descriptor

    Point

    Makes up the name of the Parts of body

    2

    Understands letters

    1 point

    Makes the words from letter

    1 point

    Does everything quickly

    1 point

    Task 3. Brainstorming. Build up words and makes up sentence . ( Grammar have got/ has got)

    Build up words and make up the sentences. For instance: I have got a sore throat.

    Back

    +ache

    Head

    Stomach

    tooth



    Assessment

    Criteria

    № task

    Descriptor

    Point

    Builds up the words and sentences

    3

    Builds up the words

    1 point

    Makes the sentences

    1 point

    Does everything quickly

    1 point

    Task 4. Matching. Match the two halves of the sentences as Illnesses and Treatment.

    1. A bad headache

    2. Flu

    3. A toothache

    4. A sore throat

    5. Burns (ожоги)

    6. Insomnia (бессоница)

    Go to bed early and rest

    Go to the dentist

    Take some aspirin

    Drink warm liquids (жидкость) or take some honey

    Drink a large glass of warm milk

    Don’t put ice on it

    Assessment

    Criteria

    № task

    Descriptor

    Point

    Builds up the words and sentences

    4

    Understands the word phrases

    1 point

    Makes the sentences

    1 point

    Does everything quickly

    1 point









    Identity Card

    Treatment Card









    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Елибаева Әсел
    01 Қараша 2021
    390
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    ашық сабақ

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    ашық сабақ

    Материал туралы қысқаша түсінік
    Ағылшын тілі сабаағынан -5 сыныпқа арналған сабақ. Тақырыбы: Illnesses and Treatment. For the unit Human Beings. Full short term lesson plan with different tasks in it.
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Short term plan for the Open lesson


    Long-term plan - Human Beings

    Secondary School – 2 named after Mikhail Lomonosov

    Date: 27.10.2021

    Teacher name: Elibaeva Asel

    Grade: 5

    Number present:

    absent:

    Theme of the lesson: Illness and Treatments

    Human beings

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

    5.L3 understand an increasing range of unsupported basic questions on general and curricular topics;

    5.S7 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a limited range of general topics

    5.W3 write with support factual descriptions at text level which describe people, places and objects

    Lesson objectives

    All learners will be able to:


    • complete worksheets and make some sentences using active vocabulary;

    Most learners will be able to:

    • complete worksheets and make four sentences using active vocabulary;

    • write with support factual descriptions at text level which describe animals, places and objects with some support;

    Some learners will be able to:

    • complete worksheets and make some sentences and give details to support their answers using active vocabulary;

    • write factual descriptions at text level which describe people, places and objects with some support;

    Language objectives

    use specific phrases and vocabulary according to the topic healthy lifetyles and illnesses and the way we treat them

    Previous learning

    Learners were introduced the topic of body parts on the previous lesson. This lesson is focused on revising previous materials

    Success criteria

    Learners have met this learning objective if they can:

    • complete the tasks (90 %); talk on the topic using learned vocabulary

    Value links

    Value of environment. Ls will work well together in pairs/ groups showing respect and being polite with each other.

    Cross curricular links

    Lesson is connected with Biology,

    ICT skills

    Projector or Smart board for presenting a video

    Health and Safety

    Make sure power cords are not a tripping hazard

    Everyday classroom precautions. Use of Classroom rules

    Plan

    Planned timings

    Planned activities

    Resources

    Beginning

    5 minutes


    The lesson starts with the voice of train station ,( in 3 languages) guests will come and choose one food object from the table will come into the classroom.

    After that with the siren of Ambulance car The teacher in nurse cloth come and say?

    Who called an ambulance ?

    Who needs help? I am here today to help you understand what is useful and what is harm for your health? What illnesses do you have and how to treat them?

    My name is MRS. Health. Welcome let’s start our lesson. Please take your sits I have prepared you First Aid Boxes .






    Voice of siren and train station, First aid car handmade by strong paper






    Middle



    20 minutes





























    Presentation . First Aid case .

    • Dear learners in these box you have all you need for the todays lesson , by following the steps of your boxes you will come to the great result and at the end a pleasant surprise awaits you.





    1. CShape1 omplete the " Identity card” (Students will complete identity card, then read it to the whole class, then they will do test

    Shape2

    Identity Card

    First name: ____________________________

    Age: ___________________________________

    Profession:______________________________

    Nationality:_____________________________

    Gender:________________________________

    Blood type: _____________________________









    1. Test Are You Healthy? ( Students will complete the test and by reading the answer of your pair’s test , will get a result . ( with ready answers in the blackboard)







    3. Differentiation: "Busket Food”



    Teacher distributes the rule: -

    • Dear learners you see from your eyes different pictures surround you . I would like you to classify Healthy food and Junk Food into two buskets ( Teacher will turn the music on , they have to put on them before the music turns off )

    1. Treatment card ( with grammar, vocabulary and lexical tasks)



    N ow , I would like to introduce you some new vocabulary about Illnesses .



















    L et’s look at our Treatment card. I have chosen some common

    Four illnesses which we deal with in our everyday life.

    Shape3

    Our aim is to do the tasks step by step and get a success result.

    T ask 1. Matching . Write the correct number in front of each word:













    Assessment

    Criteria

    № task

    Descriptor

    Point

    Matches the words with the picture

    1

    Understands words

    1 point

    Writes the correct number in front of each word

    1 point

    Does everything quickly

    1 point



    Task 2. Guess the “Parts of the Body ” Make up the name of the parts of the body using the letters.

    Uomht - рот

    Deha - голова

    Cenk - шея

    Sone - нос

    Gle - нога

    infrgeПалец

    Rea - ухо

    Acbk - спина

    Yee - глаз

    Ilp-губы

    Dershoul-плечо

    Arih-волосы



    Assessment

    Criteria

    № task

    Descriptor

    Point

    Makes up the name of the Parts of body

    2

    Understands letters

    1 point

    Makes the words from letter

    1 point

    Does everything quickly

    1 point

    Task 3. Brainstorming. Build up words and makes up sentence . ( Grammar have got/ has got)

    Build up words and make up the sentences. For instance: I have got a sore throat.

    Back

    +ache

    Head

    Stomach

    tooth



    Assessment

    Criteria

    № task

    Descriptor

    Point

    Builds up the words and sentences

    3

    Builds up the words

    1 point

    Makes the sentences

    1 point

    Does everything quickly

    1 point

    Task 4. Matching. Match the two halves of the sentences as Illnesses and Treatment.

    1. A bad headache

    2. Flu

    3. A toothache

    4. A sore throat

    5. Burns (ожоги)

    6. Insomnia (бессоница)

    Go to bed early and rest

    Go to the dentist

    Take some aspirin

    Drink warm liquids (жидкость) or take some honey

    Drink a large glass of warm milk

    Don’t put ice on it

    Assessment

    Criteria

    № task

    Descriptor

    Point

    Builds up the words and sentences

    4

    Understands the word phrases

    1 point

    Makes the sentences

    1 point

    Does everything quickly

    1 point









    Identity Card

    Treatment Card









    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Ашық сабақ 5 сынып
    01.11.2021
    390
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Елибаева Әсел
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации