Материалдар / Ашық сабақ. 5 класс. Home and garden 1 Describing and designing rooms and furniture and talking and writing about them.
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Ашық сабақ. 5 класс. Home and garden 1 Describing and designing rooms and furniture and talking and writing about them.

Материал туралы қысқаша түсінік
Open lesson. 5th grade. Unit "Fantasy world".
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
18 Сәуір 2024
54
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
450 тг 338 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Ақтөбе облысы

Әйтеке би ауданы

Ермаханова Жансулу Абаткызы

Басқұдық ЖОББМ ағылшын тілі пәні мұғалімі


Unit:7

Fantasy world

Teacher’s name:

Yermakhanova Zh

Grade: 5

Number present: 14 absent: -

Theme of the lesson:

Home and garden 1

Describing and designing rooms and furniture and talking and writing about them.

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to:

6.R.5. deduce meaning from context on a limited range of familiar general and curricular topics, including some extended texts;

6.S.3. give an opinion at sentence and discourse level on an increasing range of general and curricular topics;


Lesson objectives:

find out the content of a conversation with some support in extended talk;

speak about home and garden using topic related vocabulary in 3 -5 sentences;


Plan:

Part of the lesson/Time

Teacher’s activity

Student’s activity

Assessment

Resources

Beginning of the lesson 2 min

Warm –up.

3 min


Lead in

3 min


Organization moment :

1.Greeting.

2. Organization moment.

T: Please, look at the picture on the screen and try to describe the picture.

T: Do you like this house?

Do you want to live in such a house? etc



Possible answers:

We see a big house.

The house is beautiful.

We see a garden.

Yes, we like it.


Verbal feedback

White board

PPP-2

https://clck.ru/39vmT7

Middle.

Pre-reading

Individual work.

Skimming.

2 min



Matching.

5 min

Drilling

2 min


Focus on reading

T: Today we are going to talk about house and furniture. The theme is “Home and garden”

Read for gist the text and pay attention to the underlined words.

CCQ:

T: Do you need to read the text?

What should you pay attention to?

How many minutes?

In pairs or individually?

Let’s find the synonyms to these words on Learningapps.com platform.

T: Repeat after me ….



Ss paying attention to the underlined words do the tasks on platform. And say examples orally.

Possible answers:

- Yes

- to the words in bold

- 2 minutes

- individually

Ss find the synonyms to the underlined words on platform.

Verbal feedback



Verbal feedback

White board

PPP-3

https://learningapps.org/watch?v=pt5nft2ic24

While – reading

Yes / No questions

5 min

I’ll give you worksheets with a task. You should read the statements and answer them in “Yes” or “No”


SS read the text and do the task answering the questions.


Whiteboard

PPP-4



Pair work.

Peercheck

2 min.


3 min

  1. T: Swap your papers with your peers to check your work.

  2. T: How many mistakes have you found?

  3. T: Let’s check the right answers on a Wordwall platform.

Ss checks each others works.

Ss show their Yes/No cards.

Peer assessment

Verbal feedback


https://wordwall.net/ru/resource/68707980


Post – reading

2 min


Presentation

Designing a poster

10 min












Use of English.

Revising prepositions of place.

T: Let’s find the sentences with prepositions of place from the text.

T: You should design a chosen room and make a poster. You should use prepositions of place

1st group: Living room

2nd group: Bedroom

3rd group: Kitchen

CCQ:

Are you going to make a poster?

Do you work individually or in group?

How many minutes do you have to make ?

How many minutes do you have to present?

Ss find the sentences and read them orally.

Ss design and make posters using pictures, crayons and glues. Then present them as a group to the class.



Yes, we are

In pairs.


5 minutes.


2 minutes.


Verbal feedback.

Criteria based assessment

Assessment criteria:

- Grammar accuracy

- Use new vocabulary

- Make up correct sentences related to the topic























End of the lesson.

Individual work 3 min.


Reflection

3 min

T: Let’s do a quiz on a Quizizz platform.



At the end of the lesson, learners reflect on their learning:

3 new words they learnt

2 activities they liked

1 challenge (difficulty) they experienced


Ss do a quiz with their smartphones . Teacher monitors it on the Interactive board


Ss complete the table


Self-assessment



Self assessment

https://quizizz.com/admin/quiz/65dc17a524560daaaa428432?source=quiz_share

Whiteboard


PPP - 7






Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!