×
Сертификат тегін алу үшін
Материал тегін жариялау
ҚР БАҚ(СМИ) тіркеу №9512

Хабарландыру Республикалық чаттарға қосылу нұсқаулығын көру үшін осы сілтемені басу керек https://blog.ust.kz/422
Сайт бойынша сұрақтарды 8(771)-234-55-99 (Ватсап) осы номерге жазуға болады

Ашық сабақ 5 сынып Шоқан Уалиханов – алғашқы қазақ ғалымы

Автор:Лепесов Нурбол Мылтыкбаевич
Бағыты: Қазақстан тарихы
Бөлімі: Ашық сабақ
Сыныбы: 5 сынып
Жарияланған уақыты: 2019-08-13

50-ден астам пәндер бойынша материалдарды тегін жүктеп, сабақ барысында қолдануға болады

Материал туралы қысқаша түсінік

Шоқан өмірі- үлгі, өнеге екенін оқушыларға түсіндіру арқылы, оқушыларды сыни тұрғыдан ойлауға, диалогтық әдісті, ақпараттық-коммуникациялық технологияларды пайдалануды жетілдіру.

Ұзақ мерзімді жоспар бөлімі: 7.4А ХІХ-ХХ ғасырдың басындағы Қазақстанның мәдениеті

Күні:25.04.2019ж Сынып: 8

Мектеп: Қ.Пірімов атындағы№ 103

орта мектеп

Мұғалімнің аты-жөні: Н.Лепесов


Сабақ тақырыбы: Шоқан Уалиханов – алғашқы қазақ ғалымы


Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме)

Шоқан Уалихановтың қалай ғалым атанғанын анықтау;

Сабақ мақсаттары

Тақырып арқылы Қазақ халқының ғалымы Ш.Уәлиханов өмірі, өмір сүрген ортасы, ғылымға қосқан үлесі жайлы оқушылардың шығармашылық жұмысы арқылы кең түрде мағлұмат беру, оның саяси роліне баға беру

Бағалау критерийлері

Білу және түсіну: Балалар, бүгінгі сабағымыздың –басқа сабақтардан өзгешілігі бар. Бүгін біз " Шоқан – ғалым, этнограф, жазушы, саяхатшы" атты тақырыпта портрет сабағын өтеміз. Бұл сабақтың өзіндік ерекшелігі оқушыларға алдын ала тапсырма беріліп, ізденіс жұмыстарын пайдаланып, оқушы пікірі тыңдалады.

Анализ: Ш.Уәлихановтың ішкі және сыртқы саясатындағы іс-әрекеттерін сала бойынша дұрыс орналастырады;

Синтез: Ш.Уәлихановтың қол жеткізген жетістіктерін тарихи пирамидаға салып, 5 аргумент келтіреді;

Рефлексия: Балалар өткен сабақта біз ХІХ ғасырдың ІІ жартысындағы қазақ әдебиетін өтіп, алдын ала үй тапсырмасы ретінде ұлы ғалым Ш.Уәлиханов жайында баспасөз материалдарынан, қосымша әдебиеттерден мәліметтер іздеу керек болды және тақырыбына 55-75 сөзден тұратын ой-толғау жазады

Тілдік мақсаттар


Пәнге қатысты лексика мен терминология: Шоқан Мұхаммед -Ханафия Шыңғысұлы Уалиханов 1835 жылдың қараша айында қазіргі Қостанай облысы, Құсмұрын бекінісінде дүниеге келіп, 1865 жылдың сәуір айында дүниеден өтті.

Диалогқа/жазылымға қажетті тіркестер: Шоқан 12 жасына дейін Құсмұрындағы мектепте оқып, мұсылман діні,ілімімен танысады.Сурет салудыда уйренді. 1847 жылы 12 жасар Шоқанды әкесі сол кездегі ең таңдаулы оқу орны болып есептелген Сібір кадет корпусына оқуға орналастырады.Осы әскери,әмбебап білім беретін оқу орнында Шоқан жетілді.Алғаш оқуға түскенде бір ауыз орысша білмеседе орыс жолдастарынан басып озды. 1853 жылы кадет корпусын корнет офицер шенімен бітіргеннен кейін Сібір қазақ әскерлеріне қызметке жіберілді. Көп ұзамай Батыс Сібір генерал-губернаторының адьютанты болып тағайындалды.

Құндылықтарды дарыту




- патриотизм

- отансүйгіштік

- өз халқы үшін мақтаныш

- көшбасшылық

- ұлттық сана – сезім

- бостандық

Пәнаралық байланыстар

Қазақ әдебиеті, дүние тарихы, география

АКТ қолдану дағдылары

АКТ дағдыларын дамыту. (ноутбук, интербелсенді тақта)

Бастапқы білім


Орбұлақ шайқасының тарихи маңызын біледі.



Сабақтың барысы

Сабақтың жоспарланған кезеңдері

Сабақтағы жоспарланған іс-әрекет


Ресурстар

Сабақтың басы

5 мин












5- мин




Сәлемдесу. Жағымды атмосфералық ахуал қалыптастыру.

Оқушыларға Ш.Уалихановтың суретін көрсетіп, сұрақтарды қоямын.



Оқушыларды түрлі-түсті стикерлер арқылы екі топқа бөліп аламын топтар хандар, билер тобы деп аталады.

Ш.Уалиханов туралы бейнематериал көрсетіп «Кім білгір» тапсырмасын орындатамын. Осы тапсырма бойынша оқушылар дәптерлеріне сұрақтар бойынша жауап береді.


Презентация







Ш.Уалиханов туралы бейне материал

http://lms.nci.kz/history/view?f=156&id=7&lang=kaz


Сабақтың ортасы

3 мин




4 мин







5 мин










5 мин













5 мин












«Челендж» әдісі

Топтық тапсырмалар бойынша оқушыларға шағын мәліметтерден тұратын қысқаша мәтіндер әр топқа жасырын түрде таратылып береді. Мәтіндерде Ш.Уалихановтың жүргізген саясаты туралы болады. Сол бөлімдерді әр топтың оқушылары топ ішінде мұқият оқып, талдайды.

1-топ. Хандар- Ш.Уалихановтың өмір жолы

2-топ. Билер- Қызмет жолы

Топтың ішінде талқыланып болған соң оқушылар өз бөлімдерінің мәні мен мазмұнын басқа топ мүшелеріне түсіндіріп маңызын айқындайды.

Әр топ бір бірін бағалап қай бөлімнің қызықты екеніне дауыс береді.

Дүрбімен қарау арқылы Ш.УАлихановқа саяси қайраткер ретінде мінездеме беру;

Оқушыларға тақырып мазмұнына сай таратпа материалдар ұсынылады. Таратылған материалдарды негізге ала отырып әр оқушы Шоқан Уалихановтың қол жеткізген жетістіктерін тарихи пирамидаға салып, 5 аргумент айтып өтеді.



Оқушылар бір-бірін бағалайды






Сабақты қорытындылау бойынша әр топ оқушыларына мен мынандай сұрақтар қоямын:

1.Ш.Уалиханов кім?

2.Ол қалай ғалым атанды?

3.Қай елмен байланысы күшті болды?

Презентация



http://e-history.kz/kz/video/view/470#scontent











Жолдасбайұлы С. Ежелгі және орта ғасырдағы қазақ елінің тарихы. Оқулық. / Алматы, Кітап баспасы, 2010. 336-б.









Қазақ тарихы ғылыми әдістемелік журнал. №5, №3, №4, №2, 2010.

Сабақтың соңы

3 мин

Бағалау “Жамбы ату” ( жебелерге жабыстыру)

  • Жасыл-Сабақ қызықты болды,мен бәрін түсіндім

  • Сары - Сабақ ұнады, кейбір тапсырмаға түсінбедім

  • Қызыл - Сабақ ұнамады, мен ештеңе түсінбедім


стикер



Саралау –оқушыларға қалай көбірек қолдау көрсетуді жоспарлайсыз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай міндет қоюды жоспарлап отырсыз?

Бағалау – оқушылардың материалды меңгеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлайсыз?

Денсаулық және қауіпсіздік техникасының сақталуы


Тілді жетік меңгермеген оқушыларға өз ойын жеткізуге мүмкіндік беру. Термин сөздермен жұмыс жасау негізінде сөздік қорларын дамыту және сабақта пайдалануына мүмкіндік беру. Ойын жеткізе алуына қолдау көрсету.

1. Оқушылар берілген тапсырманы орындайды.

2. Сабақ барысында оқушылар өзіндік ой түйіп, пікірі қалыптасады.

3. Оқушылар сабақ барысында алған білімдерін пайдаланып өз ойын ашық, дәлелді жеткізе алады.

Дерек мәліметтерін негізге ала отырып, дәлелді аргумент бере алған, сонымен қатар өзгерістерді анықтап және тарихи сабақтастығын көрсетіп, өз ойын жеткізген оқушылар бағаланады.

Сабақта оқушылардың іс -әрекеттерін ауыстырып отыру


Сабақ бойынша рефлексия

Сабақ мақсаттары/оқу мақсаттары дұрыс қойылған ба? Оқушылардың барлығы ОМ қол жеткізді ме?

Жеткізбесе, неліктен?

Сабақта саралау дұрыс жүргізілді ме?

Сабақтың уақыттық кезеңдері сақталды ма?

Сабақ жоспарынан қандай ауытқулар болды, неліктен?







Жалпы баға

Сабақтың жақсы өткен екі аспектісі (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)?

1:

2:

Сабақты жақсартуға не ықпал ете алады (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)?

1:

2:

Сабақ барысында сынып туралы немесе жекелеген оқушылардың жетістік/қиындықтары туралы нені білдім, келесі сабақтарда неге көңіл бөлу қажет?



50-ден астам пәндер бойынша материалдарды тегін жүктеп, сабақ барысында қолдануға болады

Сертификатты жеке кабинеттегі жетістіктерім бөлімінен жүктеп алуға болады

Материалды сайттан тегін жүктеу

Материал ұнаса парақшаңызға сақтап қойыңыз!

Өз пікіріңізді қалдыру үшін тіркелу қажет.

Олимпиада бітуіне қалды: