Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Ашық сабақ 8-сынып информатика Айнымалылар
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Subject: informatics |
School: |
||||||||||||||||||||||||||||
Date: |
Name of teacher: |
||||||||||||||||||||||||||||
Form: 8 |
The number of participants: |
The number of non participants: |
|||||||||||||||||||||||||||
Theme: |
Айнымалылар (Variables) |
||||||||||||||||||||||||||||
Aim |
|
||||||||||||||||||||||||||||
The purposes of lesson |
All pupils: |
||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||
The majority of students: |
|||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Some students: |
|||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Language objectivies |
Students: |
||||||||||||||||||||||||||||
Key words and phrases: |
|||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Useful language units to make a dialogue at lesson time: Сыныптағы диалог үшін пайдалы тілдік бірліктер:
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Tasks for discussion: |
|||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||
Last lesson |
Сіздің алғашқы бағдарламаңыз. (Your first program) |
||||||||||||||||||||||||||||
Plan |
|||||||||||||||||||||||||||||
The scheduled time |
The planned exercises |
Resources |
|||||||||||||||||||||||||||
Beginning 2 min Warm up Review 7 min New lesson 5 min Group work 6 min |
I Organizational moment (Ұйымдастыру кезеңі) II Review «True or false» strategy / Quizlet (Еске түсіру стратегиясы) III New lesson / Жаңа сабақ/ IV Practical task V Tasks VI Conclusion VII Rating VIII Home work — Good morning students and good morning guests! Welcome to our lesson. Before the starting lesson I want to ask some questions for you. It’s very easy questions not difficult. The first question is What’s the weather like today? -Ou, good. Excellent. The second question is What day is it today? –Right you are. The third question is What’s the date is it today? -Yesss, Excellent! Thank you. The last question it’s my own question is What ‘s news? If you are ready for today’s lesson let’s start our lesson. In order to repeat previous lesson first group you may sit on your computer and you have to do test terminology and the second group you have to do true or false. You have to give marks for yourself with asyk.for ex: red asyk is “Excellent”, green asyk is “Good”. II Review «True or false» strategy / Quizlet (Еске түсіру стратегиясы) І team - Терминдермен жұмыс. ІІ топ – Анықтамалармен жұмыс. «True or False» стратегиясы
Бағдарламалау дегеніміз компьютерге тапсырмаларды орындау үшін нұсқаулар беру.
Компьютер бағдарламасы екі бөліктен тұрады. There are three parts in a computer program. Say parts of computer program.
Бағдарламалау тілі адам мен компьютер арасындағы аудармашы қызметін атқарады.
Код редакторы бастапқы кодты жазу, өңдеу және өзгерту үшін пайдаланылады.
Компьютерлер тек екілік санау жүйесін (0 және 1) түсінбейді.
False Питон – мәтіндік редактор бағдарламасы. It’s a programming language.
I team – Variables II team – Operators
Let’s repeat today’s new terms. Please, read the terms and others repeat after…
|
Flashcards Computer, interactive board A3 paper, computer, cards |
|||||||||||||||||||||||||||
Middle 10 min Practical task |
Let’s do practical tasks on computer in a program python. Practical task
name = surname = print (“My name is”, _________________) print (___________,__________________) Answers:
Answers:
or a=45 b=263 c=a*b print ("c=",c) / c=11835
2.Calculate the following problems using Python: a) Dias has 500 KZT and Adilkhan has 1000 KZT. Print their total amount of money. b) Dias and Adilkhan want to buy an ice cream bucket which costs 1200 KZT. How much money will be left if they buy that bucket? c) Dias and Adilkhan finished eating the ice cream bucket, but still want to eat more. They found ice cream which costs 50 KZT. How many ice creams can they buy now? Please, explain how to solve the problem in python. |
Computer, practical works |
|||||||||||||||||||||||||||
Summing up the lessons 5 min |
Tasks for formative assesment» Жеке тапсырма орындайды.
|
Cards |
|||||||||||||||||||||||||||
End Giving feedback and assessment 5 min |
Self-assesment through criteria Home task: §4 Reflection ' What have I learned? What will I expect and learn? What do I learn? Please,share with your opinions about this lesson on piece of paper. |
Red asyk - “Excellent” Green asyk – “Good” |
|||||||||||||||||||||||||||
Additional information: Informatics form 8 ‘Astana-2017 , author E.Shaniyeve,I.Gesen, N.Aydarbayev, N.Akhmetov, E. Erzhanov |
|||||||||||||||||||||||||||||
Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners? |
Assessment – how are you planning to check students’ learning? |
Health and safety regulations |
|||||||||||||||||||||||||||
|
Checking questions after starter Checking questions after presentation Checking answers after written paper Checking knowledge |
Health promoting techniques Breaks and physical activities used. Points from Safety rules used at this lesson. |
|||||||||||||||||||||||||||
Reflection 770 ₸ - Сатып алу
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация
жариялап табыс табыңыз!
Материалдарыңызды сатып, ақша табыңыз.
(kaspi Gold, Halyk bank)
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз Барлығы 663 959 материал жиналған
Осы аптаның ең үздік материалдары Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін тақырыптармен дайындаймыз Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады Толығырақ |