Материалдар / Ашық сабақ. 8-сынып. Ішкі энергия. Ішкі энергияны өзгертудің тәсілдері
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Ашық сабақ. 8-сынып. Ішкі энергия. Ішкі энергияны өзгертудің тәсілдері

Материал туралы қысқаша түсінік
Ішкі энергия деп денені құрайтын барлық бөлшектердің кинетикалық энергиясы мен осы бөлшектердің өзара әрекеттесуінің потенциалық энергиясының қосындысын айтамыз. Дененің температурасы жоғары болған сайын оның ішкі энергиясы артады.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
25 Қырқүйек 2021
439
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Контекова Айгерим Кайратбековна

ШҚО.Абай ауданы,Жүрекадыр ауылы Ш.Әбенов атындағы жалпы білім беретін орта мектебі, физика пән мұғалімі

Сабақ тақырыбы


Ішкі энергия. Ішкі энергияны өзгертудің тәсілдері

Мерзімі


Сынып 8

Қатысқандар саны

қатыспағандар саны


Сабақта іске асатын оқу мақсаты


8.3.2.1- дененің ішкі энергиясын өзгерту тәсілдерін сипаттау;

Сабақ мақсаттары

Барлық оқушылар

Ішкі энергия. Дененің ішкі энергиясын өзгерту тәсілдері жайлы мағлұмат алады.

Оқушылардың басым бөлігі:

Оқушылар ішкі энергияны өзгерту тәсілдерін және жылу берілу механизмін түсінеді.Заттың молекулалық негізінде олардың физикалық мәнін ашып көрсетеді.

Кейбір оқушылар:

Дененің ішкі энергиясын өзгерту тәсілдері жайлы күнделікті өмірде қолдана білуге үйренеді.

Бағалау критерийі

1.Ішкі энергия. Дененің ішкі энергиясын өзгерту тәсілдері жайлы мағлұмат алады.

2.Жаңа тақырып жөнінде түсінік қалыптасады.

3.Берілген тақырыптың мағынасы мен мазмұнын түсіне отырып, тереңірек ойлауға талаптанады.

4.Оқушы өз ойын еркін түрде жеткізеді және талдай отырып, өз идеяларын айта алады.

4.Бір – бірін бағалауды үйренеді.


Тілдік мақсаттар (тыңдалым, оқылым, жазылым, айтылым):

- Берілетін ұғымдар:

  • Ішкі энергия;

  • Ішкі энергияның темпертураға байланыстылығы;

  • Дененің ішкі энергиясының химиялық реакцияларға байланыстылығы;

  • Дененің ішкі энергиясын өзгерту тәсілдері: жұмыс жасау, жылу алмасу.

Ішкі энергия деп денені құрайтын барлық бөлшектердің кинетикалық энергиясы мен осы бөлшектердің өзара әрекеттесуінің потенциалық энергиясының қосындысын айтамыз. Дененің температурасы жоғары болған сайын оның ішкі энергиясы артады.

Химиялық реакция деп нәтижесінде бір заттың құрамы мен құрылысы жағынан өзгеше болатын басқа затқа түрленуін айтады. Химиялық реакциялар өзара әрекеттесуші денелердің ішкі энергиясының өзгерісін тудырады.

Дене молекулаларының қозғалыс жылдамдығы өзгергенде, демек дененің тепмпературасы өзгергенде оның ішкі энергиясы өзгереді.

Ресурстар

Оқулық, суреттер, топқа бөлуге арналған кеспе қағаздар  және  әртүрлі  заттар, топтық тапсырмалар, кері байланыс, стикер.

Әдіс-тәсілдер

Сұрақ-жауап, әңгімелеу, түсіндіру, ойын, көрнекілік. Рефлексия.

Пәнаралық байланыс

Музыка, қазақ тілі.

Алдыңғы оқу

Ішкі энергия.

Жоспар

Жоспарланған кезеңдері

Жоспарланған іс-әрекеттер

40

минут


Басталуы

Ұйымдастыру

Атмосфералық жағдайды қалыптастыру.

«Миға шабуыл» әдісі бойынша сұрақ- жауап сәті

1.Температура дегеніміз не?

2.Кельвин шкаласынан Цельсий шкаласына айналдыратын формуланы жаз.

3. Күн бетінің температурасы 6000 К-ге дейін қызады. Осы температураны Цельсий шкаласына айналдыр?

4. Жылу алмасу дегеніміз не?

5.Суретті қысқаша түсіндір

Пікірталас сұрақтарымен жұмыс

Ассоциация құру

Оқушыларға пікірталас кезеңін өткізу


5 минут

Ортасы


Берілетін ұғымдар:

  • Ішкі энергия;

  • Ішкі энергияның темпертураға байланыстылығы;

  • Дененің ішкі энергиясының химиялық реакцияларға байланыстылығы;

  • Дененің ішкі энергиясын өзгерту тәсілдері: жұмыс жасау, жылу алмасу.

Ішкі энергия деп денені құрайтын барлық бөлшектердің кинетикалық энергиясы мен осы бөлшектердің өзара әрекеттесуінің потенциалық энергиясының қосындысын айтамыз. Дененің температурасы жоғары болған сайын оның ішкі энергиясы артады.

Химиялық реакция деп нәтижесінде бір заттың құрамы мен құрылысы жағынан өзгеше болатын басқа затқа түрленуін айтады. Химиялық реакциялар өзара әрекеттесуші денелердің ішкі энергиясының өзгерісін тудырады.

Дене молекулаларының қозғалыс жылдамдығы өзгергенде, демек дененің тепмпературасы өзгергенде оның ішкі энергиясы өзгереді.

Көрсетілетін тәжірибелер:

Shape1

Ауаның және судың ішкі энергиясының артуы немесе кемуі температура өзгерісіне тікелей байланысты. Зат температурасының өзгеруіне байланысты туындайтын процестер жылулық процестер деп аталады.

Ішкі энергияны басқа да жолмен өзгертуге болады.

Тәжірибелер:




Дененің ішкі энергиясын өзгерту тәсілдері: жылу алмасу және жұ-мы мыс жасау. Жылу алмасу деп бір денеден энергия температурасы тө- ен к мен келесі денеге берілуін айтады.

Денемен не дененің өзімен жұмыс жасамай жылу алмасу арқылы ішкі энергияны өзгерту тәсілі жылу беру деп атайды.

2-эксперименттік тапсырма. Жұмыс істеу арқылы ішкі энергияның өзгеруін зерттеу.

  • Теориялық материалдар негізінде әр топқа тәжірибе жасау үшін қажетті жабдықтар таратылды.

  • Қауіпсіздік ережелері ескертілді.

  • 1-топқа:

Қаламсапты екі алақанның ортасына қойып уқалаңдар,беттеріне тигізіңдер.Не байқадыңдар?-деген тапсырма берілді.

  • 2-топқа:

Қантты үгіту.Қантты үгіту үшін не істедіңдер?-деген тапсырма берілді.

  • 3-топқа:

Шаммен темір сымды қыздырамыз.Не байқадыңдар?-деген тапсырма берілді. Тәжірибелерді топта жасады.

Топта зерттеушілік әңгіме жүргізді, талқылады, бір шешімге келді. Бұл тапсырмаларды орындап, жауаптарын түсіндірді.

Топ мүшелері жауаптарды өзара бағалап отырады


Өзара бағалау ( дескриптор бойынша)

Есептердің шығару нәтижелерін көрсету

Оқытудың мақсаты бойынша.


Бағалау критерийі

Дескриптор

Кез келген есептерді шығару тәсілдерін мен анықтамаларды пайдаланады

Қосымша ақпарат көздерін пайдалана отырып тексереді

Шығарылған есептердің дұрыстығын бақылайды

Тапсырмалардың нәтижесін тексереді

Шығарылған есептердің жақсы үлгілерін көрсетеді


30

минут

Аяқталуы

Қортындылау

(Жинақтау+ бағалау)

Үйге тапсырма

Қорытынды

Пысықтау.

  1. Дененің ішкі энергиясы дегеніміз не?

  2. Оны өзгерту тәсілдері қандай?

  3. Дененің ішкі энергиясы температураға қалай байланысты?

  4. Жылу алмасу дегеніміз не?

  5. Химиялық реакция дегеніміз не? Химиялық реакциялар кезінде ішкі эне энергия қалай өзгереді ме?

 Оқушыларды жауаптарына қарай қорытындылау

Автор орындығы» әдісі

Жазба жұмыстарын ұсынады. Оқушылар автор орындығында отырған оқушыға сұрақ қояды

Рефлексия «Таңдау» әдісі. 

1.Мен сабақ қызықты, қызықсыз болды деп ойлаймын.

2. Мен сабақта ... үйрендім.

3. Мен басқаларды  ... тыңдадым.

4. Мен сабақта ... орындай алдым.

5. Мен сабақтағы өз жетістіктеріме ризамын, риза емеспін.

5 минут



Қосымша ақпарат

Саралау - сіз қосымша көмек көрсетуді қалай жоспарлайсыз?



Бағалау - оқушылардың үйренгенін тексеруді қалай жоспарлайыз? Фармативтік бағалау түрлерін қолдану арқылы :сабақты түсінгенін тексеру бас бармақ әдісін қалданамын.

Пәнаралық байланыс

Қауіпсіздік және еңбекті қорғау ережелері

АКТ-мен байланыс құндылығы байланыс

  • Қиындық туындайтын сәт болса өзім түсіндіремін.

Сұрақтар беру арқылы


Рефлексия

Сабақтың оқу мақсаты шынайы ма?

Бүгін оқушылар не білді?

Сыныптағы ахуал қандай болды?

Мен орындаған саралау шаралары тиімді болды ма?

Мен бүкіл уақыт ішінде үлгердім бе?

Мен өз жоспарыма қандай түзетулер енгіздім және неліктен?

Төмендегі ұяшыққа сабақ туралы өз пікірлеріңізді жазыңыз. Сол ұяшықтағы сабақтың тақырыбына сәйкес келетін сұрақтарға жауап беріңіз.














Жалпы баға

Сабақтың жақсы өткен екі аспектісі (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)?

1.

2.

Сабақты жақсартуға не ықпал ете алады (оқыту туралы да, оқу туралы да ойланыңыз)?

578тг - Сатып алу
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!