Материалдар / Ашық сабақ 9 сынып
«Ustaz tilegi» - Республикалық кәсіби педагогтар қауымдастығына қосылып, сайттағы 381 569 материалды тегін жүктеп алу мүмкіндігіне ие болыңыз
Толығырақ

Ашық сабақ 9 сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
ашық сабақ ағылшын тілі мұғалімдерге арналған, әдістемелік көмек бойынша
Авторы:
23 Қаңтар 2019
441
1 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады


Job of the future”


School: Akkol secondary school №3

Date: 20.12.2018

Teacher name: Moldabaeva K.O

CLASS: 9

Number present: 18

Absent:

Learning objectives that this lesson is

contributing to

9.C4 evaluate and respond constructively to feedback from others

9.L7 recognise typical features at word, sentence and text level of a range of spoken genres 9.S8 recount extended stories and events on a wide range of general and curricular topics

9.R2 understand specific information and detail in extended texts on a growing range of familiar general and curricular topics, and some unfamiliar topics

9.W7 use independently appropriate layout at text level on a range of general and curricular topics

9.UE14 use a variety of prepositional phrases before nouns and adjectives; use a number of dependent prepositions following nouns and adjectives and a variety of prepositions following verbs on a wide range of familiar general and curricular topics

Lesson objectives

All learners will be able to:

understand specific information related with the largest language

Most learners will be able to:

understand specific information related with the translate text

Some learners will be able to:

understand specific information related answer the questions

Previous learning

so far, lately, all my life , on a wide range of familiar general

Plan


Planned timings

Planned activities

Resources

Beginning


3 min.









Organization moment:

Good morning, children!

How are you?

I am glad to see you Sit down, please.

Children, who is on duty today?


To check home work Video watch

New lesson


Read the poem and guess who are they?


I wear a uniform.

I walk or cycle a lot.

I don’t like dogs.

I deliver mail.


I use markers or chalk.

I work in a school.

I have students.

I give homework.


I wear a uniform.

I work in a surgery.

I work in a hospital.

I make sick people better.

Presentation 1


Next task will be like this In a 5 min at the theme job or professions in alphabiticaly order you write a names of the job[present 2]







Imagine what job is in you dream

Dream job



Text work with the text 50 candidates for ‘best job in the world’











Book








Handout









Book

Copybook

Middle

32 min.

1. TRUE / FALSE: Look at the article’s headline and guess whether these sentences are true (T) or false (F):

a. The “best job in the world” is to look after a desert island. T / F

b. One of the duties of this job is to catch and cook fish. T / F

c. There are 15,000 species of fish living on the Great Barrier Reef. T / F

d. More than 35,000 people applied for this wonderful job. T / F

e. Website visitors will choose a shortlist of 10 candidates. T / F

f. Website visitors can look at the video applications of the candidates. T / F

g. All of the applicants for the best job in the world are Australian. T / F

h. Tourist officials want someone who is motivated and professional. T / F


TRUE / FALSE:

a

T

b.

F

c.

F

d.

T

e.

F

f.

T

g.

F

h.

T












Copybook


End

5 min.

Now please give me definition of the word «Job»

Good job is – lovely job Good job Is money Job is a future


Additional information


Differentiation how do you plan to give more support? How do you challenge the more able learners?

Assessment – how are you planning to check learners` learning?

Cross-curricular links

Health and safety check

ICT links

Values links

See above all, most and some learness...

Individual assessment of the personal progress

ICT


Reflection

Were the lesson objectives/learning objectives realistic?

What did the learners learn today?

What was the learning atmosphere like?

Did my planned differentiation work well?

Did I stick to timings? What changes did I make from my plan and why?

Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant questions from the box on the left about your lesson.




Summary evaluation

What two things went really well (consider both teaching and learning)?

1:

2:

What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)?

1: form of working (group and pair work)

2:

What have I learned from this lesson about the class or individuals that will inform my next lesson?

















Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі