Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Қысқа мерзімді жоспар бөлімі:

    Lesson plan. Unit: 6 Tradition and language


    Күні: 13.02.2023

    Date:

    Мұғалімнің аты-жөні:

    Teacher name:

    Қатысқандар саны:

    Number of students participating

    Қатыспағандар саны :

    Number of non-participants

    Сабақ тақырыбы

    Theme of the lesson:

    Language Focus: Present Perfect and Past Simple. Present Perfect Simple and Continuous.

    Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары

    Learning objective(s)

    that this lesson is contributing to

    9.3.6.1 link comments with flexibility to what others say at sentence and discourse level in pair, group and whole class exchanges

    9.5.3.1 write with grammatical accuracy on a range of familiar general and curricular topics

    9.6.7.1 use a variety of simple perfect forms including some passive forms including time adverbials on a range of familiar general and curricular topics

    Сабақ мақсаттары

    Lesson objectives

    • Revise the difference between the present perfect and

    past simple.

    • Practise asking about experiences using the present

    perfect and past simple.

    • Learn the difference between present perfect simple and

    present perfect continuous.

    • Practise talking about what someone has been doing.


    Сабақ барысы

    During the classes

    Сабақтың кезеңі/ уақыт

    Part of the lesson/Time

    Педагогтің әрекеті

    Teacher's actions

    Organization moment

    1.Greeting.

    I divided the students into two groups

    Warm-up

    students wish each other by holding a wishes lamp




    Оқушының әрекеті

    Pupils` actions




    1 group 1st

    2 group 2nd



    Бағалау

    Assessment

    Smart Watch

    Ресурстар

    Resources

    Сабақтың басы

    Lesson start


    Lead – In

    Let’s say you want to play it in groups of four to six students. Verb game in which students brainstorm or review regular and irregular verbs. For example things we do with our brains things we do with our feet thin


    Let’s play verb game verb 3

    Today the them of the lesson:

    Language Focus: Present Perfect and Past Simple. Present Perfect Simple and Continuous.

    Video



    One minute go .touch feel hold make


    ----1 group , 2 group

    Think – thought

    Understand- understood

    Wake –woke …



    Watching and listening

    Good job!


    Well done



    Pretty, pretty, pretty good


    exctllent












    Video


    Сабақтың ортасы

    Middle of the lesson

    Ex: 1 P: 73

    • Students work in pairs to study the time expressions and check answers with the class. Elicit the answer to the question. (unfinished)

    LANGUAGE NOTE

    Students also forget that we must use the present perfect, not the past simple, when talking about an experience with no time reference, for the recent past, or when the period of time is unfinished: I’ve seen that film. and I haven’t seen him this week. NOT I saw that film. or I didn’t see him this week

    Poster



    Ex: 2 P:73

    • Focus on the photo and ask: What is happening? (Two people are getting married under water.)

    • Ask students to read the text through quickly to find out more about the picture. Students complete the text.

    • Work as a class to add the time expressions to the table





















    Mnemotika Student task requiring special knowledge



    Ex: 3 p :73 JUM Speaking Just a minute





    Ex: 4 P:73

    • This is a simple introduction to the present perfect continuous and students may need more practice with it. You may wish to do the exercises on Workbook page 19 in class. In a weaker class, they could be done orally, and then students can write them up for homework


    Students study the sentences. Complete the table with the time expressions in blue. Do we use the present perfect with finished or unfinished time expressions?

    ANSWERS:

    1 group Unfinished time period: this week, this month, today

    2 nd group Finished time period: a couple of months ago, on Sunday, yesterday

    Students complete the text with the present perfect or the past simple form of the verbs in brackets. Listen and check. Then add the time expressions in blue to the table in exercise 1

    ANSWERS:

    1 met

    2 have / ’ve been

    3 have / ’ve visited

    4 decided

    5 was

    6 had

    7 haven’t had

    8 have gone

    Unfinished time period: since then, in the last six years, since we got married, these last few weeks

    Finished time period: when I was seventeen, last month

    Students study sentences a–d and match them with descriptions 1–4. When do we use the present perfect simple and when do we use the continuous?

    Think – thought

    Understand- understood

    Wake –woke …


    Students talk about the topic

    Assessment criteria

    - Revise the

    difference between

    the present perfect

    and past simple.





    Descriptor:

    - Complete the table with the time expressions in blue

    Assessment criteria:

    - Practise asking

    about experiences

    using the present

    perfect and past

    simple.

    Descriptor:

    - complete the text with the present perfect or the past simple form of the verbs in brackets



    Make CCQ questions

    Yes / No



















    Descriptor: talk about the topic


    Pictures

















    Cards













    Cards
















    books

    Қосымша тапсырма

    (саралау тапсырмасы)

    Additional task

    (differentiation problem)













    Ex: 5 P:73

    • Focus on the first sentence and ask: Is the action complete? (Yes. We know because the second part of the sentence is in the past simple tense.) Elicit that the verb should be in the present perfect simple.

    • Focus on the second sentence and ask: Is the action complete? (No. The speaker hasn’t managed to speak to Anna, so he / she still needs to phone her. The act of phoning is continuing.) Elicit that the verb should be in the present perfect continuous

    Conclusion:

    Magic box game

    Exercise 4 ANSWERS:

    a 4 b 1 c 3 d 2

    Students complete the sentences with the present perfect simple or continuous form of the verbs in brackets.



    ANSWERS:

    1 ‘ve read

    2 ’ve been trying 3 ’ve been driving 4 ’ve finished 5 ’ve already seen

    6 ‘ve been looking 7 have you, been learning

    <
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Бурабаева Айгерім Мадениетовна
    01 Наурыз 2023
    436
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    Ашық сабақ. 9 сынып Ауыспалы осы шақ

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    Ашық сабақ. 9 сынып Ауыспалы осы шақ

    Материал туралы қысқаша түсінік
    Жаңа форматтағы үлгі
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Қысқа мерзімді жоспар бөлімі:

    Lesson plan. Unit: 6 Tradition and language


    Күні: 13.02.2023

    Date:

    Мұғалімнің аты-жөні:

    Teacher name:

    Қатысқандар саны:

    Number of students participating

    Қатыспағандар саны :

    Number of non-participants

    Сабақ тақырыбы

    Theme of the lesson:

    Language Focus: Present Perfect and Past Simple. Present Perfect Simple and Continuous.

    Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары

    Learning objective(s)

    that this lesson is contributing to

    9.3.6.1 link comments with flexibility to what others say at sentence and discourse level in pair, group and whole class exchanges

    9.5.3.1 write with grammatical accuracy on a range of familiar general and curricular topics

    9.6.7.1 use a variety of simple perfect forms including some passive forms including time adverbials on a range of familiar general and curricular topics

    Сабақ мақсаттары

    Lesson objectives

    • Revise the difference between the present perfect and

    past simple.

    • Practise asking about experiences using the present

    perfect and past simple.

    • Learn the difference between present perfect simple and

    present perfect continuous.

    • Practise talking about what someone has been doing.


    Сабақ барысы

    During the classes

    Сабақтың кезеңі/ уақыт

    Part of the lesson/Time

    Педагогтің әрекеті

    Teacher's actions

    Organization moment

    1.Greeting.

    I divided the students into two groups

    Warm-up

    students wish each other by holding a wishes lamp




    Оқушының әрекеті

    Pupils` actions




    1 group 1st

    2 group 2nd



    Бағалау

    Assessment

    Smart Watch

    Ресурстар

    Resources

    Сабақтың басы

    Lesson start


    Lead – In

    Let’s say you want to play it in groups of four to six students. Verb game in which students brainstorm or review regular and irregular verbs. For example things we do with our brains things we do with our feet thin


    Let’s play verb game verb 3

    Today the them of the lesson:

    Language Focus: Present Perfect and Past Simple. Present Perfect Simple and Continuous.

    Video



    One minute go .touch feel hold make


    ----1 group , 2 group

    Think – thought

    Understand- understood

    Wake –woke …



    Watching and listening

    Good job!


    Well done



    Pretty, pretty, pretty good


    exctllent












    Video


    Сабақтың ортасы

    Middle of the lesson

    Ex: 1 P: 73

    • Students work in pairs to study the time expressions and check answers with the class. Elicit the answer to the question. (unfinished)

    LANGUAGE NOTE

    Students also forget that we must use the present perfect, not the past simple, when talking about an experience with no time reference, for the recent past, or when the period of time is unfinished: I’ve seen that film. and I haven’t seen him this week. NOT I saw that film. or I didn’t see him this week

    Poster



    Ex: 2 P:73

    • Focus on the photo and ask: What is happening? (Two people are getting married under water.)

    • Ask students to read the text through quickly to find out more about the picture. Students complete the text.

    • Work as a class to add the time expressions to the table





















    Mnemotika Student task requiring special knowledge



    Ex: 3 p :73 JUM Speaking Just a minute





    Ex: 4 P:73

    • This is a simple introduction to the present perfect continuous and students may need more practice with it. You may wish to do the exercises on Workbook page 19 in class. In a weaker class, they could be done orally, and then students can write them up for homework


    Students study the sentences. Complete the table with the time expressions in blue. Do we use the present perfect with finished or unfinished time expressions?

    ANSWERS:

    1 group Unfinished time period: this week, this month, today

    2 nd group Finished time period: a couple of months ago, on Sunday, yesterday

    Students complete the text with the present perfect or the past simple form of the verbs in brackets. Listen and check. Then add the time expressions in blue to the table in exercise 1

    ANSWERS:

    1 met

    2 have / ’ve been

    3 have / ’ve visited

    4 decided

    5 was

    6 had

    7 haven’t had

    8 have gone

    Unfinished time period: since then, in the last six years, since we got married, these last few weeks

    Finished time period: when I was seventeen, last month

    Students study sentences a–d and match them with descriptions 1–4. When do we use the present perfect simple and when do we use the continuous?

    Think – thought

    Understand- understood

    Wake –woke …


    Students talk about the topic

    Assessment criteria

    - Revise the

    difference between

    the present perfect

    and past simple.





    Descriptor:

    - Complete the table with the time expressions in blue

    Assessment criteria:

    - Practise asking

    about experiences

    using the present

    perfect and past

    simple.

    Descriptor:

    - complete the text with the present perfect or the past simple form of the verbs in brackets



    Make CCQ questions

    Yes / No



















    Descriptor: talk about the topic


    Pictures

















    Cards













    Cards
















    books

    Қосымша тапсырма

    (саралау тапсырмасы)

    Additional task

    (differentiation problem)













    Ex: 5 P:73

    • Focus on the first sentence and ask: Is the action complete? (Yes. We know because the second part of the sentence is in the past simple tense.) Elicit that the verb should be in the present perfect simple.

    • Focus on the second sentence and ask: Is the action complete? (No. The speaker hasn’t managed to speak to Anna, so he / she still needs to phone her. The act of phoning is continuing.) Elicit that the verb should be in the present perfect continuous

    Conclusion:

    Magic box game

    Exercise 4 ANSWERS:

    a 4 b 1 c 3 d 2

    Students complete the sentences with the present perfect simple or continuous form of the verbs in brackets.



    ANSWERS:

    1 ‘ve read

    2 ’ve been trying 3 ’ve been driving 4 ’ve finished 5 ’ve already seen

    6 ‘ve been looking 7 have you, been learning

    <
    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Неміс тілі Презентация 10 сынып
    01.03.2023
    436
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Бурабаева Айгерім Мадениетовна
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации