Материалдар / Ашық сабақ " Reading: Youth travel."
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Ашық сабақ " Reading: Youth travel."

Материал туралы қысқаша түсінік
Тәжірибе алмасу
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
12 Мамыр 2021
1276
5 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады


Term 3

Unit 7 "Travel and transport"

School: “Kosseit”


Date: 03.03:2021 year

Teacher’s name: Shirova Shoira



Grade 8_Ә

Number present:

Number absent:


Theme of the lesson:

Reading: Youth travel.


Learning objectives(s) that this lesson is contributing to


8.S3 give an opinion at discourse level on a wide range of general and curricular topics

8.R2 understand specific information and detail in texts on a growing range of familiar general and curricular topics, including some extended texts

8.UE14 use some prepositions before nouns and adjectives
use prepositions as, like to indicate manner
use dependent prepositions following adjectives on a range of familiar general and curricular topics




Lesson objectives

All learners will be able to:


  • Identify the meaning of the text about why young people travel, where they go, what they do.

  • Apply vocabulary with preposition by, off, in and on.


Most learners will be able to:


  • Discuss your own ideas about travel and transport


Some learners will be able to:


  • Discuss and give their opinions about travel and transport building extended sentences.


Value links


Travelling to broaden the mind.



Cross curricular links


Geography, History.



Previous learning

Transport: nouns.




Use of ICT

slide , pictures , book


Intercultural awareness

Learning about other cultures.


Health and Safety



Breaks and activities used.


Plan


Planned timings



Teacher’s activities



The lesson greeting.


















Pupil’s activities

Marks

Resources


Beginning the lesson


5 min









5 min


New theme:








New words



5 min






5 min


Main Activities




5 min























5 min










The lesson greeting.

The teacher sets the lesson objectives, letting students know what to anticipate from the lesson.



Give motivation to students


What do you think about these pictures?

Your idea

What motivations do you get?


Warm up. Free talk


What can you say about this picture ?

Your opinion.




Reading: Youth travel.






Modern nomad-Қазіргі көшпенділер

Reason for travelling-саяхатқа шығу себебі

Transport-көлік

Popular destination-танымал бағыттар


Ex.1 p.82. Prediction based on the title, pictures. Reading for general understanding. Comparing answers.

Answers:

2, 4, 6.





Ex.2 p.82. Detailed reading. “

Answers:

1) more than 50% of the participants in the survey

2) Peter Jones

3) Peter Jones

4) Peter Jones

5) Maral Akhmadieva

6) Maral Akhmadieva

7) 25% of the participants in the survey























Students respond to greeting





Ss answer the questions







Ss answer the questions














Comparing answers.











Who said what? Questions


Formative assessment is held through observation/monitoring.



Emoticon


















repeat the words

uses appropriate subject-specific vocabulary while speaking.




Write and do the task












Detailed reading.










book







Presentation




5min











Ending

the lesson


5 min












5 min



Understanding prepositions


Ex.3 p.82. Completion drill.

Answers:

770 ₸ - Сатып алу

Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!