Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
1 бонус = 1 теңге
Бонусты сайттағы қызметтерге жұмсай аласыз. Мысалы келесі материалды жеңілдікпен алуға болады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Түсінікті
Материалдар / ашық сабақ. Абай Құнанбайұлы 9 сынып
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып көруге болады
Қысқа мерзімді жоспар
бөлімі:
Lesson plan. Unit: Reading for
pleasure
Күні:
Date:
Мұғалімнің
аты-жөні:
Teacher
name: Бурабаева Айгерім
Қатысқандар
саны:
Number of students
participating
Қатыспағандар саны
:
Number of
non-participants
Сабақ
тақырыбы
Theme of the
lesson:
Abai
Qunanbaiuli.
Осы сабақта қол жеткізілетін оқу
мақсаттары
Learning
objective(s)
that this lesson is
contributing to
9.3.8.1recount extended stories and
events on a wide range of general and curricular
topics
9.4.5.1deduce meaning from context in
short texts on a limited range of familiar general and curricular
topics
9.5.1.1plan, write, edit and
proofread work at text level with support on a limited range of
general and curricular topics
Сабақ
мақсаттары
Lesson
objectives
• Read a text about
Abai Qunanbaiuli.
• Learn compound
nouns.
•Write a paragraph
about a Kazakh writer.
Сабақ барысы
During the
classes
Сабақтың кезеңі/
уақыт
Part of the
lesson/Time
Педагогтің
әрекеті
Teacher's
actions
1.Greeting.
Ask about the
weather.
I divided the students into
two groups
Student task requiring special
knowledge
•Closed books. Ask
students to brainstorm Kazakh
writers
both contemporary and from the
past.
• Tell students to add
the genre of writing they are
famous
for.
Check knowledge on the
previous topic
Оқушының әрекеті
Pupils`
actions
1 group
1st
2 group
2nd
The wish
flower” method helps to start the lesson with good
wishes to each other.
The aim:To develop Ss speaking skills
and create friendly atmosphere
Efficiency:By telling the wishes they
show their appreciations .
Activate method .
Follow the steps in the writing
guade
Бағалау
Assessment
At
the organization moment T tries to award active
Ss.
«The praise»
method is used to evaluate Ss with phrases
like:
“Good job!
Well done!”
Ресурстар
Resources
Сабақтың
басы
Lesson
start
Warm-up
• With books closed, ask students how they would go
about writing a novel. Allow students to give answers in their own
language but ask questions to encourage them to think about the
process
What do you know about Abai
Kunanbaiuly?
What is his most famous book
called?
These free story
worksheets with colourful illustrations are perfect for encouraging
children to create their stories and write them down. It is a
brilliant way to help children develop expression in their writing
and check their spelling, punctuation and
grammar!
Ағылшынша тез сөйлеуге
үйрететінJAMтехникасы
Video Abai
Qunanbaev
Students express their ideas
Just A
Minute
1-----2-----3
Talk
about a topic for 1
minute
Watching and
listening
Smart
watch
Descriptor:
Talks about topic and
connection
Сабақтың
ортасы
Middle of the
lesson
Exercise
1
• Draw students’
attention to the photo.
•
Ask who the statue is of to
elicit Abai Qunanbaiuli.
•
Put students in small groups
to discuss what they know
about him and what his most
famous book is.
• Ask students if they
have ever read any of the book or
if
they know what it is
about.
Descriptor: answer the question
1p
Read out loud
English
Exercise 2
$ 2.18
• Students read the
questions individually.
• In a stronger class,
you may want to play the
recording
without students reading the
text at the same time to
gauge how much they
understand.
• Students answer the
questions while listening or
listening
and
reading.
• Allow them a few
minutes at the end to go
back
ANSWERS read the text to find
any answers they missed.
• In a stronger class,
you might want students to
give
corrected answers to false
questions.
• Students check their
answers in pairs. U
Descriptor: are the sentences
true or false 1-6 1p
Strup- test Find the
translation , colour, read
3p
Струп –
тест
ANSWER
Students’ own
answers.
The Book of
Words
ANSWERS
1 False. He studied them at
secrondary school.
2
True.
3
True.
4 False. He was thirty-one
when he wrote Summer.
5
False.
6
True.
• Allow them a few
minutes at the end to go
back
ANSWERS read the text to find
any answers they missed.
• In a stronger class,
you might want students to
give
corrected answers to false
questions.
• Students check their
answers in pairs. U
Religious-2.Classical-3.Local-4.Head of
–5.Wise-
6. Spiritual
–
Діни ,классикалық,жергілікті,басшысы,рухани,дана
Descriptor: Determine false
and true
Descriptor:are the sentences true or
false 1-6 1p
Strup- test Find the
translation , colour, read
3p
Picture
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация
жариялап табыс табыңыз!
Материалдарыңызды сатып, ақша табыңыз.
(kaspi Gold, Halyk bank)
Соңғы бір жылда:
45 000 000 ₸
Авторлар тапқан ақша
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз