Сабақ басында оқушылардың назарын назарын
жинақтау:
Ұйымдастыру кезең
Сәттілік формуласы: күлім – көңіл-күй –өзіне
деген сенімділік-нәтиже.
Қалай ойлайсыңдар импровизация деген
не?
Казақстанда импровизацияның
қандай түрлерін білесіңдер?
Жаңа тақырып
Тыңдалым:
Ақын мен айтыс арасындағы
көрсетілім.
Импровизацияға анықтама
беріледі.
Импровизация - әдісі шығармашылық музыка және
кейбір басқа да түрлері өнер,яғни шығармалардың процесінде еркін
қиялдауды құрайды.
Оқушыларды топтарға
бөлу: Кластерді қорғауға берілген
тапсырма.
Тапсырма: хабарлама
табу;
Эстетикалық мәдениет кластер құрылымын
сақтайды.
Өз жұмысын және басқа оқушылардың жұмыстарын
бағалалау .
Оқушылар тапсырманы кластер бойынша
жасайды.
Кластерді дайындау үшін топқа уақыт беріледі
.
Сұрақтарға жауап бере отырып кластер
құр
1 топ
Айтыс деген не ? Айтыс түрі?
2 топ
Импровизатор ақыны?
Айтыс
– халық арасындағы ақын деп
аталатын екі суырып салма жыршы арасындағы сайыс. «Сөзбен айқасу
бәрінен де күшті» деп халық бекер айтпаса керек.Айтыс кезінде
ақындар үлкен жауапкешілікпен алма кезекпен әр тақырыпта
жырлайды.Айтыс-жиналған халықтың алдында
өткізіледі. Айтыскер ақындар алдын-ала
дайындықмыз сайысқа қатысады жауапты өлеңмен ойдан шығарып
кезек-кезек қайтарып отырады.Бұл сайыс алғырлықты,терең ойды,
жылдамдықты талап етеді. Домбрамен, қобызбен және ыммен өз жауабын
сүйемелдей отырып, қарсыласына өлең түрінде бірден әрі дәл жауап
ойлап тауып, оны қалжыңмен де үйлестіріп
отырады.
Осылайша айтыста орындаушылық
шеберлігі
бірқатар өнер - поэзия, музыка
және драммалық болып ұсынылады.
Бастапқыда бірнеше түрлері
айтыстың ең көп таралған бірі болып табылады каим-айтыс пен
сері-айтыс. Ең қол жетімді айтыс түрі-каим
айтыс қысқа ән айтысы, айтыс арасында ісін жаңа бастаған жас
ақындарымен, осындай айтыс жиі жастар арасында кезінде ойындар,
мерекелерде жүргізіледі. Суре-айтыс - бұл шебер
ұстаздар, айтыс арасында тәжірибелі ақындарымен, халыққа
танымал. Міне, осындай атақты
шеберлері: Орынбай, Шөже, Жанака, Біржан мен Сара, Әсет, Ырысжан,
Сүйіммбай, Жамбыл және т. б.айтыс ақындары
болды. Олар дәстү және айтыс
мектебінің негізін қалаушылар.Олардың айтыстары ауызша тарату
арқылы немесе 19-ғасырдың ортасынан бастап қазақ және орыс
ғалымдары жазылған динамикалық дербес
туындылар.
Презентацияны қорғау
Әр топты тыңдау үшін 2 мин.
қорғауға беріледі.
Оқушылар критерий бойынша
өзара бағалауды орындайды:
«Айтыс»толық сипатын анықтап
береді
Айтыстың түрлерін анықтайды.
Музыкада ойнайтын ақындарды
біледі.
Өз жұмысын және басқа оқушылардың жұмыстарын
бағалалау.
Тыңдалым: Біржан және Сары айтысын
тыңдаңыз және сұрақтарға жауап беріңіз:
Айтыс музыканың қандай жанр түріне жатады? (халық
музыкасы)
Сара әні, әннің қандай жанр
әуенімен айтылады? (халық әні)
Сонымен бірге, мұғалім айта
алады, операда академиялық ән ұғымы бола, жабық дауыспен
орындалады, ал халық мәнерінде орындауында ашық дауыспен
өзгешеленеді. Операның бірінші қойылымы 1946 жылдың 7 қарашасында
көрсетілді. Алғашқы болып орындаған: Біржан – Анвар Умбетбаев, Сара
– КүләшБайсеитова.Қазақ опералық әншісі Күләш Байсеитова халық
мәнерінде орындай білді.
Эстетикалық мәдениет кластер
құрылымын сақтайды. Өз жұмысын және басқа
оқушылардың жұмыстарын бағалалау.
Рефлексия:
Менің бүгін білгенім
......
Қиын
болды......
Қорытынды нәтижелері:
сабақтың мақсаты мен критериін
талқылау.
Дыбысталу мақсаттары талқылау
кезінде оқыту мақсаттары орындалды ма. Мұғалімнің оқушыларға
критерийлері бойынша кері байланыс
беріледі.
|