Тексерілді:
|
Көркем еңбек |
Мектеп: Т.Айбергенов м\г |
||||||
|
Күні: . |
Мұғалімнің аты-жөні: Агибаева Г |
||||||
|
Сынып: 6 сабақ |
Қатысушылар саны: |
Қатыспағандар: |
|||||
|
Бөлім: |
Сәндік-қолданбалы өнер |
||||||
|
Сабақтың тақырыбы: |
Әртүрлі бұйымдарды ілмекпен (ілгекпен) тоқу (сулықтар, сөмкелер, ұялы телефондардың қабы). Екінші кезен |
||||||
|
Сабақта меңгерілетін оқу мақсаттары
|
6.2.3.3-Шығармашылық жұмыстар мен бұйымдар жасау барысында қазақ ұлттық мәдениет элементтерін пайдалану 6.2.6.1-Техника қауіпсіздігін қадағалап, оның маңыздылығын сезіне және демонстрациялай отырып, материалдар мен құралдарды қолдану |
||||||
|
Сабақтың мақсаты: |
Ілмекпен тоқылған бұйымды қазақ ұлттық мәдениетіндегі әсемдеудің үлгілерін қарастыру. Тәжірибелік жұмысты аяқтау. ЕҢБЕКҚОРЛЫҚ ЖӘНЕ КӘСІБИ БІЛІКТІЛІК |
||||||
|
Құндылықтарды дарыту |
Ынтымақты болуға, бірігіп жұмыс жасауға дағдыландыру |
||||||
|
Сабақтың барысы |
|||||||
|
Сабақтың кезеңі/уақыт |
Педагогтың әрекеті |
Оқушылардың әрекеті |
Бағалау |
Ресурстар |
|||
|
Ұйымдас-тыру
|
Оқушылармен сәлемдесу. Құндылықтарды еске түсіру. Оқушыларды оқу мақсаттарымен таныстыру. Бүгінгі сабақтағы іс-әрекеттерін атап шығу. «Picker Wheel»платформасы арқылы оқушылар топтарға бірігеді. 1 –топ. Ілмекбіздер тобы 2- топ.Сиқырлы жіптер тобы Топқа біріккен оқушылар «Wordwall.net» платформасы арқылы сұрақтарға жауап беріп, сабақтың тақырыбын ашады. |
Оқушылар амандасып ,бір-біріне сәттілік тілейді. |
Қалыптастырушы бағалау: Бірін –бірі бағалау. |
Оқулықтағы түсініктемелер мен берілген суреттер |
|||
|
Жаңа білім Соңы
|
Оқулықпен жұмыс Тоқу өнері – қазақ халқының ежелден келе жатқан, ең алғаш киімі мен үй жабдығының негізі болған қасиетті өнері. Ең алғаш тоқылған киімдерді Рим, Грециядан археологтар тапқан. XVII-XVIII ғасырларда тоқымамен тек ер адамдар айналысқан. 1589 жылы бірінші тоқыма машинасын галвертондық Уильям Ли жасады. Ол руан қаласына келіп, өзінің механикалық цехын ашты. 1907 жылы Француз натуралист Бон де Сент Илер “Өрмекшінің жібегінің пайдасы” атты диссертация жазды. Өрмекшінің торы жарамды шикізат болып мойындалды. Өрмекшінің бұл түрі “нефилли” деп аталады. Ол Мадагаскар аралында және Африкада мекендеген. Өрмекшінің торының кездемесі керемет жеп-жеңіл және табиғи жасанды жіптерден мықты болған. 1946 жылы “Алтын ілмек” атты сайыс өтіп, ол атақты ер адам ұтып алды.Тоқу өнері- сәндәк-қолдаңбалы өнердің бір түрі. Қолмен тоқылған бұйымдар өзгешелігі мен даралығымен ерекшеленеді. Тоқу нағыз өнермен ұштасып қана қоймай, өмірде өзіндік стильге ие болуға мүмкіндік береді. Бос шалу - тізбегі бұйымның төмендегі шетін құрайды. Тоқуды бұрғанда, яғни бір қатардан екінші қатарға өткенде, өрнек тоқығанда қолданады. Шалмасыз бағанша- беті тегіс шығу үшін көптеген өрнектерде қолданылады. Ілмек бізді тізбек ілмегі арқылы тартып шығарады. Ілмек бізде екі ілмек пайда болады. Жұмысшы жіпті іліп алып, енді екі ілмектен тартып шығарады. Таныстырылым: Ілмек бізбен тоқылған бұйымды презентациялау Постер қорғау 1 –топ. Ілмекбіздер тобы. Ілмекбіз түрлерін қорғайды 2- топ.Сиқырлы жіптер тобы. Жіп түрлерін қорғайды Сарамандық жұмыс Оқушылар схема түрінде берілген техникаларды қарастырып ең оңтайлысын таңдап алу қажет. Бұйымды қазақ ұлттық ою-өрнектермен де әсемдеуге де болады. Ол үшін ірі бисер, маржандар, жіптер, ленталар және т.б. Ілмекпен тоқылған бұйымды әсемдеу үшін безендірудің түрлері мен тәсілдерін зерттеп қарастырған жөн. Ол үшін оқушыларға ілмекпен тоқылған бұйымдарды әсемдеудің тәсілдерін қарастырып шығу қажет. Сергіту сәті. Қазақша би арқылы оюларды бейнелеу Техникалардың атаулары: 1. Рачий шаг. 2. Пико 3. Ракушка 4. Гүлді кайма Идея іске асты ма? *Жұмысыңда не сәтті шықты? *Қандай қиындықтар пайда болды? *Оларды қалай шешуге тырыстың? *Ілмек бізбен тағы да не тоқуға болады? *Ілмек бізбен тоқу қандай дағдыларды дамытады? .Кері байланыс Тик-ток әдісі арқылы Үйге тапсырма: Әртүрлі бұйымдарды ілмекпен (ілгекпен) тоқу тақырыбын оқу |
Оқушылар топтасып ақылдасып пікір шығарып пікірлерімен бөліседі
Жауабын зерттеу дәптеріңе жазып, суретке түсіреді. Оқушылар бұл тапсырманы жұпта бағалайды.
слайд
Постер қорғау
Оқушылар ілмекпен тоқып көрсетеді
Оқушылар оюдың қимылымен билейді |
Дискриптор Бұйымды қазақ ұлттық мәдениетіндегі әсемдеудің үлгілерін сай безендіреді. Тәжірибелік жұмысты аяқтайды. |
Материалдар дидактикалық материалдарда көрсетілген. Қажетті материалдар: Тоқыма жіптері, ілмек біз, ине - жіп, бисер, маржандар, түймелер, ленталар, қазақтың ою-өрнектері бейнеленген шаблондар және т.б. Тоқу түрлерімен танысу http://infourok.ru/urok-vizanie-klass-740635.html презентация |
|||
1.Бағанша бір накидпен (столбик с одним накидом, С1Н)( Мағынасы:
( Жіпті ілмекке орап, баған жасап тоқу)
2.Табиғи талшықтарды ата (мақта зығыр жібек жүн)
3.Графиканың грек тілінен аударғандағы мағынасы? (Жазамын сызамын сурет саламын)
4.Ою өрнек түрлерін негізгі неше топқа бөлеміз? 4 топқа
5.Адамдар қай кезден ілмек бізбен тоқи бастағаны әлі күнге дейін белгісіз. ХІ
6.Қойдан қырқылатын жүн түрлері? (күзем, жабағы)
7.Бұйым мен көздің ара қашықтығы қанша болуы керек? 30-40
8.Ілмекбізбен тоқыған кезде көбіне қай шалмаларды пайдаланамыз?
9 .Ілмекбіз жіптің қалыңдығынан неше есе жуан болуы керек? 2-2,5
10 .Ілмекбізбен тоқудың қандай түрлерін білесіңдер? Пико ракушка ,рачий шаг
11.Акварелмен сурет салу қай елде пайда болды? Қытайда
ғасырда
12. Қазақтың алғашқы суретші әйел кім? Айша Ғалымбаева
13.1589 жылы Уильям Ли қандай машина ойлап тапты? (бірінші тоқыма машинасын галвертондық Уильям Ли жасады)
14. Тізбек ілмек (цепочка, возд. петля) қалай белгіленеді?(0 белгісі Мағынасы: Тізбекті бастау үшін қолданылады).
15.Қайта қосу (соединительный столбик) қай жерде қолданылады?
Мағынасы: Тұйық шеңбер жасау немесе бөліктерді қосу.
16. Түйіндер мен өрнектер (пико, лепестки) қай жерде қолданылады?
Мағынасы: Әшекейлік элементтерді жасау.
17. Бағанша екі накидпен (столбик с двумя накидами, С2Н) қалай тоқылады? Мағынасы: Жіпті екі рет орап, баған жасау.
Тоқу өнері – қазақ халқының ежелден келе жатқан, ең алғаш киімі мен үй жабдығының негізі болған қасиетті өнері. Ең алғаш тоқылған киімдерді Рим, Грециядан археологтар тапқан.17-18 ғасырларда тоқымамен тек ер адамдар айналысқан. 1589 жылы бірінші тоқыма машинасын галвертондық Уильям Ли жасады. Ол руан қаласына келіп, өзінің механикалық цехын ашты. 1907 жылы Француз натуралист Бон де Сент Илер “Өрмекшінің жібегінің пайдасы” атты диссертация жазды. Өрмекшінің торы жарамды шикізат болып мойындалды. Өрмекшінің бұл түрі “нефилли” деп аталады. Ол Мадагаскар аралында және Африкада мекендеген. Өрмекшінің торының кездемесі керемет жеп-жеңіл және табиғи жасанды жіптерден мықты болған. 1946 жылы “Алтын ілмек” атты сайыс өтіп, ол атақты ер адам ұтып алды.Тоқу өнері- сәндәк-қолдаңбалы өнердің бір түрі. Қолмен тоқылған бұйымдар өзгешелігі мен даралығымен ерекшеленеді. Тоқу нағыз өнермен ұштасып қана қоймай, өмірде өзіндік стильге ие болуға мүмкіндік береді. Бос шалу - тізбегі бұйымның төмендегі шетін құрайды. Тоқуды бұрғанда, яғни бір қатардан екінші қатарға өткенде, өрнек тоқығанда қолданады. Шалмасыз бағанша- беті тегіс шығу үшін көптеген өрнектерде қолданылады. Ілмек бізді тізбек ілмегі арқылы тартып шығарады. Ілмек бізде екі ілмек пайда болады. Жұмысшы жіпті іліп алып, енді екі ілмектен тартып шығарады.
Шұлық тоқу – ұзақ тарихы бар қолөнер түрі. Ежелгі заманнан бері адамдар аяқты жылыту және қорғау үшін әртүрлі материалдардан шұлық жасаған. Алғашқы шұлықтар теріден немесе киізден жасалған, тас дәуірінде пайда болған. Тоқылған шұлықтар Египетте б.з.д. III-IV ғасырларда белгілі болған. Шұлықтар мақта және жүннен тоқылып, арнайы дизайнға ие болған,
Тоқу өнері – қазақ халқының ежелден келе жатқан, ең алғаш киімі мен үй жабдығының негізі болған қасиетті өнері. Ең алғаш тоқылған киімдерді Рим, Грециядан археологтар тапқан. 17-18 ғасырларда тоқымамен тек ер адамдар айналысқан. 1589 жылы бірінші тоқыма машинасын галвертондық Уильям Ли жасады. Ол руан қаласына келіп, өзінің механикалық цехын ашты. 1907 жылы Француз натуралист Бон де Сент Илер “Өрмекшінің жібегінің пайдасы” атты диссертация жазды. Өрмекшінің торы жарамды шикізат болып мойындалды. Өрмекшінің бұл түрі “нефилли” деп аталады. Ол Мадагаскар аралында және Африкада мекендеген. Өрмекшінің торының кездемесі керемет жеп-жеңіл және табиғи жасанды жіптерден мықты болған. 1946 жылы “Алтын ілмек” атты сайыс өтіп, ол атақты ер адам ұтып алды.Тоқу өнері- сәндәк-қолдаңбалы өнердің бір түрі. Қолмен тоқылған бұйымдар өзгешелігі мен даралығымен ерекшеленеді. Тоқу нағыз өнермен ұштасып қана қоймай, өмірде өзіндік стильге ие болуға мүмкіндік береді. Бос шалу - тізбегі бұйымның төмендегі шетін құрайды. Тоқуды бұрғанда, яғни бір қатардан екінші қатарға өткенде, өрнек тоқығанда қолданады. Шалмасыз бағанша- беті тегіс шығу үшін көптеген өрнектерде қолданылады. Ілмек бізді тізбек ілмегі арқылы тартып шығарады. Ілмек бізде екі ілмек пайда болады. Жұмысшы жіпті іліп алып, енді екі ілмектен тартып шығарады.
Шұлық тоқу – ұзақ тарихы бар қолөнер түрі. Ежелгі заманнан бері адамдар аяқты жылыту және қорғау үшін әртүрлі материалдардан шұлық жасаған. Алғашқы шұлықтар теріден немесе киізден жасалған, тас дәуірінде пайда болған. Тоқылған шұлықтар Египетте б.з.д. III-IV ғасырларда белгілі болған. Шұлықтар мақта және жүннен тоқылып, арнайы дизайнға ие болған,.
жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз
Ашық сабақ. Әртүрлі бұйымдарды ілмек бізбен тоқу (Сулық, сөмке, ұялы телефонның қабы)
Ашық сабақ. Әртүрлі бұйымдарды ілмек бізбен тоқу (Сулық, сөмке, ұялы телефонның қабы)
Тексерілді:
|
Көркем еңбек |
Мектеп: Т.Айбергенов м\г |
||||||
|
Күні: . |
Мұғалімнің аты-жөні: Агибаева Г |
||||||
|
Сынып: 6 сабақ |
Қатысушылар саны: |
Қатыспағандар: |
|||||
|
Бөлім: |
Сәндік-қолданбалы өнер |
||||||
|
Сабақтың тақырыбы: |
Әртүрлі бұйымдарды ілмекпен (ілгекпен) тоқу (сулықтар, сөмкелер, ұялы телефондардың қабы). Екінші кезен |
||||||
|
Сабақта меңгерілетін оқу мақсаттары
|
6.2.3.3-Шығармашылық жұмыстар мен бұйымдар жасау барысында қазақ ұлттық мәдениет элементтерін пайдалану 6.2.6.1-Техника қауіпсіздігін қадағалап, оның маңыздылығын сезіне және демонстрациялай отырып, материалдар мен құралдарды қолдану |
||||||
|
Сабақтың мақсаты: |
Ілмекпен тоқылған бұйымды қазақ ұлттық мәдениетіндегі әсемдеудің үлгілерін қарастыру. Тәжірибелік жұмысты аяқтау. ЕҢБЕКҚОРЛЫҚ ЖӘНЕ КӘСІБИ БІЛІКТІЛІК |
||||||
|
Құндылықтарды дарыту |
Ынтымақты болуға, бірігіп жұмыс жасауға дағдыландыру |
||||||
|
Сабақтың барысы |
|||||||
|
Сабақтың кезеңі/уақыт |
Педагогтың әрекеті |
Оқушылардың әрекеті |
Бағалау |
Ресурстар |
|||
|
Ұйымдас-тыру
|
Оқушылармен сәлемдесу. Құндылықтарды еске түсіру. Оқушыларды оқу мақсаттарымен таныстыру. Бүгінгі сабақтағы іс-әрекеттерін атап шығу. «Picker Wheel»платформасы арқылы оқушылар топтарға бірігеді. 1 –топ. Ілмекбіздер тобы 2- топ.Сиқырлы жіптер тобы Топқа біріккен оқушылар «Wordwall.net» платформасы арқылы сұрақтарға жауап беріп, сабақтың тақырыбын ашады. |
Оқушылар амандасып ,бір-біріне сәттілік тілейді. |
Қалыптастырушы бағалау: Бірін –бірі бағалау. |
Оқулықтағы түсініктемелер мен берілген суреттер |
|||
|
Жаңа білім Соңы
|
Оқулықпен жұмыс Тоқу өнері – қазақ халқының ежелден келе жатқан, ең алғаш киімі мен үй жабдығының негізі болған қасиетті өнері. Ең алғаш тоқылған киімдерді Рим, Грециядан археологтар тапқан. XVII-XVIII ғасырларда тоқымамен тек ер адамдар айналысқан. 1589 жылы бірінші тоқыма машинасын галвертондық Уильям Ли жасады. Ол руан қаласына келіп, өзінің механикалық цехын ашты. 1907 жылы Француз натуралист Бон де Сент Илер “Өрмекшінің жібегінің пайдасы” атты диссертация жазды. Өрмекшінің торы жарамды шикізат болып мойындалды. Өрмекшінің бұл түрі “нефилли” деп аталады. Ол Мадагаскар аралында және Африкада мекендеген. Өрмекшінің торының кездемесі керемет жеп-жеңіл және табиғи жасанды жіптерден мықты болған. 1946 жылы “Алтын ілмек” атты сайыс өтіп, ол атақты ер адам ұтып алды.Тоқу өнері- сәндәк-қолдаңбалы өнердің бір түрі. Қолмен тоқылған бұйымдар өзгешелігі мен даралығымен ерекшеленеді. Тоқу нағыз өнермен ұштасып қана қоймай, өмірде өзіндік стильге ие болуға мүмкіндік береді. Бос шалу - тізбегі бұйымның төмендегі шетін құрайды. Тоқуды бұрғанда, яғни бір қатардан екінші қатарға өткенде, өрнек тоқығанда қолданады. Шалмасыз бағанша- беті тегіс шығу үшін көптеген өрнектерде қолданылады. Ілмек бізді тізбек ілмегі арқылы тартып шығарады. Ілмек бізде екі ілмек пайда болады. Жұмысшы жіпті іліп алып, енді екі ілмектен тартып шығарады. Таныстырылым: Ілмек бізбен тоқылған бұйымды презентациялау Постер қорғау 1 –топ. Ілмекбіздер тобы. Ілмекбіз түрлерін қорғайды 2- топ.Сиқырлы жіптер тобы. Жіп түрлерін қорғайды Сарамандық жұмыс Оқушылар схема түрінде берілген техникаларды қарастырып ең оңтайлысын таңдап алу қажет. Бұйымды қазақ ұлттық ою-өрнектермен де әсемдеуге де болады. Ол үшін ірі бисер, маржандар, жіптер, ленталар және т.б. Ілмекпен тоқылған бұйымды әсемдеу үшін безендірудің түрлері мен тәсілдерін зерттеп қарастырған жөн. Ол үшін оқушыларға ілмекпен тоқылған бұйымдарды әсемдеудің тәсілдерін қарастырып шығу қажет. Сергіту сәті. Қазақша би арқылы оюларды бейнелеу Техникалардың атаулары: 1. Рачий шаг. 2. Пико 3. Ракушка 4. Гүлді кайма Идея іске асты ма? *Жұмысыңда не сәтті шықты? *Қандай қиындықтар пайда болды? *Оларды қалай шешуге тырыстың? *Ілмек бізбен тағы да не тоқуға болады? *Ілмек бізбен тоқу қандай дағдыларды дамытады? .Кері байланыс Тик-ток әдісі арқылы Үйге тапсырма: Әртүрлі бұйымдарды ілмекпен (ілгекпен) тоқу тақырыбын оқу |
Оқушылар топтасып ақылдасып пікір шығарып пікірлерімен бөліседі
Жауабын зерттеу дәптеріңе жазып, суретке түсіреді. Оқушылар бұл тапсырманы жұпта бағалайды.
слайд
Постер қорғау
Оқушылар ілмекпен тоқып көрсетеді
Оқушылар оюдың қимылымен билейді |
Дискриптор Бұйымды қазақ ұлттық мәдениетіндегі әсемдеудің үлгілерін сай безендіреді. Тәжірибелік жұмысты аяқтайды. |
Материалдар дидактикалық материалдарда көрсетілген. Қажетті материалдар: Тоқыма жіптері, ілмек біз, ине - жіп, бисер, маржандар, түймелер, ленталар, қазақтың ою-өрнектері бейнеленген шаблондар және т.б. Тоқу түрлерімен танысу http://infourok.ru/urok-vizanie-klass-740635.html презентация |
|||
1.Бағанша бір накидпен (столбик с одним накидом, С1Н)( Мағынасы:
( Жіпті ілмекке орап, баған жасап тоқу)
2.Табиғи талшықтарды ата (мақта зығыр жібек жүн)
3.Графиканың грек тілінен аударғандағы мағынасы? (Жазамын сызамын сурет саламын)
4.Ою өрнек түрлерін негізгі неше топқа бөлеміз? 4 топқа
5.Адамдар қай кезден ілмек бізбен тоқи бастағаны әлі күнге дейін белгісіз. ХІ
6.Қойдан қырқылатын жүн түрлері? (күзем, жабағы)
7.Бұйым мен көздің ара қашықтығы қанша болуы керек? 30-40
8.Ілмекбізбен тоқыған кезде көбіне қай шалмаларды пайдаланамыз?
9 .Ілмекбіз жіптің қалыңдығынан неше есе жуан болуы керек? 2-2,5
10 .Ілмекбізбен тоқудың қандай түрлерін білесіңдер? Пико ракушка ,рачий шаг
11.Акварелмен сурет салу қай елде пайда болды? Қытайда
ғасырда
12. Қазақтың алғашқы суретші әйел кім? Айша Ғалымбаева
13.1589 жылы Уильям Ли қандай машина ойлап тапты? (бірінші тоқыма машинасын галвертондық Уильям Ли жасады)
14. Тізбек ілмек (цепочка, возд. петля) қалай белгіленеді?(0 белгісі Мағынасы: Тізбекті бастау үшін қолданылады).
15.Қайта қосу (соединительный столбик) қай жерде қолданылады?
Мағынасы: Тұйық шеңбер жасау немесе бөліктерді қосу.
16. Түйіндер мен өрнектер (пико, лепестки) қай жерде қолданылады?
Мағынасы: Әшекейлік элементтерді жасау.
17. Бағанша екі накидпен (столбик с двумя накидами, С2Н) қалай тоқылады? Мағынасы: Жіпті екі рет орап, баған жасау.
Тоқу өнері – қазақ халқының ежелден келе жатқан, ең алғаш киімі мен үй жабдығының негізі болған қасиетті өнері. Ең алғаш тоқылған киімдерді Рим, Грециядан археологтар тапқан.17-18 ғасырларда тоқымамен тек ер адамдар айналысқан. 1589 жылы бірінші тоқыма машинасын галвертондық Уильям Ли жасады. Ол руан қаласына келіп, өзінің механикалық цехын ашты. 1907 жылы Француз натуралист Бон де Сент Илер “Өрмекшінің жібегінің пайдасы” атты диссертация жазды. Өрмекшінің торы жарамды шикізат болып мойындалды. Өрмекшінің бұл түрі “нефилли” деп аталады. Ол Мадагаскар аралында және Африкада мекендеген. Өрмекшінің торының кездемесі керемет жеп-жеңіл және табиғи жасанды жіптерден мықты болған. 1946 жылы “Алтын ілмек” атты сайыс өтіп, ол атақты ер адам ұтып алды.Тоқу өнері- сәндәк-қолдаңбалы өнердің бір түрі. Қолмен тоқылған бұйымдар өзгешелігі мен даралығымен ерекшеленеді. Тоқу нағыз өнермен ұштасып қана қоймай, өмірде өзіндік стильге ие болуға мүмкіндік береді. Бос шалу - тізбегі бұйымның төмендегі шетін құрайды. Тоқуды бұрғанда, яғни бір қатардан екінші қатарға өткенде, өрнек тоқығанда қолданады. Шалмасыз бағанша- беті тегіс шығу үшін көптеген өрнектерде қолданылады. Ілмек бізді тізбек ілмегі арқылы тартып шығарады. Ілмек бізде екі ілмек пайда болады. Жұмысшы жіпті іліп алып, енді екі ілмектен тартып шығарады.
Шұлық тоқу – ұзақ тарихы бар қолөнер түрі. Ежелгі заманнан бері адамдар аяқты жылыту және қорғау үшін әртүрлі материалдардан шұлық жасаған. Алғашқы шұлықтар теріден немесе киізден жасалған, тас дәуірінде пайда болған. Тоқылған шұлықтар Египетте б.з.д. III-IV ғасырларда белгілі болған. Шұлықтар мақта және жүннен тоқылып, арнайы дизайнға ие болған,
Тоқу өнері – қазақ халқының ежелден келе жатқан, ең алғаш киімі мен үй жабдығының негізі болған қасиетті өнері. Ең алғаш тоқылған киімдерді Рим, Грециядан археологтар тапқан. 17-18 ғасырларда тоқымамен тек ер адамдар айналысқан. 1589 жылы бірінші тоқыма машинасын галвертондық Уильям Ли жасады. Ол руан қаласына келіп, өзінің механикалық цехын ашты. 1907 жылы Француз натуралист Бон де Сент Илер “Өрмекшінің жібегінің пайдасы” атты диссертация жазды. Өрмекшінің торы жарамды шикізат болып мойындалды. Өрмекшінің бұл түрі “нефилли” деп аталады. Ол Мадагаскар аралында және Африкада мекендеген. Өрмекшінің торының кездемесі керемет жеп-жеңіл және табиғи жасанды жіптерден мықты болған. 1946 жылы “Алтын ілмек” атты сайыс өтіп, ол атақты ер адам ұтып алды.Тоқу өнері- сәндәк-қолдаңбалы өнердің бір түрі. Қолмен тоқылған бұйымдар өзгешелігі мен даралығымен ерекшеленеді. Тоқу нағыз өнермен ұштасып қана қоймай, өмірде өзіндік стильге ие болуға мүмкіндік береді. Бос шалу - тізбегі бұйымның төмендегі шетін құрайды. Тоқуды бұрғанда, яғни бір қатардан екінші қатарға өткенде, өрнек тоқығанда қолданады. Шалмасыз бағанша- беті тегіс шығу үшін көптеген өрнектерде қолданылады. Ілмек бізді тізбек ілмегі арқылы тартып шығарады. Ілмек бізде екі ілмек пайда болады. Жұмысшы жіпті іліп алып, енді екі ілмектен тартып шығарады.
Шұлық тоқу – ұзақ тарихы бар қолөнер түрі. Ежелгі заманнан бері адамдар аяқты жылыту және қорғау үшін әртүрлі материалдардан шұлық жасаған. Алғашқы шұлықтар теріден немесе киізден жасалған, тас дәуірінде пайда болған. Тоқылған шұлықтар Египетте б.з.д. III-IV ғасырларда белгілі болған. Шұлықтар мақта және жүннен тоқылып, арнайы дизайнға ие болған,.
шағым қалдыра аласыз













