Бекітемін
|
|
Уақыты
|
№
|
|
Класс
|
11 «Ә»
|
Тақырыбы
|
«Әскери
коммунизм» саясатының мәні, экономикалық салдары
Зерттеу сұрағы: «Әскери
коммунизм» саясатының зардаптары, нәтижесі
|
Мақсаты
|
«Әскери
коммунизм» саясатының мәнін біледі. Мақсат-міндеттері мен
зардаптары туралы мәтін арқылы және қосымша материалдарды оқып
мәліметтер жинайды.
Барлығы: «Әскери коммунизм»
саясаты туралы біледі, зардаптарын
түсінеді
Көпшілігі: «Әскери
коммунизм» саясаты белгілерін анықтай алады.
Кейбірі: «Әскери коммунизм» саясатының мәнін
сипаттайды
|
|
Ойлау
дағдылары
|
Қолдану,
талдау
|
Бағалау
критерийі
|
«Әскери коммунизм»
саясатының мәнін , мақсат-міндеттері мен зардаптарын
түсіндіреді
|
Тілдік
мақсаттар
|
Талқылауға арналған
сұрақтар:
Әскери коммунизм саясаты
не үшін қажет болды?
Әскери коммунизм саясаты
мәні неде?
Әскери коммунизм саясаты
белгілері қандай?
Әскери коммунизм саясаты
зардаптары қандай болды
|
Пәндік
байланыс
|
География, дүниежүзі
тарихы, әдебиет, құқық
|
Күтілетін
нәтиже
|
Әскери коммунизм»
саясатының мәнін біледі. Мақсат-міндеттері мен зардаптары туралы
мәтін арқылы және қосымша материалдарды оқып мәліметтер
жинайды.
|
7 модульдің
қолданылуы
|
АКТ”, “Оқыту мен оқудағы
жаңа тәсілдер”, “Оқыту үшін бағалау және оқуды бағалау”, “Сыни
тұрғыдан ойлауға үйрету”, “Оқытуды басқару және
көшбасшылық”
|
Қолданылатын
әдіс-тәсілдер
|
«Жедел оператор»,
«Джигсо» әдісі, «Ауызшы микрофон» , «Ментальды карта», «Постер
қорғау», «Эйлер шеңбері»
|
Қолданылатын
ресурстар
|
Оқулық, маркерлер, интерактивті
тақта, слайд, стикерлер,
|
Сабақтың басы:
Ұйымдастыру кезеңі
Тренинг
|
Оқушыларды түгендеу,
сабаққа дайындау.
Психологиялық
дайындық: «Қанекей балалар
көңіл-күйлерің қалай? Керемет! (қолдарын көтереді)
— Сабаққа дайындықтарың қалай? О-О-О (бас бармақтарын
көрсетеді)
— Ендеше сабағымызды бастайық. Тамаша! (алақандарын шапалақтайды)
Бүгінгі тренинг аты- «Көңіл-күй
жаттығуы»
Топқа бөлу: қима қағаздар
арқылы топқа бөлу. Қима қағаздағы меньшевиктер, большевиктер,
Алашордашылар, революционерлер сөздерін алу арқылы топтарға
бөлінеді.
|
Амандасу тренингінен
кейін оқушылар топқа бөлініп, өз топ басшыларын сайлайды. Топ басшы
- экономист ролін атқарады. Бағалау жетоны ретінде теңге мен рубль
беріледі.
Бағалау парағы арқылы топ
басшылар өз топ мүшелерін бағалап отырады.
|
Сабақ
кезеңдері
|
Тапсырма
|
Мұғалімнің
іс-әрекеті
|
Оқушылардың
іс-әрекеті
|
Білу, түсіну
Қызығушылық-
тарын ояту
|
Үй тапсырмасын тексеру:
«Жедел оператор» әдісі. Мақсаты өтілген тақырыпты жинақтау, өтілген
білімді тексеру.
(Үй тапсырмасы бойынша
сұрақтар қойылады.)
- Азамат соғысы дегеніміз
не?
- Азамат
соғысына кімдер қатысты?
- Азамат
соғысы кезінде Алашордашылар әрекеті қандай болды?
-1918 ж. маусым Дутов
Орынборды басып алды
1918 ж.
маусым-1919 ж.қазан Черкасск қорғанысы
1919 ж.
25-шілде Орал азат етілді.
1919 ж.
қыркүйек Ақтөбе майданы жойылды.
1920 ж қаңтар
Орал майданы жойылды
1920 ж. маусым
Верный
1920 ж.наурыз
Солтүстік Жетісу майданы жойылды
-Азамат
соғысында қанша адам қаза тапты?
Ең ауыр 2 зардабы? 1) мал
саны күрт азайып, аштық болуы 2) экономика тек
майдан мұқтаждығына
жұмсалды.
|
Сұрақтар арқылы өткенді
еске түсіре отырып, не ұғынғандарын жедел сұрақтар арқылы бақылап,
тексеру, жаңа сабақ тақырыбын ашу
|
Мұғалім оқыған сұрақтарға нақты, дәл сұрақтар жауап беру.
Өтілген яғни, үйге бірілген тақырып бойынша не түсінгендерін
көрсете білу.
|
Сабақ ортасы:
Қолдану
Мағынаны тану
3 мин
2 мин
|
Жаңа
тақырыпты ашу: - Азамат соғысы кезінде
экономика тек майдан мұқтаждығына қызмет етті дедіңіздер. Яғни,
мұны немен түсіндіресіздер?
Бұл Кеңес
үкіметінің енгізген төтенше ішкі саясаты, мұны «Әскери коммунизм»
саясаты деп атаймыз.
Күннің
жадын жазу, тақырыпты тақтаға жазу, дәптерге
жазғызу.
Мұғалім
түсіндірмесі: «Әскери коммунизм саясаты» дегеніміз- ел экономикасын
соғыс жағдайна ыңғайлап қайта құру үшін және майданды азы-түлікпен
қамтамасыз ету үшін Кеңес үкіметі енгізген ішкі саясат. Елде азамат
соғысы жүріп жатты, қызыл Армияға қару-жарақ, азық-түлік, жылы
киім-кешек жетіспеді. Осы жағдай үкіметті шаруалар өзінен артылған
өнімінің бәрін мемлекетке беруге міндетті және бай-кулактар
жеке-меншігін қайтарымсыз мемлекетке өткізіп отыруы тиіс деген
шешімдер қабылдайды. Оның барлығы майдан мұқтаждығына жұмсалады.
Енді осы туралы шағын видеоролик қарайық, бұл сіздерге қосымша
мәлімет ретінде беріледі.
Видеролик
көрсетіледі. «І Аштықтың себептері»
Оқулықтағы мәтінмен
жұмыс
«Джигсо» әдісі
арқылы жаңа тақырыпты талдау. 1,2,3,4 номерлерді санау, номерлерге
тақырыптар беру:
Бірінші-
тақырыпты 4 мин оқимыз, сосын сараптау тобында топпен талқылаймыз,
нәтижесін топ атынан түсіндіреміз.
1-номер:
«Әскери коммунизм» саясатының мәні және оны енгізу не үшін қажет
болды.
2-номер:
«Әскери коммунизм» саясатының мақсат-міндеттері
3-номер:
«Әскери коммунизм» белгілері
4-номер:
«Әскери коммунизмнің» салдары
Оқушылар тақырыпты
оқулықтан 5 мин оқиды.
|
Тақырыптың
мағынасымен идеясын талдау үшін әр топқа тапсырма беріледі, әр топ
өз тапсырмасын орындаған соң топ атынан 1-2 оқушы шығып плстер
арқылы әңгімелейді.
|
Берілген
тапсырманы уақытылы орындау, топ мүшелері өз тақырыптарын алдымен
оқып алады, талқылайды, тақырыптың мағынасын түсінуілері керек. Топ
атынан ортаға шығып, өз түсінгендерін әңгімелеп береді.
1-топ: Ұлы Отан соғысы
қарсаңындағы қазақтар жағдайы
2-топ: Ұлы Отан соғысының
басталуы, Қазақстан- майдан арсеналы
3-топ: Соғыс барысы
Қазақстандықтар үшін
4-топ: Мен
білетін батырлар «Суреттер сөйлейді» әдісімен
|
Талдау 10 мин
|
2. «Джигсо» әдісі
:
«Сараптау тобына»
жиналамыз.
1,1,1,1, номердегілер бір
топқа жиналады, топта талқылап талдау жасайды.
Критерий құрамыз:
Бағалау
критерийі
|
1топ
|
2топ
|
3топ
|
4топ
|
Түсінікті
болуы
|
|
|
|
|
Фактінің болуы
|
|
|
|
|
Тақырып ты аша
білуі
|
|
|
|
|
Уақыт үнемдеу
|
|
|
|
|
Топтардың қорғауы 10
мин
1) «Ауызша микрофон»
әдісімен жұмыс жасайды
2) Постер
қорғау
3) Ментальды
карта
4) Эйлер
шеңбері (жұптық жұмыс)
|
Әр топқа
берілген тапсырма бойынша топта талқылай отырып, не түсінгендерін
қағаз бетіне түсіреді,
|
Барлық
топ өз ойларын тапсырма бойынша қағазға салып, ойларын сызбада және
ауызша көрсетеді
|
Жинақтау
|
1. «Білім лэндпен
жұмыс»
9-класс
материалы бойынша тақырыпқа сәйкес сұрақтар қойылады, қатемен жұмыс
жасалады.
1) Қазіргі
Қазақстан экономикасы туралы не білеміз?
2) «Ұлы
даланың жеті қыры» Ұлы даланың ұлы есімдері атты оқу-ағарту саябағы
А.Байтұрсынов кім?
|
Топтар өз
тобында бірлесе табады. талқылайды, топ атынан түсінгендерін
түсіндіріп береді.
|
Тақырып бойынша түсініктерін ортаға салады. Сқрақтарға
жауап береді.
|
Кері байланыс
|
Кері байланыс
ауызша алынады:
Мен бүгінгі
сабақта нені білдім.....
Мен үшін
қызықты болды.....
Мен үшін
қиындық тудырған нәрсе......
Мен нені
түсіне алмадым......
Өзімді қалай
бағалаймын......
Неге олай
бағаладым......
Бүгінгі
сабақтың жұлдыздары.....
Қолыңда жұлдыз
болса кімге ұсынар едің?
|
Мұғалім ауызша
әдіспен сұрақ арқылы оқушылардан бүгінгі сабақтағы алған білімдері
туралы пікірлерін сұрайды
|
Оқушылар
сабақта нені білгендігін, не қызықты болғандығын т.б. ойларымен
айтады.
|
Бағалау
|
Топ басшылары
«экономистер» бағалау парағы арқылы кім қанша ақша жинағанын
айтады.
|
Бағалау
парақшасы арқылы қойылған балл бойынша бағалау шкаласын белгілеу,
оқушыларды бағалау. Өзін-өзі бағалау.
|
Өзін өзі
топпен, жинаған балдары бойынша бағалайды
|
Рефлексия
|
«Менің
жетістігімнің диограммасы» әдісі
|
Оқушыларға
бүгінгі сабақтан алған әсері мен көңіл-күйлерін стикерге жазып,
диограммаға орналастыру сұралады.
|
Ұсынылған
стикерге өз сезімдерін белгілеу арқылы көрсетеді. Әр диограммаға
жабыстырады.
|