Материалдар / Ашық сабақ "Asking & talking about health"
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Ашық сабақ "Asking & talking about health"

Материал туралы қысқаша түсінік
8 сыныптарға арналған ағылшын тілі пәні бойынша ашық сабаққа жарамды материал болып саналады. Материалда берілген тақырып бойынша әр түрлі қызықты тапсырмаларды және сабақты тиімді өту мақсатында алуан түрлі әдістерді кездестіруге болады.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
22 Мамыр 2022
417
3 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Unit 5: Our Health

School: №5 named after ShogyMungaluly

Date:

Teacher name: Kaldybayeva A.

Grade: 6 «Е»

Number present:

Number absent:

Theme of the lesson:

Asking and talking about health

Learning objectives

6.1.1.1- use speaking and listening skills to solve problems creatively and cooperatively;

6.2.7.1- recognise the opinion of the speaker(s) in supported extended talk on a limited range of general and curricular topics

6.3.6.1- communicate meaning clearly at sentence and discourse level during pair, group and whole class exchanges;

Lesson objectives

using speaking and listening skills, to solve health problems creatively and cooperatively

make a dialogue using health expressions

give an opinion at sentence on general and curricular topics

Previous learning

Paola’s menu

Plan

Planned timings



Planned activities


Learners’ activities

Evaluation

Resources

Begin

ning

5min

  1. Organizational moment

Teacher greets learners.

Teacher checks up the attendance of students

Teacher prepares cards with the words from the previous lesson and divide the students into 2 groups using cards, such as “illnesses”, and “remedies”. The teacher gives learners evaluation sheet.


  1. Checking home task

( review the previous lesson about illnesses):

  1. Toothache

  2. Backache

  3. Stomachache

  4. Cold

  5. Sore throat


The teacher explains the lesson with the quotation “Health is

a wealth”.

Teacher discusses learning objectives with the students.


Learners should distinguish illnesses from remedies. Then they should join the group according to the chosen card







Learners should match the names of the illnesses with pictures






Learners should read quotations, then translate and find out about what will be the theme of the lesson















Formative assessment:









PPT












https://learninapps.org/create?new=71&from=pdyjzohht16#preview






PPT



Middle

35min

Individual work:

Listening task

Teacher turns on the audio of two people. (max. 3 times)

Task 1. Listen to the dialogue and answer the questions:


1. What’s wrong with John?

2. Did he take a painkiller?

3. What kind of advice gave Jenny to John?

4. Name those health expressions that are used in the audio.





Watching a video:

Teacher shows a video about health problems.

Task 2. Watch the video and choose the correct answer:

1. I have a backache-

a) You should play with friends

b) You should take a hot bath

2. I have a stomachache-

a)You should eat junk food.

b)You should lie down

3) I have a sore throat-

a)You should drink cold mineral water

b)You should drink some hot tea with honey and lemon.

4) I have a toothache-

a)You should eat a lot of candies.

b)You should go to the dentist.

5)I have a cold-

a)You should see a doctor, eat some chicken soup

b)You shouldn't see a doctor, you must go to work.


Pair work:

Teacher offers the students to choose one of the cards with pictures

Task 3. Make a dialogue, using the picture and health expressions:



Descriptor:

A learners

-listens the dialogue carefully

answers the questions correctly












Descriptor:

A learner:

- chooses the correct answer according to the video

-translates each sentence correctly


















Learners should choose one card from the box, open it and then make a dialogue on the picture


Descriptor:

A learner:

-makes up correctly written dialogue on the picture

-uses health expressions

Evaluation sheet


Name of the student

Home work

1 right answer 1 point

(5)

Task 1 1 right answer 1 point

(5)

Task 2

1 right answer 1 point

(6)

1





2





3





4







Formative assessment:























Formative assessment:











https://cloud.mail.ru/public/Vncx/gaE9PtmXx















https://www.youtube.com/watch?v=EBk2haPR0_s




















PPT

Sheets of paper










Group work:

Task 4. Complete the dialogue with the correct item


Descriptor:

A learner:

-uses health expressions

-puts them correctly according to the meaning

Formative assessment:











PPT

Sheets of paper






End

5 min

REFLECTION

At the end of the lesson, learners reflect on their learning:

  • learnt new words

  • practiced listening/speaking skills

  • done exercises

Home task: Ex.4 p.42 Your friend has got a toothache. Write a dialogue similar to the one in ex.3 to a friend giving advice

Saying goodbye

Learners reflect on their learning, answering to the following questions:


1)What you have learned today?

2)Which tasks was difficult for you?

3)What would you like to learn the next lesson?



Feedback


578тг - Сатып алу
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!