
|
Имансеитова Зауре
Айсаевна
|
7-сынып
қазақ
тілі
|
Алматы
облысы
Ұйғыр
ауданы
«Сүмбе орта мектебі
мектепке дейінгі шағын орталығымен»коммуналдық мемлекеттік
мекемесі
|
Сабақтың тақырыбы
|
Белгісіздік есімдігінің
түрленуі
|
Сілтеме
|
Қазақ тілі мен әдебиеті оқыту
әдістемесі
7-сыныпқа арналған қазақ тілі
оқулығы
Үлестірме
материалдары
Мұғалімдерге арналған
нұсқаулық
|
Жалпы мақсаты
|
Белгісіздік есімдігін мысалдар
келтіре отырып еске түсіру, белгісіздік есімдігінің түрлену жүйесін
ұғындыру.
|
Міндеттер
|
Оқушыларды белсенділікке,
алғырлыққа, шапшаңдыққа, адамгершілікке баулу негізінде
тәрбиелеу.
Сөзік қорын байыту, еске
сақтау қабілетін арттыру, өзіндік ой қиялына ерік бере отырып,
айқын түрде өзінше ойын түюге дағдыландыру, шығармашылық қабілетін
дамыту.
Өз бетінше ізденуге
баулу.
СТО-ға
байланысты: - өзіндік көзқарас,
пікірін қорғауға бағыттау;
Топқа
байланысты: - әр оқушының жеке,
жұптық, топтық жұмысы, өз пікірін қорғайды, бір-бірінің нұсқауларын
орындайды.
|
Сабақта туындаған негізгі
идеялар
|
Топқа бөлу, сыни ойлану, ой қорыту, өз ойларын
дәлелдей алуға дағдыландыру
|
Күтілетін нәтиже
|
Топта бірлесіп жұмыс жасауға әрі бір-бірін бағалауға
әрекеті қалыптасады. Белгісіздік есімдігінің
түрленуін түсінеді
|
Көрнекіліктер
|
АКТ,үлестірмелі қағаздар, ,
маркер,стикер
|
Әдістер
|
Оқыту мен оқудағы жаңа
әдіс-тәсілдер, оқытуда АКТ-ны пайдалану, сыни тұрғыдан ойлауға
үйрету, оқыту үшін бағалау және оқуды
бағалау.
|
|
Сабақтың
мазмұны
|
Стратегиялар
|
Ресурстар
|
Мұғалімнің
әрекеті
|
Оқушының әрекеті
|
Ұйымдастыру кезеңі
|
Тренинг
|
Абай шығармашылығы туралы
бейнекөрініс ұсыну
Абайдың табиғат лирикасына
арналған өлеңдері бойынша топтарға бөліну.(Абайдың 170
жылдығы)
|
Абайдың табиғат лирикасына
арналған өлеңдері бойынша
«Жаз»,«Күз»,«Қыс»,
«Жазғытұры» болып
топтасады.
|
I
кезең: «Көпір» тапсырмаларын оқушылар
үйде орындап, бүгінгі сабаққа дайындалып келеді.Осы кезеңде ойлауды
Блум бойынша жіктеудің «Білу» мен «Түсіну» тәсілдері жүзеге
асырылады.
|
Ойлауды Блум бойынша
жік-
теу
«Білу»
|
Интербел-
сенді
тақта
|
Өздік есімдігі қалай түрленеді
екен?
Өздік есімдігі қатысқан
мақал-мәтелдерді еске
түсіру.
1. Отанға опасыздық
еткенің,
... ...... түбіне
жеткенің.
2.Сараң ...... затын ......
қызғанады.
3.Кісі елінде
күркірегенше,
........ еліңде
дүркіре.
4. ....... үйім -өлең
төсегім.
5.Жаманның ...... бола алмайды,
Болғанды көре
алмайды.
6.Қорқақ ...... көлеңкесінен
де қорқады.
ІІ. Берілген өлең жолдарының мағынасын түсіндіріңдер.Өлеңдегі
есімдікті тауып, мағынасын ажыратыңдар. Қарамен жазылған сөзге
морфологиялық талдау
жасаңдар.
Өзіңе сен, өзіңді алып
шығар,
Еңбегің мен ақылың екі
жақтап.
|
Үйден ізденіп оқып келген
есімдіктер туралы білетіндерін слайдтар арқылы
тиянақтайды.
|
«Түсіну»
|
Абай шығармалары,маркер,стикер,
|
Ой
шақыру:
«Әсемпаз болма
әрнеге,
Өнерпаз болсаң арқалан...»өлең
жолдарынан есімдікті тапқызып,мағыналық түрін ажыратуларын
сұрау.
|
Жеке, жұппен, топпен жұмыс
істеп, ойларын ортаға салады.
|
II
кезең(Мағынаны тану) жаңа сабақты
топтық жұмыс барысында оқушылардың өз бетімен меңгеруіне жағдай
жасау: а) оқушылар «Қолдану», «Талдау», «Жинақтау» тәсілдеріне
сәйкес тапсырмаларын өздері орындайды ә) жауаптарын мұғаліммен
бірге талдайды . Нәтижесі ауызша
марапатталады.
|
|
«Қолдану», «Талдау»,
«Жинақтау»
|
Постер,маркер,стикер
|
«Б.Б.Ү.» кестесімен
жұмыс.
а) Оқушылар, белгісіздік
есімдігі туралы не білеміз?
(Оқушылар кестенің
«білемін» бөлімін
толтырады.»
ә) Белгісіздік есімдігі нені
білдіреді?
Белгісіздік есімдіктеріне
мысал келтіру.
б) Тақтада жазылған
сөйлемдерден белгісіздік есімдігін
табу.
2. Бүгінгі сабақ тақырыбына
байланысты нені білу керек деп
ойлайсыздар? (Оқушылар бұл есімдік
түрінің түрленуі жайында білгілері келетінін кестенің «Білгім
келеді» бөліміне
жазады.)
а) Белгісіздік есімдігінің
түрленуін сызба арқылы
түсіндіру.
ә) Тақырыпты жаттығулар арқылы
пысықтау.
|
Топпен
жұмыс.
105-жаттығу (ауызша
түрде)
Белгісіздік есімдігін
түрлендіре отырып, сөйлемдер
құрау.
106-жаттығу (жазбаша
түрде)
Мәтіннен жіктеу, сұрау,
сілтеу, өздік, белгісіздік есімдіктерін тауып, қандай тұлғада
жұмсалып тұрғанын айту. (топпен
жұмыс)
3. Графикалық
диктант.
(оқушылардың жеке
жұмысы)

|
2 мин
|
Сергіту сәті
|
Ән,
үнтаспа
|
Абайдың әнге деген
сүйіспеншілігі
Құлақтан кіріп бойды
алар,
Әсем ән мен тәтті
күй.
Көңілге түрлі ой
салар,
Әнді сүйсең, менше сүй,-деп
білдірген
«Желсіз түнде жарық
ай»әнін орындайды
|
Ән мазмұны арқылы ойларын
сергітеді.
|
III кезең(Ой толғаныс
кезеңі)(кері байланыс – бағалау
кезеңі): Бұнда «бағалау» тәсілін
орындау арқылы ойтолғаныс жасау, сабақ барысы, оқушылардың
іс-әрекеті жайлы пікір,оқушылар белсенділігін бағалау,кері байланыс
жүзеге асады.
|
«Бағалау»
|
|
ой
толғаныс
а) Шығармашылық
жұмыс
I
топ. «Қыс қызықтары» тақырыбына
белгісіздік есімдігі болуы тиіс шартын орындап, шағын мәтін
құрау.
II
топ. Берілген мәтіннен белгісіздік
есімдігін тауып, тұлғасын
анықтау.
Сондай-ақ, мәтін бойынша 5
жолды өлең құрау.
III
топ. Белгісіздік есімдігі бар
ақынның өлеңінен үзінді жазу. (өтілген тақырыптар бойынша
)
|
Сабақтан алған әсерлерін
қорыта отырып, баға береді., ойларын ортаға
салады.
|
Қорытынды.
Бағалау
|
Сабақ талдау
парақтары,
бағалау
парақтары
|
Белгісіздік есімдігі қалай
түрленетінін білдік.
(оқушылар кестенің
«Үйрендім» бөлімін
толтырады)
- Оқушылар! Бүгінгі
сабақ көңілдеріңізден шықты
ма?
Сабақ бойынша сезімдерін бір
сөйлемге сыйғызып жазу.Сабақты қорытады. Өздерін бағалауларын
сұрайды. Қорытынды баға туралы
айтады.
|
Топ басшылары өз тобындағы
оқушыларды бағалап, жиынтық баға
шығарады. Стикерлерге кері байланыс
көрсетіледі.
|
|
Үйге тапсырма
|
|
107-жаттығу. Белгісіздік есімдігін
түрлендіре отырып, сөйлемдер құрау.
«Тәуелсіз Қазақстан – менің болашағым» атты
тақырыпқа ойтолғау жазып
келу.
|
|