Пәні: химия | Мектеп: Жамбыл атындағы №5 мектеп-гимназиясы |
Күні: 22.12.17ж | Мұғалімнің есімі: Нуртаева Сандуғаш Жолдасбекқызы |
Сабақтың тақырыбы: «Биология есігін, химия кілтімен ашайық!» |
Сабақ негізделген оқу мақсаты: Химия –биология пәндерінің арасындағы байланысты оқушыларға ұғындыру, адам организмі мен химиялық элементтер арасындағы байланысты түсіндіру. Оқушылардың ой-өрісін әр түрлі тапсырмалар арқылы жетілдіру
|
Сабақ мақсаттары | Барлық оқушылар: Химия мен биология пәндерінің арасында тығыз байланыс бар екенін біледі |
| Оқушылардың басым бөлігі: Адам организмінде қандай химиялық элементтер бар екенін біледі, оларды атап бере алады. |
| Кейбір оқушылар: Макро- және микроэлементтердің адам ағзасындағы ролін атап бере алады. |
Тілдік мақсат | Оқушылар: Макро- және микроэлементтерге қатысты сұрақтарды түсінеді және жауап бере алады, оларды қалай бір –бірінен ажырата білу керектігін түсіндіре алады. |
| Негізгі сөздер мен тіркестер: макро-, микро- және ультрамикроэлементтер, адам ағзасы, ферменттер, ДНҚ, нәруыздар |
| Сыныптағы диалог/жазылым үшін пайдалы тілдік бірліктер: |
| Талқылауға арналған тармақтар: Химия мен биология арасындағы байланыс қандай жағдайға негізделген? |
| Сіз неліктен, адам ағзасы химиялық элементтерден тұрады деп аталғанын айта аласыз ба? |
| Жазылым бойынша ұстанымдар: Химиялық элементтерді және оған байланысты есептерді жаза білу |
Алдыңғы оқу | Макро- және микроэлементтерді ажырата білуХимиялық дәрілердің адам ағзасына әсерін білуХимиялық реакция теңдеулерін жаза білуЕсептер шығара білу |
Ұйымдастыру кезеңі 3 минут | 1. Сәлемдесу. ә) сабаққа дайындығын тексеруб) оқушылар назарын сабаққа аудару 2.Топтарға бөлу. І топ: «Ақуыздар» ІІ топ: «ДНК-лар»ІІІ топ: “Витаминдер” |
Ортаңғы оқу | Мақсаты | Тапсырма түрлері.Түрткілер | Күтілетін нәтиже |
|
|
|
|
|
Үй тапсырмасы 10мин | Оқушылардың өз бетінше ізденісін арттыру, шығармашылық қабілеттерін ояту | І топ: «Ақуыздар» Макроэлементтер туралы слайд жасауІІ топ: «ДНК-лар» Микроэлементтер туралы слайд жасауІІІ топ: “Витаминдер” Ультамикроэлементтер туралы слайд жасау | Оқушылар өз беттерінше материалдар тауып, ізденеді |
Сергіту сәті 5мин | Бой жазу | “Элементтер вальсі” Әр оқушы өз жұбын табу керекАлма – алма қышқылыКартоп – крахмалЖүзім – глюкозаЛимон – лимон қышқылыҚұрма – иодМалина – аспирин
| Оқушылар жемістердің құрамына кіретін химиялық заттарды ажырата алады |
“Кім жылдам? ”10 мин | Оқушылардың ой жүйріктігін тексеру | Викториналық сұрақтар:1. Дене қызуын төмендететін кең таралған дәрі (Аспирин)2. Жүйкені жайландыратын дәрі-дәрмек құрамына кіретін элемент (Бром)3. Сүйекті қаптайтын элемент (кальций)4. Терінің қышыма ауруына қарсы жасалатын майдың құрамының басым бөлігін құрайтын химиялық элемент (Күкірт)5. 5 ℅ спирттік ерітіндісі қан тоқтатуға қолданылатын элемент (иод)6. Адам бойының өсуіне әсер ететін элемент (мырыш)7. Медицинада рак ауруларын емдеу мақсатында сәулелік ванналарда қолданылатын инертті газ (Радон)8. Пластикалық хирургияда сынған сүйектерді бекітуге және адам бас йегіндегі саңылауларды жабуға қолданылатын элементтер (Титан, тантал )9. Химияның ең маңызды элементі және Жер бетіндегі көптеген тірі ағзалардың тыныс алуын қамтамасыз ететін элемент (оттек)10. Ақыл-ой элементі (фосфор) | Оқушылар химиялық элементтердің адам ағзасындағы маңызын түсінеді |
Өмірмен байланысты есептер10 мин | Оқушылардың шапшаңдығын тексеру | І топ: «Ақуыздар» Медицинада көп қолданылатын физерітіндінің 200 мл 5%-тік ерітіндісін дайындау үшін қанша тұз қажет?ІІ топ: «ДНК-лар» Картоптың құрамында 60% крахмал бар болса, 1т картоптан неше килограмм этил спиртін алуға болады?ІІІ топ: “Витаминдер” Құрамында темір,мыс, мырыш бар 6 г (компоненттері бірдей мөлшерде ) болатын құйманы , 150грамм 15% тұз қышқылы ерітіндісіне еріткенде пайда болған ерітіндідегі тұздардың зат мөлшерін есепте.
| Оқушылар химиялық есептер шығара алады |
Бағалау5 минут
| Оқушылар бүгінгі сабақ бойынша өз ойларын пайымдауларын мазмұндап, оларды негіздейді | Моделдер құру, сызбанұсқа бойынша пайымдауСабақта қандай материал туралы білдіңдер?Сендерге ең пайдалысы не болды? Бүгінгі сабақ сендерге ұнады ма?-
| Оқушылар өз ойларын пайымдауларын мазмұндап, оларды негіздей алады |
Кері байланыс2 мин
|
| - бүгінгі сабақтан алған әсерім.... - мынаны түсіндім.... - маған мынау қиын болды...... - келесі сабаққа ұсынымын.... |
|