Сынып:
10
|
Пәні: Дүниежүзі
тарихы
|
|
Сабақ
тақырыбы:
|
Бірінші дүниежүзілік
соғыс
|
|
Сабақ
мақсаты:
|
Адамзатқа
қайғы-қасірет әкелген бірінші дүниежүзілік соғыс соғыстың басталуы
туралы мағлұмат алады;
|
|
Сабақтың
міндеті:
|
-
Оқушыларға соғыстың басталу
себептерін, сипатын, әскери соғыс қимылдарының жүргізілу
стратегиясы мен тактикасын түсіндіру, жаңа ақпарат алу арқылы
білімдерін арттыруға жағдай жасау.
-
Оқушылардың топта жұмыс істеу
дағдыларын дамыту арқылы АКТ-мен жұмыс істеу қабілеттерін
жетілдіру, шығармашылық қабілеттерін
дамыту
-
ХХ ғ басындағы дүние
жүзінде болған тарихи оқиғаларды түсіне білуге,талдау жасау арқылы
өзіндік ойлауға, сын көзбен қарап үйренуге
тәрбиелеу.
|
|
Күтілетін
нәтиже:
|
А. Бірінші дүниежүзілік
соғыстың басталу себептері мен оның қайшылықтарын
біледі;
3. Бірінші дүниежүзілік
соғыстың салдары туралы нақты ой айта
алады.
С. Негізгі оқиғалар
мен фактілерге өз бетінше баға беріп,
шығармашылықтарын арттырып,
қорытынды жасай алады.
|
|
Сабақтың
түрі
|
Жаңа білімді
меңгерту.
|
|
Сабақтың әдіс –
тәсілдері:
|
Сұрақ-жауап,
түсіндіру, жеке жұмыс,топпен жұмыс,сұрақты ұстап ал, Венн
диаграммасы, семантикалық карта,тұлғаны сәйкестендіру,кесте
толтыру.
|
|
Табыс
өлшемдері:
|
Өз бетімен жаңа сабақты
түсініп, өмірде қолдана алады, топпен жұмыс жасау дағдылары
жетілдіріледі.
|
|
Дереккөздер,
құрал-жабдықтар
|
Оқулық ,интерактивті
тақта, ресурс парағы ,бейнематериал, дүниежүзілік
карта,флипчарт,интернет материалдары.
|
|
Сабақ
барысы:
|
|
|
Мұғалім
әрекеті
|
оқушы
әрекеті
|
|
Кіріспе
|
- оқушылармен
амандасу;
- сыныпты
түгендеу;
- кезекшілік қызметін
қадағалау;
- оқушылардың назарларын
сабаққа аудару.
Оқушылармен ынтымақтастық
атмосферасын қалыптастыру.
3-топқа
бөлу
Үй тапсырмасын
тексеру.
Сұрақ-жауап әдісі арқылы
тексеріледі.
1. ХХ ғасырдың басында
халықаралық қатынастардың шиеленісуіне қандай жағдайлар әсер
етті?
2.ХІХ ғ. соңы мен ХХ ғ.
басындағы халықаралық қатынастардың шиеленісуі нәтижесінде құрылған
одақтарды ата?
3. Екі Одақтың арасындағы ұқсастық пен айырмашылықтарын анықтап
айтып беріңдер?
4.Балқан түбегін неліктен Еуропаның «жарылғыш қоймасы» деп
атады?
5.Бірінші Балқан соғысы қандай
халықаралық қайшылықтардан туындады?
6.Балқан соғысын
бірінші дүниежүзілік соғыс себептерінің бірі деп қарастыруға бола
ма?
|
- мұғаліммен
сәлемдесу;
- кезекшілік қызметін
атқару;
- сабаққа зер
салу;
Сұрақтарға жауап
береді.
Формативті
бағалау.
|
|
Тұсау-
кесер
бөлімі
|
Бірінші дүниежүзілік соғыс
туралы фильмнен үзінді көрсетіледі. Бейнефильмді көргеннен кейін
сұрақтар қойылады:
- Оқушылар бұл бейнежазбадан
не байқадыңыздар?
-Менде қандай сұрақтар
туындады?.
- Мен нені байқай
алдым?
Сабақтың тақырыбы қалай
аталады?
«Бірінші дүниежүзілік
соғыс»
2.
тапсырма. Топтар арасында жұмыс, пікір
алмасу, АКТ пайдалану
Австро-Венгрия тағының
мұрагері, әскери бас қолбасшы эрцгерцог Франц Фердинандтың өлімі
бейнеленген суреттер көрсетіледі.
|
Оқушылар бейнежазбаны
қарап,
ой бөліседі, өздерінің
пікірлерін айтады. Тақырыпты және сабақтан
күтілетін нәтижені анықтап алады
Оқушылар сұрақ бойынша «Шілде
дағдарысы» туралы тақырыпта қаралған өзекті мәселелердің негізгі
мәнін ашып,өз ойларын айтады.
|
|
Негізгі
бөлім
|
Топтық
тапсырма.
-
топ. Бірінші дүниежүзілік
соғыстың барысы, Марна шайқасы.
-
топ. Еуропа мен Азиядағы соғыс
қимылдары.
-
топ. 1917-1918 ж.ж соғыс
қимылдары тақырыптарын меңгерту мақсатында тапсырма беріледі.
Оқулықтан, қосымша ресурс парақтарынан мәліметтерді оқиды. Топпен
ақылдаса отырып, топ ішінде талқылап, әр топ өз жұмыстарын аяқтаған
соң берілген уақыт бойынша қорғап шығады
Соғыстың
қорытындысы.
Әлем халқының ¾ мекендейтін 38 ел қатынасты.
Әскер қатарына 74 млн адам шақырылды.
10 млн адам қаза
тауып, 20 млн адам жараланды.
Жаңа әскери техника түрлері қолданылды.
Соғыс кесірінен туындаған революциялар кесірінен Романовтар,
Габсбургтер, Гогенцоллерндер, Осман империялары
қирады.
|
«Екі жұлдыз, бір
ұсыныс»
топтар өзара табыс өлшемдері
бойынша бағалау.
|
|
Қорытынды
бөлім
|
1 тапсырма. Сұрақты
тап...
1)
1914-1918 ж.ж 2) 38
3) Әділетсіз
соғыс»,«Әділетті соғыс»
4) 1914 ж 28 маусым 5) Марна
өзені 6) Батыс майдан 7) Болгария
8)
«Брусилов өткелі» 9) Компьен
орманы 10) 10 млн, 20 млн
2 тапсырма.Семантикалық кесте
(хронологиямен жұмыс)
3
тапсырма. Артығы қайсы? Интерактивті
тақтадан әскери техникалар бейнеленген сурет
көрсетіледі.
Осы суреттердің ішінен артығын
тауып. Өз ойларын дәлелмен түсіндіреді.Сыни тұрғыдан талдау
жасайды
НЕГЕ?
Мына сөйлемді жауап үшін
пайдаланыңыз:
... және
... екеуі де … болып табылады,
сонымен
қатар.
4
тапсырма. Кестені толықтыр. Соғыс
барысындағы негізгі шайқастар.
№
|
Жыл
|
Шайқас
|
Нәтижесі
|
1
|
1914 ж
ІХ
|
|
Неміс әскелері
шегінді
|
2
|
|
Ипр
қаласы
|
Германия уландырғыш газ
қолданды
|
3
|
21.02.1916
ж
|
Верден
|
|
4
|
22.06.1916
ж
|
|
Ағылшындар мен француздар
тарихта тұңғыш рет танкті қолданды
|
5
|
1.06.1916
ж
|
Ютландия
|
|
6
|
16.04.1917ж
|
Аррас
|
|
7
|
|
Салоника
|
Болгария бітім туралы
келісімге қол қоюға мәжбүр болды, бір айдан кейін Түркия тізе
бүкті
|
5 тапсырма.Тұлғаны сәйкестендір.
ІІ Николай ,фельдмаршал Пауль
фон Гинденбург, ІІ Вильгельм, Генерал Альфред фон
Шлиффен, Алексе́й Алексе́евич
Бруси́лов.
6 тапсырма.Венн
диаграммасы
Шлиффен
жоспары
|
Ортақ
белгілері
|
Гинденбург
жоспары
|
|
|
|
Рефлексия.
Үйге тапсырма: Бірінші
дүниежүзілік соғыс оқып келу.
|
Критерий бойынша
бағалау
|
|