Сабақтың тақырыбы Абдукадирова Р. Абай
шаңырағы.
Сабақтың мақсаты: Оқушыларға «Абай шаңырағы»
әңгімесіндегі мәтінді оқыту арқылы қазақтың салт-дәстүрі мен
әдет-ғұрыптарынан мәліметтер беру, қазақтың киіз үй жабдықтары
туралы түсіндіру
Сабақтың міндеттері.1 Білімділік:Саналы,
дұрыстүсініпоқуғамашықтандыру.
Топтаса отырып, бірін-біріоқытуға,
мазмұнынәңгімелейбілугеүйрету
2. Дамытушылық: Оқушылардың ой-өрісін,
сөйлеутіліндамыту
3. Тәрбиелік:Адамгершілікке, ұлттықсалт-
дәстүрдісақтайбілугетәрбиелеу.
Сабақтыңтүрі:
Аралассабақ.
Сабақтыңәдісі: түсіндіру,
жигсоәдісі
Сабақтыңкөрнекілігі: А.
Құнанбаевтыңпортреті,интерактивтітақта,презентацияслайдтар
Сабақтыңбарысы:
І.
Ұйымдастырукезеңі.
1.Оқушыларды түгелдеу, назарынсабаққа
аудару.1 мин
2.Психологиялық дайындық «Ақтілек, әсемкүлкі»
1мин
-Көңіл-күйлеріңізқалай?
-Керемет!(қолдарынкөтереді)
-Сабаққадайындықтарыңқалай?
-Тамаша!
(алақандарыншапалақтайды)
-Ынталарыңызқалай?
-Ғажап!
(қолдарынкөтереді)
-Ендешесабағымыздыбастайық!
-О, о, о(бас
бармағынкөтереді)
-Міне,
жүрегіміздегіосындайжылуменсабағымыздыбастаймыз.
ІІІ Топқабөліну
2мин
Топқабөлу. Абай
өлеңдеріненқиындыларжасапкеліп, солөлеңдербойыншатопқабөлу
.
І топ «Жазғытұрым» , ІІ топ «Күз» , ІІІ топ
«Қыс»
Әр топ өз топ басшысы мен спикер
сайлапалужәнетобынақатысты Абай
өлеңінхорменайту
«Алтын ережені» сақтаудыеске
салу
1.Ұйымшыл
болу
2.Бір-бірімізді
тыңдау
3.Бірлесіп
жұмысжасау
4. Бір-
біріміздіқолдау
5.Уақытты
үнемдеу
ІІ. Үйтапсырмасынсұрау. 10
мин
Үйгеберілген грузин ертегісі
«Еңбекпентапқантиын»
.
І топ- ертегінірөлгебөліпсахналау , ІІ
топ-ертегініәріқарайжалғастыру , ІІІ топ-мәтінбойыншасурет
салу.
Гүлөсірсеңтерлеп,
Кестетіксеңзерлеп,
Мұныңаты –
еңбек. Мұныңаты – еңбек.
СабағыңажөндепҚиындықтыңбәрін
Әзірленсең-еңбекЕңбекқанажеңбек.
Біздіңеліміз
25жыл ішіндееңбек пен білімніңарқасындамемлекетімізірідеңгейге жете
алды.СендерОтанымыздыңболашағысындар.Сондықтан да
адалеңбекету,жақсыбілімалу,адамгершілікқасиеттергеие болу
сендердіңміндеттерің.
ІV Ойғашақыру
БҮҮ кестесі 2 мин
Көрсең,
Алып тор
жолдыпарақтай,
Жайсаң,
Қатарлапсызғанжолақтай.
/Кереге/
Қабырғасы тор
көз,
Төбесіндезоркөз.
/Кереге;
Шаңырақ/
Бір басы
имек,
Бір басы
үшкірсырық,
Қатар -
қатартұрып,
Күмбезсындышеңберді,
Көккетіктепкөтерді.
/Уық/
Ұқсайтыншеңберге,
Қабырғасыжиылып,
керіледі.
Жиһазы мол
кеңбөлме,
Төбесіненжұлдыздаркөрінеді.
(киізүй)
Тіреусізкүмбез,
Сылақсызқабырға.
(киізүй)
Бірнәрсеөзібиік,
ішіқуыс,
Олзаттыңсүйегікөпайқыш -
ұйқыш.
Көзі бар
жабырқағантөбесінде,
Жайсаүлкен,
жиналғандабір - ақуыс.
(киізүй)
Шаңырақсөзінестігендеқандай ой
ассоциясыкелетінінсұрау
Шаңырақсөзінебірнеше сын
есімқосыпайтайықшы
Балаларбүгінкімніңөлеңқиындыларыноқып,
топқабөліндік? Демекбүгінбіз Абай
Құнанбаевтыңшаңырағыжайлытанысамыз
V Жаңасабақ 4
мин
1.Ендеше,
балалар, Абай Құнанбаевтуралы не білеміз? Абай
кім?
Абай – ұлыақын,
ойшыл, жазушы, аудармашы,
сазгер
Дүниегекелгенжері: Семей облысы, Семей
ауданы, Шыңғыстауында 1845
жылыдүниегекелген.
Шығармалары:
«Жаз», «Күз», «Қыс», «45 қарасөзі», «Сегізаяқ», «Көзімніңқарасы» т.
б.
2. «Абай- дана,
Абай- дара қазақта»
бейнебаян
3.Әңгіменің
авторы КәменОразалин 1920 жылы 16 маусымда Семей облысы, Абай
ауданы, Құндыздыауылынжайлымағлұмат беру.
Белгіліабайтанушы,майдангержазушы,
қазақәдебиетініңқадірмендіақсақалы.
Әскерқатарынаалынып,ҰлыОтансоғысымайданында 365
атқыштарполкіндеболған.
ОқушыларданҰлыотансоғысықайжылыболғанынсұрау.
Биылқаншажылдығынтойлағалыотырмыздегенсияқтыжан-жақтысұрақтарқойыпотыру
4.-Абайдың
үйінкөзітірікезіндегіқалпынанөзгертпейұстауміндетіауылдағыеңісмер ,
шебер, ақылдықолынаніскелетінкелін – Күнжанғатапсырылды. Міне
,бүгінгісабақта осы туралыбілетінболамыз. Әңгіме 3
бөлімнентұрады
5.Сөздік
жұмыс.
•Шымши –
өрнектептоқылған ши.
• Ызу –
тігістіңтүрі
• Алаша –
қойжүнінентоқылғантөсеніш
• Сүйектөсек –
сүйекпенөрнектепжасалғантөсек
VІ
Кітаппенжұмыс 10мин
1.Әңгіме
үшбөліктентұрадыүш топ үшбөліктіоқиды ЖИГСО
әдісінқолданады
Постер
таратылады. Оқушыларберілгенәңгіменікезектесіпоқиды, талдайды.Әр
спикер
келесітопқатүсіндіреді.
2.Постермен
жұмыс
Ітоп:визуалдыайғақтар
ІІ
топ:АбайҚұнанбаев.
ІІІ
топ:Абайшаңырағын.
3.Оқушылар
өзпостерлерінқорғайды.
VІІ Сергітусәті
1-2мин
«Желсізтүндежарық ай»
әніИнтерактивтітақтадансуреткеқарапжаттығуынжасайды
VІІІ
Дәптерменжұмыс 3 мин
1. «Синквейн»
әдісі
(шығармашылықжұмыс)
І топ «Абай »
ІІтоп «шаңырақ», ІІІ топ
«жайлау»
Затесімбірсөз
Сын
есімекісөз
Етістікүшсөз
Сөйлемтөртсөз
Баламасөз
2.Т- кестесі
(ұжымдықжұмыс)
қызылкүрең
сыр
ақжүнненкиіз
Қандай?
-----төсеу
-----
қонысы
------домбыра
-------кілем
------көрпелер
------
үстел
• Балалар,
«Абай шаңырағы» мәтініүшбөлімнентұрады. Әрбөлімдімұқияттыңдап,
түсініпоқимыз. Әрбөлімніңкейіпкерлерінемәнберіңдер.
Бөлімдергеқалайатқояредіңдер?
ІбөлімКүнжанныңеңбегі
БұлбөлімдеКүнжанныңкиізүйдіңуық,
керегесініңкеткенінқайтажөндеткеніжәнешеберәйелдергешымшилердітоқыттырып,
бауларын, таңғыштарынбітірудітапсырғаныайтылған.
Жаңаданжасалатынбұйымдар да Абайдыңұнататынөрнек –
бауларыменкөркемделген.
ІІ
бөлімҚонақтардың Абай
ауылынакелуі
БұлбөлімдеӘуез,
Кәрім, Кәкітай, Мекайіл, Закенсекілдікейіпкерлер бар. Кәкітайдың
Абай шаңырағынкөріптаңғалып, разы болғансәттері осы
бөлімдеанықайтылған.
ІІІ
бөлімҚонақтардыңризашылығы
ҮшіншібөлімдеӘуез бен
Кәрімніңүйішіндегісәттерібейнеленген.
ӘуездіңкиізүйдегіАбайдыңқаттапжиналғансүйектөсек, кітапшкабы мен
үшішектідомбырасынкөріпкөңілібосапкеткенсәтібейнеленген.
ӘуезАбайдың «Нағашы, төрлетіңіз!»
дегенқоңырдаусынестігендейболыпқаттытолқиды. «Абай шаңырағы»
бұлмәтіндеАбайдықайтатірілткендей.
ІХ Қорыту.
Үшқадамнантұратынсұхбат 5
мин
І топ -
сұхбаталушы, ІІ топ-жауапберуші, ІІІ топ -
жинақтаушы
1.Абайдың
үйінәдеміетіпұстағанкім?
2.Киіз
үйдікөргенқартқандайкүйдеболды?
3.Киіз
үйгеКәрім мен
Кәкітайқандайбағаберді?
4.
Күнжанныңеңбегіне сен
қандайбағаберередің?
Х Үйгетапсырма
1мин
1.170-172бет
оқу, мазмұнынайту.
2.Абай
шаңырағыныңсуретінсалыпкелу
3.Шаңырақ,
отбасытуралымақал –мәтелдер
ХІ Бағалау 2
мин
( Топ
жетекшісіөзтобындағыоқушылардыбағалау-
формативтібағалау)
ХІІ Рефлексия 2
мин
Бүгін не
үйрендік?
Оқушыларстикердіжапсырады.
Смайлик
арқылы
Көңілді
смайлик- мен
бүгінкөпүйрендім.
Жай смайлик –
жартылайтүсіндім
Көңілсіз
смайлик - мендеәлісұрақтар бар