Материалдар / Ашық сабақ. "Bright sparks" 11 сынып
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Ашық сабақ. "Bright sparks" 11 сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
Ашық сабақтың толық ҚМЖ. Жаңа әдіс тәсілдермен жасалған.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
26 Қаңтар 2023
289
1 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Қарастырылды: Тексерілді:

Әдістемелік Оқу-ісі жөніндегі

Бірлестік отырысында директордың орынбасары

Тюлеубекова Т.Т._______ Шәріпхан Д.Е.__________

«___»________2023 ж. «____»_________2023 ж.








Open lesson


Тheme: “Bright sparks


Shape1

Bright Sparks

11 «A» сынып





English teacher: Kakenova A.B.








Семей – 2023

Module 5 “Work and Inventions” 5C

Lesson 4 (52)


Unit: Big Ideas.

Theme: Bright sparks

Date:

Class: 11

Teacher’s name: Kakenova A.B.

Learning objectives that this lesson is contributing to

11.4.5- deduce meaning from context in extended texts on a wide range of familiar and unfamiliar general and curricular topics;

11.1.8 - develop intercultural awareness through reading and discussion;

11.1.9 - use imagination to express thoughts, ideas, experiences and feelings;

11.1.10 - use talk or writing as a means of reflecting on and exploring a range of perspectives on the world

Lesson objectives

All learners will be able to:

listen and read for gist

Most learners will be able to:

listen and read for gist, read for specific information

Some learners will be able to:

listen and read for gist, read for specific information (multiple matching)

Vocabulary

Nouns: nanoparticle, tumour, tissue, hammer, evaporation;

Phrase: scrap materials etc.

Assessment criteria

Learners have met the learning objective if they can:

listen and read for gist, read for specific information (multiple matching)

Value links

Explore the topic of “Big Ideas”

Cross – curricular links

ICT

ICT skills

Using videos & pictures

Previous learning

Special Talents & Inventions”, Grammar: Clauses of concession- Multi-word verbs, Pre-and Post-modifying noun structures

Plan

Part of the lesson/Time

Teacher’s activity

Student’s activity

Assessment

Resources

Beginning the lesson

10 minutes

Organization moment.

T: Good day children! Today is special day for us!


So, let’s start our lesson with a cheerful mood!





1.Warming up “Spider web ”

T:




2.Checking home task.

Method `Stop music`



3.Let`s divide into 3 groups

Here the words places are changed. Make up the right words and sit down on your group.


1-group is intelligent

2-group is useful

3-group is modern



Greeting














Wish each other great mood












































Feedback:

The praise” method

Good job!

Well done!”

Whiteboard


PPT (With words)

Pupils Book























https://www.youtube.com/watch?v=2VDdP7lYiiI

Middle 30 minutes

II. Main Part

4. Think and speak


-Do you know him?

-What kind of people Are they?

-Did they do something useful?

-Can we call them intelligent?



-Yes,today we are going to say about `bright sparks`

-`Bright sparks` means an intelligent person.


New words with slide

Decode-декодтау

Hummer-балға

Nanoparticle-нанобөлшек

Portable-портативті

Potential-әлеует

Promising-перспективный

Sanitize-санациялау

Scrap material-метал сынықтары

Stunned-таңқаларлық

Tissue-мата

Tumour- ісік


Karaoke time.


Task 1. Group work

Introducing text,work with poster

Read the text and introduce your text for other group


Descriptor:

-Learners can tell short summary of text-1p.

-Draw beautiffly-1p.



Task 2.

`Message for my friends`

make a questions

A-level

B-level

C-level


Descriptor:

-Learners can make questions with meaning-1p.(for each making question)

-Learners can make a problem question-2p.

-Learners can answer the question-1p.



Task 3.

Ex.3 p.68

Method `Make a photo`

Whole making a photo learner must answer the question about text i.e is it True or False



Descriptor:

-Learners can answer the question correctly-2p.


Task 4. Writing an essay

`I can found out something useful to my country`

Descriptor:

-Learners can write an essay opening mean the theme-1p.


Task 5. With programme

WORDWALL


Descriptor:

-Learners can answer the question correctly-1p.




Answer the question say their own opinians.

























Repeat the new words and write vocabulary


















Make a poster about their theme













Make a question with level and answer



Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!