Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Ашық сабақ. "Bright sparks" 11 сынып
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Қарастырылды: Тексерілді:
Әдістемелік Оқу-ісі жөніндегі
Бірлестік отырысында директордың орынбасары
Тюлеубекова Т.Т._______ Шәріпхан Д.Е.__________
«___»________2023 ж. «____»_________2023 ж.
Open lesson
Тheme: “Bright sparks”
Bright Sparks
11 «A» сынып
English teacher: Kakenova A.B.
Семей – 2023
Module 5 “Work and Inventions” 5C
Lesson 4 (52) |
Unit: Big Ideas. |
Theme: Bright sparks |
||||
Date: |
Class: 11 |
|||||
Teacher’s name: Kakenova A.B. |
||||||
Learning objectives that this lesson is contributing to |
11.4.5- deduce meaning from context in extended texts on a wide range of familiar and unfamiliar general and curricular topics; 11.1.8 - develop intercultural awareness through reading and discussion; 11.1.9 - use imagination to express thoughts, ideas, experiences and feelings; 11.1.10 - use talk or writing as a means of reflecting on and exploring a range of perspectives on the world |
|||||
Lesson objectives |
All learners will be able to: listen and read for gist Most learners will be able to: listen and read for gist, read for specific information Some learners will be able to: listen and read for gist, read for specific information (multiple matching) |
|||||
Vocabulary |
Nouns: nanoparticle, tumour, tissue, hammer, evaporation; Phrase: scrap materials etc. |
|||||
Assessment criteria |
Learners have met the learning objective if they can: listen and read for gist, read for specific information (multiple matching) |
|||||
Value links |
Explore the topic of “Big Ideas” |
|||||
Cross – curricular links |
ICT |
|||||
ICT skills |
Using videos & pictures |
|||||
Previous learning |
“Special Talents & Inventions”, Grammar: Clauses of concession- Multi-word verbs, Pre-and Post-modifying noun structures |
|||||
Plan |
||||||
Part of the lesson/Time |
Teacher’s activity |
Student’s activity |
Assessment |
Resources |
||
Beginning the lesson 10 minutes |
Organization moment. T: Good day children! Today is special day for us! So, let’s start our lesson with a cheerful mood!
1.Warming up “Spider web ” T:
2.Checking home task. Method `Stop music`
3.Let`s divide into 3 groups Here the words places are changed. Make up the right words and sit down on your group.
1-group is intelligent 2-group is useful 3-group is modern
|
Greeting
Wish each other great mood
|
Feedback: “The praise” method “Good job! Well done!” |
Whiteboard PPT (With words) Pupils Book |
||
Middle 30 minutes |
II. Main Part 4. Think and speak
-Do you know him? -What kind of people Are they? -Did they do something useful? -Can we call them intelligent?
-Yes,today we are going to say about `bright sparks` -`Bright sparks` means an intelligent person.
New words with slide Decode-декодтау Hummer-балға Nanoparticle-нанобөлшек Portable-портативті Potential-әлеует Promising-перспективный Sanitize-санациялау Scrap material-метал сынықтары Stunned-таңқаларлық Tissue-мата Tumour- ісік
Karaoke time.
Task 1. Group work Introducing text,work with poster Read the text and introduce your text for other group
Descriptor: -Learners can tell short summary of text-1p. -Draw beautiffly-1p.
Task 2. `Message for my friends` make a questions A-level B-level C-level
Descriptor: -Learners can make questions with meaning-1p.(for each making question) -Learners can make a problem question-2p. -Learners can answer the question-1p.
Task 3. Ex.3 p.68 Method `Make a photo` Whole making a photo learner must answer the question about text i.e is it True or False
Descriptor: -Learners can answer the question correctly-2p.
Task 4. Writing an essay `I can found out something useful to my country` Descriptor: -Learners can write an essay opening mean the theme-1p.
Task 5. With programme WORDWALL
Descriptor: -Learners can answer the question correctly-1p.
|
Answer the question say their own opinians.
Repeat the new words and write vocabulary
Make a poster about their theme
Make a question with level and answer
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация
жариялап табыс табыңыз!
Материалдарыңызды сатып, ақша табыңыз.
(kaspi Gold, Halyk bank)
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз Барлығы 663 959 материал жиналған
Осы аптаның ең үздік материалдары Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін тақырыптармен дайындаймыз Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады Толығырақ |