Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    «Бекітемін

    Директордың

    ОІЖ орынбасары

    ____________Д. Шардарбеков



    ШЫМКЕНТ АГРАРЛЫҚ-ТЕХНИКАЛЫҚ КОЛЛЕДЖІ



    Ашық сабақ


    Тақырыбы: «Causes and consequences of natural disasters»


    Picture 5











    Әдіскер: Д. Хаджиназарова

    Оқытушы: М.Миржамалов


    Шымкент - 2023


    Open Lesson plan


    Unit 2 Natural Disasters

    Shymkent agrarian technician college

    Date:

    Teacher’s name: Mirzhamalov M

    CLASS: 10grade 1 course

    Number present:


    Absent:


    Lesson title

    Causes and consequences of natural disasters

    Learning objectives that this lesson is contributing to

    10.R2 understand specific information and detail in texts on a

    growing range of familiar general and curricular topics

    10.S7 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to

    talk about a growing range of general topics, and some

    curricular topics

    10.UE17 use if / unless/ if only in second conditional clauses and

    wish [that] clauses [present reference]

    Lesson objectives

    All learners will be able to

    • understand specific information and detail while reading text

    • use subject - specific vocabulary and second conditional clauses for short speaking on the topic

    • give 5 right answers after watching the video and explain the answers

    Most learners will be able to

    • analyze information and identify links between the causes and consequences of natural disasters

    • use subject - specific vocabulary and second conditional clauses in discussion

    • give 7-8 right answers after watching the video and explain the answers

    Some learners will be able to

    • use subject - specific vocabulary and second conditional clauses in fluent speech modulating or creating the situations on the topic

    • give 10 right answers after watching the video and explain the answers

    Assessment criteria

    • understand specific information and detail while reading

    • use subject - specific vocabulary and second conditional clauses for speaking on the topic

    Values links

    • Country’s national security and its engagement in addressing global and regional issues

    • Instilling values of safety, correct behavior in nature and helping other people through the content of the topic

    Cross-curricular links

    Geography, Physics, Ecology

    Previous learning

    The learners are familiar to the topic in general as they have learned it in the 7 grade and they have studied grammar structures of Conditionals in the 8 and 9 grades.

    Use of ICT

    Projector, Smartboard for showing the video “5 Natural Disasters that Devastated the U.S. in 2018” and a presentation

    Plan

    Planned timings

    Planned activities

    Resources

    Start

    4 min




















    2 min


    Greeting

    Organization moment


    Warm-up Labelling

    Teacher tells learners that they are going to guess the topic of the lesson and discuss about a scene that teacher would like them to draw. Teacher reads out the following text:

    “Draw three houses. Each house has four windows and a door. On the roof of one of the houses there are two people and a dog. At the top of the picture draw some clouds. The clouds look grey and it’s raining a lot. In the sky there is a helicopter. Around the houses there is water. The water touches the top windows of the house….”

    Teacher asks learners to look at their pictures. What do they think has happened in the scene?

    Answers: flood, hurricane, tsunami.

    When they have suggested some answers teacher asks them to name the topic of the lesson.


    Identifying lesson objectives and learning outcomes by the end of the lesson together with students









    Middle

    4 min









    5 min




















    15 min

























































    2 min




    8 min















    2 min

    Pre-reading

    1. Previewing a Text.

    Brain storming – collecting words on the topic.

    Look and listen to the video “5 Natural Disasters that Devastated the U.S. in 2018” and give 10 words related to it.

    Descriptor: A learner give 10 words from the video related the topic

    Oral positive feedback

    1. Extending Vocabulary.

    Individual work Match pictures and words








    a storm a blizzard a landslide

    a tornado an earthquake a heat wave

    a tsunami a drought a gale

    thunder a hurricane a flood

    lightning wildfire volcanic eruption

    Descriptor: A learner match 6 pictures with the right words

    Feedback in the form of confirmation: “Yes!,

    “Good!”, “That is true”. When a mistake is made, elicitation is used

    While reading

    Text “ Focus on Kazakhstan: Causes and Consequences” p. 22


    Group work. Regrouping according to the ability


    Group 1 (weak learners)

    Strategy “Searching-selecting”

    Read the text, choose the names of natural disasters

    Descriptor: A learner write all the words, spelling is correct

    Assess yourself with Strategy “Rating Scale” (0-3 points)

    Criteria for self-assessment

    I write all the words, spelling is correct

    3

    I write all the words, I make 1 mistake in spelling

    2

    I write all the words, I make 2 mistakes in spelling

    1

    I write not all the words, I make 2 and more mistakes in spelling

    0


    Group 2 (intermediate learners)

    Strategy “Using Context to Find Meaning”

    Read the text and give definitions to the words:

    hurricane, flood, earthquake

    Descriptor: A learner write definitions to the words correctly


    Group 3 (super learners)

    Strategy “Sorting Ideas”

    Concept mapping

    Read the text and fill in a concept map


    Natural disaster

    Causes

    1



    2



    3



    4



    Descriptor: A learner use subject - specific vocabulary and fill in a concept map


    Groups 2 and 3 assess the work of group members

    Criteria for assessment “Ticket in” (0-3 points)


    S1

    S2

    S3

    S4

    Use vocabulary on the topic correctly





    Suggest ideas





    Participate in discussion





    Listen to attentively and ask questions





    Focus on the educational task





    Total score






    Emotional pause

    Listen to the song “ My Heart Will Go On” from the film “Titanic”


    Post reading

    The whole class work

    Questioning. Open question

    Assessment criteria:

    use specific vocabulary and second conditional clauses for speaking on the topic

    Give your answer, use the Second Conditional:

    1. What would it be if it were underwater volcanic eruptions?

    2. What could it happen if people were careless about campfire?

    3. What would we fear if our country were on the ocean coast?

    4. What could people do to prevent drought?

    5. What would you do if you heard about the flood on the weather forecast?

    Peer assessment. Strategy “2 stars and a wish”




    https://www.youtube.com/watch?v=Lo8A10-ZOEI




    PPP Presentation

    Handout 1

    List of words

















    Student’s Book English

    Grade 10 Sciences

    Cambridge University Press









    Handout 2

    Assessment scale


















    Handout 3

    A concept map











    Handout 4

    Assessment sheets









    Recording

    End

    3 min

    Reflection will be done as a plenary

    Strategy “Exploration Table”:

    At the end of class, each student answers the following questions presented to them on index cards:

    What did we do in class?

    Why did we do it?

    What did I learn today?

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Миржамалов Мирдиёр Мирзакаримович
    07 Ақпан 2024
    337
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    Ашық сабақ Causes and consequences of natural disasters

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    Ашық сабақ Causes and consequences of natural disasters

    Материал туралы қысқаша түсінік
    Ашық сабақ Causes and consequences of natural disasters
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    «Бекітемін

    Директордың

    ОІЖ орынбасары

    ____________Д. Шардарбеков



    ШЫМКЕНТ АГРАРЛЫҚ-ТЕХНИКАЛЫҚ КОЛЛЕДЖІ



    Ашық сабақ


    Тақырыбы: «Causes and consequences of natural disasters»


    Picture 5











    Әдіскер: Д. Хаджиназарова

    Оқытушы: М.Миржамалов


    Шымкент - 2023


    Open Lesson plan


    Unit 2 Natural Disasters

    Shymkent agrarian technician college

    Date:

    Teacher’s name: Mirzhamalov M

    CLASS: 10grade 1 course

    Number present:


    Absent:


    Lesson title

    Causes and consequences of natural disasters

    Learning objectives that this lesson is contributing to

    10.R2 understand specific information and detail in texts on a

    growing range of familiar general and curricular topics

    10.S7 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to

    talk about a growing range of general topics, and some

    curricular topics

    10.UE17 use if / unless/ if only in second conditional clauses and

    wish [that] clauses [present reference]

    Lesson objectives

    All learners will be able to

    • understand specific information and detail while reading text

    • use subject - specific vocabulary and second conditional clauses for short speaking on the topic

    • give 5 right answers after watching the video and explain the answers

    Most learners will be able to

    • analyze information and identify links between the causes and consequences of natural disasters

    • use subject - specific vocabulary and second conditional clauses in discussion

    • give 7-8 right answers after watching the video and explain the answers

    Some learners will be able to

    • use subject - specific vocabulary and second conditional clauses in fluent speech modulating or creating the situations on the topic

    • give 10 right answers after watching the video and explain the answers

    Assessment criteria

    • understand specific information and detail while reading

    • use subject - specific vocabulary and second conditional clauses for speaking on the topic

    Values links

    • Country’s national security and its engagement in addressing global and regional issues

    • Instilling values of safety, correct behavior in nature and helping other people through the content of the topic

    Cross-curricular links

    Geography, Physics, Ecology

    Previous learning

    The learners are familiar to the topic in general as they have learned it in the 7 grade and they have studied grammar structures of Conditionals in the 8 and 9 grades.

    Use of ICT

    Projector, Smartboard for showing the video “5 Natural Disasters that Devastated the U.S. in 2018” and a presentation

    Plan

    Planned timings

    Planned activities

    Resources

    Start

    4 min




















    2 min


    Greeting

    Organization moment


    Warm-up Labelling

    Teacher tells learners that they are going to guess the topic of the lesson and discuss about a scene that teacher would like them to draw. Teacher reads out the following text:

    “Draw three houses. Each house has four windows and a door. On the roof of one of the houses there are two people and a dog. At the top of the picture draw some clouds. The clouds look grey and it’s raining a lot. In the sky there is a helicopter. Around the houses there is water. The water touches the top windows of the house….”

    Teacher asks learners to look at their pictures. What do they think has happened in the scene?

    Answers: flood, hurricane, tsunami.

    When they have suggested some answers teacher asks them to name the topic of the lesson.


    Identifying lesson objectives and learning outcomes by the end of the lesson together with students









    Middle

    4 min









    5 min




















    15 min

























































    2 min




    8 min















    2 min

    Pre-reading

    1. Previewing a Text.

    Brain storming – collecting words on the topic.

    Look and listen to the video “5 Natural Disasters that Devastated the U.S. in 2018” and give 10 words related to it.

    Descriptor: A learner give 10 words from the video related the topic

    Oral positive feedback

    1. Extending Vocabulary.

    Individual work Match pictures and words








    a storm a blizzard a landslide

    a tornado an earthquake a heat wave

    a tsunami a drought a gale

    thunder a hurricane a flood

    lightning wildfire volcanic eruption

    Descriptor: A learner match 6 pictures with the right words

    Feedback in the form of confirmation: “Yes!,

    “Good!”, “That is true”. When a mistake is made, elicitation is used

    While reading

    Text “ Focus on Kazakhstan: Causes and Consequences” p. 22


    Group work. Regrouping according to the ability


    Group 1 (weak learners)

    Strategy “Searching-selecting”

    Read the text, choose the names of natural disasters

    Descriptor: A learner write all the words, spelling is correct

    Assess yourself with Strategy “Rating Scale” (0-3 points)

    Criteria for self-assessment

    I write all the words, spelling is correct

    3

    I write all the words, I make 1 mistake in spelling

    2

    I write all the words, I make 2 mistakes in spelling

    1

    I write not all the words, I make 2 and more mistakes in spelling

    0


    Group 2 (intermediate learners)

    Strategy “Using Context to Find Meaning”

    Read the text and give definitions to the words:

    hurricane, flood, earthquake

    Descriptor: A learner write definitions to the words correctly


    Group 3 (super learners)

    Strategy “Sorting Ideas”

    Concept mapping

    Read the text and fill in a concept map


    Natural disaster

    Causes

    1



    2



    3



    4



    Descriptor: A learner use subject - specific vocabulary and fill in a concept map


    Groups 2 and 3 assess the work of group members

    Criteria for assessment “Ticket in” (0-3 points)


    S1

    S2

    S3

    S4

    Use vocabulary on the topic correctly





    Suggest ideas





    Participate in discussion





    Listen to attentively and ask questions





    Focus on the educational task





    Total score






    Emotional pause

    Listen to the song “ My Heart Will Go On” from the film “Titanic”


    Post reading

    The whole class work

    Questioning. Open question

    Assessment criteria:

    use specific vocabulary and second conditional clauses for speaking on the topic

    Give your answer, use the Second Conditional:

    1. What would it be if it were underwater volcanic eruptions?

    2. What could it happen if people were careless about campfire?

    3. What would we fear if our country were on the ocean coast?

    4. What could people do to prevent drought?

    5. What would you do if you heard about the flood on the weather forecast?

    Peer assessment. Strategy “2 stars and a wish”




    https://www.youtube.com/watch?v=Lo8A10-ZOEI




    PPP Presentation

    Handout 1

    List of words

















    Student’s Book English

    Grade 10 Sciences

    Cambridge University Press









    Handout 2

    Assessment scale


















    Handout 3

    A concept map











    Handout 4

    Assessment sheets









    Recording

    End

    3 min

    Reflection will be done as a plenary

    Strategy “Exploration Table”:

    At the end of class, each student answers the following questions presented to them on index cards:

    What did we do in class?

    Why did we do it?

    What did I learn today?

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Ашық сабақ 11 сынып
    07.02.2024
    337
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Миржамалов Мирдиёр Мирзакаримович
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации