Материалдар / Ашық сабақ 'Classroom objects'
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Ашық сабақ 'Classroom objects'

Материал туралы қысқаша түсінік
материал бсқа да әріптестеріммен іс-тәжірибе алмасуыма көп көмегін тигізеді деп ойлаймын.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
25 Желтоқсан 2018
322
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

The theme: Classroom objects

LESSON: 10

School: Жалпы білім беретін Көздіғара негізгі мектебі



Date:


Teacher name: Джумаева Айгул Мақсотқызы



CLASS: 1

Number present: ___

absent: ____



Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

1.UE3, 1.UE8, 1.UE13, 1.L1, 1.S3, 1.L3



Lesson objectives

All learners will be able to:

know new words, use common singular and plural nouns to say what and where things are, determiners a, an, this, thes



Most learners will be able to:

make basic personal statements and simple statements about objects, pronounce basic words and expressions intelligibly



Some learners will be able to:

describe some classroom objects



Language objective

Key words and phrases:

Schoolbag book pen pencil rubber



Useful classroom language for dialogue/writing:

It’s a blue schoolbag. How many pens?







Plan



Planned timings

Planned activities

Resources


Resources

Start

0-5 minutes

(W) sing the song “Colours”, game “Guess the colours”

Greeting  Teacher Hello my dear friends. How are you today?

Coloured pencils



Middle

5-10

10-15



15-20



20-25











25-30


The introduction of new words: Schoolbag, book, pen, pencil, rubber, blackboard, chalk,

Phonetic drill (in chorus, in chain)

A game “Train”

Five pupils are standing one by one holding a picture with one new word. The rest of the pupils name a word (in chain). A pupil with the named word walks in front of the “Train” and so on.

Plural nouns: to explain in native language the idea of “Plural”. Count 1,2,3 windows.

Competition in two teams. A) Select the words if they are singular or plural.

b) Explain your choice. (to pronounce correctly the difference)

Structures : “this is a/an…”, “ these are…”.

To show the phonetic difference between this/these.

Look at the pictures and say: This is a pen.

These are pens.

Pictures (flash cards)

New vocabulary

Flash cards





Interactive board

Cards



Pictures




End

30-35


Count the objects (1-10), use “ this is a …, these are…”

Can you describe our classroom?

Pictures




Additional information

Differentiation-how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

Assessment – how are you planning to check learners learning?

Cross-curricula links –

Health and safety check ICT links

Values links




Reflection

Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant questions from the box left about your lesson.

Were the lesson objectives\ learning objectives realistic?

What did the learners learn today?

What was the learning atmosphere like?

Did my planned differentiation work well?

Did I stick to timings?

What changes did make from any and why?




Жалпы білім беретін Көздіғара негізгі мектебі

Джумаева Айгул Мақсотқызы

Ағылшын тілі пәнінің мұғалімі





Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!