Материалдар / Ашық сабақ 'Classroom objects'

Ашық сабақ 'Classroom objects'

Материал туралы қысқаша түсінік
материал бсқа да әріптестеріммен іс-тәжірибе алмасуыма көп көмегін тигізеді деп ойлаймын.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
25 Желтоқсан 2018
305
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

The theme: Classroom objects
LESSON: 10School: Жалпы білім беретін Көздіғара негізгі мектебі
Date:

Teacher name: Джумаева Айгул Мақсотқызы
CLASS: 1Number present: ___absent: ____
Learning objectives(s) that this lesson is contributing to 1.UE3, 1.UE8, 1.UE13, 1.L1, 1.S3, 1.L3
Lesson objectives All learners will be able to: know new words, use common singular and plural nouns to say what and where things are, determiners a, an, this, thes


Most learners will be able to: make basic personal statements and simple statements about objects, pronounce basic words and expressions intelligibly


Some learners will be able to: describe some classroom objects
Language objective Key words and phrases:Schoolbag book pen pencil rubber


Useful classroom language for dialogue/writing:It’s a blue schoolbag. How many pens?




Plan
Planned timings Planned activitiesResources

Resources
Start 0-5 minutes(W) sing the song “Colours”, game “Guess the coloursGreeting  Teacher Hello my dear friends. How are you today? Coloured pencils
Middle5-1010-15

15-20

20-25









25-30

The introduction of new words: Schoolbag, book, pen, pencil, rubber, blackboard, chalk, Phonetic drill (in chorus, in chain)A game “Train” Five pupils are standing one by one holding a picture with one new word. The rest of the pupils name a word (in chain). A pupil with the named word walks in front of the “Train” and so on. Plural nouns: to explain in native language the idea of “Plural”. Count 1,2,3 windows. Competition in two teams. A) Select the words if they are singular or plural.b) Explain your choice. (to pronounce correctly the difference) Structures : “this is a/an…”, “ these are…”. To show the phonetic difference between this/these. Look at the pictures and say: This is a pen.These are pens.Pictures (flash cards)New vocabularyFlash cards







Interactive boardCards

Pictures

End 30-35

Count the objects (1-10), use “ this is a …, these are…”Can you describe our classroom?Pictures

Additional information
Differentiation-how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?Assessment – how are you planning to check learners learning?Cross-curricula links –Health and safety check ICT linksValues links






Reflection Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant questions from the box left about your lesson.
Were the lesson objectives\ learning objectives realistic?What did the learners learn today?What was the learning atmosphere like?Did my planned differentiation work well?Did I stick to timings?What changes did make from any and why?



Жалпы білім беретін Көздіғара негізгі мектебіДжумаева Айгул МақсотқызыАғылшын тілі пәнінің мұғалімі



Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Осы аптаның ең үздік материалдары
Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
тақырыптармен дайындаймыз
Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
Толығырақ