Материалдар / Ашық сабақ Classroom routines 1 сынып
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Ашық сабақ Classroom routines 1 сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
Ашық сабақ Сыныпта орындалатын іс әрекеттер Classroom routines тақырыбы бойынша 1 сыныпқа арналған
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
04 Қараша 2021
485
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Түркістан облысы, Төле би ауданы, Леңгір қаласы

4 Қ. И. Сәтбаев атындағы ЖОББМ











АШЫҚ САБАҚ

Тақырыбы: «Classroom routines: listen, read, write, speak»

Ағылшын тілі пәнінің мұғалімі: Мейрбекова Н.















2021-2022ж



Lesson: Classroom routines




School : 4




Date: 20.10.2021

Teacher name: Meyrbekova N.



Aktoty,Gulzat,Gulshat,Kairat

Grade: 1

Number present:

Absent :

Learning objective(s) that this lesson is contributing to

1.L1 recognise short basic instructions for a limited range of classroom routines spoken slowly and distinctly

1.S3 pronounce familiar words and expressions intelligibly

1.UE13 use can / can’t to describe ability

Lesson objectives

All learners will be able to:

-Pronounce basic words and expressions intelligibly

Most learners will be able to:

- recognise short instructions for basic classroom for basic classroom routines spoken slowly and distinctly

Some learners will be able to:

  • Use imperative forms of common verbs related to classroom routines

Language objectives



Useful classroom language for dialogue/speaking:

I can write \Can you write?

I can read\Can you read?

Values links


Previous learning

Classroom objectives

Plan

Planned timings

Planned activities (replace the notes below with your planned activities)

Resources

Beginner organazation moment

2 min

















5 minutes

Teacher and learners greet each other.

-Stand up, please!

-Hello, children! How are you today?

Doing warm-up exercise “Hello, How are you?”





Let’s divide into three group let’s count one, two, three



Vocabulary work

Ask the learners repeat after the teacher the new words by pictures.

Descriptors:

- learners say words a picture of a classroom routines

- name them

Let’s look at the pictures listen and speak

Introduction imperative forms of common verbs.

( teacher shows actions herself)

Learners repeat actions after the teacher: stand up, sit down, open the book, look at the picture, go to…

and pronounce the words correctly.

Physical drill

Ask the learners to do exercises

-Let’s do actions






https://yandex.kz/video















Pictures of actions

Middle

5 minutes





















5 minutes
















Repetition drilling. Learners should repeat

Presentation of new words using flash cards. Learners listen and repeat the new words in chores, groups, individually after teacher.

Descriptors:

- learners listen and repeat after teacher intelligibly

- pronounce in groups

- pronounce individually

Ask the learners play the game with recasting words.

Presentation of the theme classroom routines using the strategy “matching pictures with words” Then speak



TT

Learners should describe the actions with teacher

Descriptors:

-Learners understand and meaning of the structure

-can use correctly

Let’s see a video use can or can’t speaking with modal verbs


Flip charts























Flip charts





















English about me

I can VIDEO

Additional information

Differentation


Assessment


Cross-curriculum links


Various tasks like games, stickers, cards etc.

The smiles

Physics

End

Reflection















3 minutes

Use the space below to reflection your lesson. Answer the most relevant questions from the box on the left about your lesson. I haven’t done any changes in my lesson plan.

Summary evaluation















What two things went really well?

1: Children learned new words

2: They recognize the actions



What two things would have improved the lesson?

1: listening

2: competition work












Evaluation How many smiles do you have in your diary?

1 minutes Giving flashcard “superboy”, “supergirl” if children have more than 10 smiles






Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!