2024-2025 оқу жылына арналған
Қысқа мерзімді сабақ жоспарларын жүктеп алғыңыз келеді ме?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен жасалған
Материалдар / Ашық сабақ Comparative and Superlative adjectives

Ашық сабақ Comparative and Superlative adjectives

Материал туралы қысқаша түсінік
7 сынып Салыстырмалы және күшейтпелі сын есімдер жайлы мәлімет беру
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады

Secondary school 11

Short term plan: term 3

Unit of a long term plan: Entertainment and media

Lesson 57

Date:

Teacher name: Kvach T.V.

Grade: 7 G

Number present:

absent:

Lesson title

Comparative and Superlative adjectives

Learning objectives


7.3.7.1 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a limited range of general topics, and some curricular topics

7.6.3.1 use common participles as adjectives and order adjectives correctly in front of nouns on a growing range of familiar general and curricular topics

7.5.2.1 write with some support about real and imaginary past events, activities and experiences on a limited range of familiar general topics and some curricular topics

Lesson objectives

Learners will be able to:

Learn comparative and superlative forms of adjectives.

Make sentences using comparative and superlative adjectives.

Plan


Stages / Time

Teachers actions

Students actions

Assessment criteria

Resources

Beginning of the lesson

7 min




Organization moment

Greeting.

Ask about the weather.

Warm-up

With books closed, write the words elephant and monkey on the board.

Write the adjectives big and intelligent on the board and ask students how they can compare the two animals using the adjectives on the board.

Refer students back to exercise 5 on page 52 and ask them to find examples of how we can compare things in English.

Students fill in the daily calendar


Students try to describe and compare animals using adjectives



Descriptor:

- can describe animals

- can compare them

2 points

Positive attitude quote


Grammar table


Student’s book

Middle of the lesson

Presentation part.

28 min













Ex:1 P:69

Students copy the table and complete the missing forms. Point out that only regular forms are gapped.

LANGUAGE NOTE

We do not use more and most with short adjectives: An elephant is bigger than a monkey.

NOT An elephant is more big than a monkey. Some adjectives are irregular, for example, bad, worse, worst.

Differentiation:

«Verbal support» method is used to help Students use new words in the text.


Ex: 2 P: 69

Refer students back to the table in exercise 1 and to the example sentences. Allow students time to look at the forms, then ask them to complete the rules.


Differentiation:

«Verbal support» method is used to help Students use new words in the text.


Ex: 3 P: 69

Explain to students that there are spelling rules for forming regular comparative and superlative adjectives, which are summarized in the table.

Ask students to apply what they have covered and to complete the rules. In a weaker class, ask them to do this in pairs.


Ex: 4 P: 69

Explain to students the task.

Ask students to make sentences using information from the box




Students complete the table with comparative and superlative adjectives

ANSWERS

1 faster

4 more artistic

2 bigger

5 the most intelligent

3 noisiest















Students study the example sentences and complete the rules

ANSWERS

1 than 2 the














Students study the table in exercise 1 again. Complete the spelling rules and add examples.

ANSWERS

1 fastest

2 rarer

3 bigger











Students to make sentences using information from the box

ANSWERS

Students own answers





Descriptor:

- learn comparative and superlative forms of adjectives

- complete the table

2 points

















Descriptor:

- study the example sentences and the table

- make sentences using comparative and superlative adjectives

2 points











Descriptor:

- study the example sentences and complete the rules

1 point










Descriptor:

- make sentences using information from the box

- write and read the sentences

-can make their own sentences

3 points





Students book

End of the lesson

5 min



Reflection. Ask students to answer the question: Which step have you reached today?

Home task: Ex: 5 P: 69









28 Наурыз 2025
129
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі