Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Ашық сабақ Демографиялық ахуалы нашар мемлекеттер 9 сынып
ПӘН: ҚАЗАҚ ТІЛІ Бөлім: Отбасы және демографиялық өзгеріс. Синтаксис |
МЕКТЕП: №51 |
||||||
КҮНІ: |
Мұғалім: Рахимбаева Айгуль Кыдырбековна |
||||||
СЫНЫП: 9 |
Қатысқандар : |
Қатыспағандар: |
|||||
Сабақтың тақырыбы: |
Демографиялық ахуалы нашар мемлекеттер. |
||||||
Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары |
9.1.3.1 тыңдалған мәтіндегі ақпаратты өмірлік мәселелермен байланыстыра білу; 9.4.4.2 салалас құрмалас сөйлемдердің мағыналық түрлерін ажырата білу, түрлендіріп қолдану |
||||||
Сабақ мақсаты |
тыңдалған мәтіндегі ақпаратты өмірлік мәселелермен байланыстыра біледі. салалас құрмалас сөйлемдердің мағыналық түрлерін ажырата біледі, түрлендіріп қолданады |
||||||
|
Сабақтың кезеңі/ уақыт |
Педагогтің әрекеті |
Оқушының әрекеті |
Бағалау |
Ресурстар |
||
|
Сабақтың басы 2 мин
2 мин
3мин
Сабақтың ортасы
13 мин
10 мин
5мин |
Сабақтың барысы: І. Ұйымдастыру кезеңі Сынып оқушылары түгенделеді. «Мен саған сенемін» жаттығуы. Жұпқа бірігіп, бір-біріне қарама-қарсы орналасады. «Мен саған сенемін, өйткені........» деп раы қарай жалғатыру керек. Топқа бөлу. «Мозайка» әдісі Салалас Сабақтас Аралас Үй жұмысын сұрау «Ең үздігін ұсын» әдісі бойынша үй тапсырмасын топта талқылап, ең үздік деген оқушының жұмысын ортаға шығарады «Кроссенс» әдісі арқылы Сабақ тақырыбын болжау, сабақ мақсатымен таныстыру
Сұрақтарға жауап беріп, ойларыңды ортаға салыңдар. 1.Еуропаны неліктен «Кәрі құрлық» деп атаймыз? Пікірлеріңді ұсыныңдар.
ТЫҢДАЛЫМ ТАПСЫРМАСЫ. Берілген мәтінді тыңдап, сұрақтарға жауап беріп, көтерілген мәселе бойынша ой тұжырымдаңдар. Сұрақтарrа жауап бере отырып, мәтіндегі ақпаратты өмірлік мәселелермен байланыстырыңдар Топтық жұмыс. «Конверттегі сұрақ» әдісі. Сұрақтар: 1. Әлем үшін қайсысы қауіптірек: халық санының өсуі ме, әлде халық санының азаюы ма? Ойларыңды дәлелдеңдер. 2.Демографиялық дағдарыс орын алған Еуропаның дамыған елдеріндегі ахуалды өзгерту үшін қандай жағдайлар жасау қажет деп ойлайсыңдар? 2.Таяу Шығыс пен Африка елдерінен келген босқындарды қабылдау арқылы Еуропа елдерінің демографиялық ахуалы тyзеледі деп ойлайсыңдар ма? 3.Қазақстанның ұстанып отырған демографиялық саясатына қандай баға бересіңдер? Біздің елімізде демографиялық дағдарыс орын алуы мүмкін бе? ӘТН. Кезектес салалас. 3-тапсырма. ЖЕКЕ ЖҰМЫС «Жалғасын тап» әдісі Кезектес салалас құрмаластарды толықтырып жазыңдар. Өздерің де тақырыпқа қатысты бірнеше сөйлем құрастырыңдар. 1.Демографиялық саясат туралы хабарды біресе газеттен оқиды, біресе ... . 2.Дүниежүзі елдерінің демографиялық ахуалы туралы бірде жаңалықтарда айтылады, бірде ...
Оқылым мәтініндегі жай сөйлемдерді салалас құрмалас сөйлемге айналдыруға бола ма? Байқап көріңдер. Yлгі: Алпыс жыл ішінде үндістандық азаматтардың саны үш есеге өсті, сол себепті Yндістан қазір халық саны жөнінен әлемде екінші орын алады. ЕББҚ: Семантикалық карта
А)ғылыми стиль В) публицистикалық стиль С)ресми стиль 2. Халық саны жер бетінің 17% құрайтын мемлекет А)Қытай В) Үндістан С)Еуропа 3. Еуроодақ сарапшыларының пайымдауы қай бөлімде жазылған А) 1 және 4 В) 5 және 6 С) 5 |
Оқушылар назарын сабаққа аудару. Жағымды ахуал қалыптасытрады Үй жұмысын оқиды Сұрақтарға жауап беріп, ойларын ортаға салады. Сұрақтарrа жауап бере отырып, өмірлік мәселелермен байланыстырады. Кезектес салалас құрмаластарды толықтырып жазады. Тақырыпқа қатысты бірнеше сөйлем құрастырады. Тест сұрақтарына жауап береді |
Қалыптастырушы бағалаулар ҚБ
Дескриптор: Жалпы 2 балл
Жалпы 3балл тыңдалған мәтіндегі ақпаратты өмірлік мәселелермен байланыстырады-2б сұрақтарға жауап береді-1 б ҚБ
Дескриптор: жалпы 3 балл Кезектес салалас құрмаластарды толықтырып жазады-1 тақырыпқа қатысты бірнеше сөйлем құрастырады-1 Салалас құрмаластың ерекшеліктерін біледі-1 Дескриптор: Сұрақтарға жауап береді-2 б |
Қима қағаздар
Семантикалық карта РІSA тапсырмасы |
||
|
Рефлексия
5 мин |
Кері байланыс: «Еркін микрафон» әдісі арқылы сабақ туралы пікірлерін білдіреді
8-ТАПСЫРМА.Демографиялық жағдайы
нашар мемлекеттің (дамыған Еуропа немесе өлім-жітім көп Африка елдерінің бірі) басшысы ретінде елдегі жағдайды түзету мақсатында халыққа арнап публицистикалық стильде үндеу жазыңдар. сөзсаны – 120–150. |
|
КРОССЕНС әдісі
|
|
|
|
? |
|
|
|
|
Топтық жұмыс. «Конверттегі сұрақ» әдісі.
Сұрақтар: 1. Әлем үшін қайсысы қауіптірек: халық санының өсуі ме, әлде халық санының азаюы ма? Ойларыңды дәлелдеңдер.
2.Демографиялық дағдарыс орын алған Еуропаның дамыған елдеріндегі ахуалды өзгерту үшін қандай жағдайлар жасау қажет деп ойлайсыңдар?
2.Таяу Шығыс пен Африка елдерінен келген босқындарды қабылдау арқылы Еуропа елдерінің демографиялық ахуалы тyзеледі деп ойлайсыңдар ма?
3.Қазақстанның ұстанып отырған демографиялық саясатына қандай баға бересіңдер? Біздің елімізде демографиялық дағдарыс орын алуы мүмкін бе?
Дескриптор:
Жалпы 3балл
тыңдалған мәтіндегі ақпаратты өмірлік мәселелермен байланыстырады-2б
сұрақтарға жауап береді-1 б
Топтық жұмыс. «Конверттегі сұрақ» әдісі.
Сұрақтар: 1. Әлем үшін қайсысы қауіптірек: халық санының өсуі ме, әлде халық санының азаюы ма? Ойларыңды дәлелдеңдер.
2.Демографиялық дағдарыс орын алған Еуропаның дамыған елдеріндегі ахуалды өзгерту үшін қандай жағдайлар жасау қажет деп ойлайсыңдар?
2.Таяу Шығыс пен Африка елдерінен келген босқындарды қабылдау арқылы Еуропа елдерінің демографиялық ахуалы тyзеледі деп ойлайсыңдар ма?
3.Қазақстанның ұстанып отырған демографиялық саясатына қандай баға бересіңдер? Біздің елімізде демографиялық дағдарыс орын алуы мүмкін бе?
Дескриптор:
Жалпы 3балл
тыңдалған мәтіндегі ақпаратты өмірлік мәселелермен байланыстырады-2б
сұрақтарға жауап береді-1 б
ЕББҚ: Семантикалық карта
PISA тапсырмасы
-
Мәтін стилін анықта
А)ғылыми стиль
В) публицистикалық стиль
С)ресми стиль
2. Халық саны жер бетінің 17% құрайтын мемлекет
А)Қытай
В) Үндістан
С)Еуропа
3. Еуроодақ сарапшыларының пайымдауы қай бөлімде жазылған
А) 1 және 4
В) 5 және 6
С) 5
PISA тапсырмасы
-
Мәтін стилін анықта
А)ғылыми стиль
В) публицистикалық стиль
С)ресми стиль
2. Халық саны жер бетінің 17% құрайтын мемлекет
А)Қытай
В) Үндістан
С)Еуропа
3. Еуроодақ сарапшыларының пайымдауы қай бөлімде жазылған
А) 1 және 4
В) 5 және 6
С) 5
Тыңдалым мәтіні
Демографиялық ахуалы нашар мемлекеттер дегеніміз — халық санының кемуі, өмір сүру деңгейінің төмендігі, халықтың жас құрылымындағы теңсіздіктер және басқа да демографиялық мәселелерге тап болған елдер. Мұндай мемлекеттерде тұрғындардың саны азаюда немесе халықтың өмір сүру сапасы төмендеуде. Бұл жағдай әртүрлі себептермен туындауы мүмкін, оның ішінде экономикалық қиыншылықтар, соғыс, денсаулық сақтау жүйесінің нашарлығы, білім беру мен әлеуметтік қолдаудың жеткіліксіздігі және т.б.
Демографиялық ахуалы нашар мемлекеттердің кейбір белгілері:
1. Халықтың азаюы немесе баяу өсуі:
Халықтың туу деңгейі төмен болған кезде халық саны баяу өседі немесе азаяды. Мұндай жағдайлар көбінесе экономикалық дағдарыстар, эмиграция, сондай-ақ адам капиталының тапшылығына байланысты болады. Мысалы, Жапония мен Ресей сияқты елдерде туу көрсеткіштері төмен, бұл халықтың қартаюына әкеледі.
2. Жас құрылымындағы мәселелер:
Халықтың көп бөлігін егде жастағы адамдар құрайтын елдерде жұмыс күшінің тапшылығы, экономикалық өсудің баяулауы және әлеуметтік қамтамасыз етудің мәселелері туындайды. Осыған байланысты, жастардың саны азайып, зейнеткерлердің саны артады. Мысалы, Еуропаның бірқатар елдерінде, атап айтқанда Германияда, халықтың қартаюы проблемасы өткір тұр.
3. Қоныс аудару және миграция:
Көптеген мемлекеттер халықтың кетуіне байланысты демографиялық қиындықтарды сезініп жатыр. Әсіресе, миграцияның жоғары деңгейі бар, бірақ экономикасы әлсіз елдерде бұл жағдай көп орын алады. Қоныс аударушылардың көп болуы еңбек ресурстарын жоғалтуға, ал қалған халықтың тұрмыс деңгейінің төмендеуіне әкелуі мүмкін.
4. Тұрақсыздық және қақтығыстар:
Қақтығыстар мен соғыстар көптеген мемлекеттерде халықтың өсімін тежейді немесе халықтың санының қысқаруына әкеледі. Бұл әсіресе Африка мен Таяу Шығыстағы кейбір елдерде байқалады.
Мысалдар:
1. Жапония:
Жапониядағы туу деңгейі өте төмен, бұл елдің демографиялық ахуалына елеулі әсер етеді. Өмір сүру ұзақтығы жоғары болғанымен, халықтың қартаюы, жас жұмыс күшінің тапшылығы және әлеуметтік қамсыздандыру мәселелері күрделі.
2. Ресей:
Ресейде туу деңгейі төмен, ал өлім деңгейі жоғары, бұл халық санының қысқаруына әкеліп соғуда. Сонымен қатар, миграция да бірқатар мәселелер тудыруда, себебі көптеген жастар шетелге жұмыс істеуге кетуде.
3. Болгария, Румыния және басқа да Шығыс Еуропа елдері:
Бұл елдерде халықтың қартаюы және миграцияның жоғары деңгейі демографиялық проблемаларды тудырып отыр. Экономикалық қиыншылықтар мен жұмыс мүмкіндіктерінің шектеулігі жастардың шетелге кетуіне себеп болды.
4. Африка елдері (мысалы, Сомали, Судан):
Бұл елдерде соғыс, қақтығыстар және саяси тұрақсыздықтың нәтижесінде халықтың өсуі мен дамуында қиындықтар туындап жатыр. Сонымен қатар, денсаулық сақтау жүйесі мен білім беру жүйелерінің әлсіздігі тұрғындардың өмір сүру деңгейін төмендетуде.
Қорытынды:
Демографиялық ахуалы нашар мемлекеттерде халықтың өсуі тоқтап немесе төмендеген, жас құрылымы дисбаланстанған, еңбек ресурстары мен әлеуметтік жүйе бойынша үлкен қиындықтар бар. Мұндай елдерде демографиялық саясатты дұрыс жүргізу, денсаулық сақтау, білім беру және экономиканы дамыту шаралары маңызды рөл атқарады.
САЛАЛАС
САБАҚТАС
АРАЛАС

