Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Ашық сабақ "Describing the symptoms of stress" 1 курс
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
Short term plan
Unit of a long term plan VI Unit Capabilities of human brain. |
College: Construction and Technical College |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Date: 22.02.2021 |
Teacher name: Kulbarshin Isabayeva |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Group: |
Number present: 13 |
absent:0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Lesson title |
Describing the symptoms of stress |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning objectives |
10.2.2 - understand specific information in unsupported extended talk on a wide range of general and curricular topics, including talk on a limited range of unfamiliar topics 10.3.3 - explain and justify own and others’ point of view on a wide range of general and curricular topics 10.5.2 - use a growing range of vocabulary, which is appropriate to topic and genre, and which is spelt accurately |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Lesson objectives |
Understand the gist of specific information and more details Practice listening and reading skills Ask and answer for general and detailed questions Describe the symptoms of stress Learn more words to describe the symptoms of stress Write advice to reduce stress |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Assessment criteria |
Identify specific information in unsupported extended talk Use vocabulary related to the stress Match the words with definitions Explain and justify own point of view Describe the symptoms of stress Write advice to reduce stress |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Cross-curricular links |
Biology |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Previous learning |
Multiple intelligences |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Level of thinking skills |
Knowledge Comprehension Application |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Plan |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Planned timings |
Planned activities (replace the notes below with your planned activities) |
Resources |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Start 2 min
5 min
1 min
2 min |
Greeting I’m glad to see you on the English lesson! Checking up the home task.
The aim of this activity is to check students` previous knowledge. 1. Fill in: far-reaching, smart, calculated, proposing, excels, responded, memorize, rise, responded.
Check yourself 1. memorize 2. excels 3. calculated 4. smart 5. far-reaching 6. rise 7. proposing 8. responded Introduction of the topic Look at this picture and try to describe it with one common word of six letters.
Yes, you are right , it’s STRESS!
To introduce the topic The theme of our lesson is “Describing the symptoms of stress” On this lesson we are going to learn new vocabulary
Dear students, at the end of this lesson you will be able to identify types of stress, define, recognize them and learn how to reduce stress. |
PPT Slide 3
PPT Slide 4 PPT Slide 5 PPT Slide 6
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Middle 6 min. 3 min
7 min
7 min
6 min
7 min
7 min 7 min 8 min 2 min 7 min 3 min |
Let’s introduce the new words:
B efore watching the video, please, answer some general questions. 1. What is this video about? 2. What do you know about stress? The teacher sets some detailed questions relating to the video. After watching a video students answer for general questions. 1. What is the stress? Why is stress bad? 2. What is the causes of stress? Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз |