Ұзақмерзімдіжоспардыңтарауы: Мектеп:
Динамиканегіздері
Күні: Мұғалімніңаты-жөні:
Сынып:9 Қатысқандар: Қатыспағандар:
Сабақтыңтақырыбы Дененіңсалмағы,салмақсыздық.
Осысабақтақол
жеткізілетіноқу
мақсаттары
9.2.2.10–үдеуменқозғалғандененіңсалмағынанықтау;
9.2.2.11-салмақсыздықкүйдітүсіндіру;
Сабақтыңмақсаты 1.Дененіңасқынсалмақжәнесалмақсыздық
күйлерініңсебебінтүсінуарқылыажырату;
2.Дененіңүдеубағытынабайланыстыөзгерген
салмағынанықтау;
3.Үдеуменқозғалғандененіңсалмағыныңөзгерісін
тәжірибежүзіндекөрсету.
Бағалаукритерийі 1.Дененіңасқынсалмақжәнесалмақсыздықкүйлерін
ажырату;
2.Салмақформуласынқорытужәнеесепшығаруда
қолдану;
3.Арнайықұрал–жабдықтаркөмегіментәжірибелер
орындаужәнесалмақтыанықтау.
Тілдікмақсаттар Тілдіоқытумақсаттары:
Дененіңасқынсалмақжәнесалмақсыздықкүйлерін
формулакөмегіментүсіндіреалу;
Тілдіклексикаментерминология:
Үдеу,салмақ,салмақсыздық,Жердіжасандысерігі,
центрифуга;
Диалогқа/жазуғақажеттісөзтіркестер:
Денесалмағыныңартусебебі……..
Денесалмақсызкүйдеболады,себебі…….
Құндылықтарғабаулу Оқушылардыңғарышсаласынадегенқызығушылығын
оятаотырып,техникалықмамандықтарғабаулу.
Пәнаралықбайланыс Математика–математикалықамалдарорындау;
Астрономия–Жердіңжасандысеріктерінің
ғарышкерлерініңсалмақсыздықкүйінсипаттау.
Алдыңғыбілім Салмақ,еркінтүсуүдеуі,үдеу.
Сабақтың
жоспарланған
кезеңдері
Сабақтағыжоспарланғанжаттығутүрлері Ресурстар
Сабақтыңбасы
5мин
«Пазл»әдісіарқылы3топқабөлу.Олүшіналдын–
алакесіліпдайындалғансуретқиындылары
оқушыларғатаратылады.Әроқушыөзінің
қиындысысәйкескелетінсуреткеқойыптопқа
бірігеді.
1–топқа.Динамометрсуреті.
https://create.kah
oot.it/home
7мин
2-топқа.Таразысуреті.
3–топқа.ЖердіңЖасандыСерігініңсуреті.
ҮйтапсырмасынKahoot.itбағдарламасымен
тесеремін.
1.Бүкіләлемдіктартылысзаңынанықтағанғалым
А)Галилей
Б)И.Ньютон
В)Эйнштейн
2.Иартылыскүшіқандайшамаларғатәуелді?
А)денелердіңмассасына,тығыздығына
Ә)денелердіңмассасына,денелердіңөзара
арақашықтығына
Б)денелердіңарақашықтығына,ортаның
тығыздығына
3.Гравитациялықтұрақтыныалғашреттәжірибе
жүзіндеанықтағанғалым.
А)И.Ньютон
Ә)Г.Кавендиш
Б)Эйнштейн
4.Гравитациялықтұрақтыныңсанмәнінешегетең?
А)
2211
1067,6 кгмН
Ә)
229
104,2 кгмН
Б)
226
104,6 кгмН
5.Юпитерпланетасыныңеркінтүсуүдеуінешеге
тең?
А)25м/с
2
Ә)1,67м/с
2
Б)9,8м/с
2
Жеңімпазтопты«Үшшапалақ»арқылымадақтау.
Сабақтың
ортасы
2мин
Проблемалықсұрақ:
Неліктенжеделсаты
көтерілуініңсоңындажәне
бастапқымезетіндеденеңде
жеңілдіксезіледі?
BilimLandсайтыарқылыбейнематериалкөмегімен
салмақтуралытүсінікқалыптастырамын.
1–тапсырма.Дененіңасқынсалмақжәне
салмақсыздықкүйлерініңсебебінтүсінуарқылы
ажырату;
Адеңгей
«Графикалықорганайзер»әдісі
Вдеңгей.
1.Неліктен жасанды Жер серігінде
ғарышкерлерсалмақсыздықкүйінкешеді?
2.Несебептісалмақсыздықкүйіндежасанды
https://bilimland.k
z/kk/courses/physi
cs-kk/fizika-
negizi/massa-
zhane-
kush/lesson/salma
q
Оқулық.Алдын
аладаярланған
Фишбоункартасы
жерсерігіндегіғарышкерлердіңсалмағы
нолгетең,алауырлықкүшінолгетеңемес?
3.Неліктенғарышкерлерменұшқыштарды
асқынсалмаққадайындаутренажерлары
центрифугаболыптабылады?
Жұптарбір–бірін«Басбармақ»тәсілі
арқылыбағалайды.
2-тапсырма.«Жүзденжүйрік»әдісіарқылы
есептершығару.
1.Дөңескөпірденөткендеавтокөліктің
салмағы
R
gmP
2
болатынын
дәлелдеңдер.
2.Ғарыштықзымыран5м/с
2
үдеумен
вертикаль жоғары қозғалады.
Ғарышкердіңмассасы75кгболса,
салмағықандайболатынынанықтаңдар
(g=10м/с
2
).
Бағалаукритерийі дескриптор
Салмақ
формуласын
қорытадыжәнеесеп
шығаруда
қолданады
Үдеубағытын
анықтап,
графикалық
бейнелейалады;
Үдеубағытына
байланысты
өзгергенсалмақ
формуласын
қорытыпдененің
салмағын
есептейді.
Дескрипторларбойыншаоқушыларбірін–бірі
бағалайды.
3-тапсырма.«Мағанкөрсет»әдісіарқылы
эксперименттіктапсырмаорындайды.
Мақсаты:Салмақтыңүдеубағытынабайланысты
өзгеруінанықтау.
Құрал-жабдықтар:Динамометр,массасыбелгілі
жүк.
Барысы:
1.Жүктібірденвертикальжоғарықозғағанкездегі
салмағынанықтаңдар.
2.Жүкбірденвертикальтөменқозғалғанкездегі
салмағынанықтаңдар.
3.Нәтижелерінсалыстырыңдар.
4.Қорытындыжасаңдар.
Бағдаршамарқылыбағалау.
Сабақтыңсоңы
8мин
Керібайланыс:
Табыссатысы
Табыссатысы
Менжасай
аламын
Ментүсінемін
Менбілемін
Үйгетапсырма.Эксперименттіктапсырма.
1.Едендіктаразыныпайдаланыпжеделсаты
(лифт)қозғалысыныңбасталуымезетіндегі,
оныңкөтерілусәтіндегіжәнетежелуі
сәтіндегісалмақтарыңдыөлшеңдер.
2.Осындайөлшеулердіжеделсатыныңтүсуі
кезінедежүргізіңдер.Өлшеулербойынша
өзіңнің асқын салмағыңды және
жеделсатыныңүдеуінанықтаңдар.Жолдың
қандайбөлігіндежеделсатыныңқозғалысы
бірқалыптыекенінанықтаңдар.
Саралау–
Сізқандайтәсі
лменкөбірекқ
олдаукөрсетпе
ксіз?
Сізбасқаларға
қарағанда
қабілетті
оқушыларғақ
Бағалау–
Сізоқушылардыңматериалдыигерудеңгейінқала
йтексерудіжоспарлапотырсыз?
Денсаулықжәне
қауіпсіздіктехни
касынсақтау
андайтапсыр
маларбересіз?
Оқушылардыңсабаққа
қызығушылығыноятумақсатында
«Проблемалықсұрақ»қойдым,
соныменқатар,деңгейлік
тапсырмаларбердім.Қосымша
үлгеріміжоғарыоқушыларға
эксперименттіктапсырма
жасатамын.Саралаудыбұл
сабағымдатапсырмаларарқылы
өткіздім.
Сабақбарысындаоқушылар
өзарабір–бірінбағалайды,топ
бойыншабағалайды.Сабақта
қолданғанбағалауиүрлері:Үш
шапалақ,Бағдаршам,Басбармақ
Физика
кабинетіндегі
қауіпсіздік
ережелерінсақтау