Материалдар / Ашық сабақ. Дыбыс. Дыбыстың сипаттамалары. 9 сынып
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Ашық сабақ. Дыбыс. Дыбыстың сипаттамалары. 9 сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
1.Дыбыстың пайда болу және таралу шарттарын білу; 2.Дыбыс сипаттамаларын мысалдар келтіру арқылы тұжырымдау; 3.Дыбыстың сипаттамаларын өзара салыстыру арқылы талдау;
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
12 Желтоқсан 2019
354
1 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Ұзақ мерзімді
жоспардың
тарауы:
Күні:

Мектеп:

Сынып: 9

Қатысқандар

Мұғалімнің аты-жөні:

Сабақтың тақырыбы
Осы сабақта
қолжеткізілетін оқу
мақсаттары (оқу
бағдарламасына
сілтеме)
Сабақтың мақсаты

Бағалау критерийі
Тілдік мақсаттар

Қатыспағанд
ар:

Дыбыс.Дыбыстың сипаттамалары
9.2.5.15 – дыбыстың пайда болу және таралу шарттарын атау;

1.Дыбыстың пайда болу және таралу шарттарын білу;
2.Дыбыс сипаттамаларын мысалдар келтіру арқылы тұжырымдау;
3.Дыбыстың сипаттамаларын өзара салыстыру арқылы талдау;
1.Дыбыстың пайда болуы мен таралу шарттарын атайды;
2.Дыбыс сипаттамаларын тұжырымдай алады;
3.Дыбыс сипаттамаларын салыстыра отырып, талдайды;
Пәнге қатысты сөздік қор мен терминдер.
Дыбыс және акустикалық толқындар,тон,тембр,шу.
Диалогтер мен жазу үшін қолданылатын тіркестер:
Кейбір адамдар көз алмасының айналғандағы дыбысын не себепті ести
алады?
Дауысымыз таспада неге өзгеше болып шығады?

Құндылықтарға
баулу

Салауатты өмір салтын сақтай отырып, медицинада дыбыстың
маңыздылығын ескере отырып,бәсекеге қабілетті мамандар даярлау.

Пәнаралық байланыс

Биология- есту мүшесі туралы талдау;
Музыка- күй орындау;

Алдыңғы білім

Толқындық қозғалыс,механикалық толқын,көлденең толқын, бойлық толқын

Сабақтыңжоспарланғ
анкезеңдері
Сабақтыңбасы
1 мин

Сабақтағы жоспарланған жаттығу түрлері
«Мозаика» әдісі арқылы сыныпты 3 топқа бөлу.
Суретте не бейнеленген?
Ол туралы не айтуға болады?

Топтардың атауы :Физиктер, Музыканттар,Дәрігерлер

Ресурстар
Сурет қиындылары
арқылы топқа
бөлінеді

4 мин

«Стикердегі диалог» тәсілі бойынша өткенді
қайталау.Оқушылардың ойлау дағдысын
қалыптастыру.
1.Механикалық толқын дегеніміз не?
2.Көлденең толқын дегеніміз не?
3.Толқын дегеніміз не?
4.Толқынның қандай түрлерін білесіңдер?
5.Жер сілкінісі кезіндегі тербелістердің
таралуынан пайда болатын толқын қалай
аталады?
6. Бойлық толқын деген не?
7.Толқын жылдамдығы деп нені түсінесіңдер?
8.Толқын жылдамдығының формуласы
Бағалау «Мадақтау».Оқушыларды ауызша мадақтау
арқылы бағалау.
Қызығушылықты ояту.
Оқушыларға әр түрлі дыбыстарды (құстардың
дыбысы, домбыраның дыбысы, гитараның дыбысы,
адамдардың шуы, судың дыбысын ) слайд арқылы
естірте отырып, «біз не естіп тұрмыз?» деген сұраққа
жауап береміз.(Дыбыс)

Сабақтың ортасы
10 мин

5 мин

Тәжірибе, бейнеролик арқылы сабақ түсіндіру.
№1-тапсырма «Рlickers » бағдарламасы арқылы
тест сұрақтарына жауап беру
1.Дыбыстың таралу жылдамдығы неге тең?
А. 300м/с
Б. 340 м/с
В,312 м/с
2.Дыбыс қаттылығы қандай шамаға тәуелді
А.тонның биіктігі
Б. Тербеліс жиілігі
В.тербеліс амплитудасына
3.Дыбыс қаттылығының бірлігі қандай
А.метр
Б.Децибел
В.Герц
4. Адамның есту мүшесі қабылдайтын дыбыс
толқындарының жоғары жиілігі?
А. 20 000 Гц
Б. 200 000 Гц
В. 200 Гц
5..Генрих Герц деген сөзден құралған радиограмманы
алғашқы рет 250 м қашықтыққа сымсыз
радиограммамен қандай ғалым жеткізді
А. Генри
Б. Папов
В. Герц

https://bilimland.kz/
kk/courses/physicskk/mexanika/tolqynd
ar/lesson/dybys
https://bilimland.kz/
kk/courses/physicskk/mexanika/tolqynd
ar/lesson/auendegidybystar

www.plickers.com

6.Шағылған ультрадыбысты пайдаланып, нысананың
орнын аныұтау не деп аталады
А. Эхосеймолог
Б. Эхолокация
В.Эхолир
Бағалау «Күлегештер»

5 мин

№2 тапсырма.«Конверттегі сұрақ» стратегиясы
бойынша оқушыларға сұрақтар беріледі
1.Егер пианинаның қасына камертонды қойсақ
неліктен пианино өзінен-өзі «си» дыбысын шығарады
(резонансқа байланысты) камертонмен мысал көрсету.
2.Ауасы сорып алынған ыдыстың ішінде неге сағаттың
дыбысы шықпайды?
( Себебі ауасы жоқ жерде дыбыс таралмайды.)
3.Найзағай ойнағанда бәз неге бірінші найзағайды
көреміз ал дыбысын кейін естиміз?
(Дыбыстың таралу жылдамдығы жарықтың таралу
жылдамдығынан сан есе кіші6 бірақ екі құбылыс та бір
мезетте өтеді)
4. “Балық сияқты үндемейді” деген салыстырумен
келісесіз бе? Неге?
(Жоқ, себебі балықтар да сан алуан дыбыс шығарады.
Тек кит қана үндемейді,мысалы дельфин
ультрадыбысты жақсы естиді)
5.Неге жанып жатқан ағаш отынынан сыртылдап
ұшқын ұшады? (Ағашта ауа қызған кезде,кеңейеді де,
ағашты жарып шығады,осыданұшқын шығады.)
Бағалау «Бас бармақ»

10 мин

№3 тапсырма «SWOT » талдау әдісі арқылы
қорытындылау ,ҚӘМҚ талдауы. Үш топқа 3
тапсырма беріледі. Шу,тембр, дыбыс қаттылығының
жағымды, жағымсыз жақтарына және қауіп қатерлері
Интернет желісі
мен маңыздылығын сипаттайды.
Бағалау
Дескриптор
критерийлері
-дыбыстың
күшті,
әлсіз
Дыбыс
жақтарына
талдау
жасайды;
сипаттамаларын
-дыбысты
пайдалану
салыстыру
мүмкіндіктерін айқындайды;
арқылы
талдайды;

Сабақтыңсоңы
5 мин

Кері байланыс:
«Активатор 3-2-1» әдісіарқылы оқушылар пікірлерін Стикерлер
стикерлерге жазады.
 Бүгін сабақта ұнаған 3 нәрсе
 Бүгін сабақта қиын болған2 нәрсе
 Бүгін сабақта жаңа ақпарат алдым, бірақ
қызықты емес 1 нәрсе.
Үйге тaпcыpмa:
«Дыбыстардың адам денсаулығына пайдасы мен зияны
туралы» мәлімет жинақтау.

Саралау – Сіз қандай
тәсілмен көбірек
қолдау көрсетпексіз?
Сіз басқаларға
қарағанда қабілетті
оқушыларға қандай
тапсырмалар бересіз?

Бағалау – Сіз оқушылардың материалды игеру
деңгейін қалай тексеруді жоспарлап отырсыз?

«Стикердегі диалог»
тәсілі бойынша өткен
тақырыптар бойынша
сұрақтар
беремін.Оқушылардың
ойлау дағдысын
қалыптастырады.
«Қызығушылықты
ояту» арқылы жаңа
тақырыпты әр түрлі
дыбыстарды тыңдата
отырып, ашамын.
Тәжірибе, бейнеролик
арқылы сабақ
түсіндіремін. «Рlickers»
бағдарламасы арқылы
тест сұрақтарына жауап
береді. «Конверттегі
сұрақ» стратегиясы
бойынша оқушыларға
логикалық сұрақтар
беремін.

Өткен тақырыпты еске түсіру кезінде оқушыларға
ауызша мадақтау арқылы кері байланыс беріледі.
«Рlickers »бағдарламасы арқылы тесттерге жауап беру
кезінде «күлегештер» әдісі арқылы бағалаймын.
«Конверттегі сұрақ» стратегиясында оқушыларды
«бас бармақ» әдісі арқылы бағалаймын.

Денсаулық және
қауіпсіздік
техникасын сақтау

Сынып бөлмесінің
тазалығы, физика
кабинетінің
қауіпсіздігі
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!