Материалдар / Ашық сабақ "Электр зарядтарының өзара әрекеттесуі. Кулон заңы. "

Ашық сабақ "Электр зарядтарының өзара әрекеттесуі. Кулон заңы. "

Материал туралы қысқаша түсінік
Материал мұғалімдерге керек. Сабақта пайдалануға болады
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
21 Желтоқсан 2017
1116
1 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады



Мектеп: «Кәусар» гимназиясы
Күні: 11.12.2017Мұғалімнің аты-жөні: Исмайлова Ж.
Сынып: 8 «а»Қатысқандарсаны:Қатыспағандар саны:

Сабақ тақырыбыЭлектр зарядтарының өзара әрекеттесуі. Кулон заңы.
Оқу мақсаттары- Кулон заңын теориялық түрде сипаттама бере алады;- Кулон заңын есептер шығаруда қолдана алады.
Жетістік критерийлері- Оқушылар Кулон заңын теориялық түрде талдау жасайды;- Оқушылар Кулон заңын формуласын қорытып шығара алады;- Оқушылар Кулон заңын есептер шығаруда қолдана алады.
Тілдік мақсаттар

Оқушылар заряд, аттас, әраттасзарядтар, нейтрал, элементар заряд, нүктелік заряд, электрлену, тұйықжүйе, Кулон (Кл), диэлектрлікөтімділік, заряды бар немесе заряды жоқденені ажырата алады, электрленген денені анықтап ажырата алады.

Пәндік лексика және терминология: Зарядталған- заряды бар, бейтарап (нейтрал)-зарядсыз, аттасзарядты-бірдейтаңбалызарядты, әраттас- әртүрлітаңбалызарядтар, элементар заряд-еңкішкене заряд шамасы, электрлену-дененіңэлектрзарядыналуы/беруі, диэлектрлікөтімділік-заттыңэлектрлікқасиетін, ортадағы әрекеттесу күшінің шамасын көресетеді, нүктелік заряд- өлшемін елемеуге болатын заряд
Құндылықтарды дарыту



Оқушылар сабақ барысында топпен жұмыс істейді.Жұмыс барысында жауапкершілік және өзара құрмет құндылықтарын дамытады.
Пәнаралық байланыстарМатематика
АКТ қолдану дағдыларыИнтерактивті есеп шығару.
Бастапқы білім

«Қызығушылықты ояту» арқылы электр құбылысына сөзжұмбақ шешу
Сабақ барысы
Сабақтың жоспарланған кезеңдеріСабақтағы жоспарланған іс-әрекет

Ресурстар
Сабақтың басы 0-5 минҰйымдастыру «Сөзжұмбақ» бойынша үй тапсырмасын тексеру және тақырыпты ашу.
  • «Электрон» сөзінен қандай сөз шықты? (Электр)
  • Зарядтың өлшем бірлігі? (Кулон)
  • Теріс зарядты бөлшек қалай аталады? (Электрон)
  • Оң зарядты бөлшек қалай аталады? (Протон)
  • Заряды жоқ бөлшек қалай аталады? (нейтрон)
  • Зарядтар еркін қозғала алатын заттарды қалай атаймыз?(өткізгіштер)
  • Молекулалар неге бөлінеді?(атом)
  • Егер өзара әрекеттесу нәтижесінде атом электрондарының біразын жоғалтса, атом қандай күйде болады? (оң)
  • Тұйықталған жүйедегі денелердің электрленуінің барлық құбылыстырында электр зарядының қосындысы.... (сақталады)
  • Сабақтың ортасы 30 мин



























    Тәжірибе арқылы Кулон заңын теориялық түрде түсіндіру. Теориялық білімдерін қолдана отырып Кулон заңының формуласын қорытып шығаруға және түрлендіруге оқушыларды дағдыландыру. Өлшемдері өзара әрекеттесетін денелердің арақашықтығынан бірнеше кіші болатын денеде орналасқан зарядты нүктелік заряд деп атайды.Көптеген тәжірибелер жүргізе отырып, Кулон электрленген шарлардың өзара әрекеттесуші күші-олардың арақашықтығының квадратына кері пропорционал деген қорытындыға келеді:Өлшемдері электрленген шардың өлшемдерімен бірдей, заряды жоқ үшінші шардың көмегімен Кулон алдыңғысының зарядын әр жолы тең бөлді. Бұл үшін ол зарядталған шарға сол сиқтя зарядталмаган шарды тигізіп, содан соң оны аспаптан алысқа акетті. Шарлардың зарядын өзгерте отырып, Кулон өзара әрекеттесу күші олардың зарядтарының көбейтіндісіне пропорционал екенін анықтады: Тәжірбиелердің нәтижесін біріктіріп, нүктелік зарядтар вакуумде өзара әрекеттеседі деп болжап, Кулон өзінің атымен аталатын заңды тағайындады:Қозғалмайтын екі нүктелік заряд вакуумде зарядтардың көбейтіндісіне тура пропорционал және олардың арақашықтығының квадратына кері пропорционал күшпен әрекеттеседі.k порпорционалдық коэффициентін енгізе отырып, Кулон заңының математикалық өрнегін аламыз:мұндағы q1, q2- зарядтардың шамасы, r-олардың арақашықтығы, k-өлшем бірлігін таңдауға тәуелді пропорционалдық коэффициент.ХБЖ (SI) электр зарядының өлшем бірлігіне 1 кулон (1 Кл) алынады.1 кулон-вакуумде 1 м арақашықтықта орналасқан шамасы жағынан өзіне тең нүктелік зарядқа 9*109Н күшпен әрекет ететін нүктелік заряды.1кулон - өте үлкен заряд. Денелердің электрленуіндегі тәжірибелерде 1 кулонға қарағанда миллион, миллиярд есе кіші зарядтар алынған. k пропорционалдық коэффициентінің мәні SI жүйесінде тәжірибе жүзіне анықталды:мұндағы  электр тұрақтысы деп аталады.SI жүйесіндегі Кулон заңы былай жазылады:Зарядтардың төңірегінде заттың болуы олардың өзара әрекеттесу күштеріне әсер ететін кейінгі тәжірибелер көрсетті.

    Егер зарядтарды және олардың өзара орналасуын өзгертпей, кеңістікті біртекті өткізбейтін ортамен (керосин, су, май, шыны және т.б.) толтырсақ, онда зарядтар арасындағы өзара әрекеттесу күштері ε есе кемиді. ε шамасын ортаның диэлектрлік өтімділігі деп атайды. Ауа және вакуум үшін ε=1

    Тапсырма 1. Келесі физикалықшамаларды олардыңSI-жүйесіндегі өлшем бірліктерімен сәйкестендіріңіз:

    Тапсырма 2. ХБЖ бірліктеріне айналдыр:900нКл=45мкКл=500мКл=100см=100мм=0,1км=Тапсырма 3. Топтық жұмысІ-топ
  • Нүктелік заряд дегеніміз не?
  • Кулон заңының формуласын жазып беріңдер?
  • ІІ-топ
  • Зарядтың өлшем бірлігі қандай?
  • Кулон заңының анықтамасы қандай?
  • ІІІ-топ
  • Кулон күшінің өлшем бірлігі қандай?
  • Кулон заңынан арақашықтықты келтіріп шығарыңдар


  • Тапсырма 4. Есептер шығару (оқулықпен жұмыс)
  • Екі нүктелік зарядтың арақашықтығын 2 есе арттырғанда олардың арасындағы өзара әркеттесу күші қанша есе өзгереді?
  • Арақашықтығы 2 см, ал зарядтары 2*10-8 Кл және 4*10-8 Кл болатын бірдей екі кішкене шар вакуумде қандай күшпен әрекеттеседі?
  • Бір-бірінен 5 см қашықтықтағы екі нүктелік заряд өзара 0,4 мН күшпен әрекеттеседі. Әр зарядтың шамасы қандай? 


  • Электроскоп, Эбонит және шыны таяқшалар































    Сабақтыңсоңы3 минут







    2 минут
    Сабақты бекіту:
  • Кулон қай елдің ғалымы?
  • Кулон заңы?
  • Пропорционалдық коэффициент қаншаға тең?
  • Нүктелік заряд дегеніміз не?
  • Электр тұрақтысы қаншаға тең?
  • Үй тапсырма: 14 жаттығу 2, 3. 6, 7,8




    Саралау – оқушыларға қалай көбірек қолдау көрсетуді жоспарлайсыз? Қабілеті жоғары оқушыларға қандай міндет қоюды жоспарлап отырсыз? Бағалауоқушылардың материалды меңгеру деңгейін қалай тексеруді жоспарлайсыз? Денсаулық және қауіпсіздік техникасының сақталуы
    Сабақ барысында берілген тапсырмалар оқушылардың жасерекшелігіне және деңгейіне сәйкес құрылды. Оқушылардың топ ішіндегі жұмысы және есеп шығарудағы өздік жұмысы бағаланады

    Қауіпсіздік техника ережелерін қайталауТәжірибе жасау барысында қауіпсіздік техникасы түсіндірілді.
    Сабақ бойынша рефлексияСабақ / оқумақсаттарышынайы ма?Бүгін оқушыларне білді?Сыныптағы ахуалқандай болды?Мен жоспарлағансаралау шараларытиімді болды ма?Мен берілгенуақыт ішіндеүлгердім бе? Менөз жоспарымақандай түзетулеренгіздім жəненеліктен?«Менің көңіл-күйім баспалдағы»Оқушылар стикерлерге өз есімдерін жазып (немесе смайликтің суретін салып) тақтада салынған баспалдақтардың біріне жабыстырады. Баспалдақтар «Керемет!», «Өзіме сенімдімін!», «Жақсы», «Жаман емес», «Маған көмек керек!», «Білмеймін», «Нашар» деп аталады.

    ЖалпыбағаСабақтың жақсы өткен екі аспектісі (оқытутуралыда, оқутуралыдаойланыңыз)?1:2:Сабақты жақсартуға не ықпал ете алады (оқытутуралы да, оқутуралы да ойланыңыз)?1: 2:Сабақ барысында сынып туралы немесе жекелеген оқушылардың жетістік/қиындықтары туралы нені білдім, келесі сабақтарда неге көңіл 770 ₸ - Сатып алу
    Ресми байқаулар тізімі
    Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
    Осы аптаның ең үздік материалдары
    Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
    Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
    тақырыптармен дайындаймыз
    Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
    Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
    Толығырақ