Everyday English: Applying to an environmental organization

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Everyday English: Applying to an environmental organization

Материал туралы қысқаша түсінік
Қысқа мерзімді жоспар, сабақта қолданылатын әдіс-тәсілдер
Материалдың қысқаша нұсқасы









Қысқа мерзімді жоспар:


Everyday English: Applying to an environmental organization



Сәдірбекова Жұлдыз Әнуарбекқызы

Қызылорда облысының білім басқармасының Қармақшы ауданы бойынша білім бөлімінің «Шоқан Уәлиханов атындағы №26 орта мектебі» коммуналдық мемлекеттік мекемесі, ағылшын тілі пәні мұғалімі.





































Бекітемін: _____________

Мектеп директорының оқу ісі жөніндегі орынбасары: Б.А.Шерімова


Unit 1: Our world lesson 8

School: 26 named after Shokhan Ualikhanov

Date:19.09.24

Teacher name:Sadirbekova Zh.A

Grade: 8V

Number present:

absent:

Lesson title

Everyday English: Applying to an environmental organization

Learning objectives

8.2.7.1 recognize typical features at word, sentence and text level of a growing range of spoken genres

8.3.1.1 use formal and informal registers in their talk on a growing range of general and curricular topics;

Learning objectives

(assessment criteria)

Learners will be able to:

- practise pronunciation of situational language

- learn synonymous phrases

- pronounce the oo sounds

Levels of thinking skills

Knowledge and comprehension

Value links

Hardworking:

Explaining the importance of work in a person’s life;

Appreciating and evaluating work, feeling the thirst for work, business development;

Cultivating diligence, perseverance, patience

Qualification:

To improve the student as a person, to form the student’s own activity, to strengthen the connection between subjects


Stages/

Time

Teachers actions

Students actions

Assessment

Resources

Beginning

7 min

Greeting

Method ``Cube``



Check their HT

Method ``Plickers``


Pre-learning

Game “A shark”

Teacher hides the theme or one new word. And learners have to find what word was hidden

Career”


Students do activities on cube





Students answer the questions using QR code






Students tell the letters one by one







Teacher evaluate pupils with phrases like:

Good job!

Well done!”




Formative Assessment



Cube





Sheets of peppers

Pictures

Plickers Cards





Magnets

Pictures of shark

Middle

35 min

Task. I (Wh, I) (pair dicsussion)

Ex: 1 P: 12

Play the recording. Ss listen and repeat chorally and/or individually.

Pay attention to Ss' pronunciation and intonation and correct as necessary.


Learners listen and repeat

ANSWERS:

Students’ own answer



Self-assessment with the “Wrist watch”


Descriptor:

-listen and repeat

Total: 2 point

Watch




Task. II

(Wh, I) (Task for location)

Ex: 2 P: 12

Refer Ss to the sentences in Ex. 1 again and elicit Ss' guesses as to what the dialogue is about. Play the recording. Ss listen and read the text to find out.


The dialogue is about someone who wants to find out about volunteering for an environmental organisation


Learners listen and read to find out.


Self-assessment with the “Wrist watch”


Descriptor:

-listen and read

- guess the dialogue is about

Total: 2 point

Worksheets

Student’s book


Task. III

Method: Google

Ex: 3 P: 12

Read out the phrases. Refer Ss back to the dialogue and elicit the synonymous ones from various Ss around the class.

Learners find similar sentences in the dialogue that mean.


Self-assessment with the “Wrist watch”


Descriptor:

- read the dialogue

-find similar sentences

Total: 2 point

Google Cards


Task. IV

(Task for understanding)

Ex: 4 P: 12

Explain the situation and ask Ss to read the advert.

Remind Ss that they can use the dialogue in Ex. 2 as a model as well as any ideas of their own to complete the task.

Ss complete the task in pairs. To help Ss, draw the following diagram on the board and elicit appropriate phrases Ss should use. Write them onthe board. Ss can refer to the diagram while doing the task.


A learner with individual needs: will be paired with helpers and teacher allows him to read the advert and act out a dialoguewith support.

Learners read the advert. Act out a dialogue. Similar to the one.


Self-assessment with the “Wrist watch”


Descriptor:

- read the advert

-act out a dialogue

Total: 2 point

End

3 min

At the end of the lesson, students write their thoughts about the lesson on the TV remotes and stick to the TV

Ss use their stickers to show their knowledge according to the lesson


Remotes

Picture 12







Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
14.05.2025
237
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі