Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
1 бонус = 1 теңге
Бонусты сайттағы қызметтерге жұмсай аласыз. Мысалы келесі материалды жеңілдікпен алуға болады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Түсінікті
Материалдар / Ашық сабақ Fantasy world Shops 5 сынып English plus
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып көруге болады
ҚазақстанРеспубликасы
Оқу-ағарту министрінің
2022 жылғы 27тамыздағы № 382
бұйрығына сәйкес
ҚЫСҚА МЕРЗІМДІ
САБАҚ ЖОСПАРЫ
Term:3Unit:7
Fantasy
world
Teacher’s
name:
Date:
School:
Grade:5
Number present: 15
absent:
Theme of the
lesson:
Shops
Learning objectives(s) that
this lesson is contributing
to:
5L4.1 understand the main
points of supported extended talk on a range of general and
curricular topics;
5S5.1 keep interaction going
in basic exchanges on a growing range of general and curricular
topics
Lessonobjectives:
Learners will be able
to:
increase their vocabulary and
pronounce them correctly.
use new vocabulary in their
speech and understand listening
materials
Value
link:
Be friendly, be
responsible.
Plan:
Part of the
lesson/Time
Teacher’s
activity
Student’s
activity
Assessment
Resources
Beginning of the
lesson
Warming-up
5min.
Checking up the home
work
5min
Organization
moment:
1.Greeting with
students.
-Good morning,
pupils!
-Are you ready for the
lesson?
Teacher asks students to greet
with each other with the help of hand
gestures
Teacher divides students into
three groups with the help ofplatformClassroomscreen.com
Let’s check up your home task! -What was your
home task?
-Are you
ready?
Now let's all recall the
previous topics.
“Balloons”game
Aim: revise the previous
lessons materials.
Teacher gives the balloons
with words and asks students to make the correct sentences with the
help of balloons usingthere is/there
are
Keys:
There are two beds in my
bedroom.
There is a lamp in the living
room.
There isn’t a
park.
Greet with
teacher
Greet with each
other
.
Divide into three
groups
Studentsmake the correct sentences
with the help of balloons usingThere is/There
are
At the organization moment
Teacher tries to award active students.«The
praise»method is used to evaluate Ss
with phrases like:
“Good
job!
Well
done!
Teacher assess students by
coins.
Teacher gives coins for every
correct answer. Who gather more than other is a
winner.
Gestures
Classroomscreen.com
https://classroomscreen.com/app/workspaces
Balloons
Pre-learning
«Brainstorming»
method
3
min.
Method “Guessing
game”
Teacher asks students to find
the missing letter on the word and find out the theme of the
lesson
Keys:
hose
Children
Town
People
Street
Teacherintroducestudents today’s
theme,learning objectives or aim of
the lesson.
Students find the theme of the
lesson
The aim:develop
thinking skills
Descriptor:
find the missing
letter
Teacher gives coins for every
correct answer. Who gather more than other is a
winner.
Pictures
Middle of the
lesson.
5
min
Group
work
12
min
Watching
video
-What is the video
about?
Teacher introduces with new
words
Differentiation: by support of
the teacher
Watching video and answer the
questions
Students read and repeat the
new words after the teacher
Presentation
Method
«Wheel»
1stgroup:
Teachergives students the wheel in
which words are written and asks to match pictures to the words
correctly
Students work in groups and
create a poster then present it to the
class.
Students match pictures to the
words correctly
Teacher gives coins for every
correct answer. Who gather more than other is a
winner.
Descriptor:
-translate the
words
-match the words to the
pictures correctly
Total: 2
points
wheel
Sorting
game
2ndgroup:
There are some kinds of shops
on the picture. Teacher gives students some names of things and ask
to stick to the correct type of
shop
Students divide the words into
types of the shops
Teacher gives oral
feedback
Descriptor:
-know the types of shops
1
-can divide things into types
of shops 1
Total: 2
points
Shops
3rdgroup:
Method«Sunshine»
Rearrange the letters in the
correct order a make a word
Students find unscramble the
words thenpresente to the
class.
Descriptor:
-unscramble the
words
-find the types
ofshops
Total: 2
points
Poster
markers
Pre-
listening
Pair
work
6min
Teacher asks students to
listen to the audio after that answer the question with
partner
1.How many shops are
there?
2.Are there any expensive
clothers shops?
3Are there any café and
restaurants?
4.Is there a
cinema?
5.How many rooms are there
in the hotel?
Students work in
pair.
Listen to the audio
carefully
Keys:
1.There are 1200
shops.
2.There are a lot expensive
shops like Gucci and Armani
3.There are 160 cafes and
restaurants.
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация
жариялап табыс табыңыз!
Материалдарыңызды сатып, ақша табыңыз.
(kaspi Gold, Halyk bank)
Соңғы бір жылда:
45 000 000 ₸
Авторлар тапқан ақша
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз