Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Short term plan


    Lesson plan



    Unit of a long term plan:

    Drama and comedy

    Date:

    Teacher's name: Yegemberdiyeva A.K

    CLASS: 6

    Number present:

    absent:

    Lesson title

    Films

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to (link to the Subject programme)

    6.2.5.1 Understand most specific information and detail of short supported talk on a wide range of general and curricular topics.

    6.3.7.1 Use appropriate subject specific vocabulary and syntax to talk about a limited range of general topics and some curricular topics.

    6.3.2.1 Ask simple questions to get information about a growing range of general topics.

    Level of thinking skills

    • Knowledge and comprehension

    • Application

    Lesson objectives

    All learners will be able to :

    • Identify the meaning of talk with support

    • Use topic related vocabulary in speech with minor mistakes

    • Make up simple questions with support

    Most learners will be able to :

    • Identify the meaning of talk without support

    • Ask simple questions without support

    Some learners will be able to :

    • Act out the dialogue using topic related vocabulary and asking simple questions without support

    Assessment criteria

    • Identify facts and details in extended talks with support

    • Apply topic related vocabulary in speech appropriately arranging words and phrases into well formed sentences

    • Ask simple questions

    Value links

    Art is not what you see, but what you make others see.

    Cross-curricular links

    Art, music -learners know about films and some actors

    Previous learning

    Creativity, art, music - students know about films, famous actors.


    Plan

    Planned timings

    Planned activities (replace the notes below with your planned activities)

    Resources

    Start


    2 minutes








    5minutes






    Organization moment

    -Good morning.

    -How are you?

    -Who is on duty today?

    -What date is it today?



    Warm up activity

    W."Back to screen"

    Teacher asks two volunteers to come to the board and to sit back to screen. Teacher shows photo on TV. Two volunteers ask yes/no questions, they can ask only 5 questions , rest of students answer yes/no. No direct tips and then volunteers try to find who is the famous person on the screen.



    DrawObject1 DrawObject2 DrawObject3 DrawObject4


















    Photo













    Picture was taken from Google

    Middle


    3 minutes























    5 minutes










































    2 minutes





    1 minute




    3 minutes



















    4 minutes




















    2 minutes





    2 minutes





    3 minutes








    2 minutes

    Pre-listening task

    Questions must be addressed to definite pupils.

    Short discussion activity

    -Do you like to go to the cinema ?

    -Why do you like to go to the cinema?

    -Do you prefer to watch TV?

    -What films do you like?

    -Can you name your favorite film?
    -Name your favorite actor/actress.



    Task 1

    Ex 5 p.47 (sb)

    I. Listen to two friends talking about a film they want to see and complete the gaps.



    New film

    1.Name:

    2.Type :

    3.Actors:

    4.Cinema:

    5.Time:

    6.Tickets:




    Keys:

    1.Name: The Force of Awakens

    2.Type : Science fiction

    3.Actors: Harrison Ford, Mark Hamill, Carrie Fisher

    4.Cinema: ABC in the town center

    5.Time: 7.30 p.m

    6.Tickets: 7 £ 50 pence

    Descriptors: a learner

    • Listens to conversation

    • Identifies the meaning

    • Completes the gaps

    Differentiation by task: task for less able students

    Teacher gives less able students the tapescript without key words and they have to listen to conversation and complete the gaps.







    New film

    -Hey Simon, look at this.

    -What is this?

    -Is there a new film?

    -It's opening this Friday. It's called 1.....

    -That's great. I really love 2.....

    -Who is in it?

    -3. ......., .......,...... .

    -Sounds good. Let's go. Which cinema is showing it?

    -It's on 4. ... .

    -What time is this start?

    -5. .... .

    -How much the ticket?

    -6. .... .

    -Ok, I'll meet you.

    -I'll come and wait.



    Formative assessment technique

    • Peer assessment

    Students change their copy-books with each other and check.





    Giving feedback

    Teacher says you could identify...., you could complete.... etc.





    Pre-speaking task

    Wick. Choral drill

    ex 1p.46 (sb)

    Students listen to the teacher and repeat the words after the teacher.

    1. animated

    2. action/adventure

    3.science-fiction

    4.historical

    5. horror

    6.comedy

    7. fantasy

    8. western



    After repeating the words teacher shows pictures on the screen and students match the words with pictures.





    Differentiation by ability: Teacher asks students to make up sentences with the given words according to the wish.



    P. Task 2

    Ex 6 p.47 (sb)

    Think about films . In pairs , decide on a film to watch at the cinema. Teacher divides the class into pairs using stickers. Learners talk on the theme. Teacher will eavesdrop pupil's conversation.

    Descriptors : a learner

    • Chooses the film genre

    • Talks on the theme



    Differentiation by support

    Teacher gives examples to less able students and they talk on the theme using examples.

    e.g

    A:What are we going to see?

    B:I want to see a film called " Great expectations".

    A: What kind of film is it?

    B: It's a drama film.

    A: What is it about?

    B: It's about ...

    Criteria for speaking: a learner

    • asks simple questions

    • answers to the questions

    • uses words on the topic

    Formative assessment technique

    Peer assessment by criteria

    Differentiation by ability.

    More able learners will act out the dialogue

    P1:Reporter

    P2:Famous person

    Teacher asks more able students to prepare their questions for interviewing and to learn famous person's biography before the lesson. But they mustn't say about it to their classmates. Rest of students should guess "Who the famous person is".



    Descriptors : a learner

    • Asks questions.

    • Answers the questions.

    Formative assessment techniques

    Peer assessment -2 stars and 1 wish.

    Feedback
















    CD2 track 6 ex 5p.47 sb















    Worksheets





















































    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Егембердиева Айнур Килишбеккызы
    12 Қараша 2020
    591
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    Ашық сабақ "Films" 6 сынып

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    Ашық сабақ "Films" 6 сынып

    Материал туралы қысқаша түсінік
    сыныпта жұмыс жасайтын әріптестеріммен әдіс алмасу
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Short term plan


    Lesson plan



    Unit of a long term plan:

    Drama and comedy

    Date:

    Teacher's name: Yegemberdiyeva A.K

    CLASS: 6

    Number present:

    absent:

    Lesson title

    Films

    Learning objectives(s) that this lesson is contributing to (link to the Subject programme)

    6.2.5.1 Understand most specific information and detail of short supported talk on a wide range of general and curricular topics.

    6.3.7.1 Use appropriate subject specific vocabulary and syntax to talk about a limited range of general topics and some curricular topics.

    6.3.2.1 Ask simple questions to get information about a growing range of general topics.

    Level of thinking skills

    • Knowledge and comprehension

    • Application

    Lesson objectives

    All learners will be able to :

    • Identify the meaning of talk with support

    • Use topic related vocabulary in speech with minor mistakes

    • Make up simple questions with support

    Most learners will be able to :

    • Identify the meaning of talk without support

    • Ask simple questions without support

    Some learners will be able to :

    • Act out the dialogue using topic related vocabulary and asking simple questions without support

    Assessment criteria

    • Identify facts and details in extended talks with support

    • Apply topic related vocabulary in speech appropriately arranging words and phrases into well formed sentences

    • Ask simple questions

    Value links

    Art is not what you see, but what you make others see.

    Cross-curricular links

    Art, music -learners know about films and some actors

    Previous learning

    Creativity, art, music - students know about films, famous actors.


    Plan

    Planned timings

    Planned activities (replace the notes below with your planned activities)

    Resources

    Start


    2 minutes








    5minutes






    Organization moment

    -Good morning.

    -How are you?

    -Who is on duty today?

    -What date is it today?



    Warm up activity

    W."Back to screen"

    Teacher asks two volunteers to come to the board and to sit back to screen. Teacher shows photo on TV. Two volunteers ask yes/no questions, they can ask only 5 questions , rest of students answer yes/no. No direct tips and then volunteers try to find who is the famous person on the screen.



    DrawObject1 DrawObject2 DrawObject3 DrawObject4


















    Photo













    Picture was taken from Google

    Middle


    3 minutes























    5 minutes










































    2 minutes





    1 minute




    3 minutes



















    4 minutes




















    2 minutes





    2 minutes





    3 minutes








    2 minutes

    Pre-listening task

    Questions must be addressed to definite pupils.

    Short discussion activity

    -Do you like to go to the cinema ?

    -Why do you like to go to the cinema?

    -Do you prefer to watch TV?

    -What films do you like?

    -Can you name your favorite film?
    -Name your favorite actor/actress.



    Task 1

    Ex 5 p.47 (sb)

    I. Listen to two friends talking about a film they want to see and complete the gaps.



    New film

    1.Name:

    2.Type :

    3.Actors:

    4.Cinema:

    5.Time:

    6.Tickets:




    Keys:

    1.Name: The Force of Awakens

    2.Type : Science fiction

    3.Actors: Harrison Ford, Mark Hamill, Carrie Fisher

    4.Cinema: ABC in the town center

    5.Time: 7.30 p.m

    6.Tickets: 7 £ 50 pence

    Descriptors: a learner

    • Listens to conversation

    • Identifies the meaning

    • Completes the gaps

    Differentiation by task: task for less able students

    Teacher gives less able students the tapescript without key words and they have to listen to conversation and complete the gaps.







    New film

    -Hey Simon, look at this.

    -What is this?

    -Is there a new film?

    -It's opening this Friday. It's called 1.....

    -That's great. I really love 2.....

    -Who is in it?

    -3. ......., .......,...... .

    -Sounds good. Let's go. Which cinema is showing it?

    -It's on 4. ... .

    -What time is this start?

    -5. .... .

    -How much the ticket?

    -6. .... .

    -Ok, I'll meet you.

    -I'll come and wait.



    Formative assessment technique

    • Peer assessment

    Students change their copy-books with each other and check.





    Giving feedback

    Teacher says you could identify...., you could complete.... etc.





    Pre-speaking task

    Wick. Choral drill

    ex 1p.46 (sb)

    Students listen to the teacher and repeat the words after the teacher.

    1. animated

    2. action/adventure

    3.science-fiction

    4.historical

    5. horror

    6.comedy

    7. fantasy

    8. western



    After repeating the words teacher shows pictures on the screen and students match the words with pictures.





    Differentiation by ability: Teacher asks students to make up sentences with the given words according to the wish.



    P. Task 2

    Ex 6 p.47 (sb)

    Think about films . In pairs , decide on a film to watch at the cinema. Teacher divides the class into pairs using stickers. Learners talk on the theme. Teacher will eavesdrop pupil's conversation.

    Descriptors : a learner

    • Chooses the film genre

    • Talks on the theme



    Differentiation by support

    Teacher gives examples to less able students and they talk on the theme using examples.

    e.g

    A:What are we going to see?

    B:I want to see a film called " Great expectations".

    A: What kind of film is it?

    B: It's a drama film.

    A: What is it about?

    B: It's about ...

    Criteria for speaking: a learner

    • asks simple questions

    • answers to the questions

    • uses words on the topic

    Formative assessment technique

    Peer assessment by criteria

    Differentiation by ability.

    More able learners will act out the dialogue

    P1:Reporter

    P2:Famous person

    Teacher asks more able students to prepare their questions for interviewing and to learn famous person's biography before the lesson. But they mustn't say about it to their classmates. Rest of students should guess "Who the famous person is".



    Descriptors : a learner

    • Asks questions.

    • Answers the questions.

    Formative assessment techniques

    Peer assessment -2 stars and 1 wish.

    Feedback
















    CD2 track 6 ex 5p.47 sb















    Worksheets





















































    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    doc
    Басқа Ашық сабақ 6 сынып
    12.11.2020
    591
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Егембердиева Айнур Килишбеккызы
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации