Ашық сабақ: Food science. Period 1.

Тақырып бойынша 18 материал табылды

Ашық сабақ: Food science. Period 1.

Материал туралы қысқаша түсінік
Food science. Period 1.
Материалдың қысқаша нұсқасы

Short term plan 1


Term 1

Unit 1 Making connections in biology.

School:

Date:

Teacher’s name:


Grade 11

Number present:

Number absent:

Theme of the lesson:

Food science. Period 1.

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

11.C8 - develop intercultural awareness through reading and discussion

11.S2 - ask and respond with appropriate syntax and vocabulary to open-ended higher-order thinking questions on a range of general and curricular topics, including some unfamiliar topics

11.S7 - use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a range of familiar and some unfamiliar general and curricular topics

Lesson objectives

All learners will be able to:

  • work out the meaning of some topic-related words by using semantic and syntactic clues.

describe what a balanced diet is and why it is important.

Most learners will be able to:


  • work out the meaning of most topic-related words by using semantic and syntactic clues.

  • identify the different food groups and place foods into the correct groups.

Some learners will be able to:

work out the meaning of all topic-related words by using semantic and syntactic clues.

describe how carbohydrates, proteins, fats and vitamins/minerals help our bodies and relate the Eatwell Guide to their diet.


Plan


Planned timings

Teacher’s activities

Pupil’s activities

Marks

Resources

Beginning

the lesson

The lesson greeting.

Lead-in.

Ask students to brainstorm different foods.

  • Then ask: What have you eaten today? Are you careful about the food you eat? Why? / Why not?


Answer the questions



Main Activities

Exercise 1 page 4.

Focus attention on the eatwell plate and explain that it is a visual representation of the type of food we should eat for a healthy, balanced diet.

Exercise 2 page 4.

Focus attention on the phrases.Check meaning and pronunciation. Check answers as a class.








Students complete the information.

Emoticon

Presentation




Handouts with task

Ending the lesson

Giving the homework. WB ex.1-3 p.4.

Ask students: What have you learned today? What can you do now? and elicit answers: I can talk about nutrition and health.


Marks

Emoticon




Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
10.10.2025
36
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Жариялаған:
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі