Ашық сабақ "Holidays and travel" 6 класс

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Ашық сабақ "Holidays and travel" 6 класс

Материал туралы қысқаша түсінік
6 сыныпка ағылшын тілі пәнінен сабақ беретін мұғалімдеріне арналған
Материалдың қысқаша нұсқасы

Lesson plan

Unit 6. Holidays and travel

School:

Date: 28.01.2020

Teacher’s Пусырманова Қ

Class:

Number present:

absent:

Theme of the Lesson:

Revision of Unit 6. Holidays and Travel

Learning objective(s) that this lesson is contributing to

6.6.8.1 use future form will to make offers, promises, and predictions on a growing range of familiar general and curricular topics

6.6.10.1 use present continuous forms with present and future meaning and past continuous forms for background and interrupted past actions on a limited range of familiar general and curricular topics


Lesson objectives

  • To revise “to be going to” through various exercises

  • To use topic-related vocabulary

  • To practice writing skill through writing information for a tourist brochure

Assessment criteria

  • A learner can understand most of the conversation answer at least 3-5 questions of each task

  • A learner can use topic-related vocabulary in speaking

  • A learner can provide feedback

Value links

Cooperation, respect to each other, collaborative work, lifelong learning

Cross curricular links

Geography, Travelling

Previous learning

Checking in for a flight

Plan

Planned timings

Planned timings

Resources

Beginning


0-2






2-7


Organizational moment

Greeting students. Students discuss learning objectives. Teacher focuses students on the main goal of the lesson.



Warm –up.

Teacher attracts learners’ attention the task. The activity is for vocabulary revision. Learners look at the pictures and match them with the words given.


Answers: 1 d. 2 c. 3 f. 4 b. 5 e. 6 a



PPT Slide 1





PPT Slide 2

Excel for KZ Grade 6

Workbook V.Evans, J.Dooley, B.Obee page 44

Middle



7-12



















12-20















20-35

Focus on grammar

Focus learners’ attention on the structure “to be going to” and ask learners to read the instructions and complete the exercise.


Fill in the correct verb from the list.


Answers: 1) swim 2) eat 3) take 4) sit 5) stay 6) send 7) go 8) visit 9) relax



Exercise 3. Fill in: cosmopolitan, precious, accommodation, attractions, ceremony.

Answers:

1. Accommodation

2. Attractions

3. Cosmopolitan

4. Ceremony

5. Precious.

Excel for KZ Grade 6, Workbook V.Evans, J.Dooley, B.Obee, Ex 2 page 44

Assessment:

-answers at least 3 questions correctly

Exercise 8. Excel for KZ Grade 6, Workbook V.Evans, J.Dooley, B.Obee, Ex 2 page 45

Ask learners to read the instruction of exercise 8 and do the task.

Answers

1.Take

2.Feed

3. Go on

4. Stay

5. Visit

6. Try

7. See

8. Go

9. Walk through

Assessment:

-answers at least 5 questions correctly


Exercise 9.

Ask learners to imagine that they are writing a short paragraph about their city for a brochure. Write: what sights/attractions tourists can see there, how they can get around, what food they can try and where they can stay.

Assessment criteria.

-writes at least one paragraph (about 50 words)

-uses present tenses correctly

-uses topic – related vocabulary

After learners have finished their writing task, ask them to swap their copy books or sheets and assess them.


Excel for KZ Grade 6

Workbook V.Evans, J.Dooley, B.Obee, Ex 2 page 44

PPT Slide 3

Handout 1


Handout 1

PPT Slide 4











Handout 1

PPT Slide 5













Excel for KZ Grade 6, Workbook V.Evans, J.Dooley, B.Obee, Ex 2 page 45


Handout 1


End

35-40

At the end of the lesson, learners reflect on their learning:

  • What was the most interesting task?

  • What was the most challenging task? Why?


PPT Slide 6


DIFFERENTIATION – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

ASSESSMENT – how are you planning to check learners’ learning?

Health and safety rules


As it is a revision lesson, learners need to assess individually what they have learnt.

Monitoring learners’ while doing different activities during the lesson and providing different types of feedback (on the sport or delayed).

Self-assessment and peer-assessment

Make sure power cords are not a tripping hazard

Everyday classroom precautions



Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
24.10.2020
1368
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі