Ашық сабақ "Христан діні 9 сынып

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Ашық сабақ "Христан діні 9 сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
санатқаөтуге
Материалдың қысқаша нұсқасы

Short term plan



06.09.2018

Unit of a long term planunit1

School:

Date:

Teacher name:

CLASS: 5

Number present:

absent:

Lesson title

Homes 1

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to (link to the Subject programme)

L1. Understanding sequence of supported classroom instructions

S7. Use appropriate subject- specific vocabulary and syntax to talk about a limited range of general topics

UE3. Use a growing variety of adjectives and regular and irregular comparative and superlative adjectives an a limited range of familiar general and curricular topics

W3 write with support factual descriptions at text level which describe people,places and objects

Lesson objectives

All learners will be able to:

Name parts of yurt, understand vocabulary, describe places

Most of learners will be able to:

Understand specific vocabulary

Assessment criteria

Say topic words with clear pronunciation. Say expressions clearly

describe places and objects use adjectives in degrees

Language objective



Yurt , shanyrak uwyk a carcass







Values links

To keep ,to increase and to hand down traditions and friendship between people

Cross-curricular links

art

Previous learning

Review

Plan

Planned timings

Planned activities (replace the notes below with your 9planned activities)

Resources

Start


Greetings,

Good morning pupils! Who is on duty today? Who is absent?

Teacher divides pupils in 2 groups with cards: “ Yurts’, “ Homes”





Middle

L1 Task 1 Listen to and repeat attentively after teacher : a bedroom, a dining room, bathroom, a living room, a toilet, a study,

a round-shaped , a shanyrak , a kerege ,a uwyk

L 1 Task 2 Match the pictures with the words

Yurt is a round-shaped, it consists of three main parts and many other smaller parts. Three main 
parts include Shanyrak – top of the Yurt, Kerege – walls carcass and Uwyk – a carcass 
part from Kerege to the Shanyrak.

Yurt usually does not have rooms in it, and it was a common practice to have a separate 
YuYrt as a bedroom, separate one as a kitchen, guesthouse, etc as long as people could 
afford that.



Task 2 Find out which of these adjectives inpositive degree, in comparative degree, in superlative degree

1 A building is bigger than yurt.

2. Yurt is smaller than a building.

3. A house is modern.

4. A living room is the most comfortable room in the house.

5.Yurt is the oldest house.

Descriptor: Learners find degrees of adjectives

W3 Task 4 Write things you remember from the texts

Yurt, kerege ,house ,shanurak .small ,beautiful ,modern

Bedroom, living-room ,comfortable

Descriptor: Pupils write names of rooms ,describe of house



End

Answer the question “ How can be a modern house?”





Additional information






















Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

Assessment – how are you planning to check learners’ learning?

Health and safety check


Differentiationcan be achievedthroughtheselectionofactivities, identification olearning outcomes for a certain student, provision of individual support to learners, selection of learning materials and resources based on the individual abilities of leaners (Theory of Multiple Intelligences by Gardner).

Use this section to record the techniques that you will use to assess what the learners have learned during the lesson.

Health saving technologies.

Using physical exercises and active activities.

Rules from the Safety Rules book which can be applied in this lesson.

Reflection



Were the lesson objectives/learning objectives realistic?

Did all the learners achieve the lesson objectives/ learning objectives? If not, why?

Did my planned differentiation work well?

Did I stick to timings?

What changes did I make from my plan and why?




Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant questions from the box on the left about your lesson.


Summary evaluation





What two things went really well (consider both teaching and learning)?



1:



2:



What two things would have improved the lesson (consider both teaching and learning)?



1:



2:



What have I learned from this lesson about the class or individuals that will inform my next lesson?












Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
docx
21.11.2018
578
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі